Sunnuntaina Vehmeri myötäpäivään. Mukana 7 polkijaa. Sää oli mitä mainioin pyöräilyyn ja luonto kauneimmillaan!
Printable View
Sunnuntaina Vehmeri myötäpäivään. Mukana 7 polkijaa. Sää oli mitä mainioin pyöräilyyn ja luonto kauneimmillaan!
Keskiviikkona 18.00 normaali lenkki ja torstaina sitten lyhyt tempo 19.00.
Yhteislenkillähän oli jo talven tuntua muutenkin, kuin sään suhteen eli ajoin yksin Uuhimäen.
Tässä pääsi mulle käymään sellainen kämmi, että tulin tänne Savoon pyöräilemään, mutta lähtötohinoissa kengät unohtuivat kotiin. :( Olisiko siis jollakulla tietoa tarpeettomista maantie/maastokengistä Kuopiossa tai jossain tässä lähellä, joita voisi vuokrata maanantaihin asti? Siihen pitäisi sitten saada polkimetkin mukaan, jos en jostain saa haalittua sellaisia tähän hätään. Mulla omat Sidin maantiekengät on kokoa 40.
MakeK voisi ehkä auttaa. www.kuopys.fi yhteystiedoissa tarkemmin. Jos hänen perheen toisella jäsenellä olisi vaikka ylimääräisiä varusteita olemassa. Pidän mielessä, jos joku muu tulee mieleen.
Kenkää eri koossa ja poljinta löytyy "Männistön Pyörä ja Tölkistä". Laitoin sinulle yv:nä puhelinnumeron mistä kysellä. Toivottavasti löytyy sopivaa.
Tänään tempossa oli vajaa parikymmentä ajajaa. Paras keli missä minä olen lyhyttä tempoa ajanut. Aika parani viime vuodesta yli minuutin. Silloinkin oli reipas myötätuuli, niin kuin nytkin.
Täällä taas ajellaan Porvoon suunnalla, vaihtelu lenkki maisemissa tekee tosiaan hyvää!!!.Kelit ihan ok - tosin tuulta tuntuu riittävän.Laina pyörällä ajellaan ja "monen vuoden jälkeen" Campan recordin osilla ...:rolleyes: Stantheman miten matka maistui Satakuntaan?
Veryttelin Tahkon jäykkyyksiä pois 370 km verran. Luvattua myötäistä ei ollut ja satoikin reilusti, niin 400 jäi ajamatta. Aika loppui. Ilma viileni auringon laskiessa rajusti, joten lyhyissä piti lopettaa. Viimeisiä kilometrejä en kyllä satulasta kyennyt ajamaan. Ajoaika vajaa 16 ja koko aika 19 tuntia. Keskari jäi tavoitteesta km eli oli 24.
Sunnuntain yhteislenkki Alapitkä-Kinnulanlahti-Räimä ja Kinnulanlahdessa kahvitauko. Kuusi ajajaa koko matkan ja pari vähän lyhyemmän reissun. Viileä ja tuulinen kesäsää, pari pisaraa vettäkin matkalla. Keskari vähänpäälle 29 km/h joka väsyneissä jaloissa kyllä tuntui.
Täällä etelässä( Porvoon suunnalla) kelit Ok ja lenkki vaihtoehdoiksi riittää pikkuteitä yllinkyllin... siirretään yhteislenkit tänne kesän ajaksi:DTKT Campan osia hyllyssä...ei minulla mutta lähellä:rolleyes:!
Voitaisiin ajaa myös täällä Ahvenanmaalla. Tuuli on vain kova ja yleensä vastainen. Nyt Geta-vuorella ja myötätuulta toivottavasti paluumatkalla Eckerööhön.
:)Kyllä kelit on ihan ok. täällä Kuopiossakin. Hiukan saisi tosin lämpöä tulla lisää! Ajelkaa nyt siellä muualla tarpeeksi, niin yhteislenkit taas tuntuvat kotoisen mukavilta täällä! Mukavia lenkkejä kaikille tasapuolisesti!:)
Sunnuntaina 13.7. Vehmeri vastapäivään. Yhdeksän polkijaa ryhmässä. Aurinko paistoi ja myötätuuleen mentiin!
Huom! Yhtään Bianchi ajajaa ei mukana!
Sopii, jos olen maisemissa ja ilmat ulkona (kuivaa) ja kotona (ei niin kuivaa) kohdillaan. Kasi-/ysilähdöt käy mainiosti. Tiedoksi kaikille, että Savulahden tie on osittain remontissa, raekokona noin nyrkki. Kävin aamulla kyntämässä pyöränmentävän vaon eikä v......nut yhtään:mad:. Ilmoittele palstalla koska menojalkaa alkaa pakottamaan niin tuumaillaan tilannetta.
Ok. Kotona alkoi reissunjälkeinen pyykkäys, joten pakenin paikalta ja nyt lossilla kahvilla.
Se yhteislenkkihän on sitte ollu ihan hanurista. Varmaan aika hidaski. ;)
Löysin muuten lauantaina Puutossalmen tieltä ajolasit Kuopioon päin mennessä: mustat muoviset sangat, keltaiset linssit ja merkki on Baruffaldi. Ovat ehkä jotkin halpisjutut. Jos joku nuo tunnistaa omikseen, saa ne multa. ... Hmmm, nuo muuten taitavat olla prätkälasit tarkemmin katsottuna. No, ne lasit on niin karseet, että jos joku haluu ne niin luovutan mielelläni! :D
Nooh, keskari oli 32-33 km/h tai jotain. Vetäjänä Tommi!
Ja kotona odotti vaimon laittama lounas - tulinen broileri ratatouille!
Tänään ke-lenkki klo 18. Varusteet sään mukaan. Torstaina jo aamusta liikkeelle esim. 9.00. Lauantaina olisi Tour de Mäntyharju. Voisin lähteä, jos kaveri (-t) matkalle löytyy. Kuljetus 2-3 pyörälle onnistunee.
Tämän illan lenkillä 3 ajajaa. Lossilla kuivakakkukahvit. Reipas 28 km/h. Huomenna siis TB 9.00.
Kiitti tiedosta Lange58, tosin loputkin osat pitaisi jo olla Kuopiossa nykyisin. Itse en ole ehtinyt tilannetta seurata kun olen nautiskellut Espanjan helteista ja kaynyt valilla vahan ylamakea ajelemassa. Aika kivoja nousuja! Reilun viikon paasta taas Suomessa ja katsotaan milla sitten ajetaan ja kuinka kulkee.:cool::D
Vehmasmäki-lossi-isomunkki. 3 ajajaa. Hyvä keli ja sopiva vauhti. Uusi pyörä saa näköjään vauhtia mieheen.
4 mieheen 80 km. Kierrettiin Siilin tutut rikospaikat. Kastumaan ei ehditty, vaikka vauhti oli hyvinkin maltillinen.
Onneksi teillä oli takit mukana. Säilyttiin kuivana.
Nousumetrejä tuli muuten koko lenkille aika tarkalleen 500 ja laskua 480 metriä.
Tehojakin oli, mutta liian vähän. :D
Ikävä kyllä sen huomaa, että on ollut yli kuukauden lähes ajamatta. 60 km:n jälkeen alkoi tuntua jotenkin raskaalta. Mutta lenkki ja porukka oli oikein mukava, vaikkei kahvilla käytykään.
Joko APartasella on uudet osat kiinni pöörässä? Tuliko hyvä vai vielä
parempi.
Onko Kuopiossa vielä tällä viikolla "lomalaisia" ajelemassa.
Voisi kiinnostaa joku 100+ lenkki To-Pe aamusta.
Kyllä pe. Torstai-iltana on kyllä pitkä (35 km) tempo, mutta yritän päästä perjantaiaamulla tolpilleni. Lähtö ei kuitenkaan ennen 9.00, kun yleensä menee pitkän tempon jälkeinen yö vähillä unilla.
Huomenna klo 18.00 ajot vasta 19.00, niin ehditään päivän kisa katsoa loppuun. Pari tuntia ajattelin käydä kevyesti ajelemassa.
Perjantaiaamu klo 9 ilmeisesti sopii, TB?
Unihiekka & tempokankeus voidaan poistaa tarvittaessa ekalla kympillä:rolleyes: