En laita. Enkä avaa aiheesta uutta ketjua offtopikkiin :rolleyes:
Printable View
En laita. Enkä avaa aiheesta uutta ketjua offtopikkiin :rolleyes:
noh, noh, villasukkahousut on niin mummot, ettei tuota voi belfieksi laskea. Otin sen itseasiassa kaverille, joka noita Crafteja harkitsi. On muuten hyvät housut.
Miksi muuten villahousuihin ei päde tuo ilmatilajuttu, että löysä vaate lämmittää enemmän? Villahousut on minusta tosi lämpimät myös sukkahousuina. Sairaan kutittavat suoraa iholla, mutta lämpimät.
No johan on vitsi ! Mulla on Reba Team 2005 vuosimallia ja ohuet öljyt sisällä toimi ihan hyvin kylmässäkin kuten tänään -18°C kun vastatuuleen paukutin Kemiran aidan vierestä polkuja jotta saisi kuskin lämpöjä nousemaan.
Toki paremmin kettukeula vieterijousella toimii kylmässä paremmin mutta on tuon tuplailmakeulan kanssa oppinut jo toimeen tulemaan.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
^
Minä mietin viimeksi tänään, että onko tämä nyt tyyntä myrskyn edellä, kun XC32 on toiminut toistaiseksi hyvin. Säätiedot näyttää Stadiin tälle päivälle -18 ja tuulen kera oli varmasti parisenkymmentä, mutta toimi se, vaikkei yhtä hienosti kuin kesällä, mutta toimii kuitenkin. Saa nähdä tuleeko ikävä ylläri joku kerta.
Olen pitänyt liukuputket aina hyvin Fork Juicella liukastettuina, en tiedä auttaako se, vai onko vain ollut hyvää tuuria.
Mulla toi Reba on ihan paska kun alla on ISP ja kylmempi keli. Vetelee, pompottaa epätasaisella jne. Sama keli ja reitti mutta alla Thunder Burt niin melkein tuntuu kuin kesällä ajais.
Kannattaa muistaa että kitkaa on pakkasella paljon enemmän jäälläkin kuin lauhalla ja ainakin itse vaihdan ISP:t "kesärenkaisiin" kun kelit kylmenee.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Itse olen havainnut vaan, että raskaampi polkea, paljolti pakkasen (käy henkeen) ja lumen ansiosta. Sekä tietysti ISP edessäkin huonommin rullaa kuin Roro, mutta onneksi hyvittää sitä jääpidolla.
Ostin tänään Body Warmer Chaufferetteja paketin Stadiumista. 4 kpl pakkaus maksaa 3e ja nuo saa ravistamalla aktivoitua toimimaan 5h lämmittäjinä kädessä/taskussa/paidan alla, whatever. Ei paina yhtään mitään ja erinomainen lisä reppuun siltä varalta, että joutuu rengashommiin, tulee tapaturma tai muusta syystä joutuu pysähtymään ja tulee kylmä. Kertakäyttöisiä varmaan ovat, mutta 3e ei ole paljon.
Nämä castellin venti sukat sitten vastaavat täysin muuta italialaista mitoitusta. XXL on ehdoton minimi 43 suomalaiseen jalkaan. Jalkaterän koko on venytettynä täsmälleen sopiva ja reiden kohdalta ahdistaa jo ennen pesua. 44-47 ja pskt... Onneksi tilasin kuitenkin tämän suurimman koon.
Kokeilin partioaitassa Yokon lobstereita ja hyvältä tuntui, mutta liikkeessä oli ainakin 49.90e hintalappu, vaikka näyttäis netissä olevan 34.90e. En raaskinut ostaa.
Joo ei Tolla hinnalla. .Muuten hyvät 👍😊
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Mä hommasin Stadiumista perus lasketteluhanskat enkä odottanut liikoja, mutta yllättivät positiivisesti. Mulla on yleensä varpaat ja sormet jäässä, mutta noissa kämmenet hikoilee, jopa tänään -21 asteen pakkasessa. Nämä http://www.stadium.fi/urheilu/lasket...erve-gtx.black
Hanskaa isompi vaikutus taisi olla kuitenkin se, ettei nyörejä kiristä täysiä ranteisiin. Sama pätee kenkiin. Kiertää veri paremmin kun on löysemmällä. Tässä ketjussa on jo paljon neuvoja, en sen enempää ala tuputtamaan omia vaatetusvinkkejä. Tosin mun kolmireikäinen balaclava herättää kummastusta.
Vaikka olenkin vannoutunut kypärän käyttäjä, niin kieltämättä olen miettinyt kypärän poisjättämistä talvella. Lasien huurtumis ongelmat taitaisivat vähentyä reilusti. Tai ainakin pitäisi ostaa talvikäyttöön sopivampi kypärä...
Noni. Yritetääs uudelleen. Pitää varmaan alottaa topicci vaikeasta elämästä foorumilla mobiiliselaillessa.
Juu. Eli tiivistettynä -25C 1.5h maantielenkki meni mukavasti merinokerrostelulla ja hiihtoasulla. Jalat pysy lämpiminä Salomonin x ultra winttereissä (ei lukkokenkä, mutta menee fläteillä loistavasti) ja enduran gaittereissa, käsissä marmotin kalvolasketteluhanskat ja motonetin ylihintaiset alushanskat, päässä karvalakki, 3 buffia ja 100% endurokakkulat.
Missään ei ollu kylmä eikä mikään hionnu liioiks. Salomonit ilmeisesti hengittää ihan ok, koska sukat oli kuivat mutta gaitterit oli litimärät
^^ juu emmä käytä kypärää talvella. Vaikeeta eikä just ny oo budjettia laskettelupottaan
^ Yritin katsella Stadiumista lobster-mallisia hanskoja, mutten löytänyt. Stadium on siitä hyvä, että joitain samoja tuotteita, mitä esim Partioaitassa myydään samoilla matskuilla saa paljon halvemmalla.
Ihan perus ohkaset balaclavatkin taisivat olla kalliimpia Partioaitassa. Toki siellä on isompi valikoima niitä ja olisinkin sovittanut tuota Greycapin Buffia sinisenä, muttei ollut ainuttakaan kappaletta siitä minkään värisenä.
Vaikka olenkin vannoutunut kypärän käyttäjä, niin kieltämättä olen miettinyt kypärän poisjättämistä talvella. Lasien huurtumis ongelmat taitaisivat vähentyä reilusti. Tai ainakin pitäisi ostaa talvikäyttöön sopivampi kypärä...
Täytyykin koettaa ensikerralla pitkien pyöräilyhousujen vaihtamista bibseihin ja korvate ne lämpimillä merinoilla. Tuo voisi olla mukavanpi paketti päällä. Tai no, ehkä en kokeile. Hiihtohosuissa ei ole tuulensuojaa haarojen välissä ja mahan päällä.
giron G9/G10 laskettelukypärä näyttää ja tuntuu kuin olis mtb-kypärä päässä sillä erotuksella ventilaatioaukot on suljettavissa ja pehmusteet korvien päällä, suosittelen
Stadiumissa oli muuten tosi halpojakin pottia lasketteluosastolla, parista kympistä tais hinnat lähteä, samoin laseja. Ajattelin noi lasit hommata.
Jeesusteippasin just kypärän umpinaisemmaksi. Rujon näköinen kuin kuskikin, mutta toimii :)
Laskettelukypärä päässä minäkin vedin eilen lenkin. Pocin Fornix MIPS ja tuuletus auki tarkeni vielä hyvin reilu pari tuntia eikä päätä hiostanut. Laskettelulasejakin olen kokeillut pari vuotta sitten edellisillä kylmillä, mutta niiden kanssa oli ongelma tuulessa, kun ohjaavat viimaa poskille ja nenän päähän.
Lobstereita löytää aina vähän kummallisen ripotellen. Joskus löysin saariselältä jotku suomessa harvinaiset etusormilobsterit, mut ne on kyl aivan liika lämpimät alle -30 asteessa. Ei oo viel tullu niin kylmää keliä vastaan et ne olis ajankohtaiset neopreenisisuksineen.
Jotkut Sinisalon 2+2 jaolla olevat tekeleet ostin itsekin viime talvena mutta ei vaan toimi, pääasiassa siksi että en yksinkertaisesti osaa ajaa ilman erikseen liikkuvaa etusormea. Pakko yrittää lasketteluhanskoilla silläkin uhalla että on näpit jäässä.
Huomisaamun työmatka hirvittää jo valmiiksi, maanantaina ja tiistaina pukeuduin olosuhteiden pakottamana peltikattoon ja tuulilasiin mutta huomenna olisi tarkoitus mennä omin voimin. Alimmaiseksi menee Craftin vanha mutta toimiva kerrasto, jalkoihin tuskin sitten muuta kuin tavalliset työhousut mutta jalat muutenkin on harvemmin jäässä kiitos lihasten tuottaman lämmön, mutta yläosa yrittää nyt tuottaa ongelmia. Täytyy yrittää löytää joku sopiva tasapaino "ei pysty liikkumaan koska jäätyi pystyyn" ja "ei pysty liikkumaan koska on kuin topattu pöllö" vaihtoehtojen välille.
https://scandinavianoutdoor.fi/hestr...3-finger-mitt/
Ton kaltaset hanskat on itellä laskettelussa ja tuntui pitävän kädet lämpösenä fillarillakin.
Olen huomannut, että pienemmät lasit toimivat paremmin. Ilma varmaan kiertää paremmin ja pitää nuo höyryttöminä. Tänään erehdyin pistämään väärät rillit päähän ja oli pakko jossain vaiheessa pistää lasit taskuun. Pienemmillä laseilla höyryyntymistä tapahtuu ainoastaan kun pysähtyy töristämään nokan tyhjäksi :D Sekin höyry lähtee heti kun saa fillarin liikkeelle.
Yritin pitää laseja, mutta otin pois kun höyrystyi varsinkin jos käänsin päätä alaspäin kun hengitin. Pidin kyllä tänään jäätymisestä huolimatta balaclavan naaman edessä. Leikkelin siihen reikää lisää nenän ja suun kohdalle. Jäätyi se lopulta, mutta lämmitti silti paremmin kuin paljas iho.
Tänään oli pakkasta -26°C ja kerrankin tarkeni. Alimpana Catmandoon tekninen alusasu, merinovillainen ajopaita, Futuren lämmittelypuvun housut, firman sponssaama softcelltakki, kahden sukat (toiset aidot villasellaiset), kaksi balaclavaa, vanhasta poolosta leikattu kauluri, laskettelulasit, puuvillasormikkaat ja lasketteluhanskat. Seuraavaksi pitää keksiä, miten fillarin vaihteet saa toimimaan tässä pakkasessa - Shimanon 105 kahvat ei tahdo vaihtaa isommalle vaihteelle, joten reissu piti polkea sinkulana :)
Yokon lobsterit on, sekä Sinisalon, koettu toimiviksi pakkaskeleillä, molemmissa 2+2.
Lisäksi on tullut hankittua Tarjoustalosta (nyk. Tokmanni) FutureTT lobsterit, olivat hyvät nämäkin (kun vaan nyt löytäisi mihin ne tuli keväällä laitettua).
XXL vastaavia hanskoja kokeilin kaupassa, mutta ei sopineet, parasta aina sovittaa ennen kuin ostaa.
edit: 1+3 lobstereista eniten kiinnostaa Vauden hanska.