Tuleeko se pyörän mukana?
Printable View
Toteutin eiliset harkinnat; ennakkotilasin yhden nuken, ja kävin työmatkalla ostaan akryylivärejä ja poronsarvi-korut; riipukseen oli myös korvakorut ja otin ne myös. Tosi upeat, mutta ei ylettömän kalliit, yhteensä 119euroa.
Onneksi ostin ennen työpäivää, en olisi muuten ehkä raaskinu nähtyäni miten vähän tänään on töitä.
Akkuruohonleikkuri, trimmeri, tikapuut, kottikärryt, maalia, pensseleitä, hiomapapereita, laatikollinen kaljaa.
Eikäku ei nyt sentään. Olin parkkihallissa aloittelemassa auton vahaamista ja naapurin mies kurvaili pakulla ruutuunsa. Oli ostanut Spessun jäykkäperä-Levon ja usutti kokeilemaan. Minähän kokeilin.
Sähköpyöräilijäthän aina mussuttavat, ettei saa sanoa mielipidettään ellei ole kokeillut ja nyt minulla on siis oikeus.
Aika vinkeältä tuntui, ärhäkkäästi liikkui. Ei kuitenkaan mun juttu harrastekäyttöön. Luomuna mennään vielä parikymmentä vuotta, vanhana mietitään uudestaan.
Johonkin työmatkailuun tai "hyötyajoon" vaarmaan tosi jees.
OBD2 scan tool. Velipoijalle tilasin (omassa kaarassa ei edes ole tollasta OBD2 hilavitkutinta harmina), se kun oli taas tuskaillut lambdan vikakoodien poiston kanssa enne katsastusta. Ilmeisiesti taka lambda, kun muutoin kone käy ja kukkuu ihan normaalisti.
http://www.dx.com/p/elm327-obdii-v1-...1#.WVPZUICYwj9
Aliexpres olisi myynyt takalambdan hintaan 15 € (marmoritiskillä n.300 €, kuulemma), mutta katsotaan nyt ensin, pitkäänkö koodin poistolla selviää, ainakin tällä kertaa kelpasi katsastukselle.
Manchesterin evansilta castellin arenberg hanskat. M-koko istuu omiin 8-9 koon käsiin tosi napakasti, mutta eipä noista taas osaa mitään sanoa ennen ajamista.
ei 60 - 80 euroa melestäni paha ollut tai hifistelyksi mennyt paistinpannusta jota toivottavasti ei tarvitse vuoden päästä heittää pois.
Asiaan. Huomasin tilanneeni (tahallani) aamulla 2 kpl levyjarruversiota zippin firecrest 404 takakiekosta shimano/sram navalla kun lähes ilmaisia olivat siellä jälleen hinnoittelussaan seonneessa (ainakin mielestäni) kaupassa. Ei mulla levyjarrullista maantiepyörää vielä ole saati kahta kun takakiekkoja on nyt kaksi :)
Seuraavaksi alan sitten miettimään minkä rungon kasaan siihen ympärille ja alan täältä kyselemään mitä on järkevintä tehdä etukiekonkin saamiseksi. Toisen takasen vois toki myydä ja ostaa etukiekon mutta ehkä kasautan sen sijaan takakiekon kehän vain uuteen napaan (vaikka dt350 joka noin 50 €)niin pässee jopa alle satasen lisäpanostuksella etukiekkoonkin kiinni.
http://www.zipp.com/_modules/Product...db-cc-main.jpg
Cannondalen (Caad4 Saeco 2000) vapaaratas alkoi vaatia huoltoa ja työkaluja maailmalta odotellessa (13mm spline key tai T60 torx) löysin kaverilta lähes samanlaiset Mavic CXP21 ylijäämäkiekot. Kaupat syntyi, kiekot pyörään ja testilenkki heitetty. Hyvin toimii ja pyörä kulkee! Maantiepyörä on maantiepyörä, fatcychyb on... ;)
Säästyi taas muutama tuhatlappunen, kun ei tarvitse vieläkään ostaa Supersix Evoa tai Caad12:ta :D
Pinnoitetut pannut ovat paholaisen keksintö. Nitistävät siittiöt ja umpioivat munasolut.
Lisäksi vielä altistavat syövälle ja aikaansaavat muutakin schaibaa. Huonosti paistavatkin,
ellei käyttölämpötiloja ylitetä. Viimeisin teflonpaska häipyi 5 vuotta sitten. 112 vuotta
vanha lättypannu hoitaa edelleenkin työnsä moitteitta. Valua&hiiltä kaikki 9 pannua
ja pari grilliparilaa. Ugh.
Minä vahingossa hiilikuitukiekot..
Colo-sinkulan tilasin - tullee toivottavasti ensi viikolla.
Junaliput itselle ja fillarille Kemijärvelle & back.
Joku vatsavirus.
^jaahas, sinneköhän se lähti?
^ mitä enempi sitä varoo ja yrittää kaikin keinoin välttää ettei vaan tule syöpä, niin sitä varmemmin se tulee. Jos taas ei vähää välitä, niin ei tule.
Juotavaa kävin ostamassa.
Se lienee niitä viimeisiä meillä ns Risikogesellschaftissa eläville jäljelle jääviä valinnanvapauksia! Mutta kyllähän siitä on vaikea yli päästä että vähentääkseen syöpäriskiään todella merkittävästi pitäisi melkein ensimmäisenä heti asbestin, tupakan ja viinan jälkeen luopua punaisesta lihasta ja etenkin sen paistamisesta.
Mä hankin 20 kg ruokaa Matsmartista (eli jossain välissä pääsen taas postaamaan pakettiketjuun). Tai "tilavuuspainoltaan" 20 kilon verran (eli sen verran kuin yksillä toimituskuluilla saa). Tilavuuspaino on tässä "kuljetusteollisuudessa käytetty käsite, joka ilmoittaa tuotteen painon suhteessa sen tilavuuteen".
PS Matsmart on ruotsalainen muodikkaasti ruokahävikin pienentämisellä ratsastava nyt "Suomeenkin rantautunut" verkkokauppa. En laita linkkiä niin ei ehkä pidetä sissimarkkinointina...
^ Ainakin hissukseen lämmitys kuumaksi ensin, Muurikan silavaa voi käyttää apuna.
Marttaliitto:) mm. antaa hyviä vinkkejä rasvapolton ja käytön osalta. Käytön jälkeen
oikeastikin pesu kuumalla vedellä, kuivaus levyllä ja kevyt rasvaus (auringonkukkaöljyä käytän)
Valuraudan kanssa maltti on valttia. Onnea "käännynnäisyyden" uralla.
Leivinuunin hiilloksella puhdistin aikoinaan äidin mummon lättypannun taas ehoksi.
Auto vaihdetaan pienempään. Tuli koeajettua ja hybridi rokkaa.
https://t1-cms-4.images.toyota-europ...018-417536.jpg
^Useiden erikokoisten, eri tehoisten ja eri merkkisten autojen jälkeen meille kotiutui vuosi sitten saman merkin Prius. Hybridiin kun tutustuu, ei tavallisella halua enää ajaa.
Onnea hyvälle hankinnalle!
Prius oli meillä kakkosena listalla. Kalliimpi hinta ja pienempi pyöränkuljetustila jättivät sen hopealle, vaikka se onkin tyylikkäämpi.
Äsken ostin Canyon Ultimate CF SL 9.0
Ja talvella puolison "painostuksen" vuoksi, kun Yaris on kauhea ajaa Porvoon motarilla tuollaisen Hydrid farkku Auriksen. Molemmat on tyytyväisiä ja Porvoon motarilla on nyt hyvä ajaa. Ei se ihan niin pienellä kulje mitä luvataan, mutta lyhyessä nurkka-ajossa 5 litraa satasella on ihan ok, kun Yaris vei kelistä riippuen 6-8 l.
^^Meillä painoi Priuksen puolelle ulkonäkö ja vetokoukku - saa fillaritelineen koukkuun ja tarvittaessa peräkärrin. Vuosi sitten ei Aurikseen saanut koukkua, saako nyt?
^Vaimo käy Priuksella töissä 20km suuntaansa 3.5l/100km. Motarilla menee viitisen litraa satasella, taajamassa pääsee helposti alle kolmen.
On saanut jo vuodesta 2013 hybrid farkuun koukun. Vetokyky vaan on pieni 345 kg.
Salaattiin täytettä
http://www.k-ruoka.fi/contentassets/...set=350x350at1
^heh, myös minä ostin tänään vuohenjuustoa...kun ei joka päivä osta niin olkoon sitten "hankinta" [emoji2]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...2189bdef23.jpg
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Ymmärrän mitä jäsen Blackborow kirjoittaa. Itse myönnyin puolison ostotoiveeseen vasta, kun olin kokeillut Power Modea. Tarvittaessa auto vastaa hiukan paremmin kaasun painallukseen. Kun se kuitenkin on hybridi, voi huijata itseään säästäväisyydellä ja ekologisuudella. Testiajo tehtiin Vantaalta Hämeenlinnaan ja takaisin, osin vanhaa tietä ja osin kaupunkialuetta, myös Power Modea käyttäen. Keskikulutus oli 4,9 l/100 km.
Tämä siis edelleen ontopic, en ole tullut hankittua niin mitään eilisen puolenpäivän jälkeen.
Pitäisi käydä tuota 2,5 bensakoneeseen perustuvaa hybridivoimalinjaa kokeilemassa, josko se ratkaisisi ongelman, mutta maasturia en halua ja Lexukseen ei pinkka ole riittävän paksu.
Power mode ei välttämättä edes lisää kulutusta, mutta parantaa herkkyyttä kaasun painallukseen. Vaimo ajelee Normal modella, minä Power modella. Ei ole tähän asti jäänyt Prius muiden jalkoihin. Kiihtyvyys riittää, myös ohituksissa. Kokemusta ei tosin ole tykeimmistä autoista kuin 3.6l V6, joka olisi ehkä saattanut pärjätä Priukselle...
- Huomiokeltainen putkikaulahuivi sekä
- Jalkapumppuun eri venttiileihin sopivia välikappaleita
Nyt löytyy huomiokeltainen ajopaita, huomiokeltainen kypärän sadesuoja, huomiokeltainen putkikaulahuivi. Miksi kukaan ajaisi muun värisissä vaatteissa? Turvallisuus ennen kaikkea.
On ne yllättävän ripeitä vehkeitä sähkömoottorin väännön ansiosta. Olin kerran hätää kärsimässä yhdellä päättyvällä kaistalla liikennevaloista lähtiessä kun vieressä oli Lexus CT200h, auto jota pidin jonain tavallisena pikkukippona mutta jälkeenpäin asiaa selvitettyäni opin että sepä perhana olikin hybridi. Lähti valoista sen verran hätäisesti että alkuperäinen suunnitelma sen helposta jättämisestä siihen jonoa vetämään ja ykköspaikan ottamisesta meni vähän uusiksi, otin kyllä sen ykköspaikan mutta sai siinä antaa 2,3l turbokoneelle leipää ihan kunnolla että onnistui - toki se Lexus oli kevyempi kuin oma iso farmari mutta silti. Vauhdin kasvaessa hybridin etu vähenee nopeasti mutta paikaltaan lähtiessä kannattaa miettiä kaksi kertaa lähteekö haastamaan.
Jokaisen hybridikuskin suusta kuultu lause "että ei sillä jalkoihin jää" :)
On-topic: Shimano XT Trail pedals