Ei tuossa ole mitään sakotettavaa. Klääbö oli rinnalla ja bolsu kiilasi kylkeen ja katko sauvansa, kun tiesi ettei pärjää. Bolsu ittehän kitisi Lahdessa reilua kiriä niin olisi ottanut ladun keskempää niin ei olisi tullut osumaa.
Printable View
:D Northug on mun kaikkien aikojen suosikkini hiihdossa. Onhan se hienoa kun joku voittaa sekä sprintissä että viidelläkympillä. Mutta väliaikalähdöllä tulokset olisi ollu eri. Ja kuulemma niitä väliaikalähtöisiä viiskymppisiä/ naisilla kolmekymppisiä on jatkossa tulossa.
Toi että Bolsu on kutsunut Kläbon häihinsä :D tiukka tilanne..
Mun mielestä Bolsu valitsi radan, Kläbo vaihtoi rataa....ja ihan sama, Kläbo olisi joka tapauksessa mennyt kirissä ohi.
Taisi tulla voidepalaveri Iippo Niskasen suksista.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Harva sprinttipelle kyllä jakso tuossa porukassa 50km...
Mun mielestä Lassilan yhteenveto oli hyvä, eli ohittaja ei saa häiritä ohitettavaa ja tuossahan kläppö tunki sauvansa bolsun sauvan eteen, jonka takia bolsun sauva heilahti jalkoväliin + poikki.
Nää yhteislähtökisat on perberistä
Mieluummin loppusuora pitkä loiva ylämäkisuora, mutta kun tv. Tai sitten ladut alkaa jo ennen mutkaa.
Missasin tv:stä viimeisen kierroksen ja olin radion varassa, oliko niin että joku norski ja se Britti otti kärjen vielä kiinni jostain 30-40 sekunnin takaa ?
En saanut edes hidastuksesta oikein selvää miksi Bolsunovin sauva katkesi. Ei tuossa mitään kiilaamista ollut molemmilla oma kaista hiihtää vaikka ahdas paikka. Bolsunovilla oli lisäksi tilaa vasemmalla. En usko että Venäjän protesti menee läpi jos protestoivat.
Ikäviä nää kabinettipäätökset. Noinkohan kläppö hylätään
^ No niin on. Hei sitä saa mitä tilaa, tilattiin tiukkoja tilanteita ja yleisölle jänniä paikkoja elikkä yhteislähtöjä ja sprinttejä. Takaisin väliaikalähdöille ja vain viestit yhteislähtöinä.
Meni pskaksi koko kisa ja takuuvarmasti mitalisteille on nyt enää ihan sama, hylätään kaikki. Kukaan ei edes haluaisi tulla palkintojenjakoon.
No voi perseen perse. Kläbo on hylätty. Ja mä hylkään kyllä miesten hiihdon katsomisen jos mukana on venäläisiä. ##
- tuossa tuli hidastus, mun nähdäkseni se on Bolsu kun tönäisee Kläboa. Kyllä jäi pskanen maku näistä kisoista, just siis Venäjän hiihtoliiton takia, sehän siellä on päsmäröinyt läski- Välben johdolla.
Kohta varmaan voittajaksi saadaan Lancian Massimo Biasion
Paskin vaihtoehto olisi, että Iversenille annetaan kultamitaalli.
Bolsun piikkiin menee tämä säätö. Täysin selvästi näkyi, ettei Bolsu uskonut pärjäävänsä Rakettimiehelle loppukirissä ja yritti selvästikin peippailla Rakettimiehen eteen Joni Mäen oppien mukaisesti. Lääpykin toki tunki olemattomaan väliin. Ehkäpä nuo pitäisi molemmat hylätä ja antaa se kultamitsku sille uitun iiversenille.
Sääntöjä pitäis muuttaa niin, että olis joku esiviiva viimeisen kurvin lopussa, sen selvästi ensimäisenä ylittävä ei saisi mennä uloimmaiselle kaistalle.
Ja kläppölle hylky. Se, ettei rakettimies tuulettanut maalissa, kertoi jo siitä, että se tiesi tehneensä koiruuksia?
Mutta kuka tuli neljänneksi, eli pronssille?
Mitskut jaetaan varmaan postitse joskus kevväämmällä sillä norskit on kuulemma tehneet jo vastaprotestin vastaprotestin.
Kun kuvattiin Kläboa tuomarihuoneessa niin ymmärsin eleistä, että Kläbon olisi pitänyt tuossa ohitustilanteessa vetää kädet kropan viereen jotta olisi mahtunut sieltä ohi, nyt kun jatkoi sauvomista ihan normaalisti niin ohitustilanteessa häiritsi ohitettavaa. Toki edelleen nyt odotellaan mikä on virallinen lopputulos, mutta olihan tää nyt ihan farssi kuitenkin... [emoji2356]
Onhan tuo päätös suurin piirtein linjassa se Mäki-Bolsunov-hässäkän kanssa. En pitäisi ihmeenä jos Bolsu olisi se muistissa kun lähti ajattamaan kläpyä kohti ulkoreunaa.
Miksi kukaan ei kitise venäläisten dopingista. Nehän on jääneet kiinnikin että homma on johdettu valtiotasolta ja liput on jo viety. Luuleeko joku ettei nuo olisi olleet siinä mukana.
Toisaalta, ihan johdonmukaisesti menee, että loppukirissä on ihan OK vetää kylkeen kiinni.
Ja mitä tämä protesti auttoi? Ainut motiivi jos Bolsu olisi saanut erittäin himmeän kullan, mutta nyt kaikki on pettyneitä. Mitalienjaossa urheilijoilta vaaditaan kyllä....vähän liikaakin, onneksi saa pitää maskia niin se peittää pahimmat ilmeet.
Säännöt on kaiketi aika selkeät siitä, että edellä menevä saa valita linjan kunnes päästään ns. havutuksen kohdalla, jonka jälkeen täytyy pitää oma linja. Bolsu oli edellä ja valitsi uloimman kaistan, koska se on nopein tapa tulla tuosta mutkasta ulos. Klääpu valitsi saman kaistan, koska se on nopein mutta oli kuitenkin Bolsun takana ja ainoa mahdollisuus mennä ohi oli ulkokautta, missä tilaa ei ollut. Klääpun virhe, hylkäys ja Bolsulle hopeeta. Iiversseeni voittaja...Savolaisen supersankarin loppuratkaisu.
edit: no tätä kirjoittaessa tuomaristo oli päätynyt samaan ratkaisuun.
Bolsu oli aiemmin mun suosikkini normaalimatkoilla - ei ole enää. Tsemiä Kläbolle, mun mielestä olet kisan voittaja. Hienot kisat, ja sitten tällainen loppu tuhosi kaiken. Miksei muuten venäläiset ole kisoissa venäläisinä ja Venäjän lipun alla, että kai siihenkin on joku hyvä syy....olisitte iloisia että pääsitte kisoihin Venäjän hiihtoliiton alaisina...
Mutta lohduttavaa, ampumahiihdon takaa-ajossa Tarjei Böölle voitto ja Johannes toiseksi :)
Jota selitystä en ole alun alkainkaan uskonut, siis tuo että hyppäsi lenkkeillessään jokun aidan tms. yli ja oho. Ja siitähän on jo vuosi, siinä ajassa jopa minun jalkavammani parani ( mulla kesti kaikkien vammojen/leikkausten jälkeen erityisen pitkään) ja pääsin normaalikuntoon.
Painonpudotuksen kanssa ongelmia? Ei Östbergin ole missään vaiheessa pitänyt pudottaa painoa, mutta anoreksia olisi uskottava selitys.