Tää oli hyvä. Sai mut hyvälle tuulelle :)
Printable View
Piti ajella rauhallisesti kun eilen ajoin reippaasti. Olin "kellonaikatarkistus"-pisteellä 9 min aiemmin ja ajanut siihen mennessä 71km. Sain siis ajettua 97km ja kotimatkan kanssa se on 110km. ( huomenna ei tartte lähteä kun kauppaan )
Ja olipa kiva tuntea linnunlauluja :) jaha, pääskysiä ja tuolla on tiltaltti, mustarastas!, luonto on tullut lähemmäksi ja ikäänkuin ne linnut olisi kavereita.
Tämän projektin valmistuminen. Hävettää kyllä vähän laittaa fillarifoorumille, mutta hyvälle tuulelle sai. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5fdcfdd7bf.jpg
Ai että. Hieno! Miltä vuodelta tuo on alunperin? Jostain 90-luvulta varmaan joka tapauksessa?
-97 lukee katsastus papereissa. Nyt kaikki palikat käytännössä uutta ja orkkis honda osaa.
Viikonloppu alkoi, sukulaisia tulossa vierailulle.
Osia tuohon meni n.3000€ edestä.
Paljuun hankittu hiekkasuodatin puhdistaa veden nopeasti ja melkein ilmaiseksi takaisin puhtaaksi :)
Kisu, jos sulla on luokkaa 15 v vanhuuseläkkeeseen, niin kipinkapin sähköauto alle.
^ en halua sähköpyörää enkä myöskään sähköautoa. Missä mä muka sitä sitten lataan? Eikä kiinnosta muutenkaan. Eikä ole semmoiseeen rahaa. En ole miettinyt eläkkeitä, saan ( jos siihen asti elän) kansaneläkkeen.
Senkin ilonpilaaja, koska ilonaihe on se että mun mazdani on nyt kunnossa ja katsastuksessa hyväksytty :) kylläpä helpotti, tässä olen hermoillut koko kesäkuun asian kanssa. Onneksi auton vienti-hakupäiville sattui aurinkoinen sää.
https://www.instagram.com/reel/Ceptw...d=YmMyMTA2M2Y=
Tää on jostain syystä mun mielestä niin hauska.
Sama vitsi tiktokin puolella:
https://www.tiktok.com/@ivyandsophie...31569495608577
Käytin 7 -vuotiasta tyttärentytärtä jalkapallotreeneissä. Oli ilo katsoa aitoa liikunnan riemua.
...niin joo ikäni puolesta mullakin voisi olla lapsenlapsia...tuntuu kumminkin etten ole edes aikuiseksi kasvanu
Mutta ai kun oli aamulla kiva ajaa uudet rataspakka ja ketjut alla. Ei rahissu ja pystyi ajaan useammalla kuin kahdella vaihteella :) ja hieno kiiltävä rataspakka.
( muuten oli kyllä tuskaisen kuumaa jo aamukuudelta yli 20 °C )
Vilkaisin pitemmän aikavälin sääennustetta ja viikon päästä torstaina saattaisi sataa ja lämpötila voisi jäädä 17 asteeseen.
Helle on meillä kuitenkin sen verran harvinaista herkkua ja lyhytaikaista iloa niille jotka siitä suuresti nauttivat, etten halua valittaa enkä päivääkään siitä viedä pois, mutta kyllähän hetkellinen katko tulee tarpeeseen viimeistään kun hellettä on jatkunut yhtä mittaa kaksi viikkoa!
https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki
Tuon mukaan pitäisi sataa jo huomenna aamulla.
Mahtavat ajokelit, +32 niin ei vastatuulikaan haittaa.
YR.NO:n mukaan vähän sadetta aamuyöstä, ja ip taas yli hellerajan. :)
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä asentaja huomasi vetoakselin kumin hajonneen. Hieno havainto eikä isompia vahinkoja päässyt syntymään.
heh...muutama kesä sitten aamuteeveen naispuoliset juontajat kovasti kyselivät meteorologilta..."mutta tuleeko hellettä?" - ei olla parin vuoden aikana enää helteiden perään kyselty tai toivottu.
Tästäkin päivästä selvittiin, ja ylihuomena tulee palkka tilille.
^ joo nyt onkin jo aika vaihtaa kesärenkaat....:D
^ :D +
Mutta tämä, siis kertakaikkiaan ainoa oikea Jack Sparrow = Johnny Depp, halutaan siihen kuudenteen osaan ( tosin olen sitä mieltä että jo kolmas osa oli liikaa...) samalla korjaantuisi Deppin talous ( jostain luin että on rahavarat huvenneet..) ja sensijaan Amber Heardia tuskin palkataan enään mihinkään elokuvaan :p
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutis...c-dc4fb3928a1b
Pysyisi vaan ja olisi pysynyt musisoimasa Depp. Osaa sen paljon paremmin kuin näyttelemisen. Ikinä en ole ymmärtänyt noitten Deppin merirosvoelokuvien suosiota...enkä koko tyypin.
toisaalta on paljon muutakin mitä en ymmärrä ;)
Tänään ei vielä mikään, mutta eilisellä lenkillä useampikin asia:
(1) Palojoella Metsäkyläntiellä vastaan tullut kahdeksan-yhdeksän ajajan ryhmä. Olen siinä määrin sellainen...spandex, etten tiedä pyöräilyssä mitään upempaa näkyä kuin hienoilla pyörillä tyylikkäissä asuissa hyvässä ajoasennossa kovaa vauhtia tiiviissä ryhmässä ajava joukko maantiepyöräilijöitä. (Hyvää tuulta ei vähentänyt edes se, että tiesin ja tunsin etten itse kuului enkä tule enää kuuluaan sellaiseen joukkoon.)
(2) Lenkin alkutunien 30 asteesta iltaa kohti mukavasti viilennyt sää. Ja se että tuntui siltä että helteeseenkin on jo ehtinyt pikkaisen tottua.
(3) Onnistunut vapaamuotoinen reittiplääni, Samoja vanhoja, mutta keskenään hiukan erilaisia teitä välillä uudella tavalla yhdistäen, paljon kilometrejä ristiin rastiin ajettuna sen sijaan että olisi ajanut jonnekin kauemmas ja takaisin. Juomapullon täyttöpaikkojen (2) osuminen juuri siihen kohtaan, kun ajaminen tyhjien pullojen kanssa olisi jo ollut hivenen tukalaa.
(4) Edellisellä hellelenkillä ilmenneen metatarsalgian selättäminen. Tai eihän yhden lenkin, pitkänkään, perusteella pidä tehdä lopullisia johtopäätöksiä, mutta klossien siirtäminen 3 mm taaksepäin ja pohjallisten sekä sukkien vaihtainen ohuimpiin mitä kaapista löytyi tuntuivat tepsineen: neljännen ajotunnin täytyttyä tuntui ihan lievästi jotain "hot spotin" tapaista, mutta ei niin että se olisi vaivannut ja sekin katosi lenkin jatkuessa.
Kesäpäivä Kangasalla.
Sain vielä verrattain hyvän sähkösopparin.
Työmatka sinkulalla, ihan mahtava ajaa kun ei tarvii kuunnella rutisevia vaihteita tai ylipäätään vaihtaa, olisi varmaan vieläkin mahtavanpaa jos olisi puolet kevyempi pyörä ;)
Ajatus siitä että tunnin (tai parin) sisällä olen jo tuolla maantien laidassa, vaihteet toimivat kuin ajatus ja käytän niitä (suurimman osan ajasta) ajattelematta niiden toimintaa tai sitä milloin olen vaihtanut tai milloin minun pitää vaihtaa välitystä.
PS Mutta kyllähän kaikki sinkulalenkkejä tai sinkulalla arkiajonsa ajavat fillarikaverit ovat sinkulalla ajamisen fiiliksestä tykänneet. Jos ei tallissa olisi pyöriä jo tarpeeksi, saattaisin minäkin...
Kesäloman alkaminen.