Tänään kuudelta Vaakunan edestä mtb-lenkki. Aulangolle leppoisaa läskipyörävauhtia.
Printable View
Tänään kuudelta Vaakunan edestä mtb-lenkki. Aulangolle leppoisaa läskipyörävauhtia.
Termos, mahtaisiko täältä löytyä jeesiä? Uusi fillari tuli ja olisi jo lähes kasattu, mutta pienen yhteensopimattomuusongelman vuoksi joudun odottelemaan soveltuvaa komponenttia vielä viikon verran. Eli tarve olisi saada Spec 1 SLX-triggeri kiinni tankoon. Se siis oli kiinni Spec 1 jarrussa, mutta päivitin jarrut toisiin, jotka olikin Spec 2. Jonkinlainen panta pitäisi keksiä tuolle Spec 1 SLX-triggerille, vaikkapa Reverbin panta?
Löytyisikö sopivaa kikkaretta viikoksi lainaan?
PS. Ja ennen kuin joku ehdottaa että laittaisin alkuperäiset jarrut kiinni ja problem solved, niin ei onnistu: ne on brittiläiset eli väärin päin. Ei kiinnosta kokeilla kauanko pystyn taistella selkärankarefleksejä vastaan... :)
Tohon ei taida olla ainakaan Shimanolla ratkaisua. Jollain pientarvike valmistajalla voisi olla sopiva kilke mutta muuten I-Spec 1 ja 2 eivät ole keskenään yhteensopivia. Tätä selvittelin loppukesästä yhden asiakkaan kanssa jolle asennettiin uusi XT osasarja ja oltais haluttu pitää vanhat XT jarrut mutta tämä ei ollut mahdollista.
Mutta yksi ratkaisu on että tuut käymään, laitetaan vanhat jarrut paikalleen, vaihdetaan letkujen paikkaa, lyhennetään letkut samalla nättiin mittaan, ilmataan jarrut ja avot sulla siisti ohjaamo! Mutta jos joku tietää sopivan kilkkeen millä I-Specit saadaan toisiinsa kiinni niin otan vinkin heti vastaan. :)
Antti/ Parolan Pyörähuolto
Mennään tänäänkin Aulangolle, koitetaan löytää eri polut kuin viimeksi.
Kuudelta, Vaakunan rannasta.
Taas tarvis vähän apuja näitten vekottimien kanssa: sain tapatalkin ladattua puhelimeen, mut jää kyllä vieläkin kuva liittämättä, mites se oikein käy?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...1ebc4d32bd.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...1ebc4d32bd.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lainasit jonkun muun kuvia? :)
Tuli sit näköjään kahteen kertaan. Joo piti laittaa kuva uudesta fillarista
Huomenta Hämeenlinna !
Jälki.fi -palvelusta yritin ziigailla Hämeenlinnan maastopyöräreittejä, mutta niitä ei näytä siellä olevan yhtään. Voiskohan joku ystävällinen lisäillä muutamia träkkejä sinne, niin voisi tulla joskus hämeeseen turistina maastopyöräilemään/navigoimaan.
Ens kesäksi oon kaavaillut myös sellasta retkeä,että jälki.fi -träkeistä koostaisi jonkinlaisen palapelin ja tarkotuksena olis ajaa Järvenpäästä ehkä Tampereelle, jos träkkejä löytyy HML-TRE välille :)
^ Miltä on pyörä tuntunut? Itse nimittäin olen pohtinut myös samantyyppistä Neuronia hajonneen Luxin tilalle.
Moro. Kartta ja kompassi vaan käteen ja metsään hyviä reittejä etsimään. Eikös se ole vähän tylsää muiden valmiita gepsijälkiä seurailla. Mielestäni maastopyöräilyssä parasta on se kun pääsee tutkimaan uusia paikkoja ja samalla löytää ennen ajamattomia polkuja.
Tänään kuudelta moottoriradan puomilta mtb-lenkki. Ajamattomia, ajokelvottomia jne "polkuja" :D
Mä luulisin että tuolta etelästäpäin Leppäkoski-Janakkala(Turenki)-Hämeenlinna-Hattula(-Iittala) osuudelle voisi saada aika yhtenäisen polkureitin. En kyllä sitten tiedä miten tuosta esim. Iittalasta eteenpäin.
Miten tuonne jalki.fi laitetaan reitteja? Voiko sinne piirtää kartan päälle vai täytyykö olla ajettu reitti?
Onko yhteislenkkiä, kun/jos sataa lunta?
Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla
Joo, näyttää pysyvän pakkasen puolella niin pitäisi olla kuivaa. Eli ajetaan.
Kolmen lenkin jälkeen, joista kaksi pimeässä, liukkaassa ja märässä, niin olen tykännyt. Tosin hyvä tietää että en ole muilla 29er ajellut. Ja vanha tuhannen rallin Lapierre 26 tuumaa päivitetty 27,5 oli loppuunajettu (takarunko hitsattu kahteen kertaan , keulassa väljyyttä, kaikki kuluvat osat vaihdettu jo muutamaan kertaan...) Siihen verrattuna huippu peli 😜
^ No ne hyvittää mulle sen Luxin täyteen ostohintaan ja voin sitten käyttää summan vapaavalintaiseen pyörään heidän mallistostaan.
Hämeenlinnan maastoihin sopiva trail-pyörä olisi hakusessa ja Neuron (ent. Nerve) nyt voisi olla ihan pätevä väline mm. Aulanko MTB:tä ajatellen. Toki muitakin hyviä ehdotuksia otetaan vastaan :) Fatbikestä en oikein ole jaksanut innostua...
No hyvä jos korvaushommat järjestyivät mieleisellä tavalla!
Onhan noita vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon, mutta viestini ei ollut kannanotto Canyonin puolesta tai vastaan. Sehän se on paras mikä käyttäjää eniten miellyttää! Minulla on kaksi Nerveä ollut, toisen runko kesti, toisen ei. Takuuvaihto kesti kolmisen kuukautta. Mutta joka merkillä niitä runkoja hajoaa.
Fatbike tuskin on hyvä vaihtoehto ainakaan ainoaksi pyöräksi. Tai en minä tiedä, metriäkään en ole koskaan sellaisella ajanut vaikka tallissa on sellainen ollutkin jo parisen kuukautta. Ensin se odotteli uusia kiekkoja ja sitten huonompia kelejä. Nyt on ollut mukava ajella nopeammilla pyörillä kun polut on olleet huippukunnossa.
En tiiä noista Canyoneiden takahaarukoista, mutta jos keula on Fox 34 Boost, niin siihen voi laittaa myös 27+ renkaan. Mulla on 50mm vanteella 3" Rocket Ron. Ei muuten, mutta isompi on aina parempi :D
Tänään kuudelta Vaakunan edestä mtb-lenkki. Toivottavasti ei palellu..
Toinen vaihtoehto Hämeenlinna-Tampere jota kannattaa tutkia on Vanajanselän koillispuoli eli Pälkäneen kautta, maastollisesti enemmän hiekkaharjua joka on otollista poluille.
Reilu viikko sitten lauantaina tuli Kalpalinna-Hattelma polulla vastaan kaveri joka oli matkalla Tyrvännöstä-Kolmilammille, terveisiä vaan, miten reissu sujui? Itse pohtinut reissua Hämeenlinna-Hyvinkää polkuja pitkin, täytyy toteuttaa ensi kesänä
https://www.youtube.com/watch?v=JfyzaVtdZL0
Maastoykspyörällä kikkailua. Alkaa tämäkin homma sujumaan.
Kuudelta taas moottoriradan puomilta lenkille (tällä viikolla vielä pyörällä).
Hattulasta Valkekoskelle vois mennä Hattula-Lusi-Retula-Uskila-Valkeakoski( Pälkäne kiertää vähän) Hiekkateitä pitkin olen mennyt, polut on sitten eri juttu. Kuka Tyrvävännöstä polkee noita hirmumatkoja? Lähden nyt Lepaalta läskeilee kohti tuntematonta.
Kävin perjantaina navigoimassa HML-Ahvenisto-Parola-Linnavuori reitin, kivaa seikkailua uusissa maisemissa.
GPSträkin bongasin jälki.fi palvelusta ja oli oikein mukava tapa viettää vapaapäivää :)
Täytynee vierailla uudestaankin.
Toi on hyvä reitti, kesäisin ajettu "muutaman" kerran porukkalenkeilläkin.
Tänään Vaakunan edestä klo 18, ehkä Aulangolle...