Swedish Adrenaline kerää joukkorahoitusta: http://www.indiegogo.com/projects/po...ish-adrenaline
Printable View
Swedish Adrenaline kerää joukkorahoitusta: http://www.indiegogo.com/projects/po...ish-adrenaline
Powertap on ollut markkinoilla nyt 15 vuotta. Eipä ole lastentauteja.
Eräs hauskimmista kommenteista mitä mää oon lukenut yhdestä nuoremmasta mittarista jonka lämpötilakalibrointi ei ole vaan toiminut:"....40 minutes of useless data, really???" Funtsin vaan että mitähän sillä pitäsi tehdä...no, nousevalla teholla tehdyt intervallin on helppoja. :D
Garminin Vectorit on aika vähissä Euroopassa. Lupauksista huolimatta niitä ei ole tullut ja tietoa koska saa, ei kuulemma pysty antamaan. Vectorit ilmeisesti on syytä laittaa momenttiavaimella kiinni kampiin että lukemat ovat oikein. Mikä kuulostaa loogiselta koska polkimen akseli, jonka vääntymistä mitataan, on kovin lyhyt = pienikin eläminen polkiminen/kammen välissä, pilaa tarkkuuden...saas nähdä. Olisi ihan kiva että ne pelaisi, on meinaan pikkasen harvassa miten muuten Fat bikeen laitetaan tehomittari. Tilasin ittelle Spessun sellasen vk-reeneihin talveksi.... :D
Läskiin saa tehomittarin kun ostaa ensin Surlyn tai vastaavan 135 mm napaa käyttävän läskiksi ja siihen Powertapin MTB hubin.
Onko muilla ollut Powertapissa väljän akselin syndroomaa? Omassa hieman yli 500km ajetussa on sen verran väljää että jarrupinnan kohdalla heiluntaa on arviolta noin 1,5-2mm. Ihan kiva.
Itseä on ruvennut kiinnostamaan tehomittarin hankinta, mutta valikoima on laaja ja samoin on hintahaarukka. Powertap on hintansa puolesta houkutteleva vaihtoehto, mutta mitenkäs on kestävyyden ja huollettavuuden laita? Ongelmia on esiintynyt edellisiin viesteihin viitaten, mutta varmasti kaikissa laitteissa niitä on. Miten kyseiseen laitteeseen onnistuu laakereiden/muiden sisuskalujen vaihto? Polarin keoista on hyvin vähän keskustelua ja niistäkin suurin osa on hyvin negatiivistä. Onko ne täyttä sutta vai onko suurin syrjinnän syy non-ANT+ yhteensopivuus ja tätä kautta käyttäjät eivät edes harkitse niitä. Ohjelmallista kehitystä varmasti polarin olisi tehtävä, että käyttäjä saisi riittävästi hyödyllistä infoa ajon aikana. Garminin polkimista ei varmasti vielä osaa sanoa mitään, mutta toiminnan pitäisi olla vaastaava polarin kanssa.
Mun mielestä PT:n huollettavuus on hyvä. Vaihdoin itse tuossa kolmisen viikkoa sitten keraamilaakerit SL+:n normaalien tilalle, kun 30 tkm on täyttynyt ja hommassa meni noin vartti..Ensi kerralla menee luultavasti puolet vähemmän. Muita ongelmia ei ole ollut.
Tuo hyvä tietää, ettei palikkaa tarvitse lähettää aina jonnekkin, kun pitäisi vaihtaa kuluvia osia uusiin. Hieman vaan pelottaa tuo Tsekki takuuhuoltopaikkana, jos ongelmia sattuisi tulemaan. Kestää varmaan hetken aikaa, kun saa osan takaisin.
PT:t on helppo huoltaa kunhan ei se torque tube kyykähdä. Jos toi tuubi pettää, niin se pitää lähettää Sariksen huoltoon ja mulla ei mennyt, oliko nyt 2-3 kk vanhassa navassa takuuseen. Syletti vähäsen ja päädyin lopulta laittamaan molemmat PT:t myyntiin ja hommasin SRM:n sekä Garminin. Mutta mutta....Powertap on kyllä edullinen ja toimiihan se noin niinkuin pääpiirteittäin. Saattaapi mulle vielä tulla tappi jossain vaiheessa käyttöön.
Mitä ne lupaa SRM:n pariston kestoksi? Eikös tuon joudu lähettämään koko pakettina tehtaalle pariston vaihtoon ja kalibrointiin? Vai oonkohan ymmärtänyt väärin.
Osuipahan vaan silmään, että Look on kehitellyt pedaaliaan bluetooth suuntaan http://www.dcrainmaker.com/2013/08/u...bluetooth.html. Tarkottanee myös varmasti sitä, että Polarilla on myös pakko tuoda julki uusi pyöräilytietokone, jotta pedaalit saadaan toimintaan.
Onko kukaan päässyt testailemaan Vectoria vielä?
Kesällä ostamalleni DA7900 SRM:lle luvataan pariston kestoksi noin 1900 tuntia, eli kohtuullisen paljon. Edelliset SRM:ni käytin kerran pariston vaihdossa, veloitus oli tuolloin noin 200 euron luokkaa, sisältäen pariston vaihdon itse kampeen + SRM:n omaan mittariin (powercontrol). Huoltoon täytyy lähettää siis rataspuolen kampi rattaineen.
Saako PT:n toimimaan jonkun tietokonesoftan kanssa Ant+ usb-tikun kanssa? Esimerkiksi Golden Cheetahissa näyttäisi olevan jonkinlainen harjoittelusysteemi. Onko kokemuksia?
Kannattaa katsoa myös kohtuuhintainen Peripedal. Ainakin lukee ANT+ tehotunnistimet ja myös laskee suuntaa antavat tehot joillekin trainereille. Keväällä muutaman kerran kokeilin, kun halvalla sai ja minusta oikein hyvä Kurt Kineticin pariksi jopa ilman tehomittaria. www.peripedal.com
(Ehkä tarkoititkin vain toteutuneiden harjoittelutiedostojen siirtoa koneelle ANT+ käyttäen? Sitä en suosittele yrittämäänkään kokemuksella Forerunner 610:stä. On todella hidasta puuhaa ja vikaherkkää puuhaa.)
Joskus kokeilin kyllä saa GC:n kanssa, mutta Garmin oli käytännössä kätevämpi ja luovuin käytöstä.
Jari
Ei välttämättä hirveästi kiinnosta, mutta yhdistin tehomittarin ja videon: http://www.youtube.com/watch?v=vYp2M6sLAtk
Olihan tuo hieno! Miten sen teit?
Jari
Joo, hieno videopläjäys kolistelijalta! Saa kertoa, miten yhdistit datat videokuvaan! :)
On se tekniikka ihmeellistä kun voi HooDeenä kuvata kun muut irvistelee peesissä. Ja vielä peräti näyttää mistä wattilukemista alkaen ne alkaa irvistelee!! Hmm... toi tyyppi X alko irvistää 350 watista alkaen. Tiedämpähän ensikerralla sit iskeä... :D
Kohderyhmä on kapea mutta sitäkin kiinnostuneempi.
Ajettiin näköjään melko lähekkäin ja minä vilahdan tuolla säännöllisin väliajoin (valkoiset hihat, kypärä ja pyörä). Omassa kisassa vaikein hetki oli tuossa 70,5km kohdalla jossa kolistelijalla näytti irtoavan siihen pikkunousuun 600W+ ja iso porukka jakautui kahtia. Minulla ei riittänyt tehoja ihan samalla tavalla ja jäin kahden porukan välille hetkeksi, josta kelasin edellä menevät kiinni. Tuntui että olisin ollut yksin ainakin kilometrin mutta eipä tuo matkamittari valehtele, näköjään sitä sooloa kesti vain 500m tai vähän päälle.
Näin jälkeenpäin on vähän vaikea uskoa että siellä mentiin noinkin kovaa. Reitti taisi olla vaan niin vauhdikas.
Video on tehty Suffervision nimisellä ohjelmakikkareella joka yhdistää videon esim. Garminilla tallennettuun ajoon. Ensiksi synkataan data videon kanssa ja sitten odotellaan... ja odotellaa... Tuon videon vääntäminen ja tuubiin laittamiseen meni arviolta 15 tuntia tietokoneaikaa. :eek: Ei sillä että olisi tarvinnut vahtia kokoajan, suurin osa hommasta meni sopivasti niin että tietokone väänsi dataa ja minä nukuin.
Tuo pikku töppyrä 70,5km kohdalla taisikin olla se joka porukan lopulta jakoi kahti, pitkän taistelun päätteeksi. Palojoen mäen jälkeenhän se katkesi jo kertaalleen ja kärjessä oli ihan kisameininkiä lopun irtiottoyritysten kanssa. Tehoja vertaillessa kannattaa pitää mielessä että minä olen höyhensarjalainen, joten pienellä kilokertoimella pitää miettiä jos omia tehoa arvelee. Kisapainoa minulla on huikeat 66-67kg...
Koko tapahtuman vauhtia selittää aika pitkälti koko tapahtumalle asetettu ACT vs. Team Visillatalot-Continental vastakkainasettelu. Visillan kovakuntoiset vastaan ACT:n miesylivoima. :D
Näitä tullee lisää ensi kaudella. Ajattelin jotain lyhyitä Bianchi cup kisoja videoida, niistä kun saisi koko kisan nauhalle ja ajo on paljon rykivämpää.
Mites kun esim sigma rox 9.1:ssä on kaavaan perustuva tehonmittaus. Onko nämä edes suuntaa-antavia? Ei mua tehot niin kauheasti kiinnosta (ainakaan mitä olen katsonut oikeiden tehomittaushärpäkkäiden hintoja) mutta jos sigma antaa edes vähän suuntia nii vois ihan hitusen kiinnostaa.
Anna pirulle pikkusormi, niin se vie koko käden, lopulta olet ostanut Sigman ja tehomittarin. Hommaat powertapin suoraan, niin palaa vähemmän rahaa. Tai suoraan SRM kun tapilla ajaessa sitä kumminkin miettii, että oisko silti pitänyt ostaa aito ja alkuperäinen :p
Ööää? Mitään käryä Rotorin tuotteesta?
http://issuu.com/rotorbike/docs/catalog_rotor_2014_eng
Revolutionize your training with ROTOR POWER. ROTOR’s patented POWER meter crankset will improve your training quality and experience. And at just 30g more than the standard 3D+ MAS crank, it’s probably the lightest power measurement option out there.
The POWER brings scientic knowledge to the road by combining two proven products: ROTOR’s 3D+ crank and the respected Mep lab power measurement system by AIP. with this rich heritage, it’s clear that the ROTOR POWER isn’t just “any old power meter”. The POWER is in fact two, super-accurate, independent power meters - one left, one right. This gives you quality data no other system can provide...
Kovat on ainakin lupaukset...
Olen nyt tovin käyttänyt Rotor Poweria trainerikäytössä. TrainerRoad on ottanut tehodatat vastaan. Ulkokäyttöä odotellaan ensi keväänä sitten.
Tässä joitain omia huomioita tältä pohjalta:
- Noin kerran tunnissa tehodata ja kadenssi tippuvat huomattavasti noin 1-3 sekunniksi, vaikka poljennassa ei tapahdu suurempaa muutosta. (Rotorissahan on myös kadenssimittaus)
- Kadenssin mittauksessa on enemmän viivettä kuin Garminin kadenssianturilla
- Putkelta polkiessa pienemmät (alle 300W) tehot eivät tunnu rekisteröityvän kovin hyvin
- Kun ottaa tauon polkemisesta ja jättää vasemman polkimen ylös, tehomittaus tekee ison piikin. Kevyelläkin 100W palauttelulla tällä tavalla saa jopa 200W piikkejä. Kun vasen poljin on alhaalla, näitä ei ole näkynyt.
Ei ole kokemusta muista tehomittareista ja balanssijutuista ja ulkokäytöstä ei osaa vielä sanoa juuri mitään, mutta kaikenkaikkiaan laite mittaa tehoa varsin moitteettomasti. Eniten itseäni on ärsyttänyt putkelta polkemisen mittaus ja kadenssin viive. Ensin mainittukin voi olla kunnossa kun pääsee maantielle ja joitain mainituista "epäkohdista" voi mennä tietokoneen ja ant+ -mittauksen piikkiin.
Mistä olette hommanneet näitä powertappeja yms? Muistelen että joku kiekonrakennuspulju näitä myi...Ei oikein tunnu kovin hyvin olevan saatavilla. Lähinnä siis kiinnostaa powertap ja mahdollisesti kiekkosetti, jossa se löytyy.
Kiitosta vinkistä!