Vaikeutui huomattavasti osallistuminen, kun pyörä varastettiin[emoji17]http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...d2e01bd0ad.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Vaikeutui huomattavasti osallistuminen, kun pyörä varastettiin[emoji17]http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...d2e01bd0ad.jpg
Kyllä se menee ilman uniakin kunhan vaan edellinen viikko on hyvin nukuttu. Olen ottanut aiemmin perjantain vapaaksi ja yrittänyt itse nukkua 17->23 ennen starttia vaihtelevalla menestyksellä.
Tänä vuonna jää väliin usean kierroksen matka, kun ei tuo nukkuminen saati treenaaminen tässä lapsi- ja vesivahinkokaaoksessa ole oikein sujunut ;)
Tein lyhyen kotikutoisen ravintovinkkivideon Tahkon 60km matkan läpivientiin. Oletuksena, että pyrkii ajamaan kierroksen läpi mahdollisimman hyvään aikaan. Perustuu siihen, mitä minä aikanaan tapahtumapäivänä nautin, että se 2,5h alitus oli realismia. Videoon pääsee kiinni tästä blogitekstistä.
Mites...joidenkin teorioiden mukaan kofeiinia pitäisi nauttia myös ennen kisaa koska kofeiini auttaisi säilyttämään glykogeenivarastoja vähän pidempään.
Minä olin sen verran täpinöissäni sen ensimmäisen ja tähän mennessä ainoan Tahkon kierron aikana, että ehdin juomaan hikisesti kaksi pulloa ja yhden geelin. Tosin ilman rengasrikkoa olisi varmaan tullut ajettua kovempaa lopussakin ja tiedä vaikka olisi El Grandella tullut noutaja. Eli mun lisäys ravintopuoleen on ehkä se, että muista syödä ja juoda vaikka kuinka tekisi mieli painaa tukka putkella.
Jos yhdestä kierroksesta kyse, niin kyllähän tuollaisen sprinttimatkan nyt yhdellä rusinalla ajaa. :seko:
Niinpä. Yksi kierros menee puolikkaalla pikkupullolla vettä (kunhan ei ole kovin paha krapula) ja useampi kierros on reppu selässä retkeilyä ja ravinnoksi voi ottaa vaikka Jalostajan hernekeittoa ja nötköttiä.
Videolla oli hyvä energiastrategia, mutta pitää muistuttaa, että nuo on sitten ihan yksilöllisiä juttuja. Urheilujuoma+geelisetti noin tiheässä setissä saa oman vatsan kuplimaan aika pahasti. 1 geeli per 40min ja vettä päälle on OMA maksimi geelejä ja ne pitää olla High5. Sitten rusinoita ja TUC keksejä, kun ehtii. Pidemmät matkat ajetaan vatsalla, koska se imee sen minkä yksilöllisesti uppoaa ja jos ei uppoa samaan tahtiin kulutuksen kanssa niin kiiruhdetaan hitaasti ja paras vatsa voittaa. Toinen homma mistä pitää pidemmän matkan ajajia varoittaa on se, että missään nimessä ei kannata tankata älyttömästi viikkoa ennen. Sillä saa rasvanpolton seis ja kone ei käynnisty kuin vasta ekan kierroksen jälkeen. Tämä oli tosin enemmänkin sellainen note to self juttu.
Tämä on täysin henkilökohtainen juttu kuinka elimistö reagoi. Itse tykkään kyllä lähteä matkaan mieluummin yöllä kuin aikaisin aamulla, kuitenkin sen nukkumisen kanssa on vähän niin ja näin.
Tänä vuonna itsellä toinen 240km yritys. Ensimmäisellä kerralla oli enemmän treeniä alla ja silloinkin vannoin viimeisellä kierroksella että jos maaliin pääsen niin ikinä ei tarvitse enää tällaiseen hölmöilyyn lähteä. Nyt ajatus lähteä fiilistelemään yö- sekä aamuyö ajoa ja katsoa kuinka monta kierrosta jaksaa. Joka kierros kuitenkin erilainen, sekä radan, maisemien, ajofiiliksen että ajoseuran osalta. Eikä lopu matka kesken.
Ei vielä kokemusta 240km kisasta Tahkolla, mutta tarkoitus olisi lähteä tänä vuonna kokeilemaan maaliin pääsyä. Viime vuonna selvisin 180km matkalta maaliin ja useita 120km kokemuksia Tahkolta. Tänä vuonna olisi jo 14krt Tahkolla.
Olen kolme kertaa osallistunut Vierumäellä 24h hiihtoon soolona ja joka vuosi vähentänyt nukkumista. Tänä vuonna helmikuun alussa käydyssä hiihdossa, 24h aikana nukuin 50min. Eli kyllä sitä aika hyvin pysyy hereillä.
Aika raju väsymys tulee sitten kilpailun jälkeen kun on käynyt suihkussa ja syönyt hyvin. Kilpailu kun alkaa perjantai iltana klo 18 niin kyllä siinä valvomista tulee kun on ollut hereillä jo koko perjantai päivän. Toki yrittää nukkua, mutta ei se onnistu.
Mutta jos mukaan lasketaan myös ennen kilpailua hereillä ollut aika niin n. 32 tuntia hereillä, jonka aikana tuo 50min nukkuminen.
Olen valmis .Lähden aamulla etelään kahdeksi viikoksi valmisteluleirille,ja palaan kovassa rantakunnossa.
No en ole. Kivasti reilut kaksi viikkoa mennyt flunssassa/korvatulehduksessa/poskiontelontulehduksessa keskellä parasta harjoittelukautta... Ei kuitenkaan vissiin kuitenkaan pysty jänistämään kahdelta kierrokselta, että tulos on sitten mikä on. Mutta yrittämään lähdetään huonollakin harjoittelulla.
Onko 120km lähtöjä myös porrastettu? Vai onko ollut aina?
Ei ole muistaakseni aiemmin,nyt ensimmäistä kertaa käytössä.
Tiedättekö tarvitaanko osallistumisoikeuden myynnissä muuta byrokraattista temppua, kuin vain vaihtaa uuden osallistujan tiedot tuonne Onreg-järjestelmään omien tilalle?
Jos tuo pitkän ajan sääennuste osuu kohdalleen täällä savossa niin on tulossa taas mutapainia.Jopa pahempaa kuin viime vuonna.Tuohan ei niin pahasti vaikuta 25km lenkillä mutta 60km kierroksella oli viime vuonna melko eeppistä menoa ja paljon.
Kaksi kierrosta mutavellissä huonolla harjoittelulla kuulostaa hyvältä
Eijjjjumalauta... Minä vielä ilmoittautumisen yhteydessä erikseen lähetin ratamestarille toiveen, että jos saisi vähän viime vuotista kuivemman reitin. Kahta kierrosta olen itsekin menossa sinne ajamaan/tunkkaamaan/kahlaamaan.
Yhden hengen verran mahtuisi vielä mökkiimme porukkaa, jos jollain majoitus puuttuu, niin minulle yv:tä. Mökki alle 2 km kisakeskuksesta ja hinta selviää ottamalla minuun yhteyttä.
Enemmän kiinnostaisi tietää mikä on reitin kunto tällä hetkellä. Ei niinkään se mitä joku "asiantuntija" on ennnustanut toukan takapuolesta koko kesäksi.
No nythän se on varmasti hyvässä kunnossa kun täällä savon seudulla toukuussa paistoi käytännössä kolme viikkoa aurinko ja oli kuivaa.
Sunnuntaina ajoin 25km pätkän ja vettä olikahdessa kohtaa,kohdissa joissa sitä on aina,kelistä riippumatta.Muuten oli rutikuivaa.
Viime vuonna ennen kisaa oli reilun viikon verran sateita ja mutapaini oli valmis.Joten jos tuo ennuste toteutuu niin samaa on luvassa.
Mutta satoi tai paistoi niin viivalle mennään.
Viime vuonna satoi kyllä toukokuun alusta melkein yhtäjaksoisesti. Nyt sentään välillä on paistanut aurinko. En usko, että tänä vuonna on yhtä paljon lammikoita, johon voi hukkua.
Oho, minähän alan sitten kohta olla puolittain Tahkovalmis, kun tässä on nyt reilu puoli vuotta reenattu koiran kanssa valvomista. Se on edelleen yhtä hirveetä kuin alussa, mutta pari vrk:tta tuntuu jo pikkujutulta.