En tiedä mistä johtuu mutta käytin samaisen vian takia takuuhuollossa oman reverbini.. joku tiiviste sieltä sisältä antanu periksi meinas myyjä kun spekuloi mahdollista vikaa..
Printable View
En tiedä mistä johtuu mutta käytin samaisen vian takia takuuhuollossa oman reverbini.. joku tiiviste sieltä sisältä antanu periksi meinas myyjä kun spekuloi mahdollista vikaa..
Jaaha, kuukauden käytössä ollut Reverb päätti hajota eilen. Ensin ilmaantui samaa vikaa, että tippuu alaspäin painon alla, kuitenkin vain millin tai kaksi. Muutenkin tuntui olevan jumissa aina lenkin aluksi. Ekan laskun jälkeen taas toimi hyvin tuota klappia lukuunottamatta. Eilen sitten painoin satulan kotona alas, vaan eipä noussut enää ylös. Ei pidä ilmaa, tolppa laskee ja nousee kevyesti kädellä vetelemällä. Varmaankin joku tiiviste rikki. RCZ:lle viestiä takuusta, kattoo mitä sanovat. Ainoastaan 160km ajettu, säilytetty sisällä. Perhana näitä leluja.
Tuttu juttu. Tiiviste mennyt. Menee pakkasella. SRAMIN kaveri sano mulle että ei kannata yli kympin pakkasilla reverbiä ulkoiluttaa. Menee aina se samanen tiiviste. Ite pidän talvella perus tikkua ja kesällä reverbi. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tolppaan kunhan sitä ei tosiaan vaan pakkasessa hajota.
Kiitti paljon tästä tiedosta. Suomen huolto on itse asiassa parin kilsan päässä meikäläisen kämpiltä! Soitin eilen huollon numeroon, mutta eivät kuulemma voi ottaa tolppaa vastaan suoraan meikäläiseltä vaan ainoastaa jonkin myyjäliikkeen kautta :/ En aina oikein pysty tajuamaan näitä kuvioita... No onneksi Sportaxin Jani oli kuitenkin niin ystävällinen, että lupautui välittämään tolpan huoltoon. Tänään kävin sitten tolpan viemässä Sportaxiin. Täytyy vielä oikein erikseen mainita, että tosi mukavan olosia kavereita paikalla ollut Sportaxin henkilökunta!
Vuoden Gravity Dropper toimi moitteettomasti, kunnes ihan normiajossa napsahti:
http://i.imgur.com/ieL9FRW.jpg
Jaaha, Reverbin tarina jatkuu. Viime tiistaina tuli Sportaxista ilmoitus, että takuuhuollettu tolppa noudettavissa. Keskiviikkona kävin noutamassa ja totesin tolpan toimivaksi. Tänään vajaa viikko myöhemmin piti asentaa tolppa pyörään ja mitenkäs kävikään. Tällä kertaa ilmat pysyvät suurin piirtein sisällä, mutta tolppa vajoaa kuskin painosta viitisen senttiä alaspäin ilman napin painamistakin. Vastaavasti kun ottaa painon pois tolpan päältä, nousee se itsestään takaisin yläasentoon. Paineet nostin takaisin 250 psi, mutta ei auta. Hissitolpasta tulikin joustotolppa. Huoh. Tarvinnee huomenna kiikuttaa taas Sportaxiin ja pyytää toimittamaan uudestaan korjaukseen.
Mulla oli samantyylinen tapaus reverbissä, siinä oli tehtaalta vedetty yksi liukuputki ovaaliksi, ko. osaa ei saa ees varaosana joten korjauksena oli uusi tolppa.
Ilma alkoi katoamaan aina kun sitä käytti (menetti painetta aina vähän kerrallaan kun tiivisteet meni sen ovaalin kohdan ohi), jos jätti ylä/ala asentoon ja tolppaa ei liikutellut, ilmat pysyi sisällä.
Olen ostamassa ensimäistä hissitolppaa ja yritän pähkäillä paljonko pitää sijoittaa että saisi kelvollisen. Olen hankkimassa samaan aikaa uusia kiekkoja, joten tolpassa "säästyneet" sijoitetaan tarvittaessa kiekkoihin. Ajoni on lähinnä keskuspuistossa, kivikossa ja Hallainvuoressa köröttelyä. Pyöräni on Cube Stereo 140 HPC.
Budjetti/keskihintainen vaihtoehto on varmaankin ICE V8 tai Kind Shock Dropzone
Sitten hintahaitarin yläpäästä löytyy tietysti Reverb ja Foxin DOSS
400 EUR tuntuu todella kovalta investoinnilta satulatolppaan, mutta toisaalta en haluaisi käyttää satasta laitteeseen mikä ei kestä/toimi. Mitä suosittelette ja onko muita hyviksi koettuja ehdotuksia satulatolpaksi?
Tossa Stereon rungossahan on valmiiksi reitititys Reverb Stealthille, joka olisi varmaan hyvä valinta. Ei tule ainakaan kaapelit tielle. Pakkanen ei tosin ole Reverbin ystävä, mutta jos se ei haittaa niin erinomainen valinta.
Missä asennossa mahtaa olla se kaukosäätimen "slap/tickle-ruuvi", eli se nopeussäädin...? Sikäli jos se on ilmattu vituilleen ja ruuvi nopeimmalla asetuksella, niin sielä saattaa ikäänkuin olla liikaa nestettä ja nappi siten hieman pohjassa kokoajan, eli koita ruuvata esti hitaammalle ennenkö kiikutat huoltoon...
Jaa, enpä osannutkaan ajatella asiaa noin... Kuinkahan hankalaa tuo kaapeloinnin läpivienti mahtaa rungon sisällä olla?
Miten musta tuntuu että suurin osa tän viestiketjun viesteistä käsittelee Reverbin ongelmia. Johtuneeko siitä että on myös kovin yleinen tolppa?
Se letku tulee siis siitä satulaputken alaosasta ulos, joten ei pitäisi olla vaikeaa. Loppumatka menee sitten jarruletkun kanssa samoihin kiinnikkeisiin.
Mun rungosta puuttuu tuo rungon läpivientikappale, se pitää metsästää jostakin Stealthia varten.
Kuva läpiviennistä
Tuotantomalleissa ei ole tuollaista kuvassa näkyvää läpivientiä, vaan siinä reijän ympärillä on vaan sellainen kumipehmuste. Myös ne letkun kiinnikkeet on vähän erilaiset. Tässä kuvassa näkyy vähän paremmin, mutta stealth tolpan letku tulee siitä satulaputken mustan tulpan läpi. Jos tohon tulppaan saa tehtyä reijän letkulle, niin ei ole pakko metsästää mitään erikoisläpivientejä.
EDIT: Tässä kuvassa näkyy koko systeemi kunnolla
Kiitos avusta! Taitaa olla Stealth kova sana loppuvertailussa.
Ehdin jo viedä uuteen takuuhuoltoon. Kokeilin ääriasennot ja melko monta asentoa välistäkin. Ilmasin eilen johdon/vivun eikä vieläkään toiminut millään nopeusasetuksella. Aina vaan painui painettaessa ja nousi itsestään takaisin. Jotain epämääräistä pulputusta oli kuultavissa kun nosti tolpan hitaasti ylös ala-asennosta. Lisäksi tolppa näytti ryömivän hyvin hitaasti ala-asennosta ylöspäin.
Onko CrankBrothersin Kronologista kokemuksia?
Täytti just vuoden. Alkuperäiset lipsuvat leuat (se lukitus-syteemi...) vaihdettiin ennen ongelmia takuuna parannettuihin versioihin,
(eli myyjä vaihtoi tolppaan osat ja sen lisäks valmistaja laitto suoraan toiiset uudet osat postilla) - mulla zero problemo.
Lev ja Reverbi lojuu hyllyssä joutavina, kun imo toi on kivompi. En kummiskaan suosittele, intternetti väittää ettei noi kestä alkuunkaan -
mulle on varmaan sattunu maanantaikappale kun se ei oo ymmärtäny särkyä.
Tämmöinen ratkaisu uudelta valmistajalta:
http://youtu.be/VHSnHmwujAc
Mistäs on arvon hissitolppakansa Spessun Blackliteä ostanut? Nyt kyllä polttelee niin että...
Reverbi tipahti kesken ajon ja ei pysy paineet enään sisällä, mahtaa olla joku tiiviste mennyt ?, onko kellään neuvoja miten voisin itse korjata vian vai onko korjattavissa ? takuu kuitti kadoksissa jotenka ei takuun piikkiin välttämättä pysty laittamaan. onko kellään kokemuksia mistä varaosat/ kuinka vaikeaa korjata?
^joutuu huoltamaan oikeasti. F-osassa fiksattiin minulla samalla tapaa hajonnut Reverb, syy hajoamiselle kerrottiin mutta en muista enää.
Onko kellään tästä Ice V8 halpishissitolpasta kokemuksia?
http://www.probikeshop.com/ice-lift-...red/79614.html
Molemmat Levit tuli takaisin tänään, olikohan se nyt joku 18.4 kun lähetin ne tjsp. Toinen vaan lähti Englantiin, toinen Saksaan. Taisivat molemmat käydä Ranskassa Racecolla kääntymässä. Vielä ne tossa toimii, mutta yhdellä tolpalla ei viitti mihinkään reissuun lähteä.
Kuinka helposti Reverbin Stealth tolpan voi irrottaa? Eli vaatiiko jotain huoltoa (ilmaus tms.) jos purkaa alapään liittimestä ja vaihtaa hetkeksi normitolppaan. Uusissa on connectamajig-pikaliitin juuri helpottamaan asennusta ja irrotusta mutta miten vanhempi malli
Onko kellään tarvetta tolpalle varaosiksi tai jos haluaa kokeilla korjata. Tein perushuollon muttei pysy ylhäällä. Mun puolesta roskiskamaa, tilaan joko uuden tai ajan jäykällä.
Malli siis KS I-900R, 30,9 / 385. Bonuksena käyttämätön DU-bush.
YV:tä laitettu. Rajamäen romumies on aina kiinnostunut kierrätyksestä.
Yv:tä tuli ja tolppa löysi uuden omistajan.
Laiskana en jaksanut kahlata koko aihetta läpi, mutta kysymystä olisi Reverb stealth tolpan säädöstä.
Mulla on sellainen uudessa pyörässä ja kun laitoin tolpan paksumman osan suunnilleen kokonaan satulaputken sisään niin silti tolpan ollessa yläasennossa penkki jää itselleni vähän liian korkealle. Toki hissin säätö on portaaton, mutta pystyykö hydraulisesti nousevan osan korkeutta säätämään/rajoittamaan niin että se ei pääsisi nousemaan kokomatkaa/liian ylös?
Olisi mukavampaa että tolpan yläasennon voisi pysäyttää siihen omaan maksimikorkeuteen.
Thomson Elite Dropper kotiutui tänään ja löytänee oikean paikkansa myöhemmin viikolla. Vaijeri vaikutti vähän lyhyeltä, toivottavasti sujahtaa Metan rungosta läpi heittämällä..
Lueskelin ketjua tolppien talvikestävyydestä. Reverb stealth, jos säilyttää huoneenlämmössä niin miten käy Suomen talvessa? Onko uusia kokemuksia/tietoa asiasta?
ei taida mitkään reverbit pakkasta kestää.. itellä meni viime talvena tolpasta tiivisteet ja ilmat karkas jonka jälkeen tolppaan tuli joustoa vaikka pumppasin ilmat uudestaan sisään.. eikä tuota tolppaa kyllä talvella tunnu tarvittevankaan, että jäykkä menee ens talvena suosiolla paikalle kun mennään pakkaselle..
Oliko reverbissä joku käyttölämpötila suositus? Meinaan jos menee zaiseks -10 pakkasella meneekö omaan piikkiin. Vai eikö tämä toimi pakkasella ollenkaan? Itse ainakin voisin kokeilla talvella, jotta pääsisi nousemaan pyöränkyytiin helpommin kapealla polulla!