Itse tilasin laitteen https://scandinavianoutdoor.fi/varus...ellot/fenix-3/ ennen joulua olleen kamppanian aikana, kun oli 500€ ostosta 100€ alennus, hiukan piti keksiä muutakin ostettavaa...
Printable View
Itse tilasin laitteen https://scandinavianoutdoor.fi/varus...ellot/fenix-3/ ennen joulua olleen kamppanian aikana, kun oli 500€ ostosta 100€ alennus, hiukan piti keksiä muutakin ostettavaa...
Vanhojen muisteluksi menee, mutta Partioaitassa oli nyt tammikuussa Fenix 3 gray HRM-bundle alessa 403 EUR. Tällä hetkellä eioota. Eihän tuo nyt sama ole, mutta ehkäpä vaihtoehtona siellä Epix alessa: http://www.partioaitta.fi/garmin-epix
Moro,
Onko muilla käyny niin että kun päivitti tuon 6.50 niin hävisi valikosta kaikki muut kielet paitsi englanti?
Tuli tilattua Fenix 3. Toivotaan että suurimmat bugit on korjattu. Hulluahan se on maksaa tuollaisia summia laitteesta, mutta kun ominaisuuslista on niin kiehtova.
On se ihan jäätävän hyvä laite kokonaisuudessaan!
Sent from my iPhone using Tapatalk
En tiiä, edelleen paiskoo jokaisella murtsikkalenkillä ihme sakkolenkkejä. Vika vai ominaisuus ????
Kuulostaa kyllä että jäsen Petteri Ellilällä on laitteessaan viallinen gps siru, noitahan on garminin foorumin mukaan ollut liikkeellä. Jossain pyöri lista sarjanumeroista joissa tuota vikaa mahdollisesti oli, en vaan nyt löydä sitä mistään. Suosittelen lähettämistä huoltoon.
Olethan tarkistanut että päivitystaajuus gps signaalille on 1sek eikä kellossa vakiona oleva smart?
Oma laite on toiminut hyvin oli se sitten hihan ja hanskan alla tai päällä, ei vaikutusta tarkkuuteen. Ainoa heikko kohta on ollut hitaassa polkuvauhdissa tiheässä metsässä kun on ollut automaattinen pysäytystoiminto päällä, silloin välillä keskeyttänyt harjoituksen vaikka vauhti on varmasti ollut päälle asetetun kynnysarvon.
Eipä taida mitään julkista seriaalilistausta olla saatavilla, ei edes tämän topicin alta: https://forums.garmin.com/showthread...erial-numbers/
Garminin omalla foorumilla GPS accuracy -aiheesta keskusteltu vasta 192 sivua :) https://forums.garmin.com/showthread...9-GPS-Accuracy.
Tuolta poimittuna kommenttina: "If you keep getting very poor tracks in open fields with clear view to the sky, you may have been unlucky and got a faulty unit (the general consensus is that the Fenix 3 works just fine with a good view of the sky, unless you have a faulty unit). In which case, contact Garmin Customer Support (I've found phoning them to be most effective). It's worth trying a master reset (hard reset) before calling them, as they'll generally suggest that first anyway." https://forums.garmin.com/showthread...769#post791769
Ja yleisesti näiden kellojen GPS-tarkkuudesta vähän jämäkämmällä tilastoaineistolla: http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy
Sain ohjeet lähettää Fenixin Garminin huoltoon, katsotaanpa millaisen diagnoosin potilas saa.
Olen saannut etukäteen syntymäpäivälahjaksi Garmin fenix 3
Onnellinen uusi käyttäjä! nyt vaan pitäisi oppia tätäkin käyttämään, en malta odottaa kevättä kun saa maastopyörän alle ja pääsee metsään!
oli varuste.netissä hyvässä tarjouksessa vink vink..
Täälläkin oli GPS epätarkkuutta. Piti laittaa garminille linkit harjoituksiin ja niiden fit tiedostot joita he sitten tutkivat.
Kuulemma GPS toiminta normaalia ja kellossa ei vikaa. No onneksi kaupan sai purettua myyjäliikkeen kanssa ja vaihto toisen merkkiseen kelloon onnistui.
Itse olen odotellut, että tuota vanhaa perus fenix 3 mallia rupeaisi samaan lähemmäs 300€ eurolla, nyt näytti bike24 ja rose myyvän ~400€ hintaa. Garminin sykevyö mulla on jo, joten pelkkä kello riittäisi. Epäilisin että hinta tippuu reilulla 50€:llä kun HR-versio tulee laajemmin saataville.
Hirvittää vaan nämä kertomukset kellon gps-järjen epätarkkuudesta. Jos tarkkuus on pahasti kännykän tarkkuutta jäljessä ei tuollaisen käyttö ole mieluisaa, vaikka mukava tuollaista kello mallista olisikin käyttää (träkkään päivittäin 2-3 treeniä).
Jotenkin tuntuu hullulta maksaa laitteesta joka tekee työn mahdollisesti huonommin kuin kännykkä, jolla fixi löytyy lähes aina parissa sekunnissa ja gps-jälki piirtyy 99% oikein.
Mikä on kännykkästä fenixiin siirtyneiden fiilis? Onko fenix (3) nopeampi käyttää träkkäykseen kuin kännykkä?
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Kannattaa muistaa myös että nettikirjoittellussa ne "huonot" kokemukset saa kohtuuttomasti palstatilaa. Entäs kehut? ;)
Itse siirryin kännykästä Fenixiin, ja onhan toi kello nyt huomattavasti nopeampi käyttää. Mulla fixi löytyy yleensä ns. heti.
Ja kyllä se reitinkin on näemmä piirtäny joka kerta. ;) Jos mä ajan 30km ja heittoa tulisikin vaikka 500m, so what?
Reilu viikko takana käyttöä, ja onhan tämä aivan loistava laite. Ehkä parasta on että voi säätää jokaisen lajin näytöt mieleisiksiin. Sateliitit löytyvät nopeasti. Samoin BT-yhteys kännykkään toimii kuin ajatus.
Sen sijaan WiFi:ssä tai sitten Garmin Expressissä on jotain mätää, koska ei löydä kumpaakaan meidän verkoista. Löysi kuitenkin tukiasemaksi laitetun kännykän WiFin, ei ole kokonaan sökö. Epäilen että tuo Garmin Express on niin kusinen tekele, ettei se anna yhdistää samaan verkkoon, missä itse tietokone jo on. Ei yhdistä myöskään Expressissä manulaaisesti syötettynä noihin verkkoihin, vaikka kaikki tiedot ovat varmasti oikein.
Uusia lajeja (sovelluksia) luotaessa puuttu mahdollisuus lisätä omia toiminnon tyyppejä. Samon Connectin ja kellon yhteistoiminnassa on typerä bugi, jossa itse luotujen sovellusten nimi ei tule suorituksen nimeksi. Lähes yhtä ärsyttävä kuin Polarin softassa. Kuka voisi haluta oman treeninsä nimettävän nimellä Nimetön, kun se voisi olla vaikkapa Jalkapallo?
Sykevyöksi otin naurettavan kalliin triathlon-vyön, koska ei ollut tietoa, voiko mitään muita valmistajien vöitä käyttää ilman kelloa. Tässä tuo tietojen lataus vyöstä kelloon toimii hyvin. Sählynpeluussa tuo kellottomuus on hyvä ominaisuus.
Jännää. Itsellä nuo on toimineet ihan moitteetta. Kerran on hävittänyt wlanin Fenixistä päivityksen jälkeen. Läppärissä käyttis os x.
Tuli sitten laitettua ennakkotilaus sisään tuosta HR-versiosta, kun tämän tyyppinen laitteen puuttuminen on jo pidempään haitannut yöunia :rolleyes:. Kivenalla.fi-verkkokaupassa tuo oli 50€ varustenettiä halvempi, joten otin nyt tuolta vaikka en ennen ko. puljusta ole mitään tilannnutkaan, Saksassa Tom's car hifi myi 550€ hintaa mutta tuohon tuli lähes 40€ maksukuluja ja posteja päälle, joten ei ollut sitten halpa sekään. Ihan levottoman kallis laitehan toi on, laskeskelin että tossa maksaa vielä perus fenix 3:men päälle n. 220€, eli karkeesti safiirilasi maksaa 110€ ja optinensykeanturi 110€. Ajattelin niin, että kun tää on kallis joka tapauksessa niin otetaan nyt sitten tuo uusin ja kaunein, voipahan sitten kellosta tarkistaa aamulla, että tuliko nukuttua hyvin vai huonosti, jos ei muuten tiedä.
Pari kysymystä vielä heräsi, olen yrittänyt lukea kaikki arvostelut, selata manuaalia ja katsoa kaikki videot, mutta ei vieläkään oikein auenneet seuraavat asiat.
- Tavitseeko tuota Synkata siis vielä erikseen WiFi-verkkoon, jos kello on kuitenkin kokoajan bluetoothilla kiinni puhelimessa. Uppaantuuko harjoitukset siis nettiin Fenix -> BT-yhteys -> Kännykkä -> Netti?
- Uusimpien softaversioiden myötä tuohon saa luotua uusia lajela/activityjä? Onnistuuhan tässä esim. seuraavien luonti, kaikkille olisi tarvetta saada hieman eri näytöt käyttöön:
- Hyötypyöräily
- Maastopyöräily
- Maantiepyöräily
- CX-pyöräily
- Retkipyöräily
- Perustin itselleni myös tuon garmin-tilin ja latasin tuon connect-sovelluksen puhelimeen, siellä näytti olevan gear-valinta, johon voi lisätä omaa kalustoa.
- Voinko siis harjoitusta aloittaessa valita vaikkapa lajiksi maastopyöräilyn ja sitten valita pyöräksi CX-pyörän?
- Olisi ihan mielenkiintoista päästä jatkossa träkkäämään vielä tarkemmin, että minkä tyyppistä pyöräilyä tulee harrastettua ja mitkä pyörät ovat eniten käytössä, joten ylläolevat kiinnostavat tämän takia.
Kiinnostaisi myös vielä hankkia tuollainen kangas-/nahkaranneke tämän kaveriksi, mutta eipä taida nuo uudet läpipujotettavat rannekkeet oikein toimi tämän kanssa, kun oHRM-anturi jää tuon rannekkeen alle piiloon. Pitäisi siis tuotakin modata tekemällä siihen reikä sensorille tai taittaa/ommella kiinnikkeet siten, että sen saisi kiinnitettyä samaan tapaan kuin perus rannekkeen.
Menee automaattisesti bluetoothin kautta nettiin, ei tarvitse wifiä.
Eikös tuo nyt ole onnistunut alusta asti, ei uusimpien softien myötä.
Epäilen että valinta pitää tehdä connectissa harjoituksen jälkeen.
Tämä pitää tehdä jälkikäteen Garmin Connect:issa (joko puhelimessa, taikka webissä). Vaikka muissa Garmin vehkeissä on jo nuo Gear valinnat itse esim. Edge:ssä - ei niillä ole mitään liityntäpintaa siihen Connectissa olevaan Gear valintaan. Eli Connectissa sulla on aina esivalittuna joku Gear, vaikka nyt mtb pyörä - ja jokainen harjoitus menee sille, ja sitten se pitää manuaalisesti sieltä muuttaa jos sen ajoitkin jollain muulla pyörällä. Sinällään se kirjanpito kilometreista on kätevä - mutta tuo toimivuus syvältä. Ainakaan vielä Fenix:issä ei tuota Gear valintaa ole, eli mm. jos sulla on eri pyörien kadenssianturit kaikki siellä muistissa niin se poimii sieltä sen (tai ne) jolta se signaalin saa. Mulla kävi esimerkiksi viime kesänä niin että kaveri lainas toista maantiepyörää ja lähdettii lenkille niin Fenix kysy että kumpaa kadenssianturia käytetään kun signaali tuli kummastakin. Edge:llä tätä ongelmaa ei ole kun se Gear valinta tehdään ja ne anturit tulee siten pyöräkohtaisiksi.
Olisi tosiaankin toivottavaa että Garmin osaisi tehdä sen liityntäpinnan tuon laitteen Gear valinnan ja Connectin Gear:in välille, ei luulisi olevan monimutkainen. Mutta osaisipa ensin saada edes sellaisen EDGE8x0 softaversion ulos joka ei jumiudu tai kaadu - kohta alkaa olla vuosi viimeisestä stabiilista softaversiosta jolla mennään kun uusimmat on täyttä skeibaa. (sorry offtopic)
Onkos tämä Apple health yhteensopiva? On tuonne tullut kerättä treenitietoja.
Paluupostissa tuli takuuseen uusi laite. So far so good, ainakaan ekalla lenkillä ei tullut ylimääräisiä kiemuroita tallennettuun matkaan.
Mistä muuten tuo Fenixin sää-widgetti kaivaa säätietonsa? Ilmoitukset ja muut tapahtumat synkkaantuu kyllä BT:n kautta puhelimesta, mutta mistä tuo säätieto tulee?
Ainakin mun VivoActive saa säätiedot Android-luurilta. Muitakin widgettejä tuli kokeiltua mutta tuppasivat heittämään toimimasta...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Eiköhän se widgetti hae tiedot jostain kauempaa, eli suoraan jostain netin sääpalvelusta. Yhteys kulkee kännykän kautta. Säätiedot ovat juuri sen verran pikkuisen pielessä, että kyseessä eivät ole ainakaan suoraan ilmatieteen laitoksen tai forecan säätiedot. Yritin jäljittää tuota itsekin, mutta ei sitä ole nähtävästi dokumentoitu mihinkään. Mulla Vivoactive, mutta sama widgetti kai kyseessä.
Jahas, tuli hankittua Fenix 3 sapphire. Kivenalla verkkokaupasta sai vielä eilen bundlen hintaan 499€. Tänään aamulla hinta oli 599€. Onneksi tilasin eilen. Kovat on odotukset fenixille. Katsotaan täyttääkö laite ne.