Tiistaina on petaksen metsissä hakukoiria, mää ja.
Printable View
Tiistaina on petaksen metsissä hakukoiria, mää ja.
Ok, aika oli 19.00 ja osoite Kimaratie 12 ? Saattaa lähteä yksi kaveri mukaan kun asuukin Askistossa.
Joo, kello 19:00
Hyvää settiä oli taas! Oudosti rupes takakummi vaan tyhjenemään, lutrasin saippualla ja vedellä kotona rengasta mutta en kyllä mitään kummenpaa vuotoa loytänyt, kummi kyllä tyhjenee siitä huolimatta?
Täytyy varmaan huomenna ottaa kumi pois ja kattoa löytyiskö sisältä syytä.
Joskus teipin liima liukenee litkussa.
Ja joo, niin oli. maksimisykkeet huiteli 170 korvilla useamman kerran, joten ihan liian rauhallisesti ei sitten kuitenkaan ajeltu :)
Hyvää settiä oli tarjolla. Kamala kiire vaan tuntui olevan. Mää yksin saanu niitä hidastumaan joten Ässäääääääääää ho-hoi, seuraavalla kerralla tule jeesaamaan. Se Örkkikallion notskipaikka oli mulle ennennäkemätön mesta. Pitää mennä uudestaan, makkaran kera ja auringonlaskun aikaan.
Hubaa settiä hyvässä seurassa. Joo meni vähän turhan urheilulliseksi. Olut ja makkara olis kompensoinut[emoji4]Ehdottomasti notskipaikalle seuraavaks makkarat mukaan.
@kmw & 661: mulle ja infoo kun ootte sinne käyränhiillostukseen auringonlaskun hetkellä menossa. Osaan olla myös eteerisen vaisu, jopa kryptisen tunnelmoiva taivaanrannan punertaessa viime valoaan.
Kiitos lenkkiseurasta, tuossa jotain faktaa suojeluperusteista.
Jos kuljette alueen poluilla, niin muistakaa ettei näitä suojelun perusteina olevia luontoarvoja saa heikentää.Lainaus:
5. TIMMERMALM
Suojelun perusteet:
Timmermalm on pitkä, kapea, pohjois-eteläsuuntaisessa murroslinjassa sijaitseva metsä- ja suovyöhyke, joka on edustava ja monipuolinen luontokokonaisuus. Se sisältää arvokaita lahopuustoisia kangasmetsiä sekä lehtoja, kallioita, soita ja pienvesiä. Alueen pohjoisosassa on
tervaleppäkorpi, joka täyttää luonnonsuojelulaissa tarkoitetun luontotyypin vaatimukset. Kalliometsäalueella on paikoitellen hyvää kalliokasvillisuutta, alueelta on havaintoja Etelä-Suomessa harvinaisesta pikkutervakosta.
Suojelualueen eteläosa muuttuu lehtomaiseksi purolaaksoksi jyrkkine rinteineen. Lajistossa on mm. lehmus ja pähkinäpensas. Vuoden 2003 liito-oravakartoitus osoittaa, että Vantaan merkittävin liito-oravien esiintymävyöhyke on kaupungin länsirajan tuntumassa Herukkapurolta Timmermalmin eteläosiin saakka. Alueen lintulajistossa on vanhan metsän indikaattorilajeja.
Kaikki ihmisten liikkuminen alueella voi vaikuttaa noiden mainittujen kalliokasvien elinolosuhteisiin jos liikkuu polkujen ulkopuolella.
Polkuja ylläpitävät lähinnä joka päivä koiriaan alueella ulkoiluttavat ihmiset.
Kuten kuvauksessakin mainitaan: Suojelualueella on polkuja, mutta niitä ei ole merkitty maastoon.
Mainintaa, että jokamiehenoikeuksin liikkumista olisi alueella rajoitettu, ei osunut silmiin.
Perinteinen Vapunpäivän ajelu lähtis tällä kertaa munkkikselta perjantaina kello 12:00. Toiveena olis ajaa muutama tunti hyvässä kelissä, jotenka SHIMAANI EI SITTEN TANSSI!!
Pahus, kun ei pääse tälläkään kertaan setäjunaan ja munkin syöntiin mukaan. Alkuviikolla käskynjaossa kuului komento vapuksi mökille sen kesäkuntoon laittoon. Fatty siirtyy sinne liiterin nurkkaan muoviläskin alta pois, niin pääsee siellä ajamaan "dyyneille".
Kauheeta huutoo.... :) Täsmäennusteen mukaisesti kuvittelen siistiväni kuusiaitaa tuon lenkkispektaakkelin aikaan koska lauvantaiksi luvataan kunnolla märkää.
Vaihdetaan: iso piha hyvään (ajo)kuntoon
Taidanpa tulla. Olis toki kiva testata uudet vauhdinsurmat ennen lenkkiä mutta eikaisitäainaehdi.
Mä voisin tulla tuohon klo 12:sta. Ainut jarruttava seikka tälle ajolle on se, kuinka kauan korkki on tänään auki.. Se määrittelee huomisen aamupäivän kulun.
Tuun kans.
Mä en tuu huomenna, parantelen flunssaa.
Njah, Munkkiksen kuppila kans auki huomenna. Rikon säästöpossun ja tuun sinne.
Hyvää vappua setälaumalle.
Mää kiertelen Melkuttimet jne. huomenna. Kertokaa Munkkikosken tädille terveisiä.
Ei tullut tippaleipää, reitin kuva näyttää enemmänkin MannekenPisiltä, lataan kun saan aikaiseksi... Kiva päivä.
Oli joo hyvä vappumarssi, itselle tuli reilu 40km ajelua, onneks Petjala viskasi mut himaan, alko oleen jalat aika finaalissa. Eka siirtymä vastatuuleen vei hiukan mehuja, ja sitten tää mun supertankkaus aamulla ei ihan riittänyt, vaikka siinä 55g patukassa lukikin energy.
Näinkin huonolla suunnittelulla tuli likainen tusina kuskeja täyteen, Pahis tosin pisti ison vaihteen päälle ja katosi jonnekin. Lie kuitenkin elossa.
Se oli jo aamusella käynyt esboon suunnalla,ehdittiin ennen starttia kaffet kitata/speksi talk.Otin parkkipaikka maistiaiset bos-vaimentimilla varustellusta muutenkin hipo carbon SC ronssonista.
Mä taidan ostaa kuitenkin vaan -15 xtr xcjarruttimet(ne on jotenkin vaan niin hienot ja keposet) ja pysyä 2x10:ssä.
Päivitystä kesälle.
+10spd xtr pakka&ketjut
+tunen etunapa.
+xtr pedaalit
+50mm mcarbonkehä?
thnx retkueelle mutta miksi mun pöörä tuli likaiseksi?
Tämmönen kuva tuli reitistä.
https://lh3.googleusercontent.com/-W...1-no/wappu.png
Taidetta.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun kiireessä asennettu etujarrun letku ei miellyttänyt raatia. En ehtinyt kovasti miettiä aikaisemmin kun ilmausta huutava takajarru ahisti kans...
Kuviohan on kuin keuliva maastokuskisammakko.
Ja pakkohan se on mielen pahoittua, kun noin raskaasti töppää. Ulkokautta... kihi kihi.
Harmi kun jouduin kesken marssin lähtemään, kävittekö pitkälläkin vielä? Tuli kyllä mieleen että mutikselle tulee pitkä lenkki, tommosen rypemisen jälkeen vielä siirtymä himaan..
^Tais paluusiirtymä hoitua tällä: https://www.youtube.com/watch?v=Viguvabl-JA
Dejavu: leka jäi asfaltille vaikka transiittori ajeli ihan hanurissa.Hokasin vasta himassa kun kollasin omaa träkkiä :https://www.google.fi/maps/@60.29421...-6yElQL4zQ!2e0
Pari tuntia taidettiin vielä leikkiä urheilijaa, mutta aamun myslipatukka ei riittäny lataamaan tarpeeks pattereita ja onneks Petjalan transistoriin mahtui yks mutis vielä kyytiin munkkikoskella. Olin aika finaalissa siinä vaiheessa kun kello näytti 4:57. Paska kunto, mutta tästä on onneks suuntaa vaan ylöspäin.
Hitonmoinen kiitos koko retkueelle kuitenkin, Polarin mukaan olisin ajokunnossa taas keskiviikkona. :)
Paska kunto? Ei todellakaan tai tietty riippuu mihin vertaa, valtaosaan Suomalaisista keski-ikäisistä miehistä verrattuna mutiksella on huippu kunto!
Kiitos hyvästä lenkkiseurasta.