Pito heikkenee ja rullaavuus paranee kun paine nousee. Yleensä tulee säädettyä aika paljon olosuhteiden muuttuessa. En nyt osaa niin lukemia sanoa. 1,5-3,0 bar on varmaan vaihteluväli cyclossa. Olen kyllä aika kevyt.
Printable View
Kannattaako kierrättää etunastarengasta takarenkaaksi? Vai irtoaako nastat ja kumi homehtuu? :)
29" Nokian renkaasta on lähtenyt viikossa nastoja paljon... eturenkaasta vielä. ei varmaan oo nastat homehtuneet kiinni tai hapottuneet.
Oman vanhan maasturin 26" hakka w106 (3v vanha) meni eukon takarenkaaksi ja vanha 26" hakka w240 (1v vanha) meni eukolle eturenkaaksi. W106:ssa on selkeästi halkeamia renkaan kyljessä ja päälläkin, mutta nastat ovat kaikki tallella. W240 on vielä erinomaisessa hapessa, saa nyt nähdä mitkä ovat ajokokemukset talven jälkeen. En tiedä vastasiko kysymykseen, haluttaisi sanoa että riippuu renkaista :)
Hyvä ajatus mielestäni. Itsellä käytössä Nokian W 240. Pito on kyllä hyvä, mutta rullaa raskaanpuoleisesti. Kaarreajossa ihan jees, ei tosin mikään ihmeidentekijä :) Pintakuvio on karkea, on käynyt mielessä, että W-106 saattaisi olla miellyttävämpi jos ajaa paljon talvella.
Itsellä ei ole kokemusta W240:stä, mutta ulkonäköönsä nähden W106 on yllättävän epämukava jyristin ja rullaavuuskaan ei ole kovin kummoinen. Eli en tiedä kannattaako noiden mukavuustekijöiden vuoksi vaihtaa, kun voi parantua yllättävän vähän. Pito rauhallisessa ajossa(ei kanttailua) jäällä on 106:ssa hyvä, mutta lumella ei ole kummoinen.
Niin ja ankerias 106 on niin lumella kuin asfaltin urissakin.
W106 kanssa tuli turun keskustassa ja lähialueilla seikkailtua yks talvi ja toista ei tule. Urissa lähti niin komeasti välillä vetelemään,että useasti kävi jalat maassa ja pulssi taivaissa. Lähes kaikki nastat olivat myös "revenneet" tai ainakin taittuneet komiasti sivulle.
Saksasta saapuivat juuri Schwalbe ice spiker prot eturenkaiksi ja taakse ice spiker 304:set minulle ja tyttöystävälleni.
Itseä ei rullaavuus juuri kiinnosta lyhyillä matkoilla, vaan hyvä pito ja turvallinen matkanteko. Renkailla tulee myös välillä käytyä maastossa, joten piti soveltua siihen myös. Ainakin nastojen määrä on yli 3x siitä mitä aiemmin :)
Käyttökokemuksia tulee hetken kuluttua, kun ekaksi saadaan lunta ja jäätä = turussa loskasorapaskaa.
Minkälaisilla paineilla olette ajelleet noilla Ice Spiker 304:lla?
Ko. kumit tuli pyöräytettyä vanteille ja nyt vaan odotellaan lunta ja jäätä.
Onkos W106:sta mihinkään jos ajaa tasaisella, jäisellä asvaltilla? Ajattelin siis lumi- sohjo- ja jääura-ajot suorittaa maasturilla, jossa jytkymmät nastarenkaat ja 106:set työmatkakulkineeseen alle.
Missäs vaiheessa extreme 296 on vaihtunut 294 malliksi? Kuvio on ainakin erilainen, liekkö eroa rullaavuudessa verrattuna vanhaan? Itse ostin viisi vuotta sitten nuo extremet ja kilometrejä ei montaa sataa ole tullut, jokohan niihin sais käytön jälkiä tänä talvena aikaseks.:o
Mielestäni nimenomaan tuossa se on, sanotaan nyt erittäin ok! Varmaan noilla useampinastaisilla saa alhaisilla paineilla paremman pidon tuossakin, mutta normipaineilla tuskin on mitään käytännön eroa rauhallisessa etenemisessä.
Ja kyllä se nyt kesikset kevyesti voittaa! :D
296 oli huonommat/tylpät nastat, 294:ssa on vissiin sama nasta kuin wxc300:ssa. Ainakin näin omista käytetyistä renkahista nopeasti katottuna.
296 on ihan onneton jääkelillä verrattuna 3-sataseen ja 29neloseen.
Min en itse asiassa ole huomannut mitään eroa toimivuuden suhteen tylppien ja terävien nastojen kanssa silloin kun rengas on uusi. Vasta kun ne nastojen kärjet kuluu asfaltilla pyöreiksi on alunperin terävä nasta ehkä hiukan pitävämpi. Olettaen, etteivät nastat uppoa renkaaseen kokonaan. Sitten kun otetaan verrokiksi alkuperäinen Freddie DH, alkaa eroja löytymään.
Löytyykös kokemuksia tuosta extreme 120 mallista, onko tuolla maastoon menemistä vai onko lähinnä nappulaisempi malli työmatkoille?
Tarvitsisin nastarenkaat maastoajeluihin enkä itse niistä hirveästi tiedä, joten ajattelin kysyä minkälaiset kumit kannattaisi hankkia. Itse olen katsellut extreme 294:sta ja hakka 300:sta. Hinta enintään 100 e kpl
http://www.fillari-lehti.fi/perus/li...sivu.asp#Saksa
tuolla muutama vaihtoehto paremmuudesta en tiedä
tuolta:
http://www.bike-discount.de/shop/a64...61-spikes.html
tai täältä:
http://www.bike-components.de/produc...dell-2010.html
Aina on gummit tulleet perille molemmista puljuista :)
jaa niin, tarkoittikohan tripla-zeta nastoja? no mut saa niitä metallittomiakin kumeksia molemmista
Hei.
Minulle tarjottiin 240-nastaisia Bigfootiin (jolloin rengaskoko ei olisi enää 29, mutta minua se ei haittaa)...
Löytyykö tarjoukselle kannatusta?
Ajo olisi ihan arkiajoa paikasta toiseen, oikeastaan kevyttä ulkoilua omaksi iloksi.
Kiitos kommenteista!
Mikähän on rengasleveys? Kevyttä ulkoiluajoa noilla tuskin tulee, kun rengas rullaa niin huonosti.
Kenda Khan 29 x 2.10.
on alkuperäinen, http://www.korsonpyorahuolto.com/pro...roducts_id=158 tuon kaltainen 40-662 lienee se, mitä tarjottiin. Bigfoot on muutenkin niin raskas, ettei mitään veliä, mutta pysyn mieluusti pystyssä!
40-millinen Suomityresin hakka240 riittää teillä ja ehkä kovilla poluilla (sellaiset oli aikanaan cyclocrossissa), mutta muualle en niillä lähtisi. Sitten on vielä extreme 294:t,jotka lienevät paremmat. Jos aiot ajaa vain kevyen liikenteen väylillä tms. voisi Schwalben Marathon winter 42-millisenä olla hyvä.
Kiitos, tiet ja kovat polut ovat varmaan pääkohde.
Nastarengasta maastoon hakusessa... Onko kellään kokemusta kummastakin renkaasta Ice Spiker Pro:sta ja Nokian 300:sta (vanha malli)?
Palstaa lukiessa olisin havaitsevani, että näitä kahta suositellaan maastorymistelyyn. Kumpikin on samaa hintaluokkaa, mutta onko kukaan ajanut kummallakin, jolloin osaisi kertoa enemmän kokemuksistaan?