Ilmeisesti oli lisää kamaa tullut varastoon, koska oma tilaukseni oli myös lähetetty eilen. Tilattu 4.11 :)
Printable View
Älkää vaan tilatko muistikortteja tuolta! Kiinan sensuuriviranomaiset tarkistavat jok'ikisen postitettavaksi aiotun kortin (etteivät sisällä kumouksellista materiaalia) ja istuttavat niihin viiruksen.
Ainakin omassa tulee lampun puolelta ulos.
Vai viirus perkele, saas kattoo kun sellanen on jo tulossa.
Olettekos jo tämän nähneet?:
http://www.dealextreme.com/forums/Fo...hreadid.502882
Litium paristoja ei saa enää lähettää lentoteitse. Ei taida koskea akkuja?
Tuossa taannoin perunapeltoja muistuttavilla kevytväylillä ajellessa tuli mieleen, että onko kukaan ehtinyt kehittää DX-teslan tankokiinnitystä paremmaksi? Lamppu tärisee mielestäni ärsyttävän paljon epätasaisella pinnalla ajettaessa ja suuntaustakin saa olla vähän väliä säätämässä. Tuntuu siltä, että valokeila pyrkii nousemaan ylöspäin ajon aikana. :(
Tietysti ensimmäiseksi voisi kokeilla o-renkaan vaihtamista pienemmäksi. Toiseksi voisi tutkia, josko vanhojen pyöränlamppujen pidikkeistä saisi rakenneltua jotain. Erkkarilla olen jo lisännyt tangon kitkaa, joten se kikka on kokeiltu.
Kuitenkin ennen kun alan näpräillä omiani (ja polttaa hermojani), niin kysyisin, olisiko arvon palstalaisilla antaa vinkkejä esimerkiksi valmiista tankopidikkeestä, jonka saisi muokattua DX-teslalle sopiviksi? Viritelmähän voi olla kiinteäkin (lamppu aina kiinni pidikkeessä), koska omassa käytössäni lamppu saa olla koko ajan kiinni tangossa. Muitakin ideoita otetaan vastaan ilomielin. Pahoittelen jo etukäteen, jos asiaa on puitu aiemmin.
Laita paksua kaksipuoleista teippiä lampun ja tangon väliin ja vielä o-renkaalla kiinni.
O-rengas pitää lampun paikoillaan ja teippi säilyttää asetukset.
Edit: Teipin pakkastoimivuudesta en kyllä osaa sanoa mitään
En kyllä tiedä mistä moista teippiä saisi, itse olen sitä töistä metrin pätkän sosialisoinut. Siellä kyseistä nauhaa käytettiin peilien kiinnittämiseen johonkin levyyn, joka sitten koko roska nostettiin seinälle.
Kyseessä lienee ihan peiliteipin nimellä kulkeva tavara. Pari milliä paksua valkoista vaahtokumin omaista ainetta jossa on liimapinta molemmin puolin. Jää lähes mihin tahansa kiinni kuin täi tervaan, eikä päästä irti millään.
EDIT: Eikä käsittääkseni ole kovin kallista
Jep, tuo teippihän on ihan hyvä ratkaisu. Ajattelin taas liian monimutkaisesti tätäkin asiaa. :)
Joskus olen itsekin käyttänyt kaksipuolista Tesa-teippiä, jonka pakkauksessa juuri mainostettiin, että pitää peilitkin seinällä. Ostin sitä pienen rullan tavallisesta rautakaupasta, eikä todellakaan ollut kallista. Myös Velcro-tarranauha voisi toimia, sen kanssa irroittaminenkin olisi helpompaa ja valokeilaa voi säätää helpommin.
Kiitos vielä vinkeistä, pitää huomenna mennä etsimään sopivia tuotteita. http://www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0158.gif
Toimiiko se tuo hong kongin postin koodi täälläkin itellan sivuilla paketin seurannassa ??
Minenkä tuota koodia tuolta oikein käytetään kun mulla se HK:n posti ei ainakaan tunnistanut koodia...Siinä oli jotain että se ensimmäin kirjain piti muuttaa tai jotain sellaista...Annoin sitten olla kun alkas tuntua niin sekavalta. :(
Aika mahtavaa. :)
3.11. tilatut kaksi lamppua lähtivät matkustamaan kohti Suomea.
Aikaisemmin tavara saapui kotipostiin kolmessa viikossa. Tällä kertaa aikaa vierähti hiukka enemmän. Mie typerys jo epäilin että saankohan koskaan noita.
Onko siitä kauankin kun se koodi sinne ilmaantui? Minulla on nyt yksi reklamaatio sisällä tavarasta, joka ei koskaan tullut perille (koodilla ei löytynyt mitään postista). Muuten voi kestää viikonkin ennenkuin se koodi toimii edes Hongkongin postissa. Mitään kirjaimia ei kyllä tarvitse muuttaa normaalitapauksissa, vaan se koskee noita EMS-lähetyksiä.
Ja jopa "suomalaisten" tekemät. Ostin vähän yli 10v sitten telkkarin made in Turkey. Hyvin pelasi jonkun vuoden, mutta sitten yritti ihan tosissaan syttyä palamaan. Kun savu saatiin pois huoneistosta, paljastui, että virtalaitehan siitä oli kyrvähtänyt. Nokian logo oli kuitenkin palonkestävä ja syyllinen löytyi. Uusi virtalaite ja telkka pelaa hienosti vielä tänäkin päivänä.
No joo, oleellista on toki, paljonko noita kärähdyksiä on laitteiden lukumäärään nähden. Yksittäisen kuluttajan aika hankala luotettavasti sitä arvioida. En minäkään tuohon kiinanihmeen laturiin hirväesti ole luottanut ja edelleen latailen vain, kun joku on paikalla ja hereillä.
Tänään tuli 2kpl DX-Teslaa(tav.&panta), noin kuukausi meni aikaa.
Paketit tulivat kirjeenä, yht'aikaa suoraan postilaatikkoon!
Kaikki pelaa ok, näyttävät olevan yhtä kirkkaita molemmat, kun niitä nyt sisällä testailin.
Miten olette kiinnittäneet akun ja mihin? Lamppua käytän vain metsässä joten pitäisi olla helppoa ottaa pois ja laittaa takaisin. Laitoin nyt testilenkillä kiinni nippusiteillä ohjainkannattimeen, mutta niitä joutuu sitten ottamaan pois joka kerran jälkeen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26293
Huippuiskari halvalla :D
Niin, jos siis DX-teslasta kyse, niin minä olen sen akun kiinnittänyt ihan vaan sen mukana tulleella akkupussilla sillä nepparisysteemillä juomapullotelineeseen. Toistaiseksi on siinä hyvin pysynyt - ei kauhian eleganttitapa ja jotain pitää kehittää sitten kun tulee pullokin taas matkaan...
-E
Itsellä akut molemmin puolin tankoa, ovat myös nippusiteillä sidotut.
Teippasin vielä akuille vanhaa sukkaa lämpösuojaksi.
Tänään olisi tarkoitus lähteä ekan kerran testailemaan valoja.
http://img36.imageshack.us/img36/3192/dxteslat.jpg
Akun ympärille ohut fylli ettei kolise ja juomapulloon, korkista "tutti" irti ja puukolla halki, akun johto korkista läpi ja tutti johtoon ja paikalleen.
700ml:n pulloon mahtuupi kaksi akkua(DX-tesla mallia), hyvin on toiminu ja on siistin näköinen, kun akut on juomapullossa pullotelineessä.Ei tarvi teippien ja nippusiteiden kans taistella.
Joutuupa sitte näköjään olemaan yhteydessä luottokuntaan tuon maksunpalautus systeemin kanssa...:mad:
Tulipa mieleeni...
Mitenköhän Taskulamput.fi on ratkaissut DX-Teslan laturiongelman? Suomessa ei käsittääkseni saisi myydä kuin FI- tai CE-hyväksyttyjä sähkölaitteita. KingKongista suoraa tulleessa laturissa noita hyväksyntiä ei ainakaan ole.
Tässä arvostelu tuosta Magic Shinesta. Passeli lamppu se on.
Mielestäni oma Magic Shine on parempi kun oma Hope 4 led.
http://www.youtube.com/watch?v=1qGaP...eature=channel