Mitä tällä operaatiolla haetaan?
Mäkään en tidä mikä malli toimii sinulla mutta sinä tiedät edes nykyisen pyöräsi merkin ja mallin?
Nää on näitä paljonko kannattaa nykyiseen sijoittaa ennenkuin uudemman vaikkakin käytetyn osto olisi fiksumpaa...
Printable View
Mitä tällä operaatiolla haetaan?
Mäkään en tidä mikä malli toimii sinulla mutta sinä tiedät edes nykyisen pyöräsi merkin ja mallin?
Nää on näitä paljonko kannattaa nykyiseen sijoittaa ennenkuin uudemman vaikkakin käytetyn osto olisi fiksumpaa...
Aja ensin nykyiset osat loppuun ja säästä sillävälin rahaa. Kun oston aika tulee, käytä kaikki senhetkiset varasi uusiin osiin tai pyörään. Toista.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Pyörä on Serious Rockville. Se mitä osienpäivityksellä haetaan on vähän sama, kuin miksi mielummin pitää ranteessaan Seikoa, kuin Q & Q- kelloa. Mutta, jos osien vaihto on hankala operaatio, jätän sen ehkä väliin. Kuvittelin sen vain menevän niin, että ostetaan uudet parempilaatuiset ( esim. Tourney vs. Deore ) etu- ja takavaihtajat. Ruuvataan vanhat irti ja uudet kiinni. Ehkä siinä on sitten muutakin. Tätä muutakin koitin juurikin kysymykselläni selvittää.
Noh, jos tahtoo niin vaihtoon menee äkkiä vaihtajat, triggerit, ja takapakka ketjuineen. Mutta jos päivittämään alkaisin niin tekisin kyllä 1x9 tai 1x10 setupin. Vaihtaa ne vanhat kuluneet vaijerit ja kuoretkin kannattaa. Takapakkaa jos alkaa vaihtamaan monilehtisemmäksi voi joutua takanavan vaihtoon...
Ite möisin tuon ja ostaisin vähän uudemman käytetyn.
Ei peruskellostakaan arvokkaampi tule vaikka siinä olisi rolexin viisarit.....
Miksi se takapakka pitää vaihtaa ? Eikö Tourney vaihtajien tilalle voi vain vaihtaa laadukkaampia vaihtajia ?
Uudempaa en nyt viitsi ostaa. Tämä pyörä on tänä vuonna ostettu hinnat alkaen malli.
Miksi et ostanut sellaista, missä on paremmat osasarjat ? No, jos olisin ostanut, en kyselisi täällä tyhmiä osien vaihdosta.
Jos kellovertaus tuntui vaikealta sisäistää, niin ajattele omistavasi uusi auto, jonka ensiasennusrenkaat haluat päivittää paremmiksi.
Kaipa se on vain kokeiltava ja mentävä yrityksen ja erehdyksen kautta.
Ne vaijerit ja kuoretkin on vain 72 km ajettu, mitä koko pyöräkin. Ostin tämän pyörän oikestaan lähinnä yhtä retkeä varten, mutta onhan sillä mukava tuolla pirkan- uralla ajella tavan tieajon vastapainoksi. Sen puoleen tämä olisi hyvä aihio harjoitella esim. osien vaihtoa yms.
Ei ladasta tule parempi mersun renkailla...
Nojoo, piti ihan googlettaa pyöräsi.
Itse en raaskisi ostaa 229€ maksavaan pyörään edes laatukumeja....
Toki kukin tehkööt mitä lystää.
Isäsi ei raaskinnut ostaa laatukumeja...
Taidan ajaa tyynen rauhallisesti noilla osilla niin kauan, kuin eteenpäin kulkee. Sen jälkeen kysyn neuvoa jostain muualta, kuin polkupyöräfoorumilta.
:) Älä nyt yhden mielipiteistä suutu!
Voinko kokeilla sopivan välityksen löytämistä Kona Unittiini erilaisilla rattailla cyclocrossini takapakasta, vai onko tässä isokin riski vahingoittaa pyörää? Ostaisin sitten sopivan takarattaan kokeilun jälkeen.
Moi!
Miten ootte litkutukset tehny, jalkapumppu ei vissiin ole ihan paras vaihtoehto, vaikka stanin videossa sitä käytetäänkin. Esim. jos jostain kompuran saan ni minkäläinen pää ilmapistooliiin pitää olla kun presta venttiilinä? Onko kenties myynnissä jotain yleismallia tjtn...
Ihan pelkkä ohut letku riittää joka menee orrstan rungon päälle
Ok. Onko auton kompuralla kukaan saanu ilmaa sisään? Pitääkö olla isompi?
Kiitos vastaukesta. Enimmäkseen työmatkoja varten haen välitystä. Hieman hiekkatietä, mutta muuten asfalttia. 32-18 välitys oli käytössä. Kävin kotimatkalla lähimmästä pyöräkaupasta ostamassa Shimanon 16T rattaan jolla kokeilen nyt. Ainakin liikkeen myyjän mukaan tämä ratas toimisi, kun mainitsin juuri tästä huolesta josta sinäkin puhuit. Myyjän mukaan (tarkistettuaan pyöräni) pitäisi toimia, että on niin vankkaa tekoa (terästä) tuo vapaaratas, että kestäisi ohuempikantaisempaakin ratasta. Mutta, pitäisiköhän tätä tarkkailla? En halua vahingoittaa vapaaratasta. Kaverini ehdotti, että menen suoraan 32-14, mutta ei taida minulla kunto riittää sellaiseen vielä.
Niin ja tuli hankittua tämä mallinen pyörä koska haluan sillä myös ajella työmatkat talvella. Pienennän välitystä talveksi.
Ostin muutama kuukausi sitten käytettynä Edge 800:n millä ikää 2-3 vuotta ja mukana tuli Polarin uusi sykevyö, mutta sykeanturi oli Garminin alkuperäinen. Vyö on toiminut moitteetta tähän viikkoon asti kun ei joko a) tunnista sykettä ollenkaan b) tunnistaa sen liian alhaiseksi c) tunnistaa sen liian korkeaksi tai d) tunnistaa se hyvin satunnaisesti oikein. Vaihdoin pariston uuteen, kiristin vyötä ainakin tarpeeksi sekä kostutin pintoja mitä ei aiemmin ole tarvinnut kertaakaan. Vyö tai anturi ilmeisesti paskana, joten minkälainen tilalle?
Ei taidan Garmini antaa enää takuusta uutta, varsinkaan kun ostopaikkaa tai kuittia ole tiedossa. Tosin voisi Edgen sarjanumerolla tiedustella tietäisivätkö he koska ja mistä ostettu.
Kai te muistatte pestä vyön ihan saippualla käytön jälkeen?
Löytyisköhän pikana vastausta rutinaan vaihteissa?
Edessä pienempi eturatas 34, takapakka suurin ratas 32, middle-mittainen häkki takavaihtajassa (maailmalta kaivetun tiedon mukaan 34 + 32 yhdistelmä menee, vaikkei Shimano sitä konservatiivisena suosittelekaan). Kaikilla muilla kombinaatioilla ei mitään ongelmaa, vaan kaikkein keveimmällä rutisee eli 34 edessä ja 32 takana. Rutina tuntuu jatkuvana taaksepäin pyöritellessä. Seuraavalla vaihteella ei mitään probleemia. Eteenpäin pyöritellessä tuntuu kuin tietyssä kohtaa vaihtajan rissaa kolmen hampaan ajan tahmaisi. Rissan hampaissa ei mielestäni ole liiemmin kulumaa. Ketju pitäisi olla sopivan mittainen, ketju on uusi. (Parhaillaan pyörän pesu menossa, irrotan takavaihtajan ja tutkin tarkemmin.)
Onko tullut vastaavaa eteen? Mikä voisi rutinan aiheuttaa?
(edit. rissat priimat)
Tsekkaisin vielä ketjun mitan. Jos takavaihtaja menee liian vaakatasoon, noin käy. Ai mistäkö tiedän? :rolleyes:
Aiemmin ketju oli yhden lenkin pidempi. Ongelma ei poistunut.
Iso ratas edessä, iso takana - ei ongelmia (tällä kombinaatiolla en käytännössä aja). Pieni edessä, iso takana - rutinaa.
Edit. Testasin kaksi linkkiä lyhyemmällä. Ei poistunut. Rut rut rut... rut rut rut...
Vastaus oli b-tension screw. Pikkurissa oli liian lähellä pakkaa. Olisihan sen joku voinut järkeillä, jos olisin osannut kertoa, että aiemmin isoin ratas oli 28 ja nyt 32.
Mistä olette tilanneet Oakleyn Radar laseihin vaihtolinssejä?
Nyt on aloittelijakysymys, mutta olkoot. Maantiepyörässä toisen pullotelineen ruuvit ovat alkaneet löystyä ilmeisesti tärinän (kanttarit, mukulakivet yms) takia. Kiristän ruuvit aina takaisin mutta paholaiset eivät pysy kireällä.
Onko tämä normaalia, onko tähän jotain kikka-kolmosta (esim uudet ruuvit?) ja/tai pitäisikö huolestua että ruuvin vastakierteet ovat alkaneet mennä sököksi?
Eiköhän noita saa melkein mistä vain. Esim bike24: http://www.bike24.com/1.php?content=...7;product=6592
Kierrelukitetta ruuvien kierteisiin niin alkaa pysymään. Esim http://www.motonet.fi/fi/tuote/60610...errelukite-5gr
Onko tämä nyt oikea osa jos haluaa muuttaa DT240 takanavan 10 pakan vapaarattaan sopimaan 11 lehtiselle shimanon pakalle? https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...99028883,d.bGg
Mikäs hele.. on vikana, kun etujarrulevyssä on väljää vanteeseen nähden. Siis lyön etujarrun pohjaan ja työnnän pyörää eteenpäin, niin eturengas liikahtaa vielä noin sentin verran eteenpäin, ennen kuin jarru sen pysäyttää. Ei nyt mitenkään ajoa haittaa, satuin huomaamaan, kun tarkistelin etupään välyksiä. Mietityttää vaan, että onko jarrulevy hirttämässä kiinni kohtapuoliin vai mitähän tässä tapahtuu. Levy on siis kiinnitykseeltään tuossa keskiöpakassa kiinni. Millään momenttivääntimellä en ole tiukkuutta kokeillut, mutta tiukkaan sen aikanani väänsin.
Lienee centerlock levy, jonka niittaukset pettäneet, uutta levyä tilalle.