^kerroppa sitten kokemuksia talven mittaan kuinka nuo kahvojen nappiparistot pärjää pakkasella.
Printable View
^kerroppa sitten kokemuksia talven mittaan kuinka nuo kahvojen nappiparistot pärjää pakkasella.
Saas nähdä kun oli hieman ideana siirtää kyseiset napit myös täpäristä talveksi fattiin ja kokeilla.
Josko ekaksi tällä muutamia pakkaslenkkejä niin näkee kannattaa fattiin harkita.
Uskoisin, että napit kestää ihan hyvin Suomen talven. Läskissä ollut pari talvea tehomittari joka saa virtansa tuollaisesta "nappiparistosta", eikä ainakaan tuossa käytössä ilmennyt minkäänlaisia ongelmia.
Upea valokuva! Siinä musta ja harmaa synkkyys kilvoittelevat taustan voimakkaan värikylläisyyden ja hehkuvan polkupyörän kanssa. Metafora ja muistutus, Exploron ei ole pakko olla musta :cool:
Onko 27.5 nastarenkaat tulossa vai?Lainaus:
Kiekot vaihtui 700c Rovalin C38 ja renkaiksi 43mm Gravelkingit. Alkuperäisiin kiekkohin lyödään nastarenkaat alle.
^Kummallista miten alumiini voi ruostua tommoseksi uudessa pyörässä.
Shamus lähetti semmoisen pyöräkuvan joka lähentelee täydellistä. IMO.
Joo nyt on Shamuksella kokonaisuus kunnossa. Tosi hieno! Varmaan pääsee ihan hyvää kyytiäkin.
Joo hieno kokonaisuus on. Ainoo ikävä puoli on se, että keväällä täytyy vaihtaa vihreämpää alle, jotta istuu maisemaan edelleen :)
Mä olen nyt vaihdellut Gravaan Whiskyä ja originaalihaarukkaa eestaas ja taisi käydä niin, että meni oppirahoiksi kuitukeulakokeilu. Custom-teräshaarukka on vaan niin paljon mukavampi ajossa, että otan sen 400 g painossa takkiin mielummin. Setämiesvauhdeissa mukavampi voi olla jopa nopeampikin. Kynnys vaihtaa gg-pyörä levarilliseksi nousi kokeilun myötä entistä isommaksi. Tai ainakin Gravasta luopuminen ei tule kuulonkaan. Jos jotain joskus, niin tilalle ei varmasti mutta ehkä kaveriksi rapakrossikisoihin ja niille gg-keleille, kun vanteiden kuluminen on kaikkein pahinta.
(Viime viikonlopun Hell CX:ssä hävis sinkula-Crosshairsin takavanteesta jarrupintaa tunnin aikana suunnilleen sen verran, mitä sitä on kulunut vuoden gg-ajoissa. Jos olisin ollut viisaampi, olisi ehkä kannattanut vaihtaa jotkut kökömmillä vanteilla olevat kiekot alle. Belgium Plussien sorvaaminen semmosissa olosuhteissa käy pitemmän päälle kalliiksi...)
3T väritykset ollu hieman laimeita tähän mennessä, mutta nyt on sekin korjattu. Harvoin Panaracerin tummat tanwallitkaan näyttää näin hyvin sopivan kokonaisuuteen. Ei enää pelkästään nopea vaan tyylikäskin. ;)
Täällä on yrjis pragmaattisessa talvimoodissa, eli 120tpi Graavilohet laaksossa ja Lupinen SL-A + Rotlicht tuomassa epilepsian iloja vastaantulevalle liikenteelle. Kakkoskiekoilla Ultegra 11-34 (ainut pakka jonka sai Mavicin maastovapaarattaalle) joka tuntuu toimivan nastarenkaiden itkettävän vierintävastuksen kanssa mukavasti. Mekaaninen takajarru jäätyy, täytyy ensihätään vetää paineilmaa kuoreen ja ehkä jotain juosevamman viskositeetin rasvaa perään.. Juu, penkki on tosiaan hassusti kun haen säätöjä notkuvan satulatolpan kanssa, ei tunnelmaa kohota.
https://i.ibb.co/T2qGVq9/243-BAD0-E-...179-F399-C.jpg
Tällaisella Jagwiren haitarikumilla olen koittanut vähentää takajarrun jäätymisriskiä:
https://www.bikeshop.fi/Jagwire-jarr...auppa/pBR7870/
Kiitti, paaton vinkkasi myös hienon "rasvanipan" talvipyöräilyketjussa. Asetoni & Asetonissa oltiin kyllä siinä oikeassa, että Exploro on suunniteltu hydraulisille jarruille, koska talvella tuo alas vievä kaapeli/kuori ei vain yksinkertaisesti toimi.
Koska runko on IS-mountille, ja jos haluaa Shimanossa pysytellä, pitäisi ilmeisestikin ostaa erikseen hydrauliset (Di2?) kahvat ja parittaa ne XT- tai XTR-jarrusatuloiden kanssa.. Pitäisi nettihuhujen mukaan toimia yhteen, mene ja tiedä. Kallis projekti siitä joka tapauksessa tulee, voi Savitaipaleen savisimmat sysi-savet
Ei välttämättä. Ja mä voin ostaa ne spyret pois :)
https://www.merlincycles.com/shimano...nt-103562.html
Taivas varrrrjele mitä sieltä tulee :D Joo katsotaan, mä just päivitän maasturia niin ei pysty heti painamaan tilausnappia. Mutta hienoa että noita teoriassa on, en ole etsinnöistä huolimatta aiemmin löytänyt
EDIT: Ei kyllä ihme etten löytänyt, noihan ei oo ultegraa eikä mitään muutakaan ”virallista” sarjaa (wtf)
Jos märkään, syksyiseen kuraan pitäisi nyt jarrut valita, niin en ottaisi Spyrejä: jumittavat imettyään sisäänsä hiekkaa ja kuravelliä, jäätyvät talven tullen, eivätkä ole helposti huoltopurettavissa.
Nuo on niitä vanhempia shimanon hydr kahvoja. Muistaakseni alussa niitä ei paritettu mallisarjojen mukaan. Taisivat olla ultegran ja duran pyörissä mukana.
Kyllä, tänä aamuna Keilaniemen kohdalla takajarru "hirtti kiinni" ja piti kädellä vetää auki. En sen jälkeen enää koskenutkaan takajarruun. Edelliset 4 vai 5 talvea BB7:lla eikä mitään vastaavaa ongelmaa ikinä.
Katsoin että Bike24:ssä Ultegran Di2 etu- ja takavaihtaja + tuo jarru/kahvasetti posteineen sopivasti pedon luku 666€. Tekee alustavasti mieli soittaa mandoliinilla lumi teki enkelin eteiseen
No tuo oli mukava tieto. Siis aina on hauskaa, kun muilla ei ole hauskaa :)
Olin jo tilaamassa flatmount spyrejä bb7:n tilalle, mutta jos ne toimivat noin huonosti, niin laitanpa vaan avidit adaptereilla kiinni. Minullakaan ei ole ollut seiskoissa mitään häiriöitä talvella, kunhan vaan saa tuon takavaijerin mutkan jäätymisen kuriin, joka siis kyllä hoituu tuolla vaijerin väliin asennattavalla nipalla.
Di2 tarvitset muuten paljon muutakin sälää kuin vaan pelkät vaihtajat ja kahvat.
^ Akun, laturin, nipun kaapeleita, junction boxin ja vielä sellaisen boxin mikä yhdistää nuo kaikki kaapelit toisiinsa rungon sisällä. Optioksi jää vielä erillinen bt-palikka, jonka avulla voi säädöt yms. tehdä mobiililaitteella, sekä tapauksesta riippuen ohjata Wahoon tai Garminin ajotietokonetta.
Päivittelin Revoltin 1x11 sähköihin, niin oli vielä tuoreessa muistissa :)
Ärg, juuri kun olin ajatellut suolauksen takia siirtyä teräksestä jälkikasvun alumiini-gg:hen, johon olin ”päivittänyt” tietty Spyret.
Sa voi pita se kampi. Tasta osta srami setti: https://www.bike-components.de/en/SR...oupset-p68733/
Tai sitten vaan ostat bb7 50e hinnalla bc:stä, vaihdat ne varttiin ja ajelet loskassa naama virneessä.