Hieno video Wille!!!
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Hieno video Wille!!!
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Missä kunnossa Pitämävaaran lenkki on nyt? Lauantaina mahdollisesti sinne ajelemaan jos säät sallii.
Hyvässä kunnossahan tuo lauantaina oli. Mitä nyt pesulassa vettä ehkä hieman normikesää enemmän (toki oli satanut koko lauantain vastaisen yön).
https://instagram.com/p/6-TuzxiNVX/
Kohtalaista ilmaa lupailee lauantaille. Tänään suunnistaa töiden jälkeen syötteen suuntaan vaunuilemaan illasta muksujen kanssa valokävelyä poluilla.
Huomenna jos kävis heti aamusta polkaisemassa pitämävaaraa jne...
Mainio keli oli Syötteellä lauantaina ja paljon porukkaa liikenteessä Pitämävaaran lenkillä. Olikohan muita foorumilaisia klo11-15 välillä? :)
Paljon oli porukkaa tosiaan. Hotellilta oli 7 pyörää vuokralla, kolme maantiekuskia oli kapuamassa asfalttimäkeä ylös ja luontokeskuksella oli bongattu n. 20 tyypin maastopyöräletka. Itse jatkoin kolmatta päivää Ihan Muiden Polkujen (tm) tarkistelua ja kartoitusta reitistön ulkopuolelta. Löytyi hyviä, huonoja, upeita, surkeita, kadonneita, kuivia, nopeita, märkiä sun muita polkuja, eli juuri niinkuin pitikin :)
10-14,30 väliin kiersin syöte-mtb 60 vastaan tuli ensin kolmen hengen porukka ennen pitämävaaraa ja neljän hengen porukka tuli sitten vesiesteen lähistöllä tais olla otc ajopaidat osalla. Mahtava keli oli tuolla välillä ajella ja ura oli erittäin hyvässä ajokunnossa aina iso-syötteen huipulle saakka.
lisäksi tuli yksi pyörä likellä maisematien nousua retkeily kamat päällä.
Mikäs on syötteen reittien tilanne? Ens vkl aikomus taas sinne rientää..lähinnä kiinnostaa kosteus/ lumitilanne[emoji1]
Lähetetty minun GT-I9195 laitteesta Tapatalkilla
Viikonloppu tuolla kammettiin, on kosteaa mutta pääosin ajettavissa. Aika lailla koluttiin reittejä läpi ja yksi pätkä jäi vähän turhan kosteana mieleen, oisko ollut Isosyöte - Ahvenvaara väli joka oli jo aika pehmeä. Olin takajoukoissa enkä navigoinut niin en ihan varma ole oliko just tuo osuus. Riihisuon paikkeilla tuli pitkospuut kelluen vastaan myös
Kiitos tiedosta.Tais perjantain saateet tehdä tehtävänsä..mutta jospas pysyis kovimmat sateet loitolla.
Lähetetty minun GT-I9195 laitteesta Tapatalkilla
Mitä tuota ihmettelemään. Koko kesän siellä on märkää ollut muutamissa paikoissa, mutta mitä sitten. Ei siellä ikinä niin märkää ole ollut etteikö kulkemaan pääsis. Ajamaan vaan.
Kertokaapa enemmän syötteellä ajaneet mikä olisi hyvä lenkki ensikertalaisille? 30-40km (n4h) tarkoitus ajattaa kavereita syötteellä. Maisemat ja ajettava maasto etusijalla. Huomenna olisi siis tarkotus kurvata syötteelle, vettä tullut mukavasti tällä viikolla, onko polukujen kunnosta viime päivän havaintoja?
Alustava tarkoitus olisi tehdä perjantaina päiväreissu Syötteelle. Onko muita pelipaikoilla?
Eilen oli mitä makein keli käydä syötteenkierros polkasemassa. Meinas välillä jopa hymyilyttää. 😀
http://images.tapatalk-cdn.com/15/09...5fda95126d.jpg
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Näyttää Syötteellä samalta kuin Syöte MTB:n aikaan. Vaan jos oli yli 11 astetta lämpöä, niin keli oli vielä lämpimämpi! Eipä silti, lämpimät muistot jäi Syöte MTB:stä ja ensi vuonna uudestaan!
Kyllä on Syötteellä tällä hetkellä puitteet kunnossa. Polut kovettuneet juuri sopivasti pakkasesta, ei ole juurikaan märkää (poislukien tuo hieman ylempänä olevan kuvan kohta :D) vaan lähes kaikki kivikot ja juurakot ovat kuivia ja pito on mitä parhain. Mahtavuutta oli kurvailla 60km kisareittiä! Sinne vain nautiskelemaan ennen kuin sataa lumen maahan!
Jahas, jahas eikun kalenteri selaamaan milloin olis saumaa.. :)
Ylihuomenna pelipaikoille jihuuuuuu
Ketju poikki Pitämävaaranlenkin syrjimmässä nurkassa :cool:
Eikö ollut katkaisijaa ja pikaliitintä messissä? No ehkä ens kerralla on eli run forest, run! :D
Tiedoksi: Hotelli Iso-Syötteellä on ketjun pikaliittimiä (ja muita varaosia) myynnissä. Ja varmaan sovittaessa voivat tuoda vaikka reitin varrelle tai hakea kuskin pyörineen poiskin :)
Jos vaikka tänne taas vkl, lieneekö muita menossa? Omalta osalta ei vielä varmaa pääseekö perjantaina jo lähtemään vai napsahtaako nakkia lauantai aamupäivään. Eli läskipyöräilyä ja rentoa saunomista ;)
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois...-syyna/710638/
Jaaha, sorastuksia luvassa Syötteellä. Toivottavasti ei nyt kovin monen miljoonan rahan edestä.
Kommenttiosastolla aikamoista vihapuhettakin :)
Mutta joo, sorapolkuja lisää. Huonompi juttu.
Aikamoisella maastopyöräilyä demonisoivalla asenteella kirjoitettu juttu. Omiaan lisäämään negatiivista asennetta maastopyöräilyä kohtaan ja näkyy kommenteissakin. Eipä silti nuo pahimmat mutapoterot tuolla Syötteelläkin on niillä valmiiksi sorastetuilla polun pätkillä, joista sora lähtenyt käveleen. Voi voi.