Alkujaan tämän lähetti
Karppaz
Minulla meni työsuhteen muutoksen takia työsuhdepyörä takaisin myyjäliikkeeseen. Olen miettinyt uudeksi pyöräksi Neuron:ON 7 ja toiveena olisi päästä tätä myös käyttämään vielä kesän aikana. Tästä oli oikean koon malli Canyonin sivuilla saatavilla toukokuun alkupuolen toimituksiin, joten laitoin muutama päivä sitten tilauksen vetämään. Tänään huomasin Canyonin uutisista, että ilmeisesti iso osa emtb -pyöristä on päivittymässä 2023 vuosimalliin vielä tässä kuussa.
Nyt alkoi sitten harmittamaan tuliko tässä tehtyä virhe tilauksen suhteen, ja olisiko pitänyt odottaa tuota vuosimallin päivitystä? Maksoin seiskan 2022 mallista täyden listahinnan. Pystyn vielä peruuttamaan nykyisen tilauksen, mutta jos teen niin ja odotan tuon 2023 -mallin julkistuksen, niin onko riskinä, että uusi pyörä saapuu sitten joskus syksyllä, jos silloinkaan?
Tähän ei varmasti ole mitään yksiselitteistä vastausta, mutta ajattelin että olisiko jollakulla
foorumilaisella aiempaa kokemusta siitä, lähteekö nuo 22 mallin jämät alennukseen kun uusi vuosimalli saapuu, ja onko aiempina vuosina uutta mallia ollut saatavilla varastossa heti julkistuksen jälkeen?
Luulen että minulla on tämä viikonloppu aikaa päättää tilauksen peruutusnapin osalta, kunnes nykyinen tilattu pyörä lähtee kuljetukseen.
Update tähän: Katselin myös että Spectral:ON CF 7 löytyisi suoraan hyllystä. Hiilikuiturunko, isompi akku ja käytännössä kaikki komponentit paremmat kuin Neuronissa, ja hintaa ainoastaan 600€ enemmän. Speksien ja jälleenmyyntiarvon kannalta tuo Spectral olisi varmaan parempi valinta, mutta henkilökohtaisesti omat ajot ovat enemmän kevyempää polkua ja soratietä, joten mietin onko tuo Spectral turhan järeä ja ajoasennoltaan epämukavampi Neuroniin verrattuna? Harmittaa kovasti, kun näitä ei oikein pääse koeajamaan missään.