29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä
^^^ itse vähän yli 100kg ja olen antanut itselleni ymmärtää että crestit on liian "kevyet" = ei kestä. Oma valinta on Arch Ex. Oma meno ei niin rajua että tarvitsisi Flouta. Punnitsin Flou:n leveyden ja painon hyötyjä ja otin kevyemmän eli siis Arch Ex. Tässä kiekot valmiina. (Arch, Dt comp messingillä ja navat Dt240). Paino ilman venttiiliä ja teippiä muistaakseni karvan alle 1800g. Winstanleysta tulossa toiset samanlaiset Hopeilla, mielenkiintoista verrata.
http://img.tapatalk.com/d/13/07/22/by6yty7e.jpg
Re: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
Arhipoff
Kova arpominen kiekkojen suhteen käynnissä. Vaihtoehtoina Crest, Arch ja Flow. Easton Havenit ois ollu hyvässä tarjouksessa, mutta ongelmat napojen suhteen poistivat nämä pelistä vaikkakin päivityskittiä perästä ilmaiseksi saisi. Kuskilla painoa 88kg ja ajelu suht rauhallista/tavanomaista poluilla cruisailua. Juurakoissa ja kivikoissakin viihdytään, kun niitä vastaan tulee. Crestien kestävyys epäilyttää. Flow:ssa taas paino haraa vastaan, ainakin omassa päässä. Ajossa tuskin valitusta syntyy. Arch voisi olla kompromissi. Onko renkaiden väännössä vanteille Arch:n ja Flown suhteen eroa? Meneekö leveämmälle helpommin?
Mulla Arch EX:t alla viime kesästä ja ainakin ne renkaat mitä ite testannut eli Racing Ralph, Rocket Ron, Ardent ja Beaver noussut vanteelle ihan helposti.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
Mä teetätin omaan 29:iin kiekot vanhoihin Kingin napoihin Flow EX kehistä DT Compeilla. Contin 2.2 tuumaisen kumin leveys kasvoi 52 millistä 57 milliin. Oma paino 103 ja ajotyyli on hyvinkin kalustoystävällinen. Ajattelin vaan itse painottaa kestävyyttä yli keveyden, kehän leveys oli myös tärkeä.
Tyytyväinen olen ollut, mutta totta puhuenhan jo toisella lenkillä nuo ominaisuudet tuppaa unohtumaan ja kiekot vaan on ja toimii. :)
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
Mike
^^^ itse vähän yli 100kg ja olen antanut itselleni ymmärtää että crestit on liian "kevyet" = ei kestä. Oma valinta on Arch Ex. Oma meno ei niin rajua että tarvitsisi Flouta. Punnitsin Flou:n leveyden ja painon hyötyjä ja otin kevyemmän eli siis Arch Ex. Tässä kiekot valmiina. (Arch, Dt comp messingillä ja navat Dt240). Paino ilman venttiiliä ja teippiä muistaakseni karvan alle 1800g. Winstanleysta tulossa toiset samanlaiset Hopeilla, mielenkiintoista verrata.
http://img.tapatalk.com/d/13/07/22/by6yty7e.jpg
Nyt sain vihdoin kiekot litkutettua ja laitettua fillariin. Uudet kiekot ja siirtyminen tubeleksiin toi säästöä painossa 820g!!! Banditin alkuperäkiekot oli kyllä tosi painavat ja ehkä vähän rajumpaan menoon tarkoitettu. Tänään pitkällä lenkillä ja oli ihan kuin eri pyörä :)
Totuus on kuten HV tossa ^ yllä sanoi. Eron kokee vain kerran :)