Eihän ne notskikahveet ole kuin järjestelykysymys, eli minä voin vaikka ottaa repun selkään ja sinne pannun,porot ja vedet.
Printable View
Eihän ne notskikahveet ole kuin järjestelykysymys, eli minä voin vaikka ottaa repun selkään ja sinne pannun,porot ja vedet.
Hannu on jääny nähtävästi Espanjaan! :confused:
Kotona ollaan. Lauantaina taas töitä ja sunnntaina satelee. :mad: Nokipannukahvit kyllä maistuisivat. Ajamaan en päässyt siellä kun ei löytynyt vuokrapyörää. Taisi olla hyvä kun korkeuseroja oli kymmenen Puijon verran päällekkäin ja vieri vieressä.
Minun taitaa pittää taas perua sunnuntain lenkki, :( Minulla on koulussa aika paljon hommia ja ei oikein jää muuta vaihtoehtoo kuin jättää lenkki väliin... :(
Lähteekö ketään mukaan Pataskilta sunnuntaina klo. 10.00? Pannukahvit taitaa jäädä saamatta kun ei ole pannua, mutta tulet tehdään joten 'käristettävää' kannattaa ottaa mukaan! Kelivaraus! Jos ei aivan jatkuvaa sadetta, niin menoksi!
Kyllä sitä vois lähteä niikuin viime sunnuntaina
Ai. Niin vois lähteä. Oon tosin ollu vähän huonossa kunnossa viimeaikoina. Güntheri, tuo kelpo germaani, lähetti palikoita niin on nyt pyörä etu- ja takapää taas samalla vuosituhannella. En varmaan viiti käydä yhen makkaran takia kaupasta hakemassa neljän pakettia. Minä voin laulaa nuotiolla kumbayaata sillä aikaa, kun työ syötte. Sillä edellytyksellä tietysti, että joku tuo kitaran.
Kävittäkö? Ainakin pyöränjälkiä näkyi kodan edustalla, mutta tulisija oli kylmä. En tokeentunut lähtemään kymmeneltä kun oli univelkaa. Lähdin vasta yhdeltä ja ajoin 3,5 tuntia. Kyllä minun pitkällä lenkillä pitää olla aika paljon tasaisia polkuja ja metsäteitä, vaikka oli se kiva poiketa sinne Käärmelahden harjuille. Kävin ajamassa uudestaan sen kämmähdyspolkuni ja taas meinasi lähteä pyörä käsistä. En tiedä mikä sillä harjulla oikein taikoo ;)
Mehän siellä käytiin! Tehtiin tulet ja lämmitettiin 'rasvapallerot' jotka jotenkuten saatiin ujutettua ruokatorvesta alas! Olis sinne pari kaveria mahtunut meidän lisäksemme, on sen verran väljä tupa! Olihan siellä pannukin. :confused: Porot, sokerit, kerma sekä leivokset vain jäivät kotio! Vettäkin olis ollu!
YT:lle olis kysymys! Mikä ero on, ulkopuolelta säädettävä SSVF-paluuvaimennus verrattuna sisäpuolelta säädettävään SSV-paluuvaimennukseen?
On hinnassa aikamoinen ero!
Se SSVF on uudempi ja olevinaan kehittyneempi. Sit siinä on paluuvaimennuksen säätö ulkopuolella, ssv:ssä pitää aukasta korkki ja säätää kuusiokololla.
Niin vaan käytiin ajamassa. Polulla oli sen verran pituutta, että olis sinne letkan hännille vielä pari pyörää mahtunut :D
Joo se paha puoli tuossa polulla koluuttamisessa näyttää olevan, että peesatessa tulee turhan pitkät välit ja siitä ei paljon hyödy noin ilmanvastusmielessä. Maantiellä sanotaan, että ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä. Maastossa taitaa olla niin, että vastus kasvaa hitauden neliössä :DLainaus:
Originally posted by YT:
Niin vaan käytiin ajamassa. Polulla oli sen verran pituutta, että olis sinne letkan hännille vielä pari pyörää mahtunut :D
Valitettavasti joudun toteamaan jo niin tutuksi tulleen fraasin: En pääse viikonloppuna ajamaan, olen turkusessa koko viikonlopun...
Toivottavasti saatte muun joukon kasaan ja ajatte hyvän lenkin minunkin puolesta :D
Ehkäpä uskaltautuisin tällä kertaa mukaan.Siis sunnuntaina klo.10 vai 11?
Tervetuloa joukkoomme Tommi!
10.00 olis tarkoitus lähteä. Räntää näyttäis olevan luvassa sunnuntaiksi, mutta varmasti sen tietää vasta sun.-aamuna! Kannattaa joka tapauksessa tulla ja vaikka muita ( Hannu etunenässä :D ) ei tulisikaan, niin hukkaan hyvä lenkki ei koskaan mene!
[QUOTE]Originally posted by YT:
[QB] Se SSVF on uudempi ja olevinaan kehittyneempi. Sit siinä on paluuvaimennuksen säätö ulkopuolella, ssv:ssä pitää aukasta korkki ja säätää kuusiokololla.
Mulle piisaa näköjään se 'karvalakki' malli. Tuskin niitä säätöjä ajaessa tarvii tehdä eikä joka lenkille lähdettäessä?
SSVF= suhisee sisäänvetäessä fiinisti.Lainaus:
Originally posted by kon-ciocc:
Mikä ero on, ulkopuolelta säädettävä SSVF-paluuvaimennus verrattuna sisäpuolelta säädettävään SSV-paluuvaimennukseen?
On hinnassa aikamoinen ero!
SSV = suhisee sisäänvetäessä :D
Kai minä sitten sunnuntakina lähen mukaan. Ei millään kävis kello 11 kun voipi olla päänkivistystä.
Kari, voihan se keula olla joku muukin kuin Marzocchi. Vai onko se maantiepyöräilijöiden juttu, että pyörässä pitää olla italialaisia osia? Kun ei saa maastopyörään niitä Campamoloja? :D
No se kun on ainoa merkki, mistä NYT jotain tiedän. On luultavasti muistakin merkeistä hyviä suomenkielisiä 'manuaaleja'. Onhan tässä talvi aikaa katella. Taitaa muuten tulla kalliimmaksi tilata osina, kuin ostaa valmiiksi kasattuna? Näkyy sakuilla olevan takajäykkiksiä xt-osilla, jopa levyjarruilla, tonnin kahta puolta! Keulat niissä onkin jotain 'market' tasoa? Luulisin! Toisaalta jos maasturi painaa n. 10kg, niin kevyitä osien ja rungon pitää olla.
Tämä linkki minun on pitänyt laittaa tänne jo vuosia sitten! Mutta parempi myöhään...
http://koti.nettilinja.fi/~pertsayo/
Ja sieltä lähinnä se Tour De Finland 2001
Kateeksi käy kaveria!
Vaikka ei nuo Malediivitkään niin luotaantyöntäviltä näin pimeyden keskellä näytä! :D
16 päivää putkeen ilman yhtäään lepopäivää. Sairasta touhua. Jos minä lähtisin niin joka neljäs päivä pitäisi olla lepopäivä. Päiväetappeja pitäisi vaihdella niin, että matka vaihtelisi jostain 70 kilometristä 130 kilsaan.
Keskari saisi olla siin 25 ja 3000 kilmeriä tekisi sitten vaikka 25 päivässä niin mikäpäs siinä. Voisi kuitenkin olla sitten sen kauden ajot ajettu kun pukkaisi ylikuntoa.
Miehisyytensä voi todistaa varmaan toisinkin. :D
Lähetäänko sunnuntaina kello 11 ?
No mutta, Hannu! Minä kun kuvittelin, että Sinä jos kukaan, olis henkeen ja vereen maantiefillaristi! Ja silloin ei valitella lepopäivien niukkuudella! Kun vain voimia riittää ja tietä piisaa, niin kaikki muu on pelkkää nautintoa! Ihailin Pertsassa juuri sitä, ettei 'lepopäivinä' lepo maistunut! Mulla tuppaa olemaan aivan samoin! Kääntäen! Lepo lisää levon tarvetta kun taas rasitus lisää rasituksen tarvetta. Tietenkin kohtuus kaikessa! ;)
Ja on muuten tosi tarkka ajopäiväkirja! Oikea logistiikko!
Niin tosiaan! Klo. 11.00 stemmaa!
Muistattehan, että elämme talviajassa ja lähdemme sen mukaan kello 11. En enää kesäajassa ehtisikään.
Kiitos pojat kyydistä. Oli kunnia ajella Suomen viidenneksi parhaan dh-kuskin perässä.
Ilma oli hieno ja yli 2000 kilokaloria paloi. Monikaan asia ei voisi olla mukavampaa.
Viikon kuluttua taas. Pitääköhän silloin olla jo nastarenkaat?
Jou! Minä en pystynyt lähtemään lenkille, kun selityskirja oli hukassa.
Tuossahan alkaa olla jo selityksen makua! :D
Hep!
Ollaan tulossa viikonloppuna Kuopion/ Siilin suuntaan kyläilemään ja voisi lähteä esim. sunnuntaiaamuna ajelemaan vanhoille tutuille poluille Pataski - Käärmelahden maisemiin. Tekisi vielä mieli kokoeilla vieläkö se Höjdahlin nousu menisi ylös ajamalla. ;)
Teidän tuo normi aika klo 11 tuntuu vaan melko myöhäiseltä, joten kävisikö poikkeuksellisesti klo 10?
Mie se taian olla kippee. Missä se Höjdahlin nousu on?
Terve minulle käy ainakin 10 aikaan patskilla sunnuntaina. [img]tongue.gif[/img]
10 kuullostaapi ihan passelilta ajalta, minun kyllä pitää jo vähän yheksän jälkeen lähtee sinne päin mutta eihän tässä maailmassa mitään ilimaseksi saa.... ;)
mikäs Hannua vaevoo...?? :confused:
Onkos äejillä minkäänlaista kelivarausta??
Lunssassa oon ollu viikon. En uskalla lähteä sunnuntaina vielä pitkälle lenkille.
Menkää muut luulen, että nyt on saatavana hyvää kyytiä. ;)
Siis klo. 10.00 Pataskilla! Vain reipas jatkuva sade voi sen estää! Ja sitä ei huomiselle ole luvattu!
Saatanpa minäkin lähtee...laiskottaa kyllä aika lailla. Suahan tiiä.
Nyt se Hannu löyti sen YT:n hukassa olleen selityskirjan ;)
On muuten jännä juttu, tuppaa aina lenkkiä edeltävänä iltana laiskottamaan mutta kun käy lukemassa tätä voorumia nii saa jotenkin energiaa, on se tää nykytekniikka ihmeellistä.
Jos minua ei kymmenen aikaan näy pataskilla niin painukaa työ mehtään, mutta yritän parhaani että pääsen eroon laiskuudesta ja tulen lenkille ;)
Kiitokset tämän päivän lenkistä ja erityiskiitos Hannulle kiekon lainaamisesta.
Oli mukava vetristää muistoja. Ei noussut enää Höjdahl ei, näinköhän sitä vanhenee... ;)
Kiitokset minunkin puolesta osallistujille! Harmi kun YT joutui jättämään leikin kesken ja Simo loisti poissaolollaan!
Kysyitkö YT niiltä rullasuksihiihtäjiltä siitä Puijon noususta?
Tumppi!
Eihän vaan yöunet mennyt sen Höjdahlin takia? :D
[ 08.11.2004, 14:02: Viestiä muokkasi: kon-ciocc ]
Kiitoksia minunkin puolesta lenkki seurasta.
Se puijon Nousu noin 5-7 minuttia ei /muistanut tarkkoja aikoja.
Siihen haarukkaan se aika varmaankin rullasuksilla menee. Joskin tuo jälkimmäinen aika tuntuu realistisemmalta! Jospa ensi suvena saitais jonkinmoinen testi aikaiseksi, niin ei tarvitsis aina arvailla, millä vekottimella mitäkin vauhtia pääsee! :D
Nyt tulee kyllä vähän off the topiccia, mutta tulkoon:
Kyselisin teiltä kokeneemmilta onko jotai suosituksia mitkä pitkät ajohousut kannattas ostaa, käyttö tietysti "kylymillä" keleillä??? :confused:
Tilaa Tarppituotteesta Windtex housut. http://www.tarppi-tuote.com/Lainaus:
Originally posted by Lyytinen:
Nyt tulee kyllä vähän off the topiccia, mutta tulkoon:
Kyselisin teiltä kokeneemmilta onko jotai suosituksia mitkä pitkät ajohousut kannattas ostaa, käyttö tietysti "kylymillä" keleillä??? :confused:
Hyvät ovat olleet ja pitävät viellä vedenkin ulkopuolella.
Gore Windstopper Soft Shell. Ja kun löydät vielä materiaalin jossa on 50% Poliestere/50% PBT , niin vakuutan että olet tyytyväinen! Tuossa Goren Windstopperissa suhteet ovat 60%/40%. Itselläni olevat housut ovat 50/50. Tilasin joskus Saksasta, jotain 50 euroa!
Tässä vain esimerkki!
http://www.kieppi.fi/asusteet.html
MILLET W3 SOFT SHELL