Emäntä meni nuqqumaan, nyt voi ruveta kyyläämään Ässän linkkiä tarkemmin :evil:
Printable View
Emäntä meni nuqqumaan, nyt voi ruveta kyyläämään Ässän linkkiä tarkemmin :evil:
Munkkikosken matkalla oli päivänvaloa, synkkää lumisadetta, päivänvaloa sekä muutamia tähtiportteja osui matkalle, muutenkin oli oikeeta setä meininkiä lähtiessä oli 6, hetken päästä 5, sitten vähän aikaa meitä oli taas 6 jonka jälkeen kato kävi taas ja meitä oli ennään 5, rivit harveni vielä yhdellä, joten loppu munkeille pääsi 4 kuskia, mutta hetken päästä sedät taas lisääntyi yhdellä munkin syöjällä.
Käytiin Aidalla jossa Petjala nälissään maisteli Samin takakumia
http://i222.photobucket.com/albums/d...psac66be47.jpg
sielä huomioväreihin pukeutunut tonttu kurkki kilttejä paksupyöräilijöitä
http://i222.photobucket.com/albums/d...psb9eafce9.jpg
Eli ihan hieno alkutalven reissu. Taukopaikan henkilökuntahan olikin jo tuossa aiemmin olleessa linkissä ryhmäkuvassa.
Päivä oli vaihteleva niin poluiltaan, keleiltään kuin väeltään, silkkaa parhautta koko setti.
Jälkihien kävin ottamassa VyöhykkeelläTM, jossa painin pihalla TurbonuuskunTM kanssa. Kauhea murikka on hän, kuin koettaisi tiililetkaa kaataa. Nyt on ens viikon synttärein kunniaksi setäkahvat asennettu kuuhärveliin. Rakettispagetti loppu ja bolognesekiisseliä olis vielä, syön paljaaltaan :cool:.
Mainitsko joku sanan ruoka? *wiuh jääkaapille*
Mtn ruakaa vaan kaffia, paalio kaffia.
Loisto sunnuntai setälenkki. Aita nähty ja taas paljon uusia polkuja meikäläiselle.
kulutetut kalorit otettu jo takas. Nyt on hjyvä fiilis.
Kivaa oli porukassa ajelessa, takaisin kun lähdin niin abaut 100m jälkeen en tiennyt missä olin?! Pakko oli kelvejä pitkin takaisin tulla, muuten olisin varmaan vieläkin siellä… Varmasti oli hauska reissu teillä kun kelit vaihtu melkosen paljon muutamassa hetkessä!
Tän päivän lenkki kutistui auton viemiseksi huoltoon ja fillarilla takas. Ei kulkenut sitten yhtään. Ei niinku millään.
Silloin ei kannata väkisin repiä. Välipäivän ja pari ihan lyhyttä lenkkiä olen itse todennut hyväksi. Saitko puut kaadettua?
No en ees sitä :), Heräsin vasta puolen päivän aikaan ja koiran kusetuksen jälkeen oli jo hämärämpää :D, Mut sain mä kuusen haettua :)
En mikään oikea metsuri ole mutta jos tarvii niin voin avustaa.
Isompi puu on kallistunut sähkölinjojen ja tien suuntaan. Nyt jos maa jäätyy, niin ei kaadu itsekseen.
Tuommoisissa tilanteissa voi käyttää paria pitkää köyttä ja vaijeritaljaa jos saa köyden vähän ylemmäs puuhun kiinni ja on sopiva kiinnityspaikka johon saa taljan kiinni niin silloin ei pääse puu karkuun niin helposti. On tietysti työläämpi kuin ammattimiesten usein käyttämä pelkkä kaatorauta.
@mutis
Pyydä Tankki kylään. Sillä on pelit ja pensselit + knowhow. Nimim. Kokemusta on. Sit kun puut on nurin, sauna lämmin ja ruoka melkein valmis niin määkin voisin tulla:)
Mä voin kanssa tulla neuvoo
Yleensä olen taljalla tai muilla naruilla noita kaadellut, tässä vain kun on kolmessa suunnassa sähköjohtoja ja toisessa suunnassa muutama puu, jotka pitää jäädä pystyyn on hommassa haasteita. Toisaalta jos sen narun saa vaan tarpeeksi ylös, ei mitään hätää olis. Mut sitten on taas nää metsurit, jotka kaataa sen puun vartissa, kuittaa tonnin ja polkasee pappatunskalla nesteelle kaffelle.
Jos sen puun räjäyttäisi siististi paikalleen? Täytyy tulla konsultoimaan tässä ennen aattoa joka tapauksessa.
Pari päivää työhommia ja sitten hetkeksi loman viettoon.... (webcam kuvaa konttorilta)
http://media.tumblr.com/d0d096f38141...1HY1raprkq.gif
Mun pitää varmaan huomenna lämmittää sauna ja käydä tankkaamassa kaljavarasto. :)
Ompas tovereilla harvinaisen pöljiä ideoita puun kaatoon. Sitä ei missään nimessä kannata kaataa, kun kaatuu kuitenkin talon tai linjan päälle. Puusta pääsee parhaiten eroon, kun poraa rungon täyteen reikiä ja laittaa reikiin polttoöljyssä kasteltuja rättejä ja tuikkaa tuleen. Näin puu kuin itsekseen katoaa ja luo naapurustoon valoisaa joulun sanomaa.
ps. joulu tulossa ja vaaka näyttää lukemia 84,6 kg. :eek: Kevät auringossa 31.3. näyttää lukemia 76,* se on vissi. Laitan tänne väliraporttia asiasta 31.1., 28.2, ja 31.3. vaikkei se ketään kiinnosta. Mitään en lupaa syödä, jos epäonnistun, mutta häpeän määrä on suunnaton jos näin käy. :D
ps. mulla löytyy mökiltä Partner, joka käy ja kukkuu. Jos halutaan ja nesteytetään, niin voin muutaman neuvoa-antavan jälkeen antaa arveluttavan kaatosuunnitelman
Molemmat on hyviä ja kauniita ideoita. Jos ruisleipä vaan saa riittävän ison kopterin, niin kelpaa kyllä. Ton paino on oksineen noin 4-6t, joten pitäis nousta.
Jos taas kuntoilija sais jostain 400kg termiittiä, niin tuon vois saada kauniisti syttymään, niin voitais uutenavuotena tuikata se tuleen ja lennättää helikopterilla pitkin kauniaista. Ostoslistalle vaan riittävän pitkä vaijeri.
Soita sähkölaitokselle ja kerro että puu on kaatumassa linjalle niin tulevat ja kaatavat puun ilman veloitusta.
Eli sähkölaitos kaataa puun jonka kuntoilija on tuikannut tuleen ja ruisleipä ankkuroinut helikopteriin,missäs kohtaa se räjäytetään? :rolleyes:
Ehkei nyt mutis aikuisten oikeasti kaipaa tietoa kuinka sähkölinjaa uhkaava puu pitää pois saaja. Täällä maalla missä loppuu ittellä vinssit ja uskallus varsinkin kesken niin sähköfirman miehet on mieluusti tulleet homman hoitamaan. Asiaan vaikuttanee kun se puu kaatuessaan pimentää puolet tästä peräkylästä. Pari kertaa sillai ennakoiden kun lumikenkäillessä katoin jotta tuo koivu on kohta linjan päällä.
Yks ukko on tuolta muutamankin kerran tullut, kerrankin aamuyöllä. Heräsin kun kynsi maasturillaan tätä nurmikkoa, pappa tajunnut että tie ny loppui. Kysyinkin jotta sulla talo ja pihanurmikko, tykkääkkö jotta tulen sinne ajamaan?
No lähin oppaaksi kun arvasin mistä oli linja poikki.
Ja ylipäätään, jos likutte sähkölinjoilla jossa kovasti lähellä lankoja mettä kasvaa niin linjan päälle kallistuvat puut kannattaa muistiin merkitä ja ilmoittaa sähköfirmalle.
No siellä Espoon Anaalisissa, nykyisin Kauniaisissa.
[ot] Juu en mä nyt ihan uuvatti noissa kaatopuuhissa ole, tuossa vaan on jo vähän turhan paljon esteitä ympärillä. Piuhat ja pari mökkiä naapureilla, omalla pihalla ensin mänty, sitten joku paju, omenapuu, sateenvarjojalava ja vaahtera. Se nyt on tosin ihan paskapuu ja joutais häipyäkin.
(aijuu kuva on jo viitisen vuotta vanha, siinä ajassa kaikki on kasvanut enemmän kuin luulisi)
Tuo mahtaa olla jo vähän kettumaisempi homma. Tästä pistolinjalta kun toissa vuonna harvensin niin arvasin jo ottaa esikoisen lomallaan apumieheksi. Niinpä vaan yksi vanttera koivu oli tyvilaho jotta alkoi väärään suuntaan kaatumaan vaikka kuin poika työnsi. No mulla oli vänkäri varuilta siinä jaloissa. Meinas jo pieni paniikki ynnä kiire tulla.