Ei osaa noilla spekseillä. Kerro kammista merkki ja malli, ja kerro myös kaipailetko mahdollisesti yhden eturattaan systeemiä.
Printable View
Ei osaa noilla spekseillä. Kerro kammista merkki ja malli, ja kerro myös kaipailetko mahdollisesti yhden eturattaan systeemiä.
Cannondalen Si -kammet, FSA-rattaat. Kuva: http://i375.photobucket.com/albums/o...psprjgxmhm.jpg
2x11 systeemistä haluaisin vaihtaa 34 eturattaan johonkin järkevämpään.
Hmmm siis pikkasen isompaan? Vaikka täältä https://www.bike-components.de/en/FS...hkreis-p39880/
Nuo näyttäisi aika asiallisilta, olisi saman merkkisetkin. Kiitos!
Tällä hetkellä 50/34 ja 12-25 välitykset ja ei oikein sovellu hitaaseen ajoon. Pikkurattaalla liian kevyttä ja isolla alkaa hankaamaan etuvaihtajaan, jos vaihtaa takaa tarpeeksi pienelle. Pitää vielä tarkastaa etuvaihtajan säädöt. 11-28 pakalla 34-eturatas olisi varmaan sitten vielä turhempi.
Niimpä kukin jaloillaan, mulle 34eturatas ynnä 11-28 pakka on ihan hyvä. Voisin toisaalta antaa keräykseen näitä pakan 11rattaita. Varsin piikasia minun jäljiltä ovat... Toinen homma tää 2xkampien rattaiden soveltuvuus toisilleen. Ainakin itse käytän saman tehtaan tuotteita. Toisessa crossarissa on Shimanon isonen ja FSA:n pienempi. Noita ei oo toisilleen siunattu.
Katsotaan josko tätä kautta löytäisin etsimäni..
Eli hakusessa olisi pyöräilykengät flättipolkimille maastoon. Kesän kuiville keleille minulla on jo oivat 510 tennarit, mutta en tohtisi niillä lähteä tuonne mutaan tetsaamaan. Osaatteko siis suositella mutaisiin olosuhteisiin kuivia (joku kalvo, goretex tms.) maastopyöräilykenkiä flättipolkimille. Lukoille on olemassa jo hyvät kengät, mutta välillä halajaa mieli fläteillä metsään.
^ Vettäpitävät kengänsuojat?
Onko vedenpitäviä kengänsuojia sanan varsinaisessa merkityksessä olemassakaan? Jos ne ylhäältäpäin suojaa niin pohjan kautta kastuu. Omista vesitiivistä kengistä irtosi pohjat liimauksistaan joten olen normimaastokengillä ja suojilla nyt mennyt, ei auta kävellä kevätmärällä pihamaalla... Klossien aukot on toki kengän sisältä teipattu umpeen.
FiveTen:ltä löytyy myös Elements malleja joissa on suojaa säätä vastaan..
Itse en flättien kanssa tykkää mistään jäykästä pohjasta vaan hieman "löysempi" pohja on huomattavasti tunnokkaampi polkimen kanssa.. Tuokin mieltymys riippuu ajotyylistä eli jos pyörällä tykkää kikkailla niin silloin pehmeämmällä pohjalla saa paremman tuntuman ja jos ajellaan pers penkissä pääsääntösesti ja välillä putkelta runnotaan ylämäet niin jäykempi pohja ajaa asiansa..
Sealkinzin sukat on varmasti varteenotettava idea, mutta kuin noissa paksuus? Kesävaelluskengissä ei välttämättä kovin vantterille sukissa tilaa tarvita
En minä noin fiinisti asiaa tietenkään tajunnut! Sillai vaan jotta niin oikeilla Meindlin vaelluskengillä kuin myös mennäsyksynä ennen puolukan kuskausaikaa ostamillani Salomonin Contagrippohjaisilla kepoisilla olen ajanut enkä aivan oikeaoppisilla fläteillä. Ei oo poljinakselit kuumuneet.
Vitsi, eli siis on kenkieni pohjien jäykkyys piisannut. Edelleen ajattelen jotta aktiivipyöräkuski saattanee muutenkin liikkua joten sinnillä äänestän vaelluskenkiä.
Kokemukseni mukaan on Sealskin sukkien ongelma, että etupyöran alta roiskuva vesi valuu säärtä pitkin sukkaan ja koska se on vedenkestävää niin sinne se myös jää. Lopputulos on märempi ja epämielyttävämpi kun tavallisillä sukilla ajaessa. Tosiaan vettä lentää ennemän märällä asfaltilla ajaessa kun maastossa.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...76e3db0916.jpg
Kellään tietoa mikä kuvan vaihtaja on? Kyljessä lukee Shimano A, mutta googlettelulla en kyseisellä hakusanalla mitään löytänyt. Pyörän voimansiirto ja jarrut näyttäisivät olevan ko. sarjaa. Tarkennetaan vielä, että löytyvät 90-luvun puolivälin maasturista (Tunturi Minoic)
Sieltä häkin sisäreunalta löytyy Shimanon mallinumero.
^^ Eiköhän tuo ole Altus. Valmistusmaan perästä löytyy luultavasti kaksi kirjainta, jos sanot ne niin kerron minä vuonna on tehty.
Käykö shimpan 8- ja 10-lehtinen pakka samalle vapaarattaalle?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...22cf1095b2.jpg
Millä tämä pois ajotakista? Vartti sitten likaantui.
^Kokeile sappisaippuaa?
Ostettiin tytölle tollainen islan cnoc pyörä. Osaisikohan kukaan sanoa mikä kierre noissa apupyörille tarkoitetuissa rei'issä on.
Sappisaippua tehosi vähän, kun hankasi pitkään ja hartaasti. Käytin pikapesussa kuten lenkin jälkeen aina, katotaan jaksaako myöhemmin enää lisää hinkata. Eihän tuo nyt käyttöä haittaa, mutta kun kaikki lenkit, työmatkat ja muut hyötyajot päällä..
Ainoa aine millä öljyt sekä myös bitumi tahrat saa tehokkaasti vaateilta pois on WD-40. Olen kokeillut kaikenmaailman juttuja mukaanlukien sappisaippua, appelsiiniöljyä, cillit bangiä mutta niissä näytti tehoavan ei aine vain hankaus. Ruiskutat WD:tä tahralle, hankaat puhtaaks, huuhtelet WD:n pois ja vaatteet pesukoneeseen. Jos et huuhtele kunnolla jää pyykille mieto öljyn haju mikä kuitenkin kuivuessa hajoa. WD-40 poista vanhemmatkin tahrat jopa valkoiselta kankaalta. WD-40:llä käsitelty paikka on ennen pesua pikkasen vaaleampi mutta pesun ja kuivauksen jälkeen värieroja ei ole.
Ruokaöljykin voi tepsiä yllättävän hyvin, antaa vain vaikuttaa vartin verran. Talouspaperia kankaan toiselle puolelle ja muhimaan. Sitten pontevaa hankaamista vaikka semmoisella käsitiskisienellä. Huuhtelee ja jos jotain jää, hieroo ranskan- eli marseillesaippualla ja hankaa vielä kerran. (WD-40 lienee tehokkaampi konsti, mutta siitä ei ole kokemusta.)
PS Vältän suoraan pesukoneeseen laittoa jos vaatteessa on hankalalta vaikuttava tahra. Kokemus (josta puolet voi olla pelkkää mutua) nimittäin on että pesun jälkeen tahra on entistä hankalampi.
Pitää ottaa vinkit talteen, tai kokeilla myöhemminkin tuohon samaan rotsiin. Seuraavaksi työkalujuttuihin, olisi tarkoitus hankkia seuraavia työkaluja:
- pakkatyökalu
- ketjupiiska
- keskiötyökalu
Lähinnä vain siihen, että saa kamat irti ja helpommin putsattua kun kerrastalossa asuu. Ostanko 15 euroa per kappale vai tilaanko n. 60 eurolla työkaluboksin missä on paljon muutakin, esim. http://www.bike-discount.de/en/buy/p...4609/wg_id-354
Rengasmuoveja, kuusiokoloja jne. vastaavia tuplia tai triploja tulee, mutta ei haittaa kun menevät satulalaukkuun tai reppuun.
Sappisaippua on hyvä, samoin tavallinen Fairy tmv käsitiskiaine tehoaa hyvin.
Yleisin ongelma näiden tahrojen poistossa on malttamattomuus: otetaan se sappisaippua tai Fairy tai muu vastaava, lorautetaan tahralle, hangataan naama punaisena ja kirotaan, kun ei tehoa. No ei se tehoa, kun sen pitäisi antaa liota.
Tahran päälle kunnon kasa sappisaippuaa/fairya/tahranpoistoainetta tai mitä mihinkin tahraan käytetään ja alle joku imevä alusta, mieluiten myös suoja pöydälle, ettei tahranpoisto likaa alustaa. Annetaan vaikuttaa pidemmän aikaa ja sitten vasta, osa on sitä mieltä, ettei tahroja tulisi koskaan hangata, mutta jos hankaat niin vasta liotuksen jälkeen. Sitten huuhdellaan saippuat tms:t pois ja ehkä sen jlk pesukoneeseen. Tulos on varmasti parempi kuin armottomalla hankauksella ilman liotusta.
ja tahranpoistoaineista, ne kyllä tehoavat, mutta niidenkin pitäisi antaa vaikuttaa tahran päällä. Ei monet tahrat pelkällä hankauksella liiku mihinkään suuntaan, jos ne tahranpoistoaineen jälkeen lähtevät niin kyllä se siitä tahranpoistoaineesta johtuu eikä hankauksesta.
Tämän voi todeta värjäytyneellä kahvi/teekupilla, joka ei meinaa lähteä käsin puhtaaksi. kostuta kuppi ja hiero ruokasoodaa siihen, anna vaikuttaa. Pian värjäymät lähtevät suorastaan puhaltamalla pois.
Ruokasooda raikastaa myös pyykin, kun laittaa sitä pesuaineen sijasta. Itse sain sillä valko-kuvioisen takin taas valkoisilta osiltaankin puhtaaksi.
Tossa on pari reppua, laitoin halpisjauhepesulikoon, aamuyöllä kun silmä välttää niin pesukoneen hoiviin.
Omalla kokemuksella noissa työkalusarjoissa voi olla osa kamoista ihan mätämunaosastoa. Itse ostin PRO:n vastaavan sarjan, josta torxit ja kuusiokolot olivat niin meltoa tavaraa etteivät kestäneet normaalia käyttöä. Muuten välineet kyllä olivat hyviä ja edelleen vuosien jälkeen käytössä.
Eli voit heittää yhtä hyvin nopalla.