LAHTIBLOGI. Tämä kaupunki on ihan käsittämätön.
Printable View
LAHTIBLOGI. Tämä kaupunki on ihan käsittämätön.
Matkahuolossa käynti sit Lidl ruokaostoksilla kasalla Nainen toivotti hyvää päivänjatkoja😊Tuli hyvä mieli ukolle😀
^ No kiva. Minä en tykkää kun myyjät opetetaan toivottamaan automaattinen sanapari kaikille, sen kyllä kuulee tuleeko toivotus käskien tai omasta tahdosta. Kiitos, hei oon jotenkin paljon luonnollisempi. Esmerkiksi "hyvää päivänjatkoa" puoli kasilta illalla tuntuu hassulta.
Vertaan toivotusta esim. vastaanotolla.
:) Mua ilahdutti suuresti onnistuneet muotokuvat tuon valotelttasen kanssa. Tuli tosi kauniita omastakin mielestä, niin tästä on taas mukava jatkaa.
Hakuhaukkuilu™, oma rekku veti huimat suoritukset.
Vai olisko se tuo uusi pesukomuutta.
Löydettiin mainio klapikauppias ihan lähikulmilta.
Ei tänään mut perjantaina. Kahvakuulat. Ne sai hyvälle tuulelle. Yllättävän hyvää reeniä selkävaivaiselle vanhalle jäykälle rautakangelle. Kyllä saakeli luulis selän parantuvan urakalla kun alkaa noilla huitomaan tuota kahden päivän ohjelmaa minkä ohjaaja opasti mulle perjantaina. Eikä tarvii ees vaivautua salille, olohuone kotona riittää! Kuhan varoo katteja...
^Kyllä lihaskuntotreeni auttaa. Se täytyi itsekin todeta kun olen nyt pari vuotta tehnyt niska-/hartia-/selkätreeniä. Tosin vuoden se vei, että kivut hävisivät. Ja nyt ei uskalla pitää taukoa treenissä, ettei ongelmat palaa.
Kuumemittari ei enää eilen illalla ja tänään aamiaisella heilahtanut ylilämmön puolelle, jee! 1,5 viikkoa sitä tulikin kytättyä ja aina liikaa lämpöä... Huonoahan tässä on se, että sairasloman viimeinen päivä oli eilen eli saahan nähdä onko tämä nyt sitten lyhytaikainen ilo.
Kesälomamajoituksen varmistuminen Vogtlandissa (ex DDRää ihan Tsekin rajan kupeessa)
Vielä pitäs löytää vuokrarennrad jostakin läheltä (130km päästä majapaikkaa löytyy varmasti) niin pääsee katselemaan Erzgebirgen maisemia. Vuokra MTB.tä ja sähköfillaria löytyy jokanurkalta - vaan kun tuo tie on tutumpi. Mutta eihän sitä tiedä vaikka metsäänkin ekan kerran eläissään eksyisi. Ulkomailla ei olekaan ennen tullut pyöräiltyä. Mutta nyt sitä siis alkaa jo odotella kesää...
Kolmevuotiaamme pääsi tänään ensi kertaa elämässään kosketukseen lumen kanssa. Sitä ihmettelyä oli hauska seurata ja hyvälle tuulellehan siitä päästiin.
Mulle musiikillinen uutuus
https://www.youtube.com/watch?v=DSFnygzsLnk
Kirjoittaminen. Nyt sitä muistaa jälleen miksi edes ylipäätään aloitti koko urakan 10 vuotta sitten.
Moderni älypuhelin ei näköjään välttämättä tarkoita puhelimen latausta joka päivä tai edes kahden päivän välein: latasin luurin aamulla, kun siinä oli 11 % akkua jäljellä, edellinen lataus 10 vuorokautta aiemmin. Tunnustan, käytän puhelinta vähän, mutta on tuo silti varsin mukavaa. Edellistä sai ladata joka toinen päivä vaikka mitä temppuja yritti. Ja siis puhelin on aina päällä ja siinä on GPS, mobiilidata ja WiFi aktiivisena eli en sammuttele yöksi tai sulje "ylimääräisiä" toimintoja.
Oletko sinäkin siirtynyt Samsungista Huaweihin? :)
Auringon paiste.
Mielenkiintoista. Mun uusi Sony kyllä imee virtansa parissa päivässä eikä edes WiFi ole päällä ko aikana ollenkaan. Malli on XPeria Z1 Compact. Ja joo, ei ole se tyhmä Stamina vaimikäseoli moodi päällä, silloinhan ei 3G jne ole kokoaikaa päällä. Ihmettelen suuresti jos esim langaton verkko voi olla päällä tuon 10 päivää lataamatta puhelinta välillä. *jeesus sentään*
Nytkin näyttää 56% akun varaustilaksi. Viimeksi ladattu 100% täyteen joskus eilen iltapäivällä duunissa.
Edit: Tää on kyllä hupaisaa tää kännyköiden kehittyminen noin ylipäänsä. Mun vanha nyt noin 2.5 vuotta vanha HTC One X oli ilmestyessään top of the line, ja oli isompi kuin mikään aikaisempi. Tuntui julmetun isolta (liiankin isolta). Nyt sit tää uusi on Z1 Compact. Eli speksien mukaan kätevä compactin kokoinen käteensopiva. Just joo. Aivan yhtäiso kuin tuo pari vuotta vanha One X. :) Entinen lenkkiluuri XPeria Active oli oikeesti pieni. Se oli kuningas, mutta pätki liikaa. Boottaili itseään muutaman tunnin välein joten ei se lenkkikäytössä sit kuitenkaan toiminut. Harmi.
Uusien valopylväiden perustukset on ilmaantunut yhdistetyn vasempaan reunaan nurmikolle, joten nykyiset puupylväät ilmeisesti poistuu ei ihan yhtä hyvin onnistuneesta paikasta lähiaikoina. Pienin askelin väylät paranee, vaikka monesti vain huonot asiat huomataan.
https://maps.google.fi/maps?ll=60.39...,7.12&t=m&z=12
Tämän illan ajelu kaikkineen. Tähän väliin todettava, että taas kerran ihan selvin päin liikkeellä tylsänä ihmisenä. Keli loistava, kelvit 98%:sesti hyvässä kunnossa, tuulta ei nimeksikään, pakkasta -2 eli talviajon optimi ja helmenä lähikaupunkien kierroksella tämä: ajellessani Turun ydinkeskustan rajoilla Aninkaistensillan alikulkuun vastaani tuli ratsukko. :seko: Ratsastajalla (ei mikään kloppi eli vähintään +40v mies) JA HEPALLA OTSALAMPPU. En viitsinyt ottaa kintaita kädestä nipistääkseni itseäni, tyydyin läpsäyttämään poskelleni varmistaakseni hereilläoloni. :)
Passi oli uusimisen tarpeessa niin yllätti positiivisesti nykyisen sähköisen asioinnin sulavuus verrattuna vuosien takaiseen säätämiseen.
Työn oheen sai mahdutettua vähän fillarointia ja illaksi onnistunut salilla käynti. Lisäksi posti oli tuonut laatikkoon tilaamani Niko Ahvosen uusimman lätyn. Ahvonen on yksi harvoja suomalaisia metrimittoja, jolla homma aina silloin tällöin hanskassa. :cool:
Awww...
Mua taas piristi kivikovat rännit
Opiskelukaverin puhelinsoitto. Oli hemmetin mukava jutella pitkästä aikaa.
Tänään aamulenkillä nuoremman koiran kanssa pysähdyttiin peltoaukean reunalle tottistelemaan ja heittelemään palloa kun siihen olivat moottorikelkkamiehet tehneet mukavasti tamppautuneen alueen. Siinä touhutessa ei huomattu kun metsäpolulta heilahti lähettyville vanhempi pariskunta pienten ja ihan helvetin äkäisten koiriensa kanssa. Sieltä saapuivat räkyttäjät remmit kireällä ja hirvittävän metelin saattelemana, mutta oma koira ei värähtänytkään niiden suuntaan, kerran vilkaisi eikä mitään muuta reaktiota. Saivat kuitenkin lopulta raahattua räyhääjät kauemmaksi vaikka koirilla oli nelitassujarrutus päällä. Noin 50 metrin päästä mamma huutaa minulle ääni väristen "Katso nyt. Sinun koirasi aiheuttaa näille hirveän aggression!!!" :D
Vilkuttelin vaan iloisesti takaisin...