Toinen piuha ilmeisesti viallinen tai epästandardi jotenkin? Mulla toimii kyllä johto kuin johto.
Printable View
Toinen piuha ilmeisesti viallinen tai epästandardi jotenkin? Mulla toimii kyllä johto kuin johto.
Yep
Kyllä toi Garmin Edge 800 on meikäläiselläkin pelittänyt
himassa ja duunissa kaikkien johtojen kanssa....
Tapani
Mulla ilmoitteli samaa kameran piuhaa käytettäessä, mutta pelitti taas normaalisti kun irrotti piuhan kertaalleen ja laittoi takaisin.
..ja siellä on myös ne ohjeet noiden gpx-filujen kopioimiseen edgeen: "Once you have it plugged in, open up the "drive" associated with the GPS unit, then open the "Garmin" folder inside the drive. You'll now see a list of several files/folders. One of the folders is called "NewFiles". You should copy (drag the icon) the file to this folder."
Hahaa, arvasinpas. 8 bittiä riittää asiaan kuin asiaan Garmin-insinöörin mielestä :)
Garmin lakkasi buuttaamasta ja jäi jumiin "Loading map" kohtaan. Ensin epäilin karttaa, mutta tarkempi diagnoosi paljasti, että tallennettuja harjoituksia on muistikortilla 256 kpl. Kun niitä vähän siivoili pois, niin johan alkoi taas buutata.
Tänään lenkillä opin, että Virtual Partnerin saa nollattua pitkällä painalluksella näyttöön. Aiemmin olen pitänyt tuota melko turhana ominaisuutena, koska luulin että nollaaminen edellyttää aina uuden harjoituksen aloittamista ja kun varsinainen lenkkeily pääsee alkamaan vasta pitkähkön klv-kurvailun jälkeen niin virtuaalipartneri on aiemmin päässyt multa aina karkuun. Käyttöohje ei muuten tiennyt tästä mitään.
Jaksaisiko joku ilmoittaa täällä kun firmispäivitys jossa lisätään IF/NP/TSS? Also, jos joku haluaa halvalla eroon omastaan, voin ehkä avustaa… :cool:
Onkos muilla vastaavaa kokemusta Garminin matkanmittauksesta ja selitystä siihen?
Edge 800 oli kaverillani taskussa kävellessä viime pe-la. Akku hyytyi jossain vaiheessa kesken matkaa, mutta garmin connectiin ladattuna matkaksi näytetään 45,94 km. Exporttaamalla connectista GPX:ksi ja lataamalla sen sports-trackeriin matkaksi näytetään 62,6 km. WTF?
http://connect.garmin.com/activity/118808297
Tuo jälkimmäinen lienee lähempänä oikeaa.
Ainakin laitteella katsoesssa se näyttää tallennetun yhteenvetotiedon, joka tallennetaan stopin jälkeen (jo pelkkä selailuun meno ennen kuin tallennus on loppu voi korruptoida tuon). Jos connect käyttää jotain tällaista, en yhtään hämmästelisi kummia arvoja jos akku loppuu kesken kaiken.
^^Koneessa lienee ollut autostop <2km/h päällä
Jari
Tällaisten puutteiden korjausta odotellessa alkaa taas kaivata kovasti jotain open source -laitetta, koska nuohan olisivat oikeasti vain muutama hassu rivi koodia. Edgen osalta taas noita saadaan varmasti odotella pitkään, ainakin aiemmissa tuotemalleissa noiden lisäys ei ole vieläkään valmis.
Syksystä/loppuvuodesta pitäisi tulla markkinoille CycleOps:n Joule, joka on kaavailtu hinnaltaan edulliseksi (noin satanen vilahti jossain) ja sisältää tuollaisia ominaisuuksia. Jos riittää reitin loggaus, niin Joule GPS voi olla myös toimiva vaihtoehto tulevaisuudessa, arvioitu hintaluokka $250. Navigointia noilla ei tietysti saa, joten yhden laitteen ratkaisuksi nuokaan eivät sovi.
Pitääpä tästä innostuneena tarkistaa firmispäivitykset. Samalla voi deletoida vanhoja tallennuksia pois, ettei tule se 256 harjoituksen limitti vastaan, jolloin laite on jumissa, paitsi jos tuohon on jo tullut joku korjaus. :)
Kuuluisia viimeisiä lauseita.
Joulehan on jo olemassaoleva laite ja firman nykyinen halpismalli on Cervo. En ole seurannut, onko kyseessä siis uusi versio Joulesta vaiko jokin uusi vimpain?Lainaus:
Syksystä/loppuvuodesta pitäisi tulla markkinoille CycleOps:n Joule, […]
Kun täällä muutenkin ihmetellään Edge 800:n kummallisia ominaisuuksia, niin tähän sopivat mukaan omatkin ihmeelliset kokemukset.
Elokuussa Ranskassa Garmin jumiutui kaksi kertaa karttanäyttö päällä menomatkalla Pariisista Brestiin. Molemmilla kerroilla pitkään virtanappia painamalla vekotin sammui ja sen jälkeen käynnistyi normaalisti. Näytön jumuitumisesta huolimatta data oli tallentunut normaalisti.
Paluumatkalla Brestistä takaisin puolimatkan jälkeen mittari sammui itsestään, kun seurailimme pysähdyksissä muutaman saksalaisen renkaanvaihtoa (Contin Competitionin vääntäminen Citecin vanteelle näytti aika työläältä - ainakin kavereilla oli rengasraudat apuna). Kun mittariin kytki virran, kaikki näytti aivan normaalilta ja vasta myöhemmin tietokoneeseen kytkettäessä havaitsin paluumatkan FIT-tiedoston korruptoituneeksi.
Mitkään valmiit korjausratkaisut eivät tepsineet vioittuneeseen 2,7 MB tiedostoon, joten aivan itse jouduin tutustumaan FIT-tiedoston sisäiseen olemukseen. Muutaman tunnin bittien pyörityksen jälkeen alkoi ongelma selvitä. Käynnistyksen jälkeen oli Garmin tallentanut reittipisteet kauas tulevaisuuteen (15.7.2117 n. klo 6 alkaen). Kun tuo kummallinen aikaleiman muuttuminen ratkesi, sain tallennettua reitin ja muun datan 47 MB TCX-tiedostoksi.
Onkohan vieläkään muuta osittain avointa ANT+Sport-kykyistä rautaa kuin SonyEricssonin Xperia-sarja? (Tai toki TI WiLink 7.0 osaa raudan puolesta ANT+Sportin, mutta homma on kiinni firmwaresta ja Garminin nyhtämistä korvauksista.) Xperia Active voisi jopa soveltua ulkokäyttöön. Siinä on vaihdettavat kuoret, ja vaihtokuoriin voisi askarrella klunssin ohjaustankoon kiinnittämistä varten. Edge 705:n klunssin voisi kuvitella syntyvän helpohkosti jyrsimällä yhdestä muovinpalasta, joka kiinnitettäisiin Xperian kuoreen liimalla ja ruuveilla.
Suosittelen tallentamaan kaikki vanhat firmware-tiedostot, koska Garminilla on paha tapa poistaa ne jaosta ja tehdä uusia virheitä uusiin versioihin. Edge 705:ni toiminta parani hieman, kun palautin siihen vanhemman firmwaren. Voisin kai kokeilla mennä vielä lisää ajassa taaksepäin, sillä edelleen laite aika ajoin sekoilee ja luulee dynamolaturiani tietokoneeksi.
Minulla on juuri päinvastoin, eli laite luulee tietokonettani laturiksi. Monesti vasta kolmannella kerralla tärppää ja useasti vielä siirtyy xml-tiedostojen luonnin jälkeen taas latausmoodiin. En kumminkaan päivitä takaisin, kun muuten kaipaamani ominaisuudet ovat kunnossa uusimmassa versiossa (mitä siis vanhassa ei ollut).
Mulla on .fit -tiedostot korruptoituneet, jos menee katsomaan dataa liian nopeasti. Kun tiedostoja oli laitteella lähes 256, ei uskaltanut mennä kurkkimaan dataa ainakaan pariin minuuttiin.
Laitteita joita voisi koodata itse ja olisi ant+ -tuki ei tosiaan ole tällä hetkellä juurikaan tarjolla. Valitettavasti. Ei tuo laskenta vaikeaa olisi. Yksi ongelma noiden puuttumisen taustalla voi olla laskentaan käytettävä algoritmi ja sen lisensoinnista mahdollisesti aiheutuvat kulut. Tämä taisi olla syynä siihen, että esim. GoldenCheetah-ohjelmistossa on xpower (käytännössä lähes sama kuin normalisoitu teho).
Cycleopsin tuotteiden nimet voivat aiheuttaa sekaannuksia. Saatavilla on ollut mm. Joule 2.0 ja Joule 3.0. Tulevia tuotteita sen sijaan on Joule ja Joule GPS, ainakin tämän mukaan http://www.dcrainmaker.com/2011/06/f...joule-and.html. Näitä tulevia on povattu nykyisiä malleja halvemmiksi.
On sitäkin minulla joskus käynyt. Hetken jo epäilin johtoa vialliseksi (datalinjat poikki).
Silloin, kun 705:n sisäisen muistin tiedostojärjestelmä menee solmuun (sitä on tapahtunut kahdesti tai kolmasti ennen kuin älysin palata 3.30:sta vanhempaan firmwareen), pitää painaa 705:n virtanäppäintä useamman kerran. Ensimmäisellä painalluksella se käynnistyy lataustilasta navigaattoritilaan (vaikka piuha on kiinni tietokoneessa), toisella siirtyy takaisin lataustilaan, ja olikohan kolmannella painalluksella niin, että se suostuu esittäytymään tietokoneelle. Tietokoneella voi korjata tilanteen levyeditorin ja aiemman varmuuskopion avulla ja varmistaa eheyden dosfsck:lla.
Tänään meni jumiin kasisatasen Start/stop-painonappi. Uskaltaako tuota kuorta itse avata ja putsata nappi vai kannattaako viedä huoltoon? Takuukin on tietenkin voimassa että meneekö takuu jos avaa itse?
Vastaan itselleni että vien huomenna huoltoon. Garmin-Lasselle menee puhdistettavaksi, kun tuo maahantuoja löytyy täältä Lohjalta.
Täällä on saatettu käsitelläkin tätä ongelmaa, mutten löytänyt kohtuudella...
Garmin800 alkoi näyttää "200"-sykkeitä ihan kerrasta ja jatkaa sitä edelleen.
Muut toiminnot ok.
*laite on n 400 tuntia käytetty (n 9kk)
*pariston sykelähettimestä vaihdoin (ei vaikutusta)
Voisiko kuuma kuivausrumpu, joka on käyristänyt tekstiilivyön
kontaktipintoja, olla syynä moiseen?
Huonoja kokemuksia on jo pelkästään pesukoneessa 40 asteessa käyneen lähetinvyön kanssa. Niin Polarin, Suunnon kuin Garmininkin käyttöohjeet kieltävät - kunhan niin tapahtuneen johdosta joutuu tutustumaan - ehdottomasti pesukoneen tai kuivausrummun lähellä käynninkin.
(Poistettu sisälukutaidottomuudesta johtunut ääliömäisyys.)
Itse samakaltaisista Garminsykeongelmista kärsineenä (välillä syke jämähti 45:n tai sitten näytti +200 sykkeitä) heitin Garmini sykevyön (siis sen vyön en lähetinosaa) kierrätykseen, otin käyttöön Polarin Wearlink sykevyön (oli jo CS500 ja SC600 mukana tulleena) ja lähes kaikki sykeongelmat katosivat Polarvyön mukana. Garminin uusisykevyö vaikuttaisi muuttuvan epäluottettavaksi kun se kostuu hiestä tarpeeksi (ehkä myös tuo konepesu ja ainakin jos siinä käyttää huuhteluainetta lisää ongelmaa).
Terve Timo!
Mulla rupesi sykevyö oireilemaan samalla tavalla. Kokeilin kanssa vaihtaa pariston ja kävin ostamassa apteekista ultraäänigeeliä, jota sitten laitoin kontaktipintoihin. Välillä toimi, välillä ei. ----> Puhelin kouraan, soitto Garminin huoltoon, josta vaihtoivat ilman suurempia kyselyitä sykevyön uuteen, jonka jälkeen ongelmat poistuivat.
Suosittelen lämpimästi kyseistä toimenpidettä.
t.Jani
Tai "Jos käytät kiinnitysvyötä enemmän kuin kolme kertaa viikossa, pese se vähintään kerran kolmessa viikossa pesukoneessa 40°C:ssa. Käytä pesupussia. Älä liota, äläkä käytä valkaisevaa pesuainetta tai huuhteluainetta."
My mistake. Ei olisi pitänyt laajentaa kieltoa käsittämään muita kuin Garminia - eikä ehkä senkään osalta muita tuotteita kuin niitä joiden manuaalissa sanotaan "Do not put the strap in a washing
machine or a dryer."
PS omat käyttöopit ovat peräisin Polarin vanhoista malleista joissa lähetin ei ollut irroitettavissa enkä tietenkään ole edes huomannut että ohje on muuttunut,,,,