Meikästä ihan makia.
Printable View
Meikästä ihan makia.
Maistuis.
https://img.ilcdn.fi/_WW1Dnxn7hA3azD...1d5f629d0f.jpg
https://www.iltalehti.fi/autouutiset...a-12aca5350acc
500kW/900Nm vety-sähkö-hybridi
Tuo vasta komia pirssi onkin^
Voe rähmä! Kävin kokeilemassa sähkövollea ja nyt on sitten ostokuume. Ei pitäisi käydä autokaupoissa.
Rahalla siitä selviää... ;)
Toivottavasti käytettyjen autojen liikkeiden myynti alkaa sakkaamaan syksyyn mennessä entistä enemmän ja näkymään edes hieman hinnoissa Ainakin Kamux tiedotti viime viikolla käytettyjen autojen heikosta kysynnästä. Sähkö- ja hybridiautoja toki menisi kaupaksi jos olisi mitä myydä.
Olisi meinaan kans ostokuumetta, tosin pakon edessä. Riittäisi joku 5-6 v vanha kohtalaisesti ajettu pihi bensavehje, mutta eipä niissäkään tyyliin 15ke meinannut mitään saada.
Lähipiirissä on 2016 vuodelta Hyundai i20. Kokemukset siitä: positiivinen ja pieniruokainen pikkuauto, johon yllättäen mahtuu 4 aikuista hyvin kyytiin. Tavaratilahan tuossa kokoluokassa on vaatimaton.
Intiassa kasattu ilmeisen hyvin, kun ei ole mitää vikaa ollut.
Itselläni juurikin ollut kesäkäytössä 2011/2012 vuoden i20 ja parasta aikaa myös. Syksyksi täytyy hankkia toinen ja hieman suuremmalle tavaratilalle olisi tarvetta. Ei kuitenkaan välttämättä farmarin kokoiselle.
Mutta täytyy kompata positiivisia kokemuksia ainakin tämän yksilön puolesta. 211t km ajettu lähinnä määräaikaishuolloilla. Muistaakseni vesipumpun vaihto ollut suurin ja kallein lisähuolto ja siitäki selvisi edullisesti (~150€). Itse toki tullut tehtyä pienempiä huoltoja (lähinnä jarrut) mihin toki omaa aikaa kulunut, kun varaosat puoli-ilmaisia. Alkavaa ruostettakin hyvin maltillisesti, lähinnä ovenkahdojen ympärillä.
Halpuus tietenkin näkyy sisätilassa muovina ja sisämelu on kova yli 80 km/h vauhdissa. Tuoreemmassa autossa varsinkin sisämelusta maksaisi mielellään vähän extraa.
Hyndain i30 farkku oli joskus ja olihan se huoleton peli eikä yhtään korjattu... ei muuta kuin bensaa tankkiin ja kerran taisin vaihtaa öljyt
Syksyllä Ford vois mennä myyntiin ja pari viikkoa sitten Tampere Turku Tampere välillä ajotietokone näytti 4,2 litraa mutta totuus on tietenkin enenmän... takakontti on huomattavasti i20 mallia isompi ja penkit kaadettuna imasee kokonaisen maastopyörän mutta pikkasen enempi täytyy saada kuin 15 rahaa
Mersu-miehenä suosittelen lämpimästi Mersua. On hyvä ja hiljainen kyyti, myös ajettaessa reipasta ylinopeutta
Viimeks kun olin eemelin kyydissä taksissa niin takana ainakin iha yhtä hirvee mökä kuin muissakin autoissa, vähän yllätyin.
Ihan rengasmelua oli. Sama esim passatissa. Hiljaisin ehkä ollu ioniq 5 ja joku sitikka.
Hep! Olisiko jollakin ystävällisellä sielulla type 2 latauskaapelia kokeiltavaksi Arabianrannan lähistöllä vaikkapa ensi viikon alkupuolella. Oma hybridi lataa moitteetta shukosta, mutta latausasemasta ei vaan onnaa. Auto ei anna minkäänlaista vikailmoitusta. Epäilen, että omasta kaapelista on yksi latausaseman pään pinni / johdin rikki.
Kiitos ja kumarrus,
Matti
Viime kesältä jäi mieleen kun ajettiin pieni matka Mersun E 300 DE:n kyydissä taksilla. Oltiin tovi menty, niin satuin vilkaisemaan takapenkiltä mittaristoon. "Ajetaanko me tällä hetkellä sähköllä?", kysyin. Kuski katsoi mittariin ja totesi että "Joo, näköjään". Lisäsin siihen vain, että enpäs heti tajunnut kun on niin kova sisämelu.
Tosin pitää todeta, että tolppa*****lla on usein paha tapa rengastaa kalliskin auto jollain pingpongeilla. Viis ajomelusta ja -ominaisuuksista, kunhan saa halvalla. Tai sillä, että ne huonon vierintävastuksen paskat tulee polttoainekulujen kautta yhtä kalliiksi kuin kunnolliset renkaat
Joo, samaa olen ollut huomaavinani että takseissa voi olla aivan eri melutaso kuin esim. omissa tai kavereiden siviiliautoissa, vaikka olisi sama Volvon tai Mersun malli. Varmaan isommat taksifirmat ajattavat renkejään kesät talvet jollain LingLongin kitkoilla ja varmuuden vuoksi 4,5 baaria eteen ja taakse.. :)
Vaikuttaa merkittävästi paitsi äänenpaineeseen niin myös äänensävyyn, että renkaat ovat laadukkaat ja paineet kohdillaan. Erityisesti S213 on tarkka, ettei ole liian kovat paineet, muutenkin ujeltaa 50-60 kmh vähän kiusallisesti 20” jättikumeilla. Rengasmelun määrä aika vakio 80-140 kmh. Jonkin verran vaikuttaa ilma-alustan säädöt, korkein Comfort tuntuu inansa hiljaisemmalta kuin Eco tai Sport, mutta siitä tulee takapenkillä lapset ja vaimo merisairaaksi. En tiedä olenko tosiaan jotenkin huonokuuloinen jo nyt, mutta tavallaan järkeenkäypää, että rengasmelu vähenee jos koria nostetaan kauemmas pyöristä. Niin tai ei, mut nojoo.
Minäkään en ole saanut minkäänlaista ahaa-elämystä taksimesen takapenkillä. Onko taksiversioissa mahdollisesti säästetty jossain muuallakin kuin ehkä renkaissa?
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
En tiedä mutta melkein pakko olla, koska ero on niin iso. Uudehkossa C-sarjalaisessa kun istuin viimeksi, niin Hyundai-tunnelmat olivat uskomattomat, melun lisäksi epämiellyttävä pompotus ja tärinä. Liekö joku heavy duty -jousitus tms., viitaten edelliseen voi alusta myös vaikuttaa.
Mielenkiintoinen teema tämä taksi- ja siviiliautomelu
Juu kyllä Rouvan Ford Galaxy on hiljaisempi kuin minun S212. Ajoelämys on silti mersussa paljon parempi :)
Nyt olen kuitenkin VW Multivan hybridiä miettimässä. Siinä olisi tilaa pyörille sisälläkin. Vuoden toimitusaika luvattu, se onneksi jäähdyttää autokuumetta vähän.
No eihän se E-Mersu äänetön ole, mutta onhan se äänensävy jne. ihan eri maailmasta kuin jossain Corollassa.
Pakko heittää vähän löylyä :D
Sprinterissäkin oli hyvä ja tasainen kyyti, hiljainenkin oli. Ylinopeutta ei tarvinut ajaa, hyvä kun sai pidettyä edes liikenteessä kun oli käytännössä jatkuvasti jotain vikaa. Myin heti pois kun meni 2000km ongelmitta. Uskoin sen olleen tyyntä myrskyn edellä.
Pitäis kesälomalla pestä ja vahata autot. Ilmeisesti edellistä autoa ei tullut pidettyä kovin kummoisena kukkana kämmenellä kun en ollut huomannut että pesukinnas on kuopattu jo 4v sitten...
Mikäs olisi hyvä edes etäisesti ympäristöystävällinen liotinpesuaine mitä ei tarvi tilata erikseen ulkomailta vaan löytyis kivijalkakaupoista?
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Bilt Hamber Auto Foam esipesuun ja Auto Wash itse pesuun.
Ainakin Kärkkäinen on noita myynyt. Tai vaikka:
www.autodude.fi
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla