Jos se ei toimi niinku manuaalissa lukee niin sit vaan postia Stefanille ät Lupine ja jos ei hänen ohjeet auta niin sit valo pajalle.
Printable View
Jos se ei toimi niinku manuaalissa lukee niin sit vaan postia Stefanille ät Lupine ja jos ei hänen ohjeet auta niin sit valo pajalle.
Onneksi XXL:stä oli Pikot loppu. Tuo uusi kaukosäädin yhdistettynä Pikon kypäräkäyttöön kuulostaa toimivalta kokonaisuudelta.
2016 Lupine esite (pdf)
Aika hyvältä näyttää tuo appsi
Mielenkiintoista nähdä paljon he tulevat veloittamaan siitä kakesta. Mallejahan tulee Piko X4 tai Piko X4R (remote?) ja Wilma 7 tai Wilma 7R. Toivottavasti hinnat pysyvät kurissa. Jos uusien mallien hinnat ovat nousseet ja tulee vielä lisä kakesta niin kalliiksi tulee :-)
Laittakaa linkkejä tänne kun hinnat on julkaistu.
Pitäiskö kännykkää räplätä valojen säätämisessäkin?
Väärä suunta.
Ennemmin minä kännykällä säädän kun lasken jotain valojen vilkautuksia ja yritän muistella montako wattia mikäkin on...
Mulla on setuppina noin suunnilleen 5%, 30% ja 100%. Hyvin mä olen niillä pärjännyt. Ihan kaikkeen ei tarvii appsia.
Mulla on ollut vuosia ohjelmoituna 50% ja 100% tehot. Käyttäisin eri tehoalueita varmaan enemmän jos käyttö olisi kätevää. Kyllä mulle tuollainen appsi kelpaa, olisi tuota diagnostiikkaakin.
Ei kai kännyä tarvitse varsinaisesti valoa käyttäessä vaan sen ennakko-ohjelmoinnissa.
Jaahas, nyt Lupinelta tulee tuo lataus-USB mokkula jolla voi ladata itse Lupinen akkua jostain ulkoisesta laitteesta USBin välityksellä. Nyt te jotka tiedätte jotain sähköjutuista, miten pitkään menee Son Delux napadynamolta ladata 13.2 Ah kokoinen akku esim 50%:sta 100%:iin jos napadynamo antaa virtaa maksimitehollaan?
Tuo Genius 2.0 USB-laturi täytyykin laittaa välittömästi hankintaan.
Mä tuota dynamon maksimitehoa yritin haeskella huonolla menestyksellä, uskoisin sen olevan 4W luokkaa, 4V jännitteellä 1A. 13,2 Ah ei tosin kerro lupinen akun kapasiteestista mitään, kun jännite puuttuu, mutta lienee taas turvallista olettaa senkin olevan ~4V, joten kokonaiskapasiteetti olisi about 55Wh. Puolesta akusta täyteen lataaminen kestäisi siten noin kuutisen tuntia
Ja riippuu laturista myös. Perus-Wiesel taitaa pystyä parhaimmilllaan 1.2 A:n virtasyöttöön, Charger One taas pukkaa virtaa jopa 2.5 A.
Piti ihan käydä mittaamassa oman lupine-akun jännite, ja näyttäis täytenä olevan 8,2V, eli tuon mukaan kapasiteetti olisikin 110Wh. Latausaika olisikin sitten tuplat.
Laturi ei lataa koko aikaa "täysillä". Lisäksi niiden ilmoitetut latausvirrat on yhtä "oikein" kuin ilmoitetut akkujen kapasiteetit.
Ikuisuuden, 13.2 Ah x 8 V = 105 Wh * 0,5 = äbout 50 Wh ja se napa painaa vissiin 3 W ulos joten 50 Wh / 3 W = äbout 17 tuntia ja lisäksi se napa painaa ulos vissiin max 6 V jolla se ei välttämäti lataa mitään.
Joku oikea sähköinzinööri varmaan tarkentaa ja korjaa mutta jotenkin nuin mä sen kalkyloisin.
Ikuisuuden, 13.2 Ah x 8 V = 105 Wh * 0,5 = äbout 50 Wh ja se napa painaa vissiin 3 W ulos joten 50 Wh / 3 W = äbout 17 tuntia ja lisäksi se napa painaa ulos vissiin max 6 V jolla se ei välttämäti lataa mitään.
Joku oikea sähköinzinööri varmaan tarkentaa ja korjaa mutta jotenkin nuin mä sen kalkyloisin.
Mutis on oikeassa tuossa hakkuri asiassa joten itseasiassa koska se joutuu nostamaan hakkurissa jännitettä niin max. latausvirta tippuu jolloin se vie teoreettisellakin 100 % hyötysuhteella koko vuorokauden ajoa.
Jos tota pitäisi jollain järjellisellä ajalla latailla napadynamolla niin teho pitäisi olla luokkaa 20 - 30 Wh ja tietenkin silloin se vaatisi 25-35 W lisätehon polkijalta ja se alkaa olla jo mun FTP:n yläpuolella. Froomelle ja team Skylle toi ei tietty olisi ongelma.
Ei se Froomekaan saisi sen enempää virtaa ulos kait ainakaan SONDelux dynamosta mitä VesaP:kään... Meinaan toihan antaa maksimivirran ulos jo jostain suht alhaisesta nopeudesta alkaen ja sit virrantuotto ei ainakaan nouse enää samassa suhteessa vaikka ajaisit satasta.
Mutta joo, menee niin offtopiciksi Lupine ketjussa että jatketaan Lupineista nyt. Vaikka itse toki kysyinkin :) Loppuarviona voisi sanoa ettei siis kannata Lupine akun lataus napadynamolla. Antaa ennemmin napadynamon virran napadynamoon kytkettyyn valoon ja muihin sähkölaitteisiin kuin Lupinen akkuihin.
Onko kukaan bongannut uusien mallien hintatietoja?
Huh huh. Nyt on kyllä kovaa kamaa Lupinelta saatavilla. About koko wishlist mitä pistin niille asiakaspalutetta viime vuonna on nyt saatavilla.
Usb in - usb out!
Remote kaikissa malleissa!
Tuosta saisi jo aika ultimate paketin pidemmälle lenkille.
(usb-latauksen autuus ei siis ole vain dynamolatauksessa vaan, että ei tarvise mukaan kuin yhdenlaisia latureita)
Iltasella laitoin Lupinelta tilaten lisävalaistusta. Pitkään pähkin eri mallien välillä, mutta Pikoon lopulta kallistuin, sille on muutama muukin käyttö tiedossa. Remotea ja bluetoothia en kokenut kaipaavani missään, mutta uuden mallin valoteho toki kelpasi. Monta erilaista variaatiota tuosta nyt saa, mutta näillä näkymin Wilma 7 pysyy tangossa ja Piko menee pienellä akulla kypärään. Meinasin tuuskata Pikon tankokiinnikkeestä ja Wilman gopro adapterista tankokiinnikkeen Wilmalle, niin ei tarvitse kuminauhoilla kikkailla. Katotaan tuleeko siitä mitään. Väittivät toimitusajaksi koko paketille 30-45pv, toivottavasti ei ihan niin kauan mene.
Onko noista diffuusoreista kokemusta, onko laajentunut valokeila käytännössä toimiva juttu vai viekö se vain paljon tehoa? Lähinnä meinasin tangossa olevaan Wilmaan sellaista.
^Se kuminauha on just toimiva systeemi joka minimoi turhan kikkailun. Joitakin valoja on ollut muutamalta merkiltä ja just erilaiset kiinnityspalikat on ne joista koituu eniten hankaluuksia kun kuluvat, hajoavat ja hukkuvat.
Lupinen "kiinnikerauta" näyttää kyllä ihan näppärältä systeemiltä sinänsä.
Toisaalta mulla on Wilma pariin kertaan päätynyt vaijerin varaan, kun kuminauha on irronnut vähän kovemmassa rytyytyksessä. Eli idea ei varmaan ole hullumpi.
Jokos TomiKoo sai Pikonsa? Itse laitoin tilauksen tiistaina klo 16:08 ja 18:45 tuli viesti että Piko on jo matkalla Suomeen. Tännekin lähti ilman remotea 3.3Ah SmartCore akulla.
Ensimmäinen lähetys on matkalla, 6.10. lähti tännekin tulemaan. UPSin seurannassa annetaan arvio 13.10. saapumiselle. Toisaalta eipä juuri ole hoppua, pari viikkoa on mennyt lentsussa ja jälkitautia taltutetaan nyt tuhdilla kuurilla. Että ajellaan varmaan vasta viikon päästä aikasintaan.
Tuossa ensimmäisessä lähetyksessä tulee nyt Piko 7 ja kiinnikkeet ym sälää. Heavy duty pääpanta oli vielä jälkkärissä, joten Piko SC Duo tulee parin viikon päästä perässä. Otin palikoita sillai, että saa omaan ja pojan kypärään Pikon pikkuakulla ja Wilmalle jää kaksi isompaa akkua.
No nyt eka paketti on kotona, Piko X7 ja härpäkkeitä. Olin työreissussa alkuviikon, joten toimitus viivästyi ja UPSin kanssa oli melkoista säätöä sopia uutta aikaa. Mutta vihdoin perillä. Piko SC Duo ei ole vielä edes lähtenyt, joten sitä odotellaan vielä hetken.
Pikaisesti pyöritellen vaikuttaa hyvältä. Virkataan iltasella lamput paikalleen, niin pääsee testaamaan. Wilman GoPro kiinnike näyttäisi asettuvan oikein mukavasti tankokiinnikkeeseen, kuten ajattelin. Myös Wilman diffuusori vaikuttaa loistavalta, pojalle laitetaan kypärä-Pikoon myöskin diffuusori.
http://tomikoo.kuvat.fi/kuvat/Fillar...g/_smaller.jpg