Pakko promota tuota Philipsin akkukäyttöistä valoa (näköjään Philipsin sivujen mukaan näitä kutsutaan nyt SafeRide® LED BicycleLights termillä, markkinointiosasto painaa selkeästi duunia :p) kun olen päässyt sitä käyttämään nyt syyspimeillä. Täällä taisi aikaisemminkin (tyyliin vuosi sitten) olla siitä juttua mutta menkööt. Mainittakoon heti aluksi, että tämä on meikäläisen ensimmäinen perustuikkua parempi pyörälamppu, joten objektiivista kokemusta on turha odottaa. Philips häviää numeroissa varmasti yllä mainituille yhdistelmille mutta itse olen tykästynyt lamppuun erittäin kovasti. Kokemukset lampusta lyhyesti:
Plussat:
+valokuvio ja valon määrä (auton valojen kaltainen valokuvio, joten suurin osa valosta suuntautuu tiehen)
+akut kohtuullisen helposti vaihdettavissa mikäli tarpeen (vaatii vain mukana tulleen 2,5 mm kuusiokoloavaimen)
Miinukset:
-iso ja painava
-akkukesto käytössä (testasin sisätiloissa ja sain isommalla teholla ajaksi 1h 27min, jonka jälkeen lamppu siirtyi alemmalle teholle)
-latauksen kesto (~7h tyhjästä täyteen)
-lasin kirkas reunus ja kirkkaat siniset akun tasoa ilmaisevat ledit ärsyttävät pimeässä (vaatii modaamista, itse nykäisin mustaa teippiä molempien päälle)
-NiMH-akut, joten talven pakkaset pelottavat edelleen
Lista näyttää painottuvan vahvasti tuonne miinuksen puolelle mutta omassa käytössäni lamppu on toiminut hyvin. Jos ei halua investoida dynamoon, ei tarvitse lamppua pitkille reissuille, on valmis lataamaan lamppua useasti ja arvostaa vastaantulevien silmiä (;)) niin voin suositella tuota Philipsin lamppua.