Uusi ja vanha logo.
Uusi logo ollut minusta kaikissa 303s ja 303 hookless db:ssä vaikka ne jukaistiin 2020https://images.bike24.net/media/1440...30-1273399.png
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...vsV1Q&usqp=CAU
Printable View
Uusi ja vanha logo.
Uusi logo ollut minusta kaikissa 303s ja 303 hookless db:ssä vaikka ne jukaistiin 2020https://images.bike24.net/media/1440...30-1273399.png
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...vsV1Q&usqp=CAU
Ei kai tuo 303s paljon mitään extraa maksakaan, 899 € Toneilla.
Minusta takuun takia Zipp on ilmiselvä hyvä vaihtoehto, varsinkin lähikaupasta ostettuna? Harmi vain kun minulla sattui pyöräbudjetti olemaan ylitettynä (eli pe*se oli auki), kun heillä keväällä oli kiekkoja varastossa.
Missähän Zippit tehty?
Hinnasta päätellen kiinassa, kun maksaa saman verran kuin kiinakiekot hyvillä navoilla.
Itse en ole kyllä ikinä pelännyt kiinan kuitua. Tälläkin hetkellä gravelissa light bicyclen kehät ja ongelmia ei ole ollut. 45mm korkea setti newmanin navoilla 1420g ja kestää ajaa kovissakin paikoissa.
Nämä 303S:t lienee ensimmäiset Zippit jotka valmistetaan Usan ulkopuolella, Taiwanissa muistaakseni.
Tämä oma epäilys kestosta kohdistuu nimenomaan näihin ultrakeveisiin kehiin, jotka ovat selkeä poikkeus painon suhteen myös LB:n tuotannossa.
https://www.lightbicycle.com/newslet...Duty-Rims.html
^ Aivan oikein muistettu:
Lainaus:
The rims are made and the wheels are assembled in SRAM's Taiwan factory
Lainaus:
As well as being the cheapest carbon wheelset that Zipp has produced, the 303S rim is also the first of its carbon rims to be manufactured outside of the US, being made in the SRAM Taiwan manufacturing site where they also manufacture many other carbon components.
PS Pieni mutta vilpitön anteeksipyynto KVG-vastauksestani nurelle. Oli mitä ilmeisemmin sellainen huono väsynyt hetki. Siis minulla, ei nurella.
^Ihan aiheetta kun en edes avannut linkkiä mutta kiitos kuitenkin vilpittömyydestä, se nykyään aika harvinaista!
^ Ei sitä ollut tarkoituskaan avata. Linkin osoite riitti kertomaan kaiken. Eli se oli juuri sellainen typerä vitsi, jolle haettiin ennestään samanmielisten suosiota. PS Vielä harvinaisempaa taitaa olla että anteeksipyyntö uskotaan aidoksi ja hyväksytään empimättä. kuten nyt teit.
^ Juu. Road.cc:n arvostelu, sieltä se muistiin jäi.
Oli toiseksi viimeinen artikkeli minkä luin pari päivää sitten Foxcomp Turku pihassa, ja mietin että nämäkin olisi mahdolliset.
Viimeinen artikkeli oli Cyclingtips/Dave Rome ja Roval Terra CL:t. Niissäkin oli pinnoissa lappu että Made in Taiwan
Mulla alkaa kyllä kuitenkin kääntymään pyöränhankinta uusien kiekkojen hankinnaksi.
Nykyisessä pyörässä ei siis ole varsinaisesti mitään vikaa, mutta tuntuu hullulta ostaa kalliita kiekkoja vannejarrulliseen fillariin. Se toinen vaihtoehto, eli uuden aeropyörän ja kiekkojen hankita tulisi maksamaan kuitenkin vähintään 5ke, eli ehkä täytyy vielä jatkaa vanhan pyörän käyttöaikaa.
En edelleenkään keksi kyllä fiksumpaa vaihtoehtoa näille Ligthbicyclen kiekoille.
https://www.lightbicycle.com/700C-V-...ompatible.html
Saisivat ehdottomasti olla korkeammat, mutta leveydestä ei haluaisi tinkiä yhtään. Vaihtoehtoja en kyllä itse noille löydä.
1020 € kun huvikseni laskin.
Dt 240 EXP, ratchet 34.
Alle 1500 g.
Ei paha.
PS ratchet 54 nosti yllättävän paljon hintaa.
En noita posti ym laskenut mukaan, mitkä aika suuret.
N.1200 € hinnaksi nykykurssilla.
Piti kokeilla mitä ratchet 36 --> 54 oikein maksoi, 105 $, aika reipas hinta.
Tuon dt 240 ratchet 36 itsekin valitsisin, huonompaa ei oikein kannata ottaa ja kalliimmasta ei oikein lisä hyötyä saa.
Eihän sitten muuta kuin painat nappia!
+21 sisä ja +60 korkeus olisi vähän ollut hakusessa. 21 sisäleveyskin menisi.
LBL:n kiekkoja on vaan useammalla kaverilla ja nuo toimivat. En tiedä uskaltaako muita kiinalaisia testata.
Ja siis merkkikiekotkin käy, mutta kaikki taitaa olla 19mm leveitä.
Mites maantielle DT 350:n ja 18 ratchet.
paaton, hyvä valinta! Aion kyllä itsekin ajaa vannejarrupyörällä vielä pitkään. Siksi olenkin hankkimassa varakiekkoja. Enve SES 5.6 etukiekon löysin proowned.comista (käyttämätön), mutta takakiekkoa sen pariksi olen etsinyt jo useita kuukausia.
Mainostetaan vähän kotimaista vaihtoehtoa:
MCARBONilta saa varmaan aika lailla samoihin rahoihin tarjouksen kysymällä Nextien kehät Erasen navoilla. Kehää luulisi saavan tilattua sen korkuisena mitä haluaa. Nuo Erasen navat ollut ainakin itselläni todella ihanat maastopyörässä. Elinikäinen takuu navoissa, titaaninen vapaaratas ja oliskohan ollut 36 hampaisella purennalla. Tiheämpää räikkää löytyy sitten I9-navoista, jos on tarvetta. Crashreplacmentit ja toimivat takuut ihan Suomessa, jos jotain tapahtuu, painvat itselläni ainakin vähän vaakakupissa. Kehät saa tarrattominakin. Itselläni on maasturissa mustat MCARBON heijastavat logot, näkymätön turvavaruste.
https://www.mcarbon.fi/fi/tuoteryhma/erase-navat
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/nxt4...-616be3a2eabd6
Käyttäjälle @situm vaan lisäkyselyä privalla tai tuolta mcarbonin sivulta.
Tätäkin kyllä funtsin. Nextietä siis. DT:n napoja en kyllä vaihda, kun nuo alkaa olla jo kaikissa.
Nextien sivut oli myös vähän sekavat. Onkohan noita 60mm kehiä nyt saatavilla tuossa CRX sarjassa, eli 21mm sisäleveydellä?
mcarbonin sivuilla noita ei ainakaan näy. Jäsen situm jos tämän näkee, niin voisi ilman muuta laittaa tietoa. Vannejarrulliset kehät alkaa olla jo vähän keräilytavaraa.
Eikä tämä hankinta vieläkään 100% ole. Vielä on tuo whiten runko tuossa pahvilaatikossa nenän edessä. Jos löytyy 140mm ACR stemmi tai hytti, niin tuostakin saisi fillarin rakennettua. Vähän kuitenkin heikolta näyttää senkin osalta.
Kauheen vaikeita päätöksiä. Jos tohon vannejarruliseen nyt pamauttaa uudet kiekot, niin sitten on naimisissa sen kanssa pitkään. Tosin kiekot on ainoa seikka mikä tuossa pyörässä ahdistaa.
Ai joo, tuo erase käyttää myös jo ratchet vaparia. No ehkä se menisi myöskin. Komeita kyllä ovat.
Mä en tosiaan ihan noin varma tästä valinnasta ole. Suomessa vannejarrut menevät, mutta espanjan alamäissä ne ovat kyllä huonot.
Ja juu, erillisiä kiekkoja aina välillä löytyy, muttei tuollaisia oikein uskalla hankkia. Tosin saahan tuosta nätin kellon seinälle :)
En katsonut noita LB:n hintoja sen tarkemmin. Joissain malleissa ja merkeissä dt swissin 350-240-180 väliset hintaerot on tosi suuria.
Kiekoissa voi olla toki jotain pientä muutakin erovaisuutta, mutta esimerkkinä Rovalin CL (350) ja CLX mallit(240) sekä DT Swissin arc 1600-1400-1100 sarjat.
Painoeroa arc:llä on muutama kymmen grammaan mallista toiseen. 350:n kelluvilla ratcheteilla on monen toimittajan mielestä parempi kuin exp, toki tähän on vaikuttanut niiden alkuajan ongelmat.
Niin tuo uusi ext on kaiketi vähän kevyempi ja siksi tulee painoeroa 350 malliin.
Luulen, että alkuajan ongelmat on jo korjattu. Mutta noiden väliltä valinta on nyt pienin päätös.
LBL:n kautta saa konffata kaikki, eli kiekot ovat kyllä napoja vaille samanlaiset.
Juu. Aiheena ei ole vanne-ja levyjarrut, mutta tämä varmaan se isoin päätös mikäli tulkitsen oikein.
Katselin jossain vaiheessa fillaritorilta, että siellä oli myynnissä oikein siisti vanhemman mallin aeroad ultegran di2:lla ja dt swissin kiekoilla 3 teuriin ja uudemman mallinen aeroad mekaanisella ultegralla samaan hintaan.
Itse en laittaisi yli tuhatta euroa vannekiekkoihin, mikäli en olisi varma siitä että tuossa pysytään ja olisin siihen tyytyväinen .
Toisaalta en ostaisi myöskään noita canyoneita pelkästään levareiden takia.
Täällä Andaluciassa on tullut ajettua sen verran maltillisesti, että ei ole ollut mitään ongelmia vannejarruilla. Maksimivauhdit noin 75 km/h, kun on pitänyt jarrailla puuskaisen tuulen vuoksi. Sanoisin että korkeaprofiilivanteet olisi mulle isompi ongelma täällä kuin vannejarrut.
Eiköhän tässä takakiekkokin jostain kävele vastaan. Ei noiden edes tarvitse olla samaa paria.
Itse en tiedä miten voin jarruttaa kovempaa kun saan vannejarruilla molemmat renkaat lukkoon ? Toinen juttu on se, pitääkö alamäissä hakea komia vai kattella maisemia - ite treenaan ylämäissä en alamäissä.
Alamäkien ajaminen kovaa on kivaa. Ei tuo muuta selitystä tarvitse.
Ei kyse ole lukkoon menosta, mutta tuntuma katoaa kyllä kun kiekot kuumenee tarpeeksi. Ja en tosiaan laahaa jarruja. Mutta kun mäki on tarpeeksi pitkä ja jarrut kovia, niin tuon huomaa. Jarrut alkaa haukkomaan tiukimpien serpojen sisääntulossa. Tehoissa ei ongelmaa ole.
Cartaman ympäristössä ei tuollaisia mäkiä edes ole. Calpen suunnalla taas useitakin laskettavia ja tosi hauskoja pätkiä. Toi on oikeasti kivaa touhua.
Mutta siis ei tämä nyt levari/vannejarru päätös noin muuten ole. Pärjäisin täysin vannejarruillakin. Uusien kiekkojen hankinta vanhaan pyörään vaan vähän arveluttaa.