Alkujaan tämän lähetti
häggens
Vaihdoin syksyllä Kurt Kinetic Road Machine:n Wahoo Kickr:iin ja olin viikon jälkeen valmis vaihtamaan takaisin. Oman kontrollin katoaminen aiheutti pahoja vieroitusoireita eli kun ennen alkoi jalat loppumaan, niin vähän vaan kevensi kadenssia = watit laski - nyt traineri rankaisee miltei heti, kunnes pakko polkea taaksepäin hetki. Ennen saattoi löysäilyn kuitata vähän kiristämällä loppuvaiheessa.
5-10 sekunnin piikeissä ERG-trainerilla osumatarkkuus on tosi heikko, mutta siitäkin olen pääsemässä ohi. Samoin siitä, että intervallin loppuessa käyrä tippuu reilusti tavoiteviivan alle.
Huomasin myös , että Kickr:llä minulla kadenssi on noussut +10. Ennen ajelin n. 85, mutta nyt jos laskee tuolle tasolle, niin alkaa tuntumaan jo tosi pahalta.
Kokonaisuus on tällä hetkellä kyllä plussan puolella, sillä intervallin aikana voi rauhassa silmät kiinni keskittyä selviämiseen/hengittämiseen, eikä tarvitse tarkkailla watteja.
Pitkät SS+ylemmät tasot eivät mahdollista minkäänlaisen ulkopuolisen median seuraamista siksi ohjelma on tyyliiin Lentoturmatutkinta-Dubain lentokenttä, jolloin ei putoa kärryiltä vaikka menisi 10minuuttia välistä. Intervallin aikana on vain soittolista Hard trance, josta on poistettu kappeleet joiden keskellä on 20 sekunnin rauhallinen vaihe.
Olen kyllä löytänyt tavan "huijata" ERG modessakin; saatan lähteä isolla vaihteella ja pienennän tarvittaessa. Kurt Kineticillä totuin matalaan inertiaan, että se tuntuu jopa tutulta.