Äsken ajoin stage1:n uusiksi, kun vajaan tunnin itsekseni pyöriteltyä rupesi olemaan tylsää. Pienessä porukassa noin sijoilla 50-60 olikin paljon mielekkäämpi ajaa. Ihan sama oliko siellä joku huijaten tai ei, mukava rupeama.
Printable View
Äsken ajoin stage1:n uusiksi, kun vajaan tunnin itsekseni pyöriteltyä rupesi olemaan tylsää. Pienessä porukassa noin sijoilla 50-60 olikin paljon mielekkäämpi ajaa. Ihan sama oliko siellä joku huijaten tai ei, mukava rupeama.
Tuli ajettua elamani toinen Zwift Audaxi. Talla kertaa oli selkeasti rauhallisempi meno sen jalkeen kun pari innokasta kaveria rynkyttivat irtiottoon 5-7 w/kg tehoilla. Aika mielenkiintoista miten sita jaksaa ajaa tommosen 2:30 lenkin trainerilla kun naytolla on jotain visuaalista takya.
Noihin "mestiksiin" liittyen: Zwiftillä on meitä suomalaisiakin koskeva suunnitelma, josta tiedottavat myöhemmin.
Onko muilla ollut ongelmia Zwiftin kaatumisen kanssa?
Zwift kaataa koko koneen usein n. 5-10 minuutin ajon jälkeen.
Äärimmäisen turhauttavaa kun tekee jotain tiettyä workoutia ja joutuu vetämään lämmittelyt uusiksi jne.
Käytän Zwiftiä pc-läppärillä jossa pitäisi kyllä tehoja olla tarpeeksi.
Wattimittarini on yhdistetty läppäriin ant+ usb-palikalla.
Mäcillä tai Apple TV:llä ei tule mieleen kaatumisia, Android betaversiolla kyllä. Zwiftin foorumilta löytyy useita keskustelusäikeitä kaatumisista. Olisiko niistä apua?
https://forums.zwift.com/search?q=crash%20category%3A12
Minulla on vanhempi Asuksen läppäri jossa Windows 7 ja ainakin vielä on kaatumisilta vältytty.
Sent from my iPad using Tapatalk
Joku muu ohjelma (Garmin Connect, Movescount tai Garmin ANT Agent,) kaappaa USB-portin, jossa ant+ yhteys (sulje nuo ohjelmat)?
Portissa ongelma (vaihda toiseen USB-porttiin)?
USB-ajureissa ongelma (asenna uudestaan)?
Tämän sä olet jo kuitenkin lukenut ja tsekannut, joten ei syy löydy näistä teemoista: https://support.zwift.com/en_us/issu...ing)-Sk8WRkbrm
Zwift varottaa startatessa jos Garmin Express on auki. En tiedä onko vaikutusta mutta se on joskus pyytänyt sulkemaan.
Muuten Zwift ei ole kaatunut kertaakaan, toisin kuin Tacx pa$ka.
Mutta joo, yksi asia lisää. Zwift VAATII toimivan nettilinjan. Jos avatessa netti ei toimi se heittää pihalle. Mulla talossa pari eri WLAN verkkoa eikä mikään laite tajua vaihtaa automaagisesti parempaan. Tästä joskus tullut ongelmaa. (Jos joku osaa vihjata mitä tehdä tai miten konffata että PC, pädi ja puhelin vaihtaisi itse vahvimpaan wifiin, niin tämä tieto tulisi tarpeeseen)
Olen suorastaan hämmästynyt siitä, kuinka p¢skalla nettiyhteydellä Zwift mulla toimii. Kotoverkko ei riitä pihataloon, jossa fillari. Siellä on toistin, jonka merkkivalo huutaa punaisena "Olen liian kaukana!" Silti Macci saa sen kautta yhteyden internetiin ja myös pitää yhteyden Zwiftiin. Youtube-striimaus voi kyllä takellella taustalla kuten oli viime sunnuntaina, kun katsoin samalla cx:ää. Silti ei tipahduksia, ei toisten kuskien katoamisia, ei softan (eikä kuskin) kaatumisia.
Ostin äskettäin iPad Pron ja sillä olisi tarkoitus kokeilla viikon vaihteessa Zwiftiä kunhan saan siihen sovittimen ant+ tikkua varten että saan sykkeet ja kaiken muun datan näkyviin. Sen verran olen Zwiftiä testannut että näyttää käynnistyvän lähes viiveettä
Taitaa olla niin että lightning-USB sovitin ja USB ant+ ei toimi. Pitää olla lightning - ”wanha ipad” ja tähän ant+.
Kovin on termejä, joista en ymmärrä mitään. Minulla on halppis pc-läppäri, siihen asennettu Tacx ja Zwift ohjelmat ja letkut kytketty oikeisiin reikiin. Ei ole koskaan Zwift kaatunut tai toiminut odotusteni vastaisesti.
Lisäys: Olen huomannut, että ulkomaalaiset ihmiset ovat alkaneet peukuttamaan Stravassa, kun olen ajanut Zwiftillä. Onko Zwiftissä joku systeemi, millä saa peukutuksia Stravaan. Vai, pitääkö heidän lähteä Zwift nimellä etsimään Stravasta. Näitä tulee aina silloin kun reippailen vauhdilla.
Zwiftissä on omat ride on peukutukset ja Stravassa kudos peukutukset. Välttämättä henkilö ei löydy samalla nimmarilla molemmista ohjelmista. Osa antaa peukkuja jos tietää nimen tai on muuten tuttu ja osa taitaa antaa peukkuja jostain muusta syystä. Jos ajat Zwiftillä jossain tapahtumassa niin moni samassa tapahtumassa antaa myös peukkuja.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mie ajan tällä hetkellä uusimmalla perus iPadilla ja on polarin kadenssi ja wahoon syke -molemat sinihammasta ja loistavasti toimii. Aiemmin oli myös wahoon kadenssi, mutta se sanoi itsensä 1,5 vuoden käytön jälkeen irti ja sen jälkeen on polar palvellut moitteettomasti.
Mulla on traineri duunipaikalla, joten ajan treenit aina ennen tai jälkeen työvuorojen. Traineri on sellaisessa paikassa, ettei duunipaikan wifi ihan riitä, joten sitä käyttämällä sai aina ajella yksikseen. Tästä syystä ajoin aikaisemmin iPhonella 4g-verkon kautta ja se toimi samassa paikassa hienosti, vaikka mittauksissa ei ollut eroa nopeudessa wifi-verkkoon. Jostain se vaan johtui, tiedä sitten mistä. Myöskään se ei auttanut, että jakoi iPhonen verkon iPadin kanssa, edelleen sai ajaa yksin. Vai olisko se johtunut ihan siitä, että silloin oli Padina air2 eli muutaman vuoden vanhaa tekniikkaan. Uudessa padissa on oma 4g-kortti ihan ajoja varten ja se futaa hienosti. Koskaan ei ole (koputan puuta) zwift mulla kaatunut tai jäänyt treeni tallentumatta iLaitteilla reilun vuoden käytön aikana. Muilla vehkeillä en ole sitä koskaan käyttänytkään.
Hyvä softa ja hyvää porukkaa täällä, kun jaatte kokemuksia sen käytöstä. Siitä mammuttipeukku! Joitain teistä on tullut peukuteltuakin treenatessa, kun olette yleensä ohi livahtaneet:o.
Itse olen arvellut, että porukka katselee Zwiftpowerin tuloslistojen kautta, ainakin Tour de Zwiftissä sitä kautta bongasin muutaman Strava-peukuttajan.
Kiitos kaikille vinkeistä! Joo, olen jo netissä tutkinut asiaa parhaani mukaan.
Garmin ohjelmia ei käytössä mutta Movescount on. Olin lukenut joidenkin kokemuksia että bluetooth ja pilvipalvelut saattaisivat olla syypäitä kaatuiluun joten kokeilin sulkea tehtävienhallinnasta kaikki turhat prosessit (Movescount, muutama Bluetoothiin liittyvä, pilvipalvelut, yms) ja Zwift ei enää kaatunut. Toivottavasti tuo estää kaatumiset myös jatkossa...
Otin myös yhteyttä Zwiftin tukeen mutta sieltä ei ole vielä vastausta kuulunut.
Mielestäni Zwiftissä pitäisi olla mahdollista jatkaa workouttia siitä kohdasta missä ohjelma kaatui (vaikka minuutin parin warmupilla). Silloin ohjelman kaatuminen ei olisi niin raivostuttavaa. Sen pitäisi olla täysin mahdollista koska Zwift tallentaa myös noista keskenjääneistä aktiviteeteista .fit-tiedostot. Täytyy ehdottaa tuollaista toiminnallisuutta.
Muutaman yksittäisen kerran kun ohjelma on kaatunut/jumittanut, on Zwift kysynyt käynnistyksen yhteydessä jatketaanko edellisestä harjoituksesta. Tosin tätä ei ole tapahtunut tämän talvikauden aikana, joten tämä voi olla muuttunutkin.
On kyllä pakko taas pitkästä aikaa kehua zwiftiä. Hienoa, että nykyään on vaihtelua saatavilla.
Olen tahkonnut kaksi vuotta pelkästään trainerroadia, mutta nyt taas innoistuin ajamaan "luonnollista" ajoa zwiftin kanssa. Tuntuu tosi hyvältä, kun teho ja inertia vaihtelee jatkuvasti, eli kovemmissakin vedoissa tulee sellaista luonnollista overunderia.
Jättää sen tehojen seuraamisen vähän vähemmälla ja ajaa sykkeiden mukaan. Tuota pitäisi muutenkin opetella taas kesää varten. Olen ajanut ihan liikaa wateilla, eikä se porukalla kovaa ajaessa toimi.
Zwift on kyllä muutenkin tehty teknisesti hyvin. Toimii ilman ongelmia vanhemmallakin koneella, jossa on heikkotehoinen passiivi näyttis.
Heillä on kädet täynnä omia kisojaan eivätkä pystykään järkkäämään ylimääräisiä, joista oli jonkin verran puhe. Mahdollisesti saadaan heidän avullaan järjestää maaliskuussa oma epävirallinen kisa, kunhan siitä käy riittävän selvästi ilmi, ettei se ole Zwiftin kansallinen mestaruuskisa tai muukaan virallisiin rinnastettava. Tähän palataan varmaankin parin viikon kuluttua.
Onneksi Zwiftillä on riittävästi tapahtumia jos pieni kilpailuhenki pääsee puraisemaan. Itselläni on ollut aika tiukka viikko Zwiftillä joten ainakin 2-päivää pysyn satulan päältä pois. Jonkin verran jatkuva 3-vuorotyö rasittaa tätäkin harrastusta puhumattakaan lähestyvästä 55-vuoden iästä.
Koko ajan pääsen paremmin sisälle zwiftin maailmaan. On kyllä mukava polkea tuon kanssa. Hankin myös Wahoo Kickr Climbin. Lisäksi värkkäsin rockin platen.
Ollaan kyllä lähellä luonnollista menoa. Jep, noissa Wahoon tuotteissa ollut ongelmaa... mutta vielä toimii.
Huh...ajoin Kanadan Zwift mestaruuskisan eilen ja kyyti oli kylmaa. Keulaporukka paukutti ihan sikana ja sen ajan kun mina pysyin ykkosporukan mukana, niin keskiteho oli yli 380 wattia. Keulaporukassa nakyi koko kisan keskitehot olleen pitkalle viidetta wattia per kilo. Ja porukkaa oli yli 500 viivalla ja lopputuloksiinkin selvisi yli 400.
Tosin, "harjoitusleirin" jaljilta nayttaisi olevan kunto matkalla oikeaan suuntaan. Watit on matkalla ylos ja paino alas.
Mä ajan IPad pro:lla. Ei tarvii mitään kun eliten trainerissa on Bluetooth smart. Toimii ilman mitään sovittimia. Vanhan Ant+ Treineriä saa toimimaan esim. 4iii:n viiiva hr-strapilla joka siltaa ant+ dataa Bluetoothin ylin
Katsoin huvikseni Stravasta kuinka pitkään olen pitänyt yllä 380 wattia tämän vuoden Zwifteissä. Olisin tipahtanut teidän porukasta jossain 3-4 minuutin välillä... tästä näkee hyvin mitä allekirjoittaneen pitää kehittää pysyäkseen edes pikkukisojen/kuntoajojen pääjoukossa.
Minulla vyötäröltä on hävinnyt muutama sentti, mutta painoa on tullut kilo tai pari lisää. Ehkä se siitä asettuu, kun vähentää voimarunttausta ja pyörittelee satulasta.
^
Tuohan nyt saattaa olla vettäkin mitä keho kerännyt itseensä. Itse ainakin huomaan että sillon kun treenataan kovaa saattaa paino olla hieman korkeammalla. Kuormituksesta aiheutuva kehon sisäinen stressi myös kerää tota vettä. Monesti kun ottaa kevennysviikon niin paino tippuu pari kiloa vaikkei syömiset muutu mihinkään ja treenitehot/määrät tippuu radikaalisti.
Tosi harvoin Zwift kaatuu tai muuten vaan kenkkuilee, mutta eilen Mavicin sponssaamassa L'Etape du Tourissa tuli vastaan melkoinen erikoisuus. Saa nähdä, mitä Zwiftin tuki saa tästä irti.
Kuvaus: Ajoin lämppäriä kolme kilometriä kevyesti ja pompsautin itseni lähtöalueelle. Siinä kevyttä pyrittelyä lisää, aikomushan ei ollut ottaa tätä mitenkään tosissaan vaan saada vaan kiva reipas lenkki tehtyä. Starttiviivan ylityksessä ajetun matkan näyttöön tuli tuo lämppärinä ajettu kolme kilometriä ja 5 minuuttia sille aikaa ja tämä ei sitten muuttunut seuraavan 90 minuutin aikana mihinkään. Normisti tapahtuman jäljellä oleva matka väheni, mutta matkamittari ja kello ei näytöllä edennyt - eikä xp pisteitä lorissut laariin. Hilly routessa ajoin 30 päivän ennätyksen ja se kirjautui ennätyksenä samoin tieto, että eventti tuli suoritettua ("ride report" sivu). Korkeusmetrejä tuli kyllä lisää. Maalissa 5 kilometriä matkaa ja noustuja metrejä 584. Vasemmalla ylhäällä watit, kadenssi ja syke ihan ok, mutta eivät tallentuneet. Maalissa tulosnäyttö oli ajan osalta oikein, watit, watit/kg ja syke olivat keskiarvona tuosta lämppäristä. Sinänsä hauskan näköistä, kun samoja aikoja ajaneilla oli watti/kg enemmän tehoja. Peesi!:D
Paused näytöllä watit ja sykkeet näyttivät nollaa, kilometrejä se 3 ja aikaa 5 minuuttia, noustut metrit ja kulutetut kalorit+nousumetrit taas oikein. Tässäkin homma näyttää tosi vinkeeeltä, koska viidessä minuutissa kulutin noin 1000 kaloria. Stravaan ajo latautui normaalisti sen lämppärin osalta - ei muuten. Tämän lisäksi Zwift tuotti kaksi muuta .fit tiedostoa, joista kumpaakaan ei Golden Cheetah pysty avaamaan.
Annoin aika monelle ride oneja ja omalla näytöllä ne putoilivat näiden ajajien päälle normisti. Kukaan ei antanut takaisin peukutuksia. Ride report näytön mukaan en antanut kenellekkän peukutuksia. Mitä ilmeisemmin olin kaikille muille näkymätön koko ajan.
Companion app näyttää, että olen ajanut tuon kuntoajon aikaan 1 h 50 min ja matkaa taittui tuossa ajassa 2,97 km ja nousumetrejä 582. Selaamalla race results välilehdelle tulee tietona, että sijoitukseni on 666 (!), aika 1:32:54 ja keskiwatit 125W. Kun olen rehellisesti päivittänyt painotietoni (häpeän tätä läskin määrää), on tulos 1,6W/kg. B. Palm siinä edellä kiskoi saman painoisena 200W keskitehot.
Nopein muuten tällä 52 km lenkillä oli p.karetov, joka sai ajan 28:41 246W keskitehoilla. Kunnioitusta herättävä yli 100kmh keskituntinopeus, jolla irtosi 45 minuutin voittomarginaali.
Aika usein laitan jonkun muun tallennuslaitteen backupiksi, jotta saan tiedot talteen. Tällä kertaa muistoksi jäi rikkinäisten .fit tiedostojen lisäksi vain useampi kuvankaappaus, jolla halusin tallentaa tarinan Zwiftin tukea varten. Harmi sinänsä. Onko kenelläkään vinkkiä keinoista, jolla tarkastella ja korjailla näitä viallisia .fit tiedostoja?
Tänään teki minullekin tenän.
Yhteislenkki meni normaalisti kunnes aikaa oli mielestäni tasan 5½ minsaa jäljellä. Silloin KAIKKI muut hävisivät ruudusta. Ajelin yksikseni kymmenisen minuuttia jäähdyttelyä.
Kun lopetin, se näytti kaikki tehosta pizzakulutukseen aivan normaalisti. Nyt kuitenkaan ei tullut stravaan sen koommin kuin zwiftpoweriinkaan. Myzwift (muutenkin aivan käsittämättömän surkea tekele) näyttää että on poljettu 0 kilsaa ja 2 minuuttia sekä saatu yksi rideon.
Onneksi tuo on vain peli niin ei harmita.
Zwift on avannut virtuaalisen kaupan, jossa ostetaan pisteillä virtuaalisia fillareita ja kiekkoja.
Shane Miller juoksee läpi tämän uuden ominaisuuden: https://www.youtube.com/watch?v=5uaBZPmIR50
Piti käydä heti törsäämässä 1 runko ja 4 kiekkosettiä kun pisarat polttivat kukkarossa [emoji3]
Mielenkiintoiseen suuntaan on menossa, toivottavasti hauleja riittää myös uusiin ratoihin ja kisoihin . Vaimo veti herneen nenään , kun olivat muuttaneet seuraavan tason pinkin värisen ajoasun ajolaseihin :).
Minulle tää kauppa ei oikein iskenyt. Keskeiselle paikalle ruudulla laitettiin laskuri, jossa droppien kertyminen on silmissä koko ajan. Vähän sellaista "more bells and whistles" osastoa.
Minäkin voisin lahjoittaa joka tipan jollekin joka niitä arvostaa. Mutta jokainen tyylillään. Eikä siitä ole haittaa jos jotkut tykkäävät tuosta tuunaamisesta. Tai no. Haitta on että olisivat voineet pistää samalla rahalla softat kuntoon. Eli yhdistää zwift, myzwift, companion ja zwiftpower. Nyt on kyllä todella sekava.
^ Samaa mieltä , tuon lisälaskurinkin olisi voinut laittaa menun taakse.
Samaa mieltä myös dropshopin tarpeellisudesta. Vaikka itse tuota käytinkin niin järkevämpää olisi keskittyä ohjelman toimivuuteen ja sen kehittämiseen. Mutta ilmankos Zwiftin yhteydessä on peli ilmaisuakin käytetty.
Sent from my iPad using Tapatalk