Tilasitko noita Haveneita? Miltä ovat tuntuneet? Itse olen kans samoja katellu Canyoniin korvaamaa kapeat/"painavat?" mavic crossridet. Mutta ku ei saa päätetyksi mitkä ostaa. Noissa nyt on hinta suht kohdallaan!
Printable View
Sram Roam ja Rail vm.2014 kiekot hintoineen ilmestyneet ainakin bike-components.de sivuille. Noita Roam 50 kiekkoja voisi harkita, saapi XD vapaarattaalla ja navoissa DT Swiss 240 sisuskalut. Tuossa jotain juttua noista: http://www.bikeradar.com/mtb/news/ar...aunched-37003/
Edit. Srammin kiekot voipi unohtaa, noissa on pinnojen nipat esillä. Eipä viitsi tubeless käyttöä varten teippailla.
Harkitaan nyt sitten Fulcrumin red metal
kiekkoja. Hiukan painavat mutta pitäisi olla myös XD vapaaratas yhteensopivat.
Shimano xt m775 antautui jo kolmannen kerran. Aina pettävä komponentti on ollut vapaaratas. Nyt en enää jaksa vaihtaa osia. Mistä uudet kiekot täysjäykkään yleiskonemaasturiin, jolla ajelen varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn. Massaa fillarin päällä on 105 - 135 kg rahdin määrästä riippuen. Alusta on asvaltista sorateihin ja jopa helpoille poluillekin tällä pyörällä eksyn. Tosimaastoon on sitten toinen pyörä. Budjettiraja on jossakin parin sadan paikkeilla. Centerlock levyjen kanssa yhteensopivuudesta tulee bonusta, koska voisin hyödyntää nykyisiä jarrulevyjä.
Onkos noista Pacenti TL28 kehistä jo kertynyt täällä porukalle kokemuksia? Sellaiset vaikuttaisi sopivalta, mutta arvon että kestääköhän ne jäykkäperäisessä isopyörässä takana. Crestit kesti 26" koossa jäykkäperässä takana ihan ok, pystyyköhän tuo samaan lujuuteen?
Mä sain uuden pyörän noilla ale-Haveneilla kasattua ajokuntoon perjantaina ennen Messilän enskakisoja. Yks työmatka ja vähä polkuajelua, lauantaina Messilässä pari kolausta vanteelle ja renkaasta kylki auki, jolloin vanteessa oli jo muutama kolhu, mitä
pihdeillä sain korjauiltua. Sunnuntain kisojen jälkeen ku vaihdoin joku päivä taas rengasta, oli ihan silminnähtävää sivuttaisheittoa vanteessa.
Onhan noi enskakisat vähä rajumpaa paukutusta ku normi polkuajo, mut silti lievä pettymys ku cyclossa Eastonin EA90 SL:t kesti aikamoistakin kivikkorallia täysin suorina jarrupintojen loppuun asti.
En tiiä onko nipoissa kierrelukitetta ku rihtaaminen tuntui vähä hankalalta, enkä vielä jaksanu ees rengasta irroittaa ja yrittää tehä sitä kunnolla.
Ardentit, Hans Dampf ja joku Bontragerin rengas asentui ja tiivistyi laakista ja erittäin helposti.
Ehkä pitää taakse harkita hissipyöräilyä varten Flow Ex:llä rakennettua kiekkoa, jos vaikka kestäisi paremmin.
Kuskilla painoa reilu 80, takapää joustaa 130mm ja rungosta johtuen ison ilmatilan renkaat ei mahdu, eli silläkin lie oma osansa kolinaepisodissa.
2 edellistä kautta ajoin haveneilla enskan sm-sarjaa kisaa ja kaikki muutkin ajelut. Pari juttua tulee mieleen:
- Oijo mieluummin jakarilla kuin pihdeillä
- Tilaa heti nippoja ja varapinnoja, jos katkee, niin 6 viikkoa meni ennen kuin sain tilalle. Ne nipat on erikoisia. Itse hommasin niitä hi5biken kautta, mutta Shimanon maahantuomia, joten mikä tahansa pitkäpinnainen (pun intended) shimanon kamoja myyvä liike käy.
- Rihtaaminen tiukkaa koska siinä on kaksi kierrettä, nippa on kierteellä kehässä ja pinnassa, löysää vaikka yksi kunnolla niin tajuat.
- Itsellä 90kg painoa, ja voimakkaan rymistävä ajotyyli. Ajoin niillä pari DH kisaakin. Riittävästi vain painetta renkaaseen niin nuo kiekot tuntuvat kestävän melkein mitä tahansa.
Hyvä kuulla. Kestävyyttä mietin, kun tuo ajotyyli tosissaan on aika rymistelevä ja painoa on riittävästi. Just Riding Along suosittelee noita ainoastaan XC käyttöön. Mutta enköhän minä nuo tilaa, kehiähän saa lisää jos ne menee rikki.
Oliko sulla nimenomaan 29" -versiot? Mulla oli takana 2.25" Ardent kahdella barilla, joka oli näköjään ihan auttamattomasti liian vähän hissimäkeen. Mut pitää tutkia nippoja jahka jaksaa/kerkiää. Pieni vipatus ei nyt vaan jaksa levarikiekossa jotenki tällä hetkellä vaivata.. (kuuluisia viimeisiä sanoja?)
Itselläkin jossain vaiheessa viimeyötä putkahti mieleen että, niin minähän kirjoitin 29" kiekko topicciin. 26" kokoisena minä niillä olen ajanut. Itsellä pääasiassa takarenkaana niillä kiekoilla oli Crossmark LUST ja kuivalla kelillä painetta takana n.2.8bar ja märällä 2.5bar. Mielestäni tuossa 2.25 koossa Maxxiksella ei edes EXO kylkiset kestä hissipyöräilyä takana kovin hyvin. Pitää olla noita LUST renkaita jotta kestää, ja tuolla setupilla on niitäkin mennyt kiveen iskemisen takia rikki noin yksi rengas kesässä.
Onko kenelläkään hyviä tai sitten huonoja kokemuksia Shimanon kiekoista?
Esim. MT55 (http://www.bike-discount.de/shop/k67...k.html?mfid=43) tai MT 65 (http://www.bike-discount.de/shop/k67...n.html?mfid=43)
Hinnat olisivat kohtuulliset.
Ok. Onko simpalle samassa hintaluokassa vaihtoehtoja? Tai paljonko pitäisi panna euroja tiskiin, jotta saisin asialliset kiekot sekakäyttöön? Myönnän itsekin särkeneeni xt (vm 2008) navasta vapaarattaan kolmesti viidessä vuodessa. Lyhyin kesto vajaa puoli tuntia. Otti päähän. Joo.
Shimanon napoja ollut käytössä ihan tarpeeksi kauan. Yhden etunavan ja yhden takanavan laakerit olen rikkonut 765-sarjasta ja yhden takanavan laakerit 775 -sarjasta. Kumma kun sitä navassa "kiinteästi" olevaa laakerikuppia ei ole voinut tehdä vaihdettavaksi. Ajo on ollut ympärivuotista säässä kuin säässä. Konelaakerinapoja olen rikkonut 0 kappaletta. Sun Ringlen Disc Jockey -navasta olen vaihtanut konelaakerit, kun valmistaja oli laittanut viallista erää olevat laakerit niihin. Takuuna tuli noihin uudet laakerit.
Oho, tuossa ihan yllättäen huomasin kuinka edukkaasti nykyään saa valmiita 29" kiekkoja. Tuollaiseen pariin minunkin rahat riittäisi. :) XT -navoilla koko pari 135 € Saksan Alveilla...
http://www.bike24.com/1.php?content=...gc=0;orderby=2
Tarkoitatko, että luulit laadukkaaksi vai onko omaa kokemusta? Minä idiootti luulin, koska niin sanoivat mainoksessakin..
Teslan rakennehan on toisenlainen kuin Switchissä. Vapaarattaan "jousikynnet" ovat navan rungon puolella, kun taas vapaarattaan (eli se murkula mihin pakka tulee; pahoittelut terminologian virheellisyydestä) sisäkehä on tiuhaan hammastettu. Mutta nytpä onkin niin, että ne vapaarattaan hampaat jostain syystä osuvat navan runkoon niiden kynsien välissä, ja syövät sinne alumiiniin uria. Oireet alkoivat, kun huomasin ns. klappia kammissa, poljettaessa napa otti ikään kuin kiinni, mutta nytkähti sittenkin vielä hitusen eteenpäin.
Mun diagnoosi on, että vapaarattaan hampaat yrittävät ensin ottaa kiinni niihin uriin, ja sitten vasta kynsiin, ja siitä tuo klappi. Sattuipa juuri ajoreissu ulkomaille kun napa alkoi oreilla. Oireet pahenivat kilometrien myötä, ja sitten se erässä kivikkoylämäessä antautui kokonaan kun sai vähän enemmän vääntöä, eikä sittemmin pitänut enää yhtään polkemista. Tuli potkukelkkailua 10 km. Sisältä löytyi jonkun verran alumiihitua, ja urat vähintään entisenlaiset.
Reklamoin Superstarille, ja ilmeisesti pitää lähettää koko kiekko Englantiin "tutkittavaksi", mikä tuntuu kovin turhauttavalta. Mietin miten voisin saada jokinlaisen hyvityksen ilman, että saan takuuna kiekon kasattuna uudelle Teslalle. Menee pian kehät solmuun ympäri maailmaa lähetellessä. Ja aikaa palaa.
Maailman foorumeilla on ollut muillakin Teslan kanssa ongelmia. Jokohan sitä oppisi jotain.
Dt Swissin 240 oversize navan 20mm adapterit pitäisi saada vaihdettua. Toinen puoli lähti nopeasti ruuvaamalla, mutta toinen puoli akseleineen jäi vielä kiinni. Kuminuijalla ja ruuvarilla olen saanut hieman sitä ulos mutta en kokonaan. Onkos tähän jotain jippoja? 20mm maxlea ei ole käsillä.
Kysyn kokemuksia... ...jos joltakulta Suomesta löytyy... (Carbon)
Kysyn, koska en tunne asiaa riittävän syvällisesti. Eurokaan ei aina ole paras konsultti. Vai olisiko syytä luottaa Georgeen?
Mistä edullisimmin:Hope Hoops Pro II Evo SP - NoTubes ZTR Flow EX,29 kiekot?
^oletko itse yhtään katsellut? Jos jotain vertailuhintaa voisit heittää niin pari juttua vois tsekata, mutta ei millään kaikkia bookmarkkeja käydä läpi.
Wigglestä noi Hoopsit on yleensä saanut kohtuullisesti. Toi sun setti ~410€ kotiin kannettuna. Tai enemmän tai vähemmän riippuen sun henk. koht. Wigglen ale-%:sta.
joo olen katellut,tällähetkellä bike-component.de johtaa 409€,postit tosin 10€,wigglellä ilmaiset.Tuota wigglen tarjousta en löytänyt.Bike24.ssa muutaman kympin kalliimpi.Crc:stä tarkstelin ja jos oikein katsoin etu ja takakiekon tilaaminen erikseen tulisi edullisemmaksi kuin kiekkoparin tilaaminen ? Lähinnä kyselin jos jollain olisi esim edullista ebay myyjää tiedossa,tai alekoodia+halpaa kiekkosettiä.
Onko hope pro 2 evo ja hope pro 2 evo sp navoissa eroja?.Winstanleyllä dt swiss:llä pinnat esim bike24:ssa sapimit http://www.bike24.com/p228259.html.Muutenhan nuo on aika identtisiä.Lähinnä tuo napojen ero kiinnostaa.Hinta winstanleyn eduksi.
Tarkottaisko tuo SP ihan "straight pull". Vaatii siis erilaiset pinnat verrattuna perinteisiin napoihin, eli suorat vs. perinteinen j-pinna.
^tuossa voi olla vinha perä.