Olen huomannut että, Vantaan Ylästön suunnalla kannattaa moikata kaikkia, saa hymyilevän vastauksen lähes kaikilta, ovat oppineet.
Printable View
Eilen pyöräili Ylitornion tuntumassa vastaan vanha mies pukeutuneena tummaan pukuun ja takkiin (rinnuksissa taisi olla joku veteraanien merkki) ja mustatlasit silmillä. Pyörä oli sellainen vanha "paappa-pyörä". Jämerän oloisesti nosti mies käden lipalle, kun kohdattiin. Hieno hetki....
Tuli tossa joku aika sitte ulkomaalaisia pyöräilijöitä vastaa kaikki nosti käden mutta ku olin sen verran hämiläni jäi tuo käden nostaminen väliin mutta nyökkäsin kuitenkin, oli kyllä ilosta sakkia mutta jäi harmittamaan ku en huomannu ajois
Itse kun maantievermeellä sotken, tervehdin pitkälti kaikkia "tosipyöräilijän" näköisiä (=ajaa pyöräilykuteissa eikä esim. tuulipuvussa). Puskamiehiä ei näe lähes ikinä, maantietyyppejä 0-3 per lenkki. Näistä 0-1 tervehtii takaisin, ja 0 nostaa kättä ennen minua.
Eipä ole kyllä motoristien kaltaista huitomiskulttuuria päässyt muodostumaan...
Vai liekö tervehtimättömyys johtuu siitä, etten vedä tiimikuteissa :D. Vaan samapa tuo, lenkillä siellä ollaan, eikä ihmisiä tapaamassa.
kyllä me moikataan ja jos on tilanne se ettei viitsi käsiä tangosta irrottaa
niin ainaskin nyökätään, tuota jänkää kun täälläpäin piisaa... mie ainakin jo ihan sen takia että jos mulla vaikka hillapyörä tai trekki hajoaa pääsen kyyvillä kotia:) eikä se koneellakaan ajaminen ihan rapakuntoisten hommaa ole! joskus sapetti joku yleisönosastokirjoittaja joka moitti kelkkakuskeja, olen mie vaan hiihtoreissuilla mahtunut samoille laavuille makkaranpaistoon. ja kummasti vaan hiihtovaelluksilla on kelkkauria tullu
hyödynnettyä:D
emt miks ei voida moikata kait ajaja sit säästää energiaa tai jotain:D laiskuu tai viitiliäisyys puuttuu
Tampereella ja lähikunnissa suurin piirtein puolet maantiepyöräilijöistä nostaa kättä tai ainakin kämmentä taajaman ulkopuolella. Tosin jos minä nostan ensin niin ei vastausta kyllä tule, katsovat kai että jo on siinä nöösi kun on eturattaan jälki pohkeessa :rolleyes:
Kyllä aika moni moikkaa takaisinkin täällä Tampereen seudulla. Maantiepyöräilijöitä tervehdin aina...mut tunnistaa ainakin punatähdestä tai apinasta ym. sekä siitä että ilme on totaalisen uupunut jatkuvasti - kuntokaan kun ei riitä tiimikuteisiin :D
Tulihan tuota eilenkin muutama vastaus tervehdyksiin.
En enää jaksa ottaa paineita mahdollisesta vastaamattomuudesta. Ei ole multa pois...
Virossa ollessani aloin moikata kaikkia sen jälkeen kun eräs tyyppi alkoi heiluttaan nyrkkiä, koska en vastannut hänen tervehdykseen.
Lähes kaikki tervehtii takaisin, tosin kaikki taas ei tervehdi jos et itse tee aloitetta. Kättä nostamallahan tuo tervehdys täytyy tehdä, kun ei koskaan tiedä varsinkaan pyörämatkailijoista minkä maalaisia he ovat.
Tänäänkin tuli tervehdittyä kahta maantiepyöräilijää Tampereella Nokialle johtavan moottoritien valoissa. Ei siinä ihmeempää mutta kun toisella alla oli Tommasini niin se herättää kyllä :cool::p:)...hieno pöörä
TERVE.......................
Sitä samaa sullekin :) Terveen papereita täällä odotellessa. Kaapissa on ruis+ makaronia ja toisinaan tonnikalaakin; sitä en tosin pysty syömään. Näillä eväillä kuitenkin eteenpäin.
Joka seitsemäs päivä on maanantai, kai? vai oliko? niin tai joku muu niistä seitsemästä sitten...ei kai sillä tosiasiassa ole niin kauheasti merkitystä?
Koiraa vein hetki sitten kuselle , niin juopunut äijä käski painua helvettiin jaloista. Ei meinannut herralle ja Jopelle tie riittää :D
Tänään, eli eilen ajelin räikeänpunaisella maantieferrarillani reittiä Hervanta-Saarenmaa-Valkeakoski-Sääksmäki-Kalvola-Hämeenlinna-Turenki-Riihimäki-Hyvinkää-Nurmijärvi-Lepsämä-Klaukkala-Röylä-Espoo
morjestaen jokaista vähänkin pyöräilijän näköistä kuskia. Vain kolme ei moikannut takaisin, yhteensä kuitenkin parikymmentä tyyppiä tuli vastaan.
Eilen 3 maantiehemmoa tuli vastaan ja kaikki tervehti :).
Edellisellä nojapyörälenkillä tuli yksi maantiepyöräilijä vastaan, joka ei vastannut tervehdykseen:(...(vaikka oli aktiivifillaristin asu päällä minullakin)
Pyhäjärven ympäri ajellessa osui kohdalle tähän mennessä heikoin vastausprosentti: pyöreät 0 vastaheilautusta reilusta kymmenestä vastaantulijasta. Vertailuna eilen Kangasalan suunnalla lähes kaikkien vastaantulijoiden räpylät nousivat. Mutta kuka näitä laskee...
Eilen Säijäntiellä ½päivän nurkilla tuli ennätysmäärä fillaristeja (~15kpl / ~20km) vastaan... ja morjensta lyötiin pöytään. Vastatuulta riitti.
Jyvässeudulla n.60% vastaa tervehdykseen. 20% vastaantulijoista ehtii morottaa ensin. Mummis- ym. "ei niin vakavat harrastajat" lähinnä oudoksuvat maantiekuskin kohteliaisuuden osoituksia.
Mua säälittää ne onnettomat, jotka eivät tervehdi. Se kertoo paljon henkilön luonteesta.
Niinno, voihan sitä ohimenijä olla vaikka pilvessä, ja hää tajuaa morjestaa sitten kilometrin kuluttua. :o
Muttakun vastaantulijoiden visuaalinen arviointi käy aika tyypillisesti niin nopsaan, ettei siinä ehdi välttämättä pistää merkille toisen ulkopoliittisia mielipiteitä.
edid. Eli kättä lippaan, kiitos.
hyvä, kun kehtaa omia sukulaisia morjenstaa, jos sattumalta tapaa. Mutta, että tuntemattomia... joku tolkku sentään.
Havainto tervehtimisestä Suomessa on se, että tervehtiminen on harvinaista. Tonavan rantoja pyöräteitä ajaessa tuli vastaan runsaasti pyöräilijöitä, jotka lähes kaikki tervehtivät Itävallassa ja Saksassa. Olikin vähän outoa sen jälkeen huomata täällä kotimaassa lenkillä käydessä, kun vastaan tulevat pyöräilijät vaikuttivat siltä kuin kaikki maailman murheet olisivat kasaantuneet päälle puhumattakaan, että joku olisi tervehtinyt.
mulla oli vloppuna hämmentävä tilanne ku hiljasella maantiellä tuli vastaan toinen harrastaja. Molemmilta tuli niin ujo moikkaus ja tyyliin punasteltiin toisillemme kuin oltais oltu parhaita kamuja edellis iltana kapakassa.. Oikeasti erikoinen tilanne.
Tervehtimättä jättäminen johtuu vain tapojen puutteesta. Poikkeuksetta kaikki maastopyöräilijät, joita olen maastossa kohdannut, ovat tervehtineet.
Voiko tästä vetää muita johtopäätöksiä, kuin että kaikki maastopyöräilijät ovat siis herrasmiehiä/Naisia, joiden hyvä koulutustaso ja kasvatus näkyy muutenkin meidän jokapäiväisessä olemuksessa:D
Aloitin Itävallassa pyöräilyn ja siellä oli todellakin tapana olla lapa ojossa jokaisen harrastajan vastaantullessa. Itävaltahan on patakonservatiivinen maa verrattuna Härmään. On normaalia teititellä kaikki tuntemattomia ja tuttujakin, mutta fillarin selässä jos vaihdettiin muutama sana niin samantien oltiin sinut.
Eilen sitten Helsingin alueella olin ensimmäistä kertaa lenkillä ja kaksi vastaantulijaa - kaksi tervehdystä ja molemmat vastasivat. Näin Stadissa :)
Sinä ilmeisesti!:D
Tällä misulla käpälä nousee aikas usein lajikumppanin vastaantullessa.
Ja tulipa ISM kisoissakin kannustettua 'taviksia' jotka huoltoalueen ohittivat -
vaikutus: hymyilivät ja pistivät komeesti ketjua kireemmälle! (tai sitten niille tuli kiire karkuun meikäläistä :rolleyes: ?!)
Eilen kaupissa ; Kolme vastaantulijaa . Kukaan ei tervehtinyt .
Lappeenrannassa on mies, joka kävelee päivittäin kymmeniä kilometrejä, ja moikkaa _jokaiselle_ vastaantulijalle (tai ohi menevälle). On aivan sama, meneekö ohi fillarilla, kävellen, autolla, moottoripyörällä, bussilla, junalla, lentäen, kuumailmapallolla, riippuliitimellä, ufolla, avaruusaluksella tai norsulla, voi olla varma että miehen käsi nousee. Sanomattakin selvää, että jollain tavalla sairashan se mies on... Mutta kyllä eräs kerta maantielenkillä suorastaan herkistyin, kun näin että mies puhdisti minulle tien roskista, potki havunneulaset ja kaikki pikkukivet tien reunaan. Esimerkillistä toimintaa! Usein myös näkee että mies kantaa toisessa kädessään isompia oksia jne. Ja valehtelematta olen nähnyt miehen kävelemässä n. 30km säteellä Lappeenrannan keskustasta, joka ilmansuuntaan... Varmasti todella mainio tyyppi.