Schwalben Marathon Winter taitaa olla yksi parhaista.
Printable View
Schwalben Marathon Winter taitaa olla yksi parhaista.
Kiitos Kervelolle,
aletaampas touhuamaan.
Luin koko kirjoituksen läpi mitä ketjussa nyt on ja hyviä infoja sieltä löytyikin.
Minulla ja tyttöystävälläni on lahjana saadut bilteman nokialaiset 106 nastaiset talvirenkaat olleet alla yhden talven ja positiivinen mielikuva ei syntynyt kummallekkaan. Erityisesti mutkissa pito olematon ja hiemankin sohjoa niin kyllä vaeltaa. Näin ollen ajomäärä jäi olemattomaksi kun luottamusta ei ollut ja nyt mahdollisesti myyn pois jos joku kaipailee.
Toivoisin siis muutamaa suositusta uudeksi renkaiksi, joihin haluan ehdottomasti
a) enemmän nastoja kuin ton 106 (minimi melkeimpä 240)
b) nykyiset renkaat 26" 2.25 joten siihen sopivat
c) käyttöalue Turku ja lähiseutu, eli paljon asfalttia, soraa, jäätä, loskaa ja joskus metsää
Jos vielä linkki suosittelmaasti renkaaseen löytyy niin olisin hyvin kiitollinen.
Katselin http://www.bike-discount.de/shop/k36...04-spikes.html joka olisi ainakin nastojen määrän ja hinnan mukaan hyvin houkutteleva? Myös http://www.bike-discount.de/shop/k36...40-spikes.html herätti kiinnostukseni.
Eli ehdotuksia, niin suomesta kuin ulkomailtakin! Olen hyvin kiitollinen hyvistä neuvoista!
Ota mieluummin nämä jos rahat riittää (ainakin eturenkaiksi).
http://www.bike-discount.de/shop/k37...61-spikes.html
Tuo Pro versio on ensinäkin taitettava = kevyempi, isompi ilmatila ja parempi pito. Tuo "vanhempi" versio lähtee helpommin alta kun kanttaa kunnolla jäisellä pinnalla eli sivuttaispito on siinä huonompi. Veto- ja jarrutuspito ihan ok. Rengas muutenkin luistelee epämääräisesti, kun päästelee menemään kunnolla. Kyllä tuollakin pärjää, mutta parempaakin on tarjolla :)
Hyvät perustelut :)
Eikös tuossa uudessa ole myös erilaiset nastat? Vanhemmassa kun ne ovat tasaiset niin oliko uudessa piikit?
Marathon winter 700*35C:lle plussat heti alkuun siitä, että renkaat yleensä ottaen sai vanteelle :P ajokokemuksia odotellessa voisi sisäänajaa nuo, 50km rauhallista sisäänajoa suosittelevat - onko muita keinoja vähentää nastojen irtoamista? Vanhan pyörän 26" hakkapeliitta w106 ja w240 ovat pitäneet kaikki nastat :o
Joku tuossa ylempänä taisi mainitakin, että kannattaa ajaa sisään hieman alemmalla paineella, jotta sivunastatkin saavat kunnon prässiä. Minä lähdin Winterillä myös, kun siinä näyttää olevan hieman urheilullisempi kuvio (ja tuli kovasti suositeltuna.) Sillä varmaan pärjää täällä pääkaupunkiseudun epätalvessa ihan hyvin.
Aiemmat ehdotukset siitä että voisi olla useampi kiekkosetti kaatuivat muuten minun osaltani siihen, että hommasin PowerTapin siksi uudeksi kiekoksi :D
Nokian 300-nastaisia ei kannata unohtaa MTB-nastarenkaista puhuttaessa. Etenkin tuo uusi 2.2" leveä vaikuttaisi kiinnostavalta.
Mä nyt tulin kuitenkin ennen lenkkiä vielä tänne...
Todella hyvä pointti JackOja ja henkilökohtaisesti mun tekisi mieli kokeilla noita Nokian nastarenkaita, koska niitä ollaan kehutta aika paljon. Sellainen kuva minulle on ainakin jäänyt esimerkiksi WXC 300, ja Extreme -renkaista, mutta koska nastarenkaat on aika hintavia niin ei joka talvi voi ostaa uusia :( Täytyy nyt ajella ja ryhmistellä ainakin seuraava talvi vanhemmilla Ice Spikerilla ja katsoa sit uudestaan.
Kiitos vastauksista ja lisää myös kuunnellaan jos löytyy!
Schwalbe ice spiker 304 ja pro mallin rekaat vaikuttavat kyllä melkein valinnalta joista jompikumpi sitten tulisi. Pro tietenkin mieluiten mutta opiskelijabudjetti vaikuttaa kuitenkin asiaan. Miten dramaattinen ero renkailla on jos jollain olisi kokemuksia?
Mistä suomesta löytyisi kyseisiä renkaita mahdollisesti tarjouksella tai sitten ulkomailta. crc ja bike discount hinnat on tiedossa. Jälkimmäisessä 304 malli 34,95 € ja pro 52,90 €. Ero painaa jo lompakossa kun 4 rengasta tulee hankittua.
Maltti on valttia ja tilaus lähtikin sitten jo tänään bike discountille. Tuli nyt sitten tilattua eteen schwalbe ice spiker pro ja taakse ice spiker 304 renkaat. Tyttöystävälle tuli sitten sama sarja myös. Nyt myyntiin noin "vanhat" eli yhen talven tallissa seisseet bilteman 26" x 1.75 renkaat 4 kpl. Jos joku tarvii niin laittakaapa yv.
mites kun nykyinen kesärengas on 37-622 niin meneekö siihen marathon winter 35-622?
Juu menee. 35-622 Marathon Winterit tulee munkin työmatkafillariin alle kohta puoleen. Hyvät kumit on.
mites muuten vielä onko se nastarengas takana niin tarpeellinen että pärjäiskö jos vain eteen laittais?
Pystyssäpysymisen kannalta eturenkaan nastat ovat huomattavasti tärkeämmät, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa takarenkaan nastoituksen antavan paljon miellyttävämmän ajotuntuman. Se takarengas kun välittää polkemisvoiman... Jos ei ole varaa ostaa kahta hyvää, niin laita parempi eteen ja huonompi taakse.
Poikkesin äsken paikalliseen moottorisaha & lypsykoneliikkeeseen (joka myy pyöriäkin), tarkoituksena tutkia nastarengastarjontaa korttelinkiertovehkeeseen. Joitakin vaihtoehtoja löytyi, myyjä ei osannut niistä sanoa oikein mitään kysyttäessä, muuta kuin että siinä ne on mitä on ja jotain on tulossa joskus....hiplasi jotakin Stihliä siinä kassan vieressä.
No, kattelin että yhdet Nokian Hakkis A10:t oli hyllyssä koossa 32x622 ja arvelin niiden olevan ihan soveliaat pyörätieajoon. Laskin mielessäni että nastoja olis 72kpl. No, kysäisin sitten hintaa ja myyjä urahti että 29e kpl.
Sanoin takasin että kun et kerta osannut sanoa edes nastojen määrää saati yhtään mitään muutakaan kysyttäessä niin maksan 20e/kpl. Äijä katteli hitaasti silmiin, ei puhunut edelleenkään mitään, hiplasi sitä Stihlin teräketjua - kunnes silmäkulmassa värähti hyväksynnän merkiksi.
Kaupat tuli :)
Tämä on kyllä kuin akateemikko Kaurismäen tuotannosta:)
Nokian Hakkapeliitat on olleet kyllä parhaita mitä olen käyttänyt (ainoat :D)
warmaan olen tähän topikkiin postannut jo aiempina vuosina mutta postataan nyt vielä että aivan loistavat pidoltaan ja rullaavuudeltaan on nokian wxc 300 eli nyky nimeltään hakka 300 -> http://www.suomityres.fi/sw300.html (2.2 wire versiot)
ensimmäisenä talvena aivan loistava pito ja vain muutama nasta lähti , seuraavana talvena takapäälle kun tulee enemmän massaa niin olivat nastat hieman enemmän painuneet kumin sisään niin vaihdoin takakumin eteen ja ex etukumin taakse ja ei mitään ongelmia koko talvena taaskaan (eikä muuten ainoatakaan puhkeamista edes tappaja sepelin takia) tällä kertaa nastoja lähti noin parikymmentä ja nekin etukumista joka oli jo sisään ajettu ja nyt kolmanteen talveen tänä vuonna positiivisin mielin odotellen :)
ps. noita löytyy todella harvasta suomalaisesta netti putiikista ja tuon takia kumin keskihinta on siinä 65-70€ kappale joten tietääkö joku paikkaa jossa nuo hakka3satkut olisivat esim 40-50e kpl ? tai halvempi ?
Noita wxc300 on moitittu siitä ettei niillä pääse lumessa mihinkään. Kaivautuvat lumeen ja alkavat "hakemaan" herkästi.
Mulla on ollu kolme talvea ajossa nokian freddie litet, tosi tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin, pito lumella ja jäällä sekä etenemiskyky tosi hyvä. nastoja on irronnut kolmessa talvessa yhteensä kolme!
Toisina talvirenkaina on schwalbe ice spikerit. Pito niissäkin hyvää, mutta saisivat olla leveämmät ja kevyemmät. Nastat on mulla ainaki pysyny hyvin kiinni.
Minkälaisilla rengaspaineilla nastarengas toimii teistä parhaiten, vai onko eroa huomattavissa muussa kuin renkaan rullauksessa?