Onpa ristiriitaista tietoa, videon alussa sanotaan ettei mahdu
Printable View
Olen ostamassa Neuron:ON 8 pyörää, mutta facen eMTB Suomi ryhmässä lukemani laittoi miettimään.
Liittyi käynnistysnapin kylmäongelmiin johon kerrottiin Canyonilta vastatun että napin akku latautuu vain kun pyörän akkua ladataan kiinnitettynä pyörään. Jos akkua ladataan irrallaan, niin nappi ei lataudu.
Silloinhan voisi käydä niin että napin akku tyhjentyisi kokonaan jos pyörä ei ole ikinä piuhan päässä. Luulisi että napin akku latautuisi ajon aikanakin varsinaisesta akusta.
Lisäksi joku kertoi Canyonin vastanneen joskus niinkin että pyörän akkua ei suositella ladattavan irrallaan koska se vähentää akun elinikää. Mitenköhän se siihen vaikuttaa.
Jos käynnistysnappi tosiaan toimii noin, niin joudun hylkäämään Canyonin koska en voi ladata akkua koskaan kuin irrallaan kun pyörä on taloyhtiön pyörävarastossa.
Vakavasti harkitsemassa Neuron ON 7 tai 8 hankintaa, joten oletteko olleet tyytyväisiä omiin pyöriinne?
Kun vaikuttaa siltä että muilta merkeiltä ei saa yhtä hyvää vastinetta rahalle, ainakaan Neuron 7:n hinnalla...
Hyvin tyytyväinen olen. Mutta taitaa olla top-of-the-line malli tuota vanhempaa sarjaa jossa ei ole integroitua akkua mutta Foxia ja kaikki XT:tä.
Mulla Neuron:on 7, 2022. On riittänyt omaan käyttöön mainiosti. Pyörä tuntuu ketterältä peruspolkuajeluihin. Olen vaihtanut 130 mm ilmajousen tilalle 140 mm sekä 50 mm riserbarin, leveys 780 mm. Nämä muutokset paransivat alamäkikäyttäytymistä, keula hieman kevenee, mutta ei liiaksi asti. Mutta kyllä sillä vakionakin alamäet pääsee. Toki jos alamäet/bike parkit enemmän kiinnostaa niin vähintään Spectral sitten. Hinta pompsahtaa sitten tietenkin.
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
Omaa neuronia en ole kertaakaan ladannut akku paikallaan pyörässä. Pyörällä ajettu nyt noin 4200 km ja pyörä on kaksi talvea ollut kylmässä varastossa. Akku tietenkin lämpimässä. Ikinä ei ole käynnistynapin kanssa ollut ongelmia. Itse aina epäillyt tuota että latautuisi vain paikallaan. Luulisi pakkasen viimestään vievän virrat napin akusta.
Onko kukaan punninnut tuon pyörän akkua? Miettinyt tuon 7:n ostamista, mutta ongelmaksi tulee sen kuskaus. Peräkoukkua ei ole, sedanin peräkonttiin pyörä ei taivu ellei pura sitä atomeiksi ja kattotelineissä painoraja on 20 kg.
Pitääkö ostaa Trekin eXE, vai isompi auto?
Nyt olisi Neuron ON 7 -20% ja Neuron ON 8 -14%.
https://www.canyon.com/fi-fi/mountai...n-product-grid
Neuron ON 6 ja 7 hintaeroksi näyttäisi jäävän 290 € jos ottaa saman kokoiset akut. Kannattaako investoida kalliimpaan jolloin saisi 12 vaihdetta 10 sijaan sekä ilmeisesti paremman jousituksen sekä hiukan keveämmän pyörän? Kyselee sähköpyöränoviisi.
Edit. hintaero olisikin 540 euroa.
Itse mietin ihan samaa. Muutaman vuoden olen oman luomu-Neuronin ohella vuokrannut sähkö-Spectraleja ja sähkö-Neuroneja. Nyt voisi hyvin ostaa Neuron: onin kun hyvään hintaan saa.
Pohdin, että onko Neuron: on 7 tuon lisähinnan arvoinen? Omalla käytöllä 500wh akku on toiminut Lapissakin 40-50km lenkeillä Kiilopäällä ja pääasiassa kuitenkin ajan Etelä-Suomen polkuja, siksi en ole varma pitäisikö olla suurempi akku. Toinen kysymys on, onko Fox Rhytm 34 selvästi parempi kuin Rockshoxin 35 Silver? Ilmeisesti painoero (melko suuri 800g) 6 ja 7:n välillä tulee pitkälti haarukasta. Jarrut ja kiekot/renkaathan noissa on samat, 7:ssa 12-lehtinen pakka ja vaihtaja kun taas 6:ssa 10-lehtinen (joka sähkössä varmaan riittää ihan OK)
Sen verran hyvät tarjoukset nyt menossa myös lisäakusta, että pohdin myös muutamaa akkuvaihtoehtoa: 504wh vs. 630wh tai 2x504wh setillä. Onko Neuron: onin omistajilla suosituksia näistä versioista (6 vs 7 ja akkuvaihtoehdot)?
Hinnat tällä hetkellä n.:
Neuron: on 6, 504wh akulla: 3070e
Neuron: on 6, 630wh akulla: 3320e
Neuron: on 6, 504wh + 504wh lisäakulla: 3420e
Neuron: on 7: 3868e
Itse tilasin Neuron:ON 6:n.
Perusteluja:
- en tyypillisesti tee niin pitkiä lenkkejä, että akun koolla olisi väliä (tai ainakaan omat lenkit luomuläskillä eivät ole olleet järin mittavia, sähköllä tilanne voi toki muuttua)
- pienempi akku on kevyempi
- tykkään enemmän Shimanon vaihteistojen tuntumasta (läskissä 11 speed SRAM GX ja ainakin siinä on karkean oloinen tuo vaihteen vaihto) ja 10 vaihdetta riittää sähköavustuksen kanssa varmasti
- painava keula tulee luultavasti jossain vaiheessa vaihdettua kevyempään/parempaan (esim. RockShox Pike tai Lyrik, kunhan tulee hyvä tarjous vastaan :))
Kysymys:
Mitä lokasuojia suosittelisitte? Kuvista lisäpisteitä :D
Hyvä päätös
Sama fillari lähti tilaukseen, isommalla akulla.
Isommalla akulla myös tänne. L-koko cool glacier värisenä.
7 tuli laitettua tilaukseen. Minkähän mittainen ketju tuossa on? Voisi tilata jo valmiiksi uutta hyllyyn, kun täytyy muutakin roipetta hankkia.
Ei oo mikään ketju suoraan paketista oikeen pitunen. Aina niitä pitää lyhentää pyöräkohtasesti sopivaksi, ellei tuurilla sitten noi valmiit mitat osu kohalleen. Eli ketjun katkasin kanssa hankintaa, jossei sellasta ole.
126 linkkinen varmaan piisaa, ainakin Spectralissa riittää. XT(8100) tai XTR(9100) tasonen kannattaa suoraan ottaa.
Uuden sähköpyörän hankinta harkinnassa ja toivoisin hieman näkemystä kokeneemmilta. Taustaa pari vuotta maastopyöräilyä jäykkäperäisellä Orbea Laufeylla, ja nyt sähkötäpäri kiinnostaisi. Pituutta 188 cm ja painoa 115 kg. Käyttötarkoitus maasto ja työmatkapyöräily muutaman kerran viikkoon 12km/suunta.
Vaihtoehtoina pyörinyt pakasta revityt Neuron:ON6 (ehkä ON7) sekä nyt tuli myös mahdollisuus vuoden 2021 käytettyyn Neuron:ON8-pyörään, jossa kilometrejä 3500 km takana, mutta hintaa 1000 euroa vähemmän kuin ON6:lla. Miten tällaisen käytetyn hankintaa kannattaisi lähestyä? Kauanko moottorit kestää eli onko jotain mistä kannattaisi olla varpaillaan?
Tuleeko mieleen muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Toivoisin
Moro!
Onko porukka kuskannut Neuron:ON vetokoukkuun laitettavalla telineellä? Mietin tuota rungon kiinnitystä, että mihin sen laittais kiinni. Iskari ja juomapulloteline aika pahasti tiellä. Paras vaihtoehto mitä keksin on, että irroittaa juomapullotelineen ja tuosta iskarin alapuolelta sen kiinni. Turhaa jumppaa kyllä irroitella tuota juomapullotelinettä, mutta minkäs teet kun tuo geometria on tuollainen. Jos jollain on parempia ideoita niin kertokaa ihmeessä.
Pyöränä Neuron:ON9 ja pyöräteline Hapro Atlas Premium Xfold 2
Itsellä kulkenut Velospace XT2:n kyydissä satulaputkesta kiinnitettynä. Ainakin nuo Thulen kourat saa pyöritettyä että saa joko vaakaputken ylä- tai alapuolelta kiinni.
Niin kaipa sen siihen satulaputkeen voisi laittaa kiinni. Siitähän se on pistettävä tuohon huoltotelineeseen. En ole ihan varma miten tuossa pyörätelineessä riittää korkeus. Yksi mielestäni tuon pyörän huonoista puolista, että joutuu tuohon hissitolppaan laittaa kaikki telineet kiinni.
edit: korjattu lausetta
Esim tuosta rungon pystyputkesta ennen varsinaista satulatolppaa saa kiinni tai sitten tuolta alapuolelta mahtuu kanssa ottamaan mitä testailin.
https://i.postimg.cc/BbC86LVq/image.png