Kyllä ne oli parhaimmillaan -50%. Silloin piti olla osta-napin kanssa aika vikkelä :)
Printable View
Ovat tainneet erinäisten testien ja koeajojen tulokset nostaa myyntejä :)
Tuleeko ne tarjoukset outletin puolelle vai mistä niitä vois sitten seurailla?
Kyllä ne bannerit sitten huutaa etusivulla ja shopissa on sivalletut hinnat, kun niiden aika on. Et sä niitä missaa.
Miten paljon eroa Canyonilla on noissa AL rungoissa, vai kannattaako katsoa vain osasarjoja/kiekkoja muita romppeita kun pyöräänsä valitsee? :seko:
Mietin vain, että kuinka paljon eroja löytyy roadliten pyöristä ja noista ultimate al pyöristä rungoissa, vai tuleeko hintaero pääasiassa muiden osien takia.
Yäks. Joustamattoman lelumiinin ja hivenen joustavan kuidun yhteen naittaminen on aina vaikeata. Alkoiko keskiö naksua vai huomasitko vaan halkeaman?
Takuukeikkahan tuo on, mutta takuusta ei saa uutta ajokautta :mad:. Tuosta syystä mulla on backuppina maasturi ja lähistöllä harjumaastoa...
Kai sulla on se Bikeguard-loota tallessa :rolleyes:. Ei muuta kuin kuriirin vietäväksi. Kallistahan se on, mutta Canyon ymmärtääkseni maksaa viulut kuittia vastaan.
Ei oireile mitenkään, huomasin vaan ton maalin repeilyn tossa. Ei hirveesti napostelisi lähetellä keskellä kautta runkoa mihinkään Saksaan. Mitenköhän noi kammet edes saa tosta irti... =(
Eikä ole mitään muuta pyörääkään kuin tuo käyttösinkula. *ttu näitten kanssa.
Eikä mitään yksiön kokoista pahvilaatikkoa tietenkään ole yli vuotta säilyttäny. Pitää varmaan jostain Bike planetissa käydä kyselemässä jotain pahvilootaa...
No jos ei se napsu eika rutise niin onnistuiskohan tuon korjaamisen lykkääminen talvisaikaan? Tuo ei liene mikään vaarallinen vika. Minä ehkä kysyisin Günter Canyonilta, saako tuolla rungolla heidän mielestään ajaa kauden loppuun.
Käytännössähän noita ei korjata vaan hajonnut runko menee hylkyyn. Takuustakin voisi siksi ehkä ehdottaa sellaista diiliä, että lähettävät uuden rungon Suomeen ja sinä sitten pistät wanhan takaisin samassa boksissa. Jos vika ei jostain syystä menisi takuuseen, Canyon voisi veloittaa luottokorttia crash replacement -hinnan mukaisesti.
On kokemusta. Posti ei kuljeta kuin max. pituus+ympärysmitta=200cm eli ei mene runko siihen pakettiin. Kuriirifirmat veloittaa yksityishenkilönä lähes 300e mitä Canyon ei suostu korvaamaan.
Heidän vastaus oli minulle, että Suomesta on lähetetty alle 100e kuluilla aina. Tosin eivät sitten suostuneet kertomaan firman nimeä.
Omani lähetin sitten työnantajani DHL diilin kautta ja kuluja ilmeisesti jotain 100-150e. Ovat varmaan korvanneet meidän firmalle, koska eivät ole minulta sitä kyselleet.
Uusi runko tuli itselle mukisematta, mutta taisihan siinä vierähtää toista kuukautta. Omaksi onneksi oli talvi. Kerro toki miten käy, tuskin on viimeinen takuu case tämä.
Onkohan tämä näin? Vein viime viikolla rungon postiin pyörälaatikosta askarrellussa paketissa, joka varmasti ylitti tuon mitan. Kukaan ei sanonut mitään ja maksoin jotain 53e (pikana). Saksaan piti laatikon lähteä, vaan nyt alkoi mietityttämään, että onkohan se sittenkään lähtenyt yhtään mihinkään...
Itse maantienyyppänä katselen tässä Canyonin Ultimate AL 8.0:aa (Campagnolo Athena 11) / 9.0:aa (Shimano Ultegra). Osasarjalle on sinällään sama, vaikka työkalut löytyy Shimanolle jo ennestään, koska Campagnolon setti on satasen halvempi (ja 100g kevyempi!). Niinpä määrääväksi tekijäksi tulee runkokoko, koska pyöriä on saatavilla heti koosta riippuen.
Olen nyt mittaillut tuota matkaa haarovälistä maahan jokusen kerran ja jopa kaverikin on elimiäni päässyt mittailemaan. Tulokset vaihtelevat 87 - 89 cm välillä riippuen siitä, kuinka kovasti vatupassia haaroväliini survon. Istuessahan se satula sinne uppoaa aika syvälle, joten kumman lukeman mukaan otan runkokoon?
Canyonin mittari ehdottelee 60 cm runkoa 87 cm jaloille ja 62 cm runkoa 89 cm jaloille. Foorumilta olen kuitenkin päätellyt, että 87 cm olisi ennemminkin 58. Mitähän lukemaa tässä pitäisi nyt uskoa? 60 cm alkaa tuntua aika hyvältä vaihtoehdolta, 62 vähän turhan isolta. En ole mikään maailman notkein kilpapyöräilijä varmasti, joten mitoitus saa olla ennemminkin mukavuuteen painottuva.
Muut mittani ovat: pituus 184 cm, torson mitta 64 cm, käsien mitta suurehko 73 cm ja painoa jotain alta 75 kg.
Vai olisiko tätä kannattanut kysyä ennemmin runkokoko-tredissä?
Sanoisin 58...
Itsellä mittaa 183 cm ja jalansisämitta 86 cm... 58 ainakin sopii itselle.
Sepä se tässä onkin kysymys, että miksi näin? Jos sisämitta on minulla mittausten keskiarvolla sen 2 cm pitempi (1 - 3cm), niin eikö sen pitäisi runkokoossakin näkyä? Niin ja kun näytetään puhuvan kaikista eri fiteistä, niin onko se ajoasentosi sitten se competitive, Eddy vai ranskalainen?
Saankos kysyä mittoja? Eli mitenkäs pitkä matka sinulla nyt sitten tulee navan keskeltä putken myötäisesti satulan päälle? Entä tästä pisteestä sarvien vaakaputken keskelle? Kuinka paljon satulaa voi järkevissä rajoissa tässä kohdalla venkslata ylös-alas? Ja viimeisempänä se, kuinka paljon on väliä haarovälistä tankoon, kun seisot pyörän päällä? Nämä olisivat tällaisia asioita, jotka kiinnostaisivat.
Vartalosta riippuen noilla mitoilla voi mennä 56, 58 tai jopa 60 jos hurjempaa asentoa kaipaat.
Olen 187/91cm gorillakäsi ja ajan 60cm rungolla. Olisi pitänyt ottaa 58cm jo pelkästään jyrkemmän satulakulman takia, lyhyt reisi pakottaa käyttämään satulatolpan säädön etureunaa ja silti jouduin vaihtamaan stemmin sentin lyhyempään hyvän asennon saamiseksi. Nyt minulla on lyhyemmällä stemmillä ja jyrkällä keulalla varustettu vekotin joka on toki kiva mutkissa mutta vähän hermostuneen oloinen suoralla.
58 istunee luontevimmin McHakalle. 56, 58 ja 60, kaikilla voit ajaa, mutta keskimmäinen antaa eniten säätövaraa, kun mieli parin lenkin jälkeen alkaa asettua. Ei ne muutamat sentit sisäsaumassa vielä mitään noista koista vääräksi tee, mutta stemmin kanssa pelaat molemmissa ääripäissä, 58 mennee ihan tehdasasetuksin.
Itellä stock 58 ultimate cf ja mitat 187/84.
Jos joku 185-senttinen pähkäilee Roadliten runkokokojen kanssa, niin ainakin meikäläiselle 58 oli reilun tuhannen ajokilometrin perusteella ihan nappivalinta. Haarusvälini mittaa en valitettavasti muista.
Itse kävin tuossa koeajamassa 62cm Canyonin CF SLX:ää ja tuo tuntui melko hyvältä, vaikkakin 120mm stemmillä ihan hitusen turhan pitkältä. Ja omat mitat 189cm ja inseam 89-90cm, nykyisessä perinteisessä maantiepelissä on 59cm ETT ja 11cm stemmi.
Nyt omien pähkäilyjen jälkeen olen päätymässä siihen 60cm kokoon, jos se Canyon on. ETT on hieman lyhyt omiin nykyisiin fillareihin verraten, mutta myös muita nykyisen "kompaktigeon" mukaisia runkoja koeajaessa olen ollut kokoa pienempään tyytyväinen kuin ennen. Tuntuu aika hassulta näillä mitoilla katsella alle 60cm runkoja eli joillakin merkeillä jopa sitä 58:ia, mutta minkäs teet ;)
Nääh... pitkäkoipinen vaan nostaa satulan korkeammalle :). Satulan korkeussuunnassa on aika paljon säätövaraa, mutta vaakasuunnassa niukemmin. Jos "ohjaamon" pituutta ei saa kohdilleen, seuraa fillarin vaihto.
Meikälle on sopinut "Competitive fit", vaikka en todellakaan ole mikään kilpailullinen tyyppi.Lainaus:
Niin ja kun näytetään puhuvan kaikista eri fiteistä, niin onko se ajoasentosi sitten se competitive, Eddy vai ranskalainen?
Niin ja muuten olen sitä mieltä, että 60-senttinen on sulle liian iso runko. 58 lienee sopivin. 56-senttinenkin voisi käydä ainakin stemmiä pidentämällä, mutta siinä rungossa voi loppua satulatolpasta nostovara.
Toki keskiöstä. Aina sanat sokaisin näiltä osin. Kiitoksia noista! Nyt on jotain referenssiä, kun voi tuohon kaupunkipyörään vähän vertailla. Se on kyllä vähän liian pieni rungoltaan, kun satula on vedetty taakse ja melko ylös, mutta onpahan sillä saatu vähän tuntumaa kippurampaan ajoasentoon.
Jos haluat vaivata itseäsi vielä vaivata niin droppi sinne sarvien ylätasolle (tms. sopivaan paikkaan) vähän kiinnostelisi. Enköhän sitten osaa kuvitella itselleni pyörän ja lähettää pennoseni Saksanmaalle oikean saatekirjelmän säestyksellä.
Ajattelin ottaa spacerit pois stemmin alta, mutta mites tuo stemmin päällä oleva reiällinen "tulppa" lähtee irti haarukkaputkesta? Ei äkkiseltään tuntunut ihan vetämällä lähteä..
Jos mikään muu ei auta, lue ohjeet :D:
http://media.canyon.com/download/fah...anyon-RR-E.pdf
(Sivut 44-45)
Stemmin löysääminen ennen tulpan irti nyhtämistä saattaa auttaa.
Se on voimalaji toi tulpan repiminen. Peukalo sisään ja ulos.
No lähtihän se. Ei todellakaan helpolla, enkä ole edes ihan hintelä :D Lopputulos hyvä, tosin peukalot hellinä..