Tuosta voi jo sanoa, että on"kullitetuilla" osilla
Printable View
Tänään yhteislenkille 17.30. Minä yritän ainakin ehtiä.
Kuka sunnuntaina ajelee ja mitä mielessä:cool:. Pitkää,pätkää,pyöreetä vai pitkulaista?
^Olisko tällainen liike mitään?
http://hs12.snstatic.fi/webkuva/sarj...16780051?ts=80
Just nyt vois ajatella sunnuntaille jotakin kivaa, ei nää hyvät syyssäät kumminkaan loputtomiin jatku.
Taitaa Jukalla itsellään olla mielessä jotakin kivoja vaihtoehtoja?
^^Minä olen liikkeellä sunnuntaina. Pitkää ja joko pyöreää eli järven kiertoa tai pitkulaista eli Keravalle/Korsoon ja takaisin olin suunnitellut.
ARJ: oletkos meinannut mennä kalakukkoilemaan parin viikon päästä?
No ei tässä mitään sen kummempia oo, jotain pidempää vois ajella. Pullakaffeilla höystettynä toki.
Etelänsuunta käy, sieltäkin vois kiertää Keinis-Nmäki-Pkumpu-Matari(jossa leipomokaffet)-Mikkola-Metsola-Lkorpi-Savio-Kerava jne. Keinikselle vois mennä Talman/ristinummen/Tmsuon kautta. Jos siis haluaisi kiertää kauempaa kuin ajaa suorempaa linjaa. Takastullessahan pääsee vielä vaikka järven toista puolta halutessaan. Ideariihenä tää vain, pohjosen lenkkikin vois olla ok(Hyvinkää).
^ Ihan unohdin, että sun pitkä on jotain ihan jotain muuta kuin mun pitkä :rolleyes: Minä todennäköisesti ajelen lyhyen 3-4 tuntisen ilman kaffepausseja. Tai no, Huilin terdelle saatan pysähtyä, jos sää suosii.
No on ainakin vaihtoehtoja valittavaksi asti. Onnex aikaa vielä pähkäillä.
Jaa niin, ja tokihan tänäänkin ajellaan. Iltapäivällä apaut kahden pintaan lähden parituntiselle enska-, kikkailu-, trikkailulenksulle. Suuntana todennäköisesti Hiihtomaja and beyond. Tänään näyttäis sää suosivan ;)
Täytyypäs tuota ip:tä ujuttaa Rva:n ajatusmaailmaan. Soittelen jos pääsen. Nyt kuitenkin nakkelemaan kiekkoja koriin.
Meneepäs ajat hankalasti ristiin. Mä pääsen lähtemään klo 16 ja ajattelin ajaa parituntisen joko Flisbergetin tai Hiihtomajan suunnassa.
Huomisesta en tiedä pääsenkö ja milloin pääsen, koko perhe sairastellu viimeiset 2 viikkoa joten pitempi lenkki ei ole mulla mtb järvenpää pitkä vaan 3 - 4 h
Keskittyy mun ajot huomiseen, tuun ysiks kaupalle.
Tulet Tuomas siis ensin kaljalle ja lähdet vasta sitten ajamaan :p Minä näköjään pysyn kello kahdessa.
^riskinottohalukkuus ainakin nousisi kivasti ja ajolinjat olisivat lennokkaammat :) Taidan kuitenkin nauttia palautumisjuomana riittävästi kesäistä GT:tä vasta lenkin jälkeen.
EDIT: 1 x9 setuppi ei pidä kettinkiä rattaalla vaan tiputtelee riittävän monta kertaa lenkin aikana. Ketju katkaistu mahdollisimman lyhyeksi, takavaihtaja shadow (plussaa ei ole 9:lle). Narrow wide ratasta harkitsen mutta mahtaako se riittää pitämään ketjun rattaalla ilman shadow plussaa? Jotenkin ei huvittais laittaa 80 euroa yläohjuriin, joka on ihan pirun ruma. Enkä viittis pistää myöskään etuvaihtajaa ohjuriksi. Tekemätön paikka, laitan XX1 tilaukseen :)
Sunnuntaina kierrettiin järvi vastapäivään, mukavaa oli. Kiitoksia kaikille.
Jos joku suunnittelee pitempijoustoista 29" niin tässä voisi olla vastinetta rahalle: http://www.jensonusa.com/Niner-Rip-9-Frame-2011 Uusi malli julkaistu ja nykyiset lähtee lähes polkuhintaan. Mukavat katteet rungoissa ku tuskin tollakaan alennuksella kauppias ottaa takkiin.
Voimansiirto-ongelman ratkaisen laittamalla eteen 24/34-välitykset. Meinasin jo tilata 10-voimansiirron mutta jääkööt vielä väliin, olen just keväällä uusinut nykyisen voimansiirron. Täytyy kiertää takavaihtaja karahkan ympärille niin raaskin uusia koko roskan. Kaikenlaisia virityksiä olis ollu 1x9:n parantamiseksi (yläohjuri, jump stop jne.) mutta jääkööt kokeilut tällä kertaa.
Mitkä olis hyvät ja halvat flätit? Jos talvea varten ostais samalla sellaset...
^Haluatko hyvät vai halvat? Paljonko ajattelit investoida ja meinaatko hankkia kengät kanssa?
Oma kokemus on, että kengät on vähintään yhtä tärkeässä osassa kuin polkimetkin. Hyvät polkimet saa noin seitsemällä kympillä ja maksamalla enemmän saa vielä paremmat. Kengistä kokemusta ei ole kuin Five-ten impact 2:sta ja niillä olen pärjännyt ihan kaikilla pakkasilla ongelmitta. Seuraavat popot tulee olemaan freeriderit.
Olin alunperin aatellut olla ostamatta kenkiä mutta mutta...olet varmaan oikeassa. Täytynee ostaa samalla tossut. Minkä kokoinen kenkä sulla on? Osaatko verrata Shimpan kenkään? Jos ostaa netistä niin täytyis sovittaa ennen ostoa tavalla tai toisella.
Polkimista olin kattellut crc:n valikoimasta edullisemman pään malleja ja myös Shimpan flättiä. Taidan perehtyä asiaan vähän tarkemmin, vielä ei ole varsinaista hoppua ostaa. Mun hankintatapa on yleensä ollut ensin halpa ja sitten vasta hyvä, pikkuhiljaa olen huomannut siinä olevan parantamisen varaa :p
^Isot Pojat ovat väittäneet, että Freeridereilläkin tarkenee talvella. Mutta osin yksilöllistähän varpaiden paleluherkkyys toki on. Omakohtaista kokemusta saa luonnollisesti vain yhdellä tavalla ;) Mut jos vain talvella on tarkoitus ajella, korkeavartisempi Impact vois olla fiksuin valinta. Ja ajaa sillä sitten kyllä kesälläkin.
Minä en osaa ajaa, joten vaikka matalaprofiilisia polkimia olenkin käyttänyt, olen niistä aina saanut rungon sellaiseen kuntoon, että vaihtoon ovat menneet ennen kuin olen pinnien vaihtoa ehtinyt edes harkita :D
Täytyykin käydä ylävitosessa käpistelemässä. Kenkiä verkkokaupan mukaan on vähän naftisti varastossa mutta mä kerkiän odottamaan varaston täydennystä. Korkeavartiset popot taitavat olla talveksi hyvä valinta. Jos jalka pääsee liikkumaan kuten arkikengissä, en palele varpaista oikein koskaan ja samat kengät menee kesät talvet. Jäykillä fillarikengillä tilanne on ihan toinen.
^mä ostin lumikenkien kaveriksi vaelluskengät. Niille on muutakin käyttöä.
Edit: lumikenkäilyssä kengän pohja pitäisi olla jäykkä ja kengän pitäisi tukea hyvin nilkkaa. Muuten (ainakin mulla) jalat rasittuu vähän turhan paljon. Vaelluskenkä täyttää nää kriteerit.
Jukka heitti viime lenkillä kysymyksen, että ehtisikö väki paremmin keskiviikon lenkille, jos se alkaisi vasta klo 18.00, eikä 17.30. Itselleni tämä on melko samantekevää, paitsi että niin kauan kuin on valoa, tulee pimeä aiemmin.
Mutta voihan tästä julkisestikin keskustella, eli onko mielipiteitä?
ps. Tänään en pääse itse mukaan.
^pikkuisen paremmin ehtisin mutta mulle keskiviikot ovat muutenkin huonoja. Näin ollen ei mielipidettä suuntaan eikä toiseen.
Samoilla linjoilla. Silloin kun pääsen mulle sopii paremmin 17.30, ehkä vielä parempi klo 17. Eli ei mielipidettä.
Tänään kävin syömässä patukan pyöräkalliolla. Taas oli raiskattu pala kauneinta järvenpäätä ! K-raudan metsään ei kannata mennä ilman vesuria.
Käytännössä koko pätkä on ajokelvoton alkaen 100 m ennen nousua jatkuen sinne leveämmälle pitkälle suoralle. Ei se raivaus nyt toivoton homma
ole, aika helpostikin niitä voi heitellä. Ei kyllä ihan yhden illan juttu oo .
Sunnuntaina näillä näkyminen lenkille. Tapasin uuden kasvonkin siellä k-raudan lepikossa. Ei muuta kuin tervetuloa lenkeille !
Onko ajelijoita tänään? Mä starttaan noin klo 13 pariksi tunniksi hiihtomajan tai Flisbergetin suuntaan. Paitti jos vettä on ilmassa kovastikin, maassa vesi ei haittaa eikä sitä voi välttää.