Kyllähän se on taas lämmitettävä.
Printable View
Kyllähän se on taas lämmitettävä.
Lämpiämässä on.
Sauna on niin last season. Palju lämpeämässä.
Osin eri mieltä. Vaikka olen saanut nauttia kyläpaljuista (ei tartte itse lämmittää ja putsata) en ole lähellekään niin innostunut, että haaveilisin sellaisesta kotiin. Jatkuvasti käyttövalmiina oleva, itse puhdistuva jacuzzi olisi lisäksi oma valintani jos jonkun haluaisin.
Sauna meillä on vain sähkösauna mutta parasta olisi jos olisi molemmat kiukaat samassa saunassa. Tai erikseen pihalla puulämmitteinen ja sisällä sähkö. Lauteina meillä tuota perus vaaleaa mutta serkulla on tummahkon ruskeat lauteet seinineen ja kattoineen ja on kyllä tyylikäs. Mitä nää puulajit nyt olikaan. Haapaa ainakin jompi kumpi :)
Asiaan. Saatan lämmittää tänään. Tai viimeistään huomenna. Eilen kävin uimahallin saunassa. Siellä oli kius taas vähän laimeana. Keskusteltiin siitä, että osa heittää kylmää vettä kiukaalle. Tästä on niiiin monia mielipiteitä. Kerran otin jotain puolihaaleaa hanasta ja ukko tuli huutamaan, että se on lämpimän veden tuhlausta. Kylmää pitäisi ottaa. Toiset taas haukkuu toiseen suuntaan.
Yhellä kaverilla on diesel/pö-lämmitteinen palju. Se on kyllä pirun kätevä kun lämpenee napin painalluksella puolessa tunnissa ylläpitolämmöstä kylpylämpöön. Ei tartte puljata puiden kanssa ja veden lämpötila pysyy vakaana just siinä mihin sen asettaa.
Eiköhän paljut ole hieman passee jo? Itselle kerran kesässä riittää oikein hyvin ja enempää ei kaipaa.
Lämpökäsiteltyä haapaa saattaa olla nykyisin käytössä laudepuuna.
Löylyveden kylmästä lämpötilasta voi valittaa sitten jos 9 kuupan jälkeen myös valittaa 10. heittämisestä kiukaalle. Vaikutus energiassa ja kiukaan jäähtymisessä on sama 1/10.
Yleensä vika on liian innokkaat löylyn viskojat.
Lämpiämässä
Lämpeni, Turku Energia maksoi!
Tänään vois olla hyvä päivä kyllä sille. Talonyhtiön talkoiden jälkeen.
Nollissa sähkönhinta näköjään tänäänkin aamun jälkeen.
Lämpiämässä on.
Voisi melkein pitää sähkösaunan päällä viikonloppuisin jos tekisi mieli saunoa. Huomenna jopa -1c/kWh 12-16.
Tottakai kun sähköyhtiö maksaa sitä.
Ei enää toista kertaa.
En mäkään uudelleen ala. Olis siellä vielä kyllä 80 kg kivikasassa lämpöä löylyihin.
Just se on tuolla lämpeämässä.
10 tuntisen halkosavotan päätteeksi ilman muuta saunaan ja pidemmän kaavan mukaan.
Päällä on. Ite jo tulin pois mutta rouva ehkä menee saavuttuaan kotiin.
Ei oo tarvinu pitkään aikaan lämmittää kun pojat tekee sen mun puolesta. Siellä se taas pihasauna lämpenee.
Täytyyhän liki ilmaisesta sähköstä nauttia ja huomenna taas!
Rantasauna kausi toki häätyy alkaa.
^Sinä onnellinen!
En lämmitä.
En enää ku just äsken jo saunoin.
Perinteinen sunnuntai sauna sähköllä kylläkin.
Emäntä lämmitti mulle ja mää tyttärelle, kun ehti sammua ennenkuin hän "kerkesi" saunaan.
Eilen lämmitin. Poika yllättäen illalla kysyi mentäiskö saunaan ja ihmyt3ksekseni huomasin, että sähkökin oli muuttunut jälleen lähes ilmaiseksi. 2 snt yhdeksän aikaan ja 5 snt tais olla ensin hetken kun puoli ysi laitoin lämpenemään.
Pakko saunoa melkein joka päivää kun sähkö liki ilmaista!
Sama. Katsoin,.että 8 senttiä tais maksaa pari tuntia pitää saunaa päällä (sähkö 1 snt/kWh ja vaikutti kulutus eiliseltä siltä, että 4 kwh oli kovempi tuntikulutus saunatunteina). Just istun parvekkeella jäähyllä. 3,5 euron oluen kanssa :)
Toki riistoyhtiön osuus tulee saunomisen hintaan myös päälle.
Seuraako siirtoyhtiöiden hinnoittelu mitenkään pörssihintaa?