Puresilicaa ei saa valitettavasti kokomustana. Hinta pysyy samana.
Printable View
Anteeksi maalaisuuteni. Leveneekö paljonki rengas vielä 100mm vanteella. Profiili näyttää noilla DT:n vanteilla hyvältä. Menisköhän liian flatiksi leveemmällä?
Protossa nuo 5" renkaat ei muuten pyöri ajokelpoisasti, joten vielä ei pääsey testaamaan. Ottaa pituussuunnassa kiinni. Sovitin kuvauksia varten paikalleen. Etuharukka skulaa täysin. Takahaarukkaa ei tarvitse lyhentää ja sivuttaissuunnassa riittäisi tila, mutta vahvikkeisiin raapii kiinni.
Itseäni himottaa lumelle nuo 5" renkaat 4.8" pitää hyvin, mutta mitenhän kantaa. Dyynille nuo 5"renkaat voi olla vähän liiottelua... mene tiedä ennen kuin kokeilee :D Aina yllättyy.
Keuliminen pitkällä haarukalla ja läskillä kumilla on todella helppoa. Sen kun nojaa taakse ja antaa mennä :D
Profiili on varmaan oikeen hyvä normi ajoon, mutta leveemmällä vanteella saa ne viimeiset leveydet ja kantavuudet sitten, kun se on rajoilla ja ajetaan oikeasti lutoilla kumeilla. Flatti profiili kantaa helpommi, jos pinta ei meinaa kestää.
Tuossa linkissä tuo Surlyn ikivanha taulukko mistä voi vakoilla esim. Bud ja Lou käytöstä eri vanne leveyksillä. http://surlybikes.com/blog/post/how_fat_can_we_go
Aika pyöreä on oma Bud 80mm vs kaverin 100mm vanteella mitä olen verrannut.
Ei 100mm/Bud vielä liian flätiltä varsinkaan lumiajoon vaikuta.
Aika pyöreä kuvista päätellen on Läskimasan 2XL vielä 100mm vanteella.
Tuolla 2XL kumin nimikko ketjussa mittauksia. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-2XL-26%D75-05
Tuossa on vähä tuoreempikin;
http://surlybikes.com//uploads/downl...Geometries.pdf
Kumin kylki ja nappulan reuna on liki samassa 100 mm vanteella. Profiili ja toi 100 mm kehän leveys mun mielestä just optimaalinen. Rengas sisäänajettuna 130 mm levee.
Tossa ClownShoella:
http://imagizer.imageshack.us/a/img909/1176/s2n7D5.jpg
Mutta itsellä läski on ympäri vuotinen ajokki, niin onko 100mm vanne liian leveä 4,0"-4,7" kumille? Budjettimiehenä toista kiekkosettia ei ole varaa hankkia.
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Näin minäkin asian olen ymmärtänyt. 100mm vanteella sulkeutuu pois aika pitkälle nelituumaisten renkaiden käyttö maastossa. Reunanappulat ei juurikaan enää suojaa renkaan kylkeä ja jos ajelee kivikoissa niin vanne paukkuu kiviin kiinni. Ei vanne siitä heti hajoa mutta tulee siihen pahoja jälkiä kyllä.
Tietenkin, jos Snow-malli speksataan pääasiassa lumiolosuhteita varten, on ratkaisut erilaisia kuin yleiskäyttöä ajatellen.
Huomenna on siis kaksi Taigaa mukana Fillariosassa. Kummassakaan ei tosin 5.05". Molemmat blutoilla, mutta keula on irtinaisena mukana.
Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
Mikä lie tuo saman "standardi"? Mulla nyt n. 80 mm ja se on turhan nafti 11-lehtisellä takapakalla ja 197 mm takanavalla. Sikspä mennään 10-pakalla.
Tähän puuhattu 217 mm napa jolla sopii hienosti isompikin: http://www.meriwethercycles.com/2015...y-2xl-fatbike/
Kannattaa googlettaa North Pole ennen valmiin tuotteen julkistamista...
En ole tätä.ketjua lukenut viestiäkään, enkä aiokaan, mutta tässä sissinillityskontributioni.
On hyvä Läski. Tai tarkemmin sanottuna ihan uitun hyvä. Tänään Phillariosassa kokeilin ja jos nyt olisin moista ostamassa niin olisi vahvava kandidaatti. Pitkä akseliväli tuo vakautta ja tiettyä junamaisuutta joka Ylästön pöpperöisillä poluilla oli iso +.
Onnea ja menestystä @hra Polen pisnekselle toivotan. UGH.
Duid, nyt otan takkini ja poistun. Jatkakaa.
Ps. Ei ne täpäritkään ihan sysipaskoilta vaikuttaneet, vaikka niistä mää mtn tiä tai ymmärrä.
Silleen kiva kun voi valita pienemmän koon ja reach riittää silti lyhyehkölle stemmille. Ajoin siis pykälää pienempää kuin ois valmistaja ehkä suositellu.
Kyllä se ihan ketterältä tuntu, ehkä inan enempi sai riuhtoo keulaa pystyyn kuin omassa.
käyttäytyminen oli mun mielestä aika samanlainen kuin On-Onen läskillä, vaikka vaikee arvioida kun tää oli eka lumiajelu mulle.
Koeajaisin kyllä eka L-koon mut luultavasti ottaisin ämmän läskiks, täysjoustoon ehkä isomman.
Hyvä seo!
Nopean testin perusteella oikein asiallinen fillari. Vahva vaihtoehto tulevaisuudessa.
Tesmasin itsekin viisi minuuttia M-koon Taigaa kaupan parkkiksella. Vähän oli pienen tuntuinen 187cm mittaiselle, pidemmällä kannattimella olisi varmaan ollut sopiva. :)
En ole läskillä ennen ajanu joten muuten en voi kommentoida ohjattavuuksia ynnä muita hienouksia.
Kivan näköinen se ainakin on.
Tuli käytyä Fillariosassa katsastamassa Polen läskipyörää:
Hyvin tehdyn näköinen oli. Rungon hitsisaumat oli lujan näköiset. Esimerkiksi cs ja ss liitokset oli vahvikkeilla vahvistettu. Konstruktio vaikutti harrastelijametallimiehen silmin lujalta. Aiempana topikissa pientä hämmästelyä aiheuttanut rungon paino, joka on vähän kevyimpiä alurunkoja isompi, näytti selittyvän sillä että on pyritty lujaan lopputulokseen. On helppo uskoa jos koekuskeilla on vaikeuksia saada ajamalla hajalle runkoja. Keltainen väri näytti hyvältä.
Mr Polen kanssa tuli myös keskusteltua. Aika kova pyörämies tuntui olevan. Oli myös perehtynyt tuotteisiin. Mihin vaan keskustelu kääntyikin niin osoittautui että asiaa oli tuumittu. Aitoa innostusta tuntui todella olevan. Kaiken kaikkiaan jäi käsitys että vaikka kyseessä on liiketoiminta niin tärkeintä on tarjota laadukkaita ja turvallisia pyöriä kuluttajille.
Aiempana kokeneet pyörämiehet pyörän ominaisuuksia jo arvioivatkin. Uskon heitä. Itse ajoin vain parkkipaikalla.
Jos olisin läskiä hankkimassa (tai päättäisin että kaksi pitää olla) niin Pole olisi varmasti ensimmäisiä koeajettavia.
Täytyy toivoa menestystä Polelle. Laatutuotteet on aina tervetulleita.
No nyt on sissikoeajettu ja hyväntuntuinen pyörähän se oli!
Vertailukohtana M koon specialized fatboy jolla läskelity vuoden päivät ja reilut 1300km ja nyt ajoin M koon taigaa joka on fillarimittapuulla huikeesti pidempi, eli 13cm enempi akseliväliä speksien mukaan. Kuski on muuten noin 178 ja inseam 81 suunnilleen.. Helpon tuntuinen pyörä kun testailin siinä parkkiksella ja kaupan lähiympäristössä, en lähteny sinne mettälenkille ollenkaan. Ei vaatinu kummempaa totuttelua niin kuin joskus itelle uus pyörä tuntuu oudolta, no keuliminen vaati enempi nykäsyä ja polkasua kuin fatboy mut eiköhän siihen opi. Vakaan tuntuinen ja silti ketterän oloinen. Luulen että sopisi mun ajeluihin kuin nenä päähän. Piti käydä fatboyta vielä tossa kodin ympäristössä ja samalla tavalla koittaa fiilistellä kuin taigalla ja vahvisti ehkä noi tuntemukset. Jotenkin tuntui ahtaammalta oman pyörän ohjaamo, mikä ehkä selittyy kun katselee noita mittoja taulukoista. Keulan kulmaa koitin ihmetellä ja vertailla, mutta joustokeulan sägi jyrkenti kulmaa varmaan aika paljon lähelle omaa pyörää ja tässä protossahan oli 68 kulma vs spessun 70,5.
Pitää kyl vakavasti harkita tuota pyörän päivittämistä.. kyllähän spessullakin ajaa mutta..! :)
edit: Kiitokset Fillariosalle ja Polelle koeajomahdollisuudesta, terveisin sissiautokuski.
Muhkeat oli äänet sissiautossa ;)
Kiitos kaikille koeajajille! Minulla tuli ihan kiitettävästi ajoakin yhdelle päivälle. Viisi porukkaa tuli polulla käytettyä ja liikkeen puolella vilisi sillä välin ihmisiä kun oltiin lenkilläkin ja parkkispumppailuun osallistui tosi moni. Kysymyksiä tuli siihen malliin, että olin varmaan pisimpään hiljaa kun laitoin lounasta suusta alas.
Kyseessä oli torstai 15.1.2016, n. -15°C pakkasta ja puuteria n. 30cm. Läskimiehet olivat lumesta hyvillään. Markus oli käynyt lapioimassa kiitettävän mittaisen polun auki omin kätösin, joka parani vain iltaa kohden kun läski- ja maastopyörät sitä tamppasivat. Viimeisille kahdelle lenkille yksi hurjapää osallistui omalla täysjäykällä fiksillään, jossa oli cyclonastarenkaat alla. Täytyy nostaa hänelle hattua. Parit komeat pannut hän vetäisi kampien kohdatessa maaperää. Osa löysi uuden lemmikkinsä täysjoustojen ja Taigan lisäksi myös 29" jäykkiksestä. Kaikille malleille oli vientiä kelistä huolimatta. Kyseessähän oli siis koko perheen tapahtuma kun ikähaitarikin oli "vauvasta" vaariin. Vanhin osallistuja oli yli 70v. Kivahan tällaista ajopäivää oli puuhata. Ajattelimme keväämmällä ottaa ison koeajon uudeataan.
Fillariosasta saa nyt jatkossa Polen palvelua huikean pyörähuollon ja iskarisäädön lisäksi. Koitetaan saada myös sinne esille läskiä mahdollisimman pian. Yksi Evolink 140 Fillariosalle jäi koeajettavaksi.
[emoji109] [emoji2] [emoji106]
Pohjoisen väelle tiedoksi että proto-Taiga kulkeutuu myös Tornio-Levi-Sodankylä-Rovaniemi-Kuusamo akselilla kevään mittaan duunireissujen ohessa. Laita facessa viestiä niin sovitaan koeajot tarkemmin!