Pääsi Stenun Rolleri gyl hyvään kotiin. Tosin Kuopiossa niin mäkistä et jos mää siä asuisin niin tuskin ajaisin 1-v polkupyörällä lain
Pääsi Stenun Rolleri gyl hyvään kotiin. Tosin Kuopiossa niin mäkistä et jos mää siä asuisin niin tuskin ajaisin 1-v polkupyörällä lain
Nyt olis sopivaa kokoa 299€ tarjouksessa. En kyllä tiedä tarvitsenko. Oma Pearson touche tuntuu vaan niin lötköltä..
Hmm, ei gyl kolmenhuntin runko ole niitä jäykimpiä, luulisin
Sepä. Ei viittis ostaa, jos jäykkyys samaa luokkaa Pearsonin kanssa.
Hulluina vuosina omistin Dolan setan ja Cinellin parallaxin, ne oli jäykkiä. Toki vois kokeilla ensin dt swissin t1800 takakiekkoa halon aeroragen tilalle.
Mä ajelin tossa just Köpiksessä flättipolkimellisella, kaksivaihteisella hotellipyörällä 150 kilsaa ja totesin, että lukkopolkimet on ehdottomasti paremmat mun polvelle. Viime talvi & fixed oli vaan liikaa. Mutta jos rolleri ei olisi ollut myös vähän liian lyhyt rungoltaan mulle, niin olisin sen kyllä pitänyt. Hyvä puoli siitä luopumisessa oli, että nyt on tullut taas SSCX-äänkin kilsoja. Se jäi vähän paitsioon rollerivuosien aikana.
Mä poljin Tahko MTB:t 32/18-väleillä silloin, kun niitä vielä ajelin eikä mulla pää kestäisi ajella hiekkateitä 30/18-väleillä, mutta se on tietty ihan mun oma ongelma eikä sun siitä tartte välittää.. :)
aivan samaa täällä.
Mulla ollu aikojen alusta asti 46*17 ja 28mm renkaat,
(metsäisempi kruisailu ja kräävelihommat on eri juttu). Flipflopin toisella puolella oleva 14t on kuitenkin ollut enempi käytössä viime aikoina. Vähän kun suunnittelee reittiään niin aivan jeps. Liikkeelle lähteminen kuin hidastetussa filmissä, mut ach kun olosuhde hyvä niin +3 välityksellä kadenssin nosto sadan tienoille on ylevöittävää
Mä en koskaan edes kokeillut rolleria kapeilla slikseillä eli noi tommoset zen-fiilikset jäi ehkä seuraavaan elämään tai jotain semmoista (ellen nyt satu vielä setämiesratahommista innostumaan, kun Ida on koittanut varovaisesti houkutella velolle kokeilemaan..)
Tänään kun poljin reppu selässä duuniin (ääk..) ekaa kertaa loman jälkeen, niin tuli vielä enemmän Rolleria ikävä. On nimittäin reppuselkäpyöräily suora- tai risertankoisella paljon miellyttävämpää kuin käyrätankoisella. No ei kai auta, kun kovistua..
Haipallin runko jäi joutilaaksi ja sopivat dropoutit löyty sattumalta, joten askartelin siitä yksivaihteisen.
https://pic.useful.fi/M3oZhKzEJ.jpg
Iltalenkki sinkulalla sai ajatuksia aikaan. Ei mitään vakavia mutta.
Laitelkaas ideoita sinkulaoption sisältävistä trailirungoista. Joustokeulalle noin 120-140mm. Teräsrunko se kai pitäisi olla.
Omia löydöksiä mitkä EI nyt kelpaa, pienillä perusteilla:
Surlyt km ja krampus. (Ett:n ja reachin suhde)
Salsa Timberjack (geo mieleinen, mutta…)
Santa cruz chameleon(sama homma kun edellisessä)
Honzo esd ( liian rouhea geo, vois mennä 130millisellä keulalla mutta keskiö taitaa pudota aaaaalas)
Honzo st ( ihan mieleinen, ei tosin näytä kovin huvältä)
Tulisko muuta mieleen,.
Konia löytyykin jo kaksi. Unitti ja mk1 honzo(joka on vähän niinkuin eläkkeellä ja siinä on nyt vaihteet)
Unittiin voisi laittaa joustoa 100mm ja dropperin mutta haluaisin pitää sen simple as it is.
Pientä nostoa
https://pic.useful.fi/OV7vA7kyz.jpg
^ Klaukkalan Isosuo, kehtaan suositella, pl. vkonloppuisin päivällä ruuhkaista. Lamppulenkki bäst
Reilun tunnin saan mukavasti kulumaan kun kaikki polut ajelee edes ja takas jne. Jos vielä ajohinkus niin vieressä on HarjulaSyrjälän mäki ja/tai länsireunalta Pitsillantien päähän -> Lintumetsän suuntaan.
Kiva, että on täälläkin elämää pitkästä aikaa :)
Hei, mistä löytäisin cx/gravel sinkularungon? Levyjarruilla ja läpiakselilla. Hintaa saisi runkosetillä olla max 1500€. Salsan stormchaserissa olisi lähes kaikki mitä haluaisin, mutta se on liian monster gravel.
Bombtrack Arise. Jos ei heti runkosettinä saa niin ainakin kompliittina.
All City Super Professional? Tuota myydään suoralla tangolla mutta geo on kyllä droppitangolle.
Jos käytettynä tulee vastaan niin Kona Private Jaken saa myös sinkulaksi.
Vähän karsastan yli 2kg runkoja. Headtuben haluaisin olevan tappered yhteensopiva. 1 1/8 keuloja löytyy, mutta tahtovat olla huomattavasti kalliimpia. Tarkoitus laittaa kuitukeula. All cityn drop outeista olen lukenut ristiriitaisia arvioita.
Mitenkäs vaan vaihderunko ja vaihtajankorvakkeeseen laadukas ketjunkiristin? Lopulta helpompaa ja simppelimpää kuin slidereiden kanssa puljaaminen jarrujen säätöineen.
^ Slidereiden kanssa jarruja ei tarvi säätää.
Ei kai se Stormchaser erityisen monster ole? Vähän pitkä takahaarukka, mutta aika perus gg-geo muuten.
Vähissä voi olla alle kahden kilon dedikoidut sscx/gg-rungot alle 1500 eurolla. Trekin vanhemmissa Checkpointeissa oli sliderit, mutta niitä ei varmaan enää saa kuin tuurilla käytettynä. Standertin rosterirungossa ja Otson gg-rungoissa on myös, mutta hinnat karkaa ja ainakin Standertien kanssa pitää olla sormi nappulalla, kun saavat erän myyntiin, muuten joutuu odottelemaan seuraavaa satsia.
Joku tavallinen pressfit-runko ja Wheelsmfg-epäkesko?
8bar Mitte Steel V2 on vielä yksi optio. Edullinen mutta painava ja geo ei erityisesti poikkea Stormchaseristä.
Standerttia en ollut huomannut katsoakaan umlaufbahnia lukuun ottamatta. Hinta ei olemahdoton, mutta kilometreihin nähden ei kannata.
8bar on ollut liipasimella hintansa takia, mutta jotenkin ei sykäyttele patarauta.
Ebb voisi olla ratkaisu, mutta Ninerin ongelmien myötä yritän välttää ebb:tä. Chain tensioner olisi varmaan halvin ratkaisu. Näistä ei ole minkäänlaista kokemusta, ja pelkään zenimäisennsinkuloimisen katoavan sen myötä.
Eli taas ollaan lähtöpisteessä: stormchacer. Harmi vaan että fox compin oikean kokoinen kompliitti meni. Siinä olisi ollut 1500e kokonainen pyörä, josta myydä kaikki turhat osat ja hinta olisi jäänyt halvemmaksi kuin runkosetti.
Mulla ei ainakaan zen kärsinyt ylöspäin kiristävän Surly Singleatorin kanssa. Tuntuma voimansiirtoon on tarkka ja välitön, eikä muistuta ketjuvaihtajan kanssa ajamista. Ulkonäkö voi toki viedä fiiliksiä, painossa tuskin tulee turpiin verrattuna slider tai ebb-ratkaisuihin. Ois ainakin halpa kokeilu, jos mahdollista toteuttaa jonkun jo tallissa olevan pyörän kanssa.
Kai se chaintensioneri vois olla ensimmäinen lähestyminen. Kokeilin läpällä magic gearia free rangeriin tänään, mutta ketju jäi sen verran löysäksi ettei ollut järkeä edes kokeilla polkea.
^halflink?
En tiedä onko ketjun osuminen chainstayhyn relevantti ongelma, mutta kannattaa ehkä käydä mielessä ainakin läpi, jos päätyy johonkin moderniin reilusti pudotetun chainstayn runkoon. Jos esmes tämän openin laittaisi pienen eturattaan ja minimaalisen takarattaan / matalan kiristimen, niin ketju saattaa tulla aika lähelle chainstaytä:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/04...g?v=1671144206
Itse viime kesänä ajelin modernia enskapyörää (megatower) sinkulana reverse componentsin super lyhyt häkkisellä kiristimellä ja ketju paukkui aivan taukoamatta takahaarukkaan, kun sitä ei ole suunniteltu niin lyhyellä häkillä ajettavaksi.