Alkujaan tämän lähetti
sisse
Terve!
Pakko kysyä mielipiteitä kokeneemmilta.
Ostin Fischerin RCR skate 191cm sukset (isoimmat ja jäykimmät omat speksit 195-96kg) ja paine alue kärjestä kantaanpäin jää ns. suositusarvoja pienemmäksi ( paperitesti suos 15-20) mulla n.10cm.
Sanoivat liikkeessä, että kun olen täysin aloittelija niin noilla pitäisi pärjätä hyvinkin kun taitoakaan ei ole. Kävin hiihtämässä -20c omasta mielestä hyvinkin kovalla ladulla ja oli kyllä todella vaikeaa saada suksi pysymään vakaana kärjen osalta ja näin luoda mitenkään tehokasta potkua luisteluun. Varmasti tekniikkakin on täysin hakusessa etenkin tasapainon suhteen...
Kannattaisiko minun nyt taistella noiden kanssa ja harjoitella hiihtoa (toimii varmaan pehmeällä kelillä hieman paremmin) vai koittaa suosiolla hakea vielä jäykempiä suksia? Tuntuu erittäin tyhmältä aloittaa harrastus vuosien jälkeen jos välineet eivät edesauta asiaa... Hiihtääkö joku muu Fischerin RCR skate 191 cm luikkareilla? Olisi kiva kuulla teidän mielipidettä tuohon jäykkyys/elopaino asiaan. Mistä ylipäätään löytyy +95kg luistelusuksia? Fischerillä ei taida olla?