Mihin pakkaan ajattelit?
Printable View
Vaikka Sunrace
Ei pysty, on niitattu pakka. Pitää olla XT pakka niin siihen saat vaihdettua lehdet. 42t saattaa myös olla hankala saada moitteetta toimimaan, toisilla toimii toisilla ei. 40t on varmempi valita siinä suhteessa.
Itsellä käytössä Praxiksen 10-pakka jossa siis valminna 11-40t
^ No kyllä silläkin tarpeeks kovaa varmaan pääsis. Mut 30/40 välitys mun makuun liian pitkä metsän puolella.
Aika pitkälti yksilöllistä mikä välitys on kellekkin paras, siirryin 30t->28t ja en oikeastaan huomannut muuta eroa kun sen että nyt kun vähän runttaa pienimmällä niin ketju osuu renkaaseen koska 28 tulee sisemmälle paikalle spiderissä. Välitykset riittää kyllä siirtymällekin tuolla 28t rattaalla, toisaalta 30t toimii myös metsässä.
Millaisia 26" kiekkoja olette farley 9.6 ostanut? Jotain kevyttä tekis mieli :)
Osaisiko joku helpottaa ostopäätöstä Farley 9.6 ja 9.8 välillä?
Hieman mietityttää näiden kahden painoero, joka on todellisuudessa yhden kilon luokkaa, toisin kuin esitteissä annetaan harhaanjohtavasti ymmärtää. Vakiona tulisi luultavimmin pyörää ajettua, niin onko reilu puolitoistatuhatta euroa sopuhinta yhden painokilon säästölle. Mahtaako olla kellään molemmista pyöristä edes lyhyitä ajokokemuksia päätöksen helpottamiseksi?
Ottamatta sen enempi kantaa kumpi on parempi, niin suurin painoero taitaa tulla kiekoista. Wamba 27,5" kiekkosetti on tulossa myyntiin keväällä ja sen paino tämän hetken tiedon mukaan on 2,5kg. Mun mielestä aika painavat hiilikuitukiekoiksi. 9.6:n kiekkosetti painaa ~3kg. 9.8:ssa haarukan emäputki on hiilikuitua ja 9.6:ssa alumiinia. Tuo taitaa tehdä ~100g. Itsellä on Farley 9.6 ja vaihdoin siihen Next SL kammet. Painoa lähti kammen vaihdolla ~250g. Jos ~750g ero tulee pyörivästä massasta, niin kyllähän sen eron jo huomaa ajossa.
Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä ja rahaa olisi 9.8:iin, niin ostaisin sen. :D
Tätä suositusta osasin pelätäkin :) Kiitos kiekkojen ja kampien painotiedoista, jotka päätöksenteossa ovat juuri mietinnässä. Miten tuo Next hiilarikampi tuntuu kivien kosketuksiin suhtautuvan?
Paria läskiä on tullut koitettua koeajopäivinä Turun seudulla viime vuonna (Kona ja Spessu) ja niillä sellaista kevyttä käsiteltävyyttä ja kettetyyttä ei kyllä löytynyt, mitä pyörältäni toivoisin. Kokeilumahdollisuudet ovat myös ohuet, kun 191cm pituisena (95cm inseam) runkosuositus on tuo suurin mahdollinen (21,5"). Keskitason xc pyörän kevyttä käsiteltävyyttä haikailevana kuulisin mielelläni, että olenko täysin väärillä vesillä, eli voisiko tällä Trek Farley:n kanssa päästä toivomaani kevyeen ja nopeaan käsiteltävyyteen, mitä useampi Farleyn omistaja vaikuttaisi kehuvan?
Hiilarikampiin suosittelen laittamaan kammenpäihin ne "tulpat" suojiksi niin ei heti oo vaihtokunnossa ne kammet.
Tänään tuli tilanne, jossa piti pyöräilijäruuhkasta johtuen ajaa hiljaa uudessa pyöräilijöiden sekottamassa pöperölumessa ja Hodagit meinas lähteä alta monta kertaa.
Olin varmaan läskin kanssa eniten ongelmissa :) Auttaiskohan paineiden nosto tuohon? Pumpun mittari sanoi sopimuksen irti, mutta sen mitä jaksoin mittarin pysähtymistä
odotella, niin 0.5:n barin kieppeille ne pysähtyi.
Hyvä tieto, että hiilarikampi kestää kyllä, kun ovat kuitenkin hintavat. Pitää alkaa tiedustelemaan koeajoa, ei kai ajotuntuma muuten selviä. Toki metsäpoluilla selviäisi parhaiten, onko farley oikea valinta.
Hiukan olen mietittänyt, että miltä tuntuisi farley 29+ renkailla. Onko kukaan koittanut menna valtavirtaa vastaan?
Farley 9.8 ilman muuta, siinä on valmis pakkaus moneen. Saat siitä Stachen tyylisen myös myöhemmin jos haluat.
Siinä on hyvä ajettavuus ja 27.5 renkaat , 26 saat siihen jos haluat.
Se on ketterä, mutta pitää muistaa että rengas vaikuttaa talvipolkujen ajon nopeuteen, pitävyyteen tai ei pitävyyteen.
Kuten Savierk kans sano, jos nyt oisin ostamassa (mulla vanha alu Farley), ostaisin heti 9.8
Kiitokset tästä. Löysin 9 zero 7:n läskirenkaiden paineiden kaavan, josta kävi heti ilmi, että hötömpi alusta tarkoittaa pienempiä paineita. Pudottelin paineita ja kyllähän se auttoi.
L-koon mitat sain. Jos jollain on 17,5", niin sen jarruletkujen mitoista olisin kans kiitollinen. :)
En tarvitse enää. :)
Kokeilin paikalisessa kaupassa Trek Stache 9 -pyörää (18,5) ja kyllä tuli hymy huulille. Päätöstä ei pystynyt sanomaan, kun Trek Farleytä ei sopivana kokona (19,5) löytynyt kokeiltavaksi. Onkohan Turun leveyspiireillä jollakin Farley 18,5 tai 19,5 tai 21,5 kokoisena, jota uskaltaisi antaa pahanlaatuista pyöräkuumetta sairastavalle kokeiltavaksi?
Fox Compista löytyy Trek Farleyn (9.6/9.8) tapaan kuiturunkoinen Salsa Beargreaser. Onko kellään ajokokemuksia Farleyn lisäksi myös Beargreaser läskipyörästä. Olisi mukava kuulla, jos joku olisi saanut kokeilla näitä molempia kehuja saaneita läskipyöriä. Farleyn tapaan myös Beargreaseria kehutaan ketteräksi pyöräksi. Hinnaltaan Beargreaser osuu aika lähelle Farlely 9.6 hintalappua.
Itsellä on ollut 2014 kuitunen Salsa Beargrease ja 2015 alumiinirunkoinen hiilikuitukeulalla oleva Beargrease. Hyviä pyöriä molemmat, mutta kun kävin koeajamassa Trek Farley 9.6:n, niin se möi itsensä koeajolla. Nämähän on hyvin pitkälti makukysymyksiä/miltä pyörä tuntuu itselle. Minua Farleyssä miellytti ulkonäkö/väritys ja 27,5" kiekkokoko jonka ansiosta pomppimisefekti häipyi lähes kokonaan. Vaimolle mietittiin 2016 Beargreasen runkosettiä, mutta päädyimme lopulta Farleyhin. Tilasin itselle Farley 9.8:n ja vaimolle möin nykyisen 9.6:n. :) Hyviä pyöriä molemmat. Kumpi miellyttää silmää enemmän ja tuntuu paremmalta, niin siitä se päätös syntyy. Toki se, että paikallisessa liikkeessä myydään Trekkiä ja asiakaspalvelu on erittäin hyvää vaikutti jonkin verran ostopäätökseen.
täällä on puhtaasti naapurikateutta poteva ! :)
Onneksi olkoon savierk ! Huippuvalinta !
Itsekin kävin renkaita potkimassa aamulla :)
Hyvä argumentointi Farleyn ja Beargreaser välillä vesitti jo lähes varman Salsa ostopäätöksen:) Nyt vain pitäisi saada kokeilla tuota Farley kuitupyörää, jotta itse pääsisi testaamaan tuntuman pyörien välillä.
Anteeksi tietämättömyyteni, joten kysytään mitä tämä pomppimisefekti tarkoittaa? Isompi rengas toki rullaa paremmin esteiden yli, mutta vaimeneeko iskut kokoonpainumisen jälkeen 26" rengasta paremmin?
Läskipyörässä jousitusmatkassa ja iskunvaimennuksessa joutuu tietysti kärsimään aiempiin täysjoustoihin verrattuna, mutta vauhdin säädön kanssa siitä kai selvitään.
Kysyessäni koeajomahdollisuuksia kuiturunkoiseen Farley pyörään, jälleenmyyjä ei isoja lupauksia herätellyt. Messuilla ei tilanne ole ollut kuulemma sen parempi ainakaan viime vuosina :(
Tuskin se kuitu-Beargrease huono valinta on. Trekkiin sopii isommat kumit, mitä lie muuta eroa. Osta se kumpi saa kuolan valumaan kiivaammin.
Molemmissa on ulkohalkaisija suurin piirtein sama, joten rullaavuudessa ei pitäis olla suurta eroa. Itse en ainakaan ole huomannut. 26":ssa renkaan profiili on korkeampi, joten ilmatilavuus on isompi. Matalilla 0,4-0,6bar paineella tasasella ajaessa pyörä alkaa pomppimaan. Toki 26" jousto on vähän parempi, koska renkaan profiili on korkeampi ja ilmatilavuus ismpi. :)
Nyt aika pitkään farley 5lla ajaneena voin kyl kehua tuota. Siihen kannattaa vaihtaa eteen yksi ratas (itellä 30 piikkinen nw ratas, mutta ovaali voisi olla parempi ja ehkä 28). Renkaan paineiden kanssa meni pitkään että oppi mikä on hyvä. Paras oli kun laski paineet miltei nollaan sit lähti nostamaan jos kolisi. Loppujen lopuksi edessä 0.3bar ja takana 0.35bar, tämä on oikein hyvä poluille ja ajo on pehmeää( pomppimista ja itse ohjattavuutta kovalla alustalla). Ainut huono puoli on että koko on 17.5" (182cm ja sisämitta 87cm) niin seisailleen polkeminen on hiukka ahdasta ja aggressiivisesti rynttäys ei onnistu. Mutta normi ajossa pyörä on hyvä.
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Käyttää ovaaliratasta, niin saa kivasti eliminoitua omaa vajavaista pyöritysteknikkaa.. Enkä kyllä valitsis rengaskokoa siirtymäpompotuksen mukaan, vaan maastossa etenemisen, fatter is better ;)
Kellään tietoa oisko jossain liikkeessä F9.8 tyrkyllä? 19.5" kokoisena.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Pyörä-Suvala Oulussa , siellä on hienosti pyörää rivissä, mutta kyllä niitä uloskin kannetaan koko ajan.... mulla tulee kiire kohta tuon 9.8 kanssa...
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Jotenkin mä luulen että Ski ajelee viimeistään Rovaniemellä 9.8:lla :)
Ihan varmasti jos Lotto osuu kohilleen :)
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla