En usko, että todellisuudessa olisi yhtään isompi, kuin ISP samalla vanteella. Lisäksi vain 4 riviä nastoja.
Printable View
Tuossa ISP:t leveällä vanteella. Toimii.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/12...f5892d5c87.jpg
Mitkähän ne olennaisimmat erot olisivat, jos intoutuisin Kona Unitiani 29+:aan vaihtamaan? Täysjäykkä passaa itselleni, se ei ole ollut Unitinkaan kanssa ongelma - jouston kanssa varmaan kovempaa vauhtia uskaltaisi pitää, mutta sille ei ole tarvetta. Trek Stache 5 tuntuisi lähinnä sopivimmalta vaihtoehdolta, mutta hintaahan sillä on. Kuten näyttää muillakin isopyöräisillä olevan. Saisikohan Stachella olennaista eroa Unitiin verrattuna?
En osaa sanoa tuosta Unitista, mutta olen ajanut toista jäykkää (giant) 29er maastossa ja sitä jos vertaa taas tuohon Stacheen niin meno on plussakoon renkailla kyllä eri smoothia + toi on oikeesti tosi ketterä esim. mutkasella singetrackillä. Ite aika kevyt kuski n.75kg ja tubelessinä kestää ajaa aika matalilla paineilla 0.7 ilman mitään ongelmaa... Mulla pikku modauksilla nyt tuo stache 5 ollu pari lenkkiä alla oon kyllä tykänny, ku hullu puurosta tosta... Eli bontragerin lyhyempi stemmi, samanmerkin kevyt alumiini satulatolppa, tubeless ja sinkulaksi duunattu. Ei voi kun suositella... ja Oulussa pääsee kyllä tuota mun pyörää testaamaan jos tahtoo.
Ok, hyvä kuulla (eli siis vettä myllyyn... ). Olemme näköjään samaa painoluokkaa, joten vastaavilla paineilla menisi itsellänikin. Oletko, Ferguson, kuinka pitkä ja mitä runkokokoa Stachesi on? Lahdessa oon itse, joten kiitos testimahdollsuudesta, mutta jätän nyt käyttämättä.
Fättikuumotuksiahan tässä on ollut myös, mutta mietin, että kun tuo täysjäykkä 29 viehättää myös ja kaikkeen ei ole mahdollisuutta, olisiko tuosta 29+:sta jonkinlaiseksi välimuodoksi? Stachen taitaa helposti vääntää sinkulaksi, jos niin haluaa? Unit on sinkulana ja sinällään ss on mieleen myös, mutta tasaisille ja alamäkiin välillä vauhtia kaipailen lisää. Halvimmallahan tästä selviäisi, kun ajelisi Konalla ja laittaisi siihen halutessaan 1x10:n, mutta, mutta...
Tuo taitaa sinkulanakin kiivetä hyvin..?
Oon 179cm ja mulla tuo stache on kokoa 18,5. Joo siis tossahan on säädettävät dropoutit, niin sinkulaksi teko tosi helppoo ja halpaa. Toihan on nuilla muutoksilla aika kevyt (10.7 näytti mun vaaka) niin uskon, että kiipeää kyllä ku sherpa!
Itellä on fattystä taipunut on onen 26" peruskeula rakelta 40 > n5mm... Eli taitaa mennä vaihtoon. CRC:llä olis foxin 110mm 29er keulaa n 400€ hintaan, ainakin amerikkalaisilla siihen sopii 29+ joten varmaan täälläkin. Ite taidan päätyä kuitenki surlyn jäykkään keulaan kun hyvin harvoin tulee ajettua niin lujaa että chronicle alkas lipsua. Oikeestaan ei ole vielä koskaan ollut joustolle tarvetta, hissillä jos mennään ylös niin sitten varmasti olisi. Tiedä sitten kuinka paljon keula on rasittunut, on se ottanut hyvin osumaakin josta varmaan taittunut. 29+ mulla siis vain edessä ja takana läski.
Chroniclet olivat hyvät surlyn jälkeen. Rullaa hyvin ja aika hyvin puhdistuu.
Tilasin Panaracerin Fat Nimblet. Ovat inasen kapeammat kuin Chroniclet, mutta sopivat luultavasti meikäläisen ajotapaan paremmin. Alltricksissä Chroniclet ovat alessa, 54€ / rengas kylkisuojattuna ei ihan hirveän kallis ole.
Chroniclella tullut nyt jonkin verran ajettua ja pitoa vähän paremmin kuin 120tpi Knardissa mutta selfsteeriä selkeästi enemmän. Korostuu varmaan meikäläisen ajoissa koska poluille osuu off camber kalliota suht paljon. Aika paljon jämympi kumi ylipäätään mutta ei todellakaan mitenkään absoluuttisesti ylivertainen Knardiin nähden, ainakin jos puhutaan maastosta jossa joutuu polkemaan pitääkseen vauhdin yllä. Itse ainakin joudun itse asiassa ajamaan Chroniclea korkeammilla paineilla kuin Knardia jotta ajo-ominanaisuudet ovat ok. Chroniclen isommista sivunappuloista olisi varmaan enemmän iloa jos joutuisi kanttailemaan enemmän. Chupacabraa en valitettavasti ole päässyt koittamaan.
^Millä paineilla ajelet?
Juu.. Oishan senkin voinut mainita :-) Chronicleilla n. 0,8bar (edessä ehkä vähän alle, takana vähän yli). Knardeilla matalimmillaan oli n. 0,65bar. Noilla vielä ohjaustuntuma on ollut mun mielestä ok kallioillakin. Toki Knardilla ja noilla paineilla piti vähän kattoa miten ajaa ja kevennellä maaston mukaan ettei lyö pahasti vanteelle.
Olen tässä uteliaana lukenut näitä plus-juttuja. Mutta jos ihan kokeilumielessä haluaisi testata tällaista leveämpää kumia, niin kuinkas leveän renkaan uskaltaa turvallisesti asentaa tavalliselle Mavicin 29" kiekolle? Nyt jäykkäperän etupäässä on jäykän keulan kanssa 2.4" Ardent.
Jos vaikka Chroniclea kokeilisi? :)
http://www.maxxis.com/catalog/tire-495-chronicle-m335
Riippuu vähän että kuinka leveä se Mavic on. Kyllä sen nyt varmaan asennettua saa mutta ihan oikeaa kuvaa ominaisuuksista tuskin tulee. Joutunet ajamaan kovemmilla paineilla kuin leveämällä kehällä ja kumin profiili on aika paljon pyöreämpi. Panaracerin Fat B Nimble on kaiketi pienin noista plussakumeista, eli se varmaan olisi paras tuohon kokeiluun. Itse ajelin alkuun sisäleveydeltä 30mm kehillä ja niillä Knard 3.0 tomi ihan hyvin. Se taitaa olla kapein sisäleveys mitä noihin plussiin suositellaan.
Sinänsä plussakumit on kyllä rutkasti 2.4 Ardentia leveämpiä. Tossa alla Chronicle 3.0, 50mm kehällä ja Ardent 2.4, Arc Ex:llä vierekkäin.
https://farm2.staticflickr.com/1584/...1b362aee_z.jpg
Kun flunssa alkaa helpottaa niin täytyy sovitella Stacheen uutta keulaa paikalleen. Täytyy laittaa kuvia tulemaan kun vaihto on tehty ja pyörä säädetty.
PS: Vielä on varastossa yksi käyttämätön 34 plussaystävällinen Foxi :)
Vaatiiko 3" kumi leveämmän vanteen, istuuko vakiota leveämpi kumi mitenkään normi 29 vanteelle
Eilen juuri testailin sisämitaltaan 25mm vanteelle Panaraceria, joka on about 2,8". Kai sillä ajelee, mutta näytti hassulta ja olettaisin, että on piirun verran tarkempi paineistaan. Jos itse pitäisi valintoja tehdä, niin ennemmin leveä vanne ja kapeampi kumi kuin leveä kumi kapialla vanteella.
Kapealle kehälle voisi juuri tuo Panaracerin Fat Nimble olla leveytensä puolesta hyvä kokeilu.
http://www.schwalbe.com/en/schwalbe-evotube.html
Oiskohan joku hurja jo kokeillut toimisko nuo Semiläskissä ?
Olen miettinyt Trekin runkokokoa , siis tää Virtual / Actual . Itselläni Stache 7 : ssa Virtual 19,5 , Actual 18,5 . Myytiin 19,5 mulle, olen 183 cm. Onko kellään tästä tietoa?
Varmaan puhutaan horizonttaalisesta vaakaputkesta=virtual ja toinen on vaakaputkea pitkin mitattu mitta, Virtual suora mitta vaakasuoraan mitattuna. Syy se kun vaakaputki laskee voimakkaasti satulatolppaa kohti. Itse 188 ja inseam 92 ja farley on 19,5, emonda 58 ja fargo L (60)
Kokotaulukon mukaan 183cm menee ihan 19.5" runkokoon suositus pituuden keskelle. Eli siksi myyty varmaan just tuo.
Itse harkitsin kanssa tuota Stache 7 ja olen myös 183 pitkä niin tuon olisin varmaan ottanut, vaikka houkutus olisi ostaa hiukan pienempi runko.
Kiitos vastauksesta. Aloittelijana maastopyörissä mietin sisäkumia, kaipa tuonne menee 29 x 2,25 sisään ja on passeli? Lisäksi mietin, joutuuko vaihtamaan vanteet, jos mielii sliksejä kesäksi esimerkiksi Schwalbe Big One 29 x 2,35?
Suosittelen unohtamaan sisäkumit ja tekemään tubeleksen. Orkkisrenkaat rullaa asfaltillakin varsin hyvin. En lähtisi enää kapeampiin kumeihin kun hieman ajanut 29+.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Namimaiskis!
Onko porukalla kokemusta, että kuinka kapealla vanteella 29+ renkaan ominaisuuksista pääsee nauttimaan? Riittääkö esim 35mm sisäleveydellä oleva, joita tuntuisi löytyvän kohtuu edullisestikin?
Pitäis Trek Stacheen duunata jonkinsorttinen tarakka? Oisko heittää hyviä vinkkejä, varsinaisia kiinnityskohtiahan tuossa takakolmiossa ei oo. Ortlibin classikoita pitäis kaks kpl saada roudattua. Itselleni tuli ekana mieleen jonkinlaisen korvakkeen väsäämistä esim. Kumipäällysteisistä putkikannakkeista tms.... Hjälp!
Kokoni on 174 cm ja inseam 79,5cm.
Tein kaupat Stache 7:stä kampanjahintaan.
Otin ensin koon 17,5" (virtual) ja 16,5" (actual)
Oli todella lyhyen tuntuinen.
Urheilu-Koskimies vaihtoi kokoon 18,5" (virtual) ja 17,5" (actual), joka tuntuu sopivalta.
Ei ole kovin helppoa Trekin maastopyörien kokomerkinnöistä päätellä sopivaa kokoa. Pikaisella koeajolla tuon pienemmän koon pienuus ei tullut ilmi. Puolen kilometrin jälkeen huomasin, että istun lähes takarenkaan päällä.
Ja tässäsit miun Rammpus räikeänmustilla kehillä.
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13639140/p5pb13639140.jpg
Ruma Q prkl mutta kevyt tunkattava.
[sissimyyntiä]Krokotiilit on mahtikehät [/sissimyyntiä)
Treilidogit änkes samaan kuvaan, pahoitteluni koira-allergikoille.
Aijjuu, oli asiaakin renggasvertailun muodossa:
2,4" Ardent vs 3,0" Goatslayer 50mm kehällä, sama 1,2bar molemmissa ja vatupassilla vaakitettu kuvauspiste:
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13639138/p5pb13639138.jpg
paljonko on leveyttä ardent+50mm kehä? kovasti kiinnostaisi moinen kombo mikäli mahtuu pyörimään
Reilusti vähemmän kuin tsupakadabralla joka on näköjään 73mm leveä, en mitannu kun en pitänyt dataa relevanttina.
Tuo on kovasti minun mieleni mukainen kikotin.
Moi.
Mä duunasin tommosesta vanhasta mummiksen ritsistä "leikkaa, liimaa, askartele"-tyyppisen ratkaisun. Ei oo hyvä, kaunis eikä käytännöllinenkään mut on melkein ite tehty. Plussaa retrohenkisyys, tutkimusmatkailumainen meininki ja pirteä mattamusta väritys. Lisätukiraudat ei kaasulla tarttunu (lue: et vaan osaa), mutta migillä sai jotenki räkästyä kasaan. Laukut pysyy ritsissä ihan ok, kissansilmäkin löytyy. Saarenmaa beach here we come.
http://jiipeen.otokset.fi/kuvat/Foru...g/_smaller.jpg
Uudet Stachet...Hiilaria pukkaa.
https://www.12gobiking.nl/catalogsea...cat=0&q=Stache
Sarjassamme turhia tiedonjyväsiä: onvanin 470mm a-c monokokkiin ei mahdu 29" x 3" Cronikle pyörimään lainkaan eikä 29" x 3" Tsupakadabra ellei se ole ihan täysin suora. Korkeussuunnassa tilaa on liki yhtä paljon kuin Rammpussin haarukassa. Seuraava testi on 29 x 2,35 Rdent.
Kysymys 29+ vasta-alkajalta:
kiekot Mulefut ja renkaat Chupacabra (Trek Stache).
Vaihtoehtona tubelessille ajattelin kokeilla normaaleja 29'' sisureita. Käytin Schwalben extra light -sisäkumeja. Paino putosi 387 -->147 grammaan / rengas. Yhteensä lähes puoli kiloa. Aika näyttää kestävätkö. Onko muilla kokemuksia tällaisesta ratkaisusta?
Alunpitäen ostin kevyet sisärenkaat avuksi (sain siihen täältä vinkin), jotta saisin ulkorenkaan nousemaan vanteelle tubeless-asennuksessa (kun ei ole kompuraa). Jätin kuitenkin kokeilumielessä sisurit paikoilleen.
Mulla on ollut Stachessa normi 29 sisurit, en nyt muista mitkä, mutta selvästi alkuperäisiä kevyemmät. Vuoden ajoa, rengasrikkoja 0. Suunnitelmissa tehdä tubeless, mutta ei ole tullut tehtyä.