Kannattaa hankkia suoravetotraineri. Kickr Core on sellainen ja se riittää hyvin paljon. Coressa on tosin ollut mekaanisia ongelmia, en tiedä onko nämä saatu jo korjattua.
Printable View
Eikös se Zwiftin oma traineri ole aika hyvä? https://www.dcrainmaker.com/2022/10/...our-buck.html/
Tämähän vaikuttaa hyvältä, ja varsin kohtuu hintainenkin. Ainakaan tuolta Swiftin sivulta ei saa suoraan ostettua. Ilmeisesti ovat loppu. Jäin postituslistalle odottelemaan, jos vaikka tulisi saataville lähiaikoina..
Mikä kaikki on paremmin Neossa? Itse olen ollut Diretoon tyytyväinen nyt, kun hihnaongelmat ovat poissa. ERG-treeneissä Direto on hidas reagoimaan, ja pitää oppia ennakoimaan, mutta kun ajan lähestulkoon pelkästään SIM-moodissa lenkkiä ja kisaa, niin tuo ei haittaa.
Zwiftin HUB-traineri vaikuttaa hintaansa nähden hyvältä, mutta ei suinkaan täydelliseltä:
https://youtu.be/66-m0eShRdo
Vaikea sanoa mikä kaikki on paremmin kun olen päässyt vertaamaan ainoastaan itselläni oleviin trainereihin. Esim. edelliseen traineriini Elite Drivo 2 verrattuna Neo 2T:llä treenaaminen tuntuu luonnollisemmalta, inertia on luonnollisemman tuntuinen, Neo toki on myös selvästi hiljaisempi. Aika näyttää kuinka kauan Neo 2T toimii ilman vikoja, Drivo 2:ssa ei myöskään ollut vikoja mutta hihnavetoisena toki mietitytti koska napsahtaa poikki. Ikinä ei onneksi niin käynyt, riitti kun välillä putsasi että sai kitinät kuriin. ERG-treeneissä Drivo 2 oli myös hidas reagoimaan ja sen huomaa hyvin data-käppyrässä kun vertaa Neo 2T:hen joka on varsin nopea ja käppyrä on paljon suorempaa.
Tuosta päätellen minä voin jatkaa Diretolla ihan tyytyväisin mielin tässä vaiheessa. Yhtä kohtaa en kyllä ihan ymmärtänyt: mitä tarkoitat sillä, että inertia on hiljaisempi?
Tuo virtuaalinen vauhtipyörä (125kg) Neossa on kyllä mahtava ominaisuus.
Ai ok... no, siitä hiljaisuudesta oli jo juttua toisessakin kohtaa, joten nopeasti lukien jäin vaan miettimään, että onko hidastuvuus jotenkin nopeampi tai hitaampi.
Minusta tuntuu, että itselläni fillarin voimansiirto on se, joka eniten tuottaa ääntä... jos ei lasketa taustamusaa...
Kun vertasin inertiaa Drivo 2.ssa ja Neo 2T:ssä niin ylämäkien alkaessa Drivo 2:ssa tuntui vastus heti reisissä ilman viivettä kun Neo 2T:ssä ja varmaan muissakin NEOissa alkava ylämäki tulee hellemmin reisille, ikään kuin inertia riittäisi pidemmälle joka antaa jonkinlaisen rullaavuuden tunteen, jotenkin luonnollisemmalta antavan fiiliksen.
Kandee tutkia tarkkaan että oma campan pakka sopii siihen vapariin. Ainakaan kicr vapariin ei käy kaikki. Ohjeet on ehkä selkeet jos ymmärtää campatermistöä.
Ainakin mun Direto piti aivan älytöntä meteliä ja ERG-moottori vielä lisää. Eliten kanssa tästä tuli hieman väännettyäkin ja heidän mukaan täysin normaalia, jota esiintyi alkupään malleissa. Neon jälkeen oli mukava huomata kuinka hiljainen traineri voi olla, kun voimansiirronkin säätänyt kuntoon. Kuulemma kovemmissa treeneissä seinän toisellakin puolella olkkarissakin melu oli niin kova, että telkkarin katselu vaati kuulokkeiden käyttöä. Luultavasti alakerran naapuri kiittää myös päivitystä.
Toinen huomattava ero on ettei ainakaan mun kuitupyörä meinannut pysyä kunnolla kiinni Diretossa dropoutin luistaessa. Veikkaan suurimman syyn olevan täysin joustamaton Direton rakenne eli kaikki vääntö tuli suoraan raakana pikalinkkuun. Vaikka pikalinkun laittoi niin tiukalle, että pahaa teki niin ainakin jokaisen suurempitehoisen treenin jälkeen piti tarkistella rungon kiinnitys. Piti välttää kaikkea seisaalteen tapahtuvaa vääntävää polkemista. Ehkä toinen pikalinkku olisi korjannut tilanteen. Neolla tätä ongelmaa ei ole ollut ja uskon tähän auttavan myös Neon rakenne mikä antaa hieman sivuttain periksi.
Ja tuo pienikin ERG-hitaus on itselleni iso juttu, kun 80% ajoista tulee sillä ajettua.
Tietenkin hintakin ratkaisee, mutta jos Neoo saa vielä tarjouksesta alta tonniin niin ehdottomasti kannattaa harkita. Käytetyissä en muuta harkitsisikaan.
Ilmeisesti minun siis pitäisi jostain löytää vapaaratas, joka sopisi traineriin ja tuon Campan pakan välille, jotta homman saisi toimimaan. Ja mitä ilmeisemmin sama homma riippumatta siitä onko hankittava traineri zwift, zumo tai mikä tahansa suoraveto. Voisiko joku auttaa ja linkata minulle sopivan vapaarattaan, niin ei tarvitsisi erehdyksen kautta sopivaa löytää..
Nyt kaivataan apua. Itselläni Direto X, 3v. vanha. N. 2000km ajettu, vähän vai paljon, en tiedä.
Mutta nyt ruvennut pitämään pahaa, tasaista ääntä. Hihna näyttää olevan ihan ok.
Onko Diretoista mennyt laakereita, josko siellä vika?
Ei luulisi noin vähän ajetussa olevan ongelmia. Tyypillisesti Diretoissa menee hihna, mutta vasta reilusti isommilla kilometreillä. Minulla niitä meni noin 7000 km välein, kunnes he muuttivat hihnan mukana tulevan kiristyspyörän rakennetta. Nyt siinä on pieni säätöruuvi.
Hihna alkaa siirtyä hiukan pois linjalta eikä sen hajoamista välttämättä heti silmällä huomaa. Toki kyseessä voi olla jotain muutakin.
Eliten tekninen tuki on varsin avulias. Laita viestiä tänne: https://support.elite-it.com/fi/ticket
Minä tein joku kerta niin, että otin kännykällä videon pätkän ja latasin sen Youtubeen. Videoklipin perusteella Eliten tuen oli helppo auttaa.
Kait tässä joutuu pakotettuna talveksi vastuksen hankkimaan. Mikäs raadin mielestä olisi tämän hetken paras hankinta tuollaiseen 5-700€ hintaluokkaan ja miksi? Pyörä on levyjarrullinen maantiepyörä läpiakseleilla. Campan vaihteet, mutta ajelen muutenkin Shimanon kaseteilla eli tämä ei ole ongelma. Ajotietokone on Garmin 520+, jos tällä on jotain merkitystä.
Tacx Neo :) Tuossa kohtaa on vaan tyhmää säästää. Ennen siirtää sitä fillarin päivitystä eteenpäin.
https://www.bike24.com/p2407866.html
^ei ole paha hinta ollenkaan.
Oli kyllä taas eilen niin hyvä setti virtuaalilenkillä. Muutaman viikon tauon jälkeen pystyin antamaan hiukan hanaakin. Vain tunti ja rapiat mutta kivaa ajaa kimpassa ja hyvä Volcano KOM veto kahdeksan minuuttia 110% FTP (tosin todennäköisesti FTP on tällä hetkellä matalammalla kuin kuvittelen).
Tämä lienee sama laitos: https://www.bike-discount.de/en/tacx...-smart-trainer? Miten tuo eroaa esim. sitten tästä halvemmasta mallista noin niin kuin käytön kannalta? https://www.bike-discount.de/en/tacx...-drive-trainer. Itsehän siis inhoan sisäpyöräilyä, mutta nyt tulee tilanne missä on pakko ajaa sisällä tai sitten olla kokonaan ajamatta...
ei kai käytön kannalta mitenkään eroa.
Itse en edes harkitsisi tolla hintaerolla muuta kuin neo2.
Itellä on nyt neo2t, sitä ennen ollut pari remmivetotraineria ja semmosta ei enää tule.
Flux on aivan eri laite. Normi hihnavetoinen.
Neo on suoravetomoottorilla, eli kahta laakeria lukuunottamatta mitään kuluvia osia ei ole.
Jos tuon pari sataa saa jostakin muusta nipistettyä niin ehdottomasti Neo näillä 8xx € hinnoilla. Itselläni myös tuo Neo 2 ja vaikka en ole 2T ajanut niin veikkaan ettei noi päivitetyn mallin voimakkammat magneetit ole hintaeron arvoinen päivitys.
Kiitokset, nyt kun vähän tutkii niin voisihan tuo olla ihan hyvä diili. Tulee taas kerran aivan ylimitoitettu laite mun käyttöön, mutta tämä kuvaa hyvin koko harrastusta.
Jos tarve muuttuu niin tuolla hinnalla ostettuna Neo todennäköisesti säilyttävää arvonsa ihan kohtalaisen hyvin. Nopealla googletuksella keskitason trainereiden (Kickr core, Direto, Flux) hinnat edelleen lähempänä 600e niin en miettisi kahta kertaa ylimitoitusta.
Osta osta selkeästi tullut ilmi :)
Mulle tuli tollanen Zwift Hub tänään. Harkitsin Corea, mutta lopulta totesin et 500€ sis pakka on sen verran halvempi, että erotuksella maksaa Zwiftiä melkein pari talvea.
Ajoin vasta kymmenen kilometriä, mutta kyllä tuo tuntuu mukavamalta ajaa kuin Tacx Flow smart. Muista mulla ei ole kokemusta. Ei tuntuis pitävän juuri (lainkaan?) ääntä.
Aivan ensimmäisissä neoissahan ne magneetit irtosivat liimauksista. Tuo on korjattu jo kauan sitten.
Mutta paloiko sinulla ne langat? Avasitko ja katsoit miksi noin? Tuonnehhan on mahdollista päästä pskaa väliin ja mootorin putsausta suositellaan, varsinkin jos ajaa ulkona.
Lakkaushan sieltä pettää ja tulee oikosulku, jos käämit palaa.