Openstreetmap ja/tai SuomiPro. Ensinmainittu on ilmainen ja toinen maksaa.
Printable View
Kiinnostaa tuo säätäminen.
En omista laitetta, mutta olen kuvitellut, että fetch-mapin kuvatiedosto kalibroidaan Garminin custom map ohjelmalla. Vai saako sen suoraan Garminiin käyttäen map-tiedoston valmista kalibrointia.
Voisitko lyhyesti kertoa millä ohjelmilla sait ne Karttapaikan rasterikartat muutettua Garminin ymmärtämään vektorimuotoon, vai hyväksyykö tuo Edge 800 myös rasterikarttoja? Yleensähän Garminin vehkeet käyttävät vain vektorikarttoja, poikkeuksena jotkut maastogepsimallit kuten Oregon ja Dakota.
Edge800 on listalla ;)
http://www.garmin.com/garmin/cms/cac...aps#fragment-3
Voin palata tähän aiheeseen myöhemmin vaikka laittamalla ohjetta kun on aikaa myöhemmin. Karttapaikka ei tästä toiminnasta tietenkään tykkää vaikka verorahoilla nuokin kartat tehty on. Ei tuo mikään ylivoimainen homma ollut kun sen yrityksen ja erehdyksen kautta opetteli. Aikaa toki meni.
Tänään lenkillä sanoi kosketusnäyttö sopimuksen irti. Soft/hard resetointia ja softapäivitystäkin on kokeiltu - ei apua.
Vajaan vuoden toimi muuten ilman suurempia ongelmia.
--sami
Mikäköhän mättää, kun edge800 rupes kettuilemaan. Kahdella viimeisellä lenkillä (4h+6h) näyttää koko ajan sykkeen olevan noin 170-250, välillä tosin on hetkellisesti pudonnut normaaleihin 100-130 lukemiin??? Olen pessyt hyvin kangasmallisen sykevyön sebamedillä, niin kuin aikaisemminkin, jolloin ongelmia ei vielä ollut. Vyö on ollut normaalilla kireydellä, joten siitä ei pitäisi johtua. Kalorinkulutus näyttäisi kuitenkin menevän vanhan kaavan mukaan, eli ihan kuin laite tietäisi oikean sykkeen, mutta näyttää silti "hieman" yläkanttiin tuota sykettä laitteen näytöllä. Garmin connectiin siirrettäessä sykkeet edelleen "tapissa"?!
Softa versio 2.20.0.0 (uusin jonka webupdater on ladannut?)
Mä olen ainakin käyttänyt 800:sta myös autossa ne harvat kerrat kun navia opastukseen tarvii. Toimii ihan riittävän hyvin. Olen kyllä kiinnittänyt sen varmaan hieman lainvastaisesti rattiin, mukana tulevilla ohjaustankokiinnittimillä.
Mun edellinen sykevyö muuttui herkäksi paidan lepatukselle ja sykkeet oli ihan mitä sattuu. Lopulta se alkoi näyttää jatkuvasti jotain lepatuspiikkiä ja sykkeet saattoivat olla ihan tasaista minuutinkin kerrallaan. Muutaman kuukauden ikäisen sykevyön diagnosoin vialliseksi, etenkin kun pätkimistä oli myös matalilla sykkeillä ja toisella vastaanottimella. Viikossa tuli takuuna sitten uusi tilalle.
Garmin ei herjaillut mitään puuttuvasta signaalista, vaan näytti aina iloista viivasuoraa sykettä joka sitten pompahti aina kun joku signaali tuli.
http://www.garmin.com/garmin/cms/cac...ail/custommaps Tuolla Garminin ohjeet noiden omien karttojen tekemiseen, ensin pitää tietysti olla karttamateriaali kuvatiedostona.
Tuo olikin hyvä tieto! Olin kuvitellut, että Edge 800 useimpien Garmineiden tapaan huolii vain vektosikarttoja. Mutta näköjään se syö myös rasterikarttaa sen "Custom Map" ominaisuuden myötä. Eli tässä säästyy siltä varsin työläältä rasterikartan vektoroinnista!
Kiitos vinkeistä!
Soittelin aamulla Garminin tuotetukeen ja suosittelivat suorittamaan tehdaspalautuksen. Tein sen, vaihdoin sykevyön pariston ja ostin apteekista "ultrasound transmission gel" -nimistä geeliä, jota laiton vyön kontaktipinnoille + lähettimen nastoinin. Nyt ainakin kotona istuessa sykkeet on normaalit, eikä heittoja ole tullut viimeiseen 45 minuuttiin. Huomenna ajamaan ja lisää tarkastelua!
Jos joku vielä taistelee sen usb-tulpan kanssa niin kekkasin tuossa äsken, että sitä liparetta hiukan venyttämällä saa sen usb-reikään menevän kumitörröttimen kohtisuoraan sinne koloonsa ja tulppa asettuu kerralla hyvin eikä tartte "hieroa" eikä muuta.
Onko muilla muuten lähtenyt kosketusnäyttö miten pahasti naarmuuntumaan? Mulla on kuukauden jälkeen selvästi näkyvissä jotain pientä skraidua, pitänee joku suojus hankkia.
On mullakin hentoa kuluma näytössä, ei tosin mitään häiritsevää. Aiemmin kokeilin suojaa toisessa härvelissä, heijasteli pirusti ja oli lisäksi yliherkkä naarmuuntumaan. Lisäksi kosketusnäyttö ei toiminut ihan yhtä herkästi kuin ilman suojaa. Ei jäänyt pitkäksi kokeiluksi!
Tuota venytystä on tullut itsekin käytettyä. En tosin ole kovin huolissani, jollei se ole hyvin paikallaan, liittimet on sisäisesti suojattuja ja vesitiiviitä. Märkää liitintä ei tietty kannata käyttää ja muistikortin kontaktit voivat olla kastuessaan epämääräiset (eikä muistikortti yleensä ole vesisuojattu). Tässä testi upotuksesta veteen 5 minuutiksi, näyttäisi että usb-liittimen tulppakin olisi testissä raollaan? http://www.youtube.com/watch?v=_iS7TtUmJmY
Nyt olis kiire! Piti siirtää Bike Route Toasterilla kohta alkavan lenkin reitti G800:een mutta ei se paska nyt toimi. Toaster herjasi että vaatii päivityksen Garmin Communicatoriin, entinen versio oli joku 2.9, uusi 3.1. No, päivitin. Mutta nyt vaikka Toaster väittää että "Course writed to device" niin ei sitä siellä MISSÄÄN ole!
Mikä vikana?
Ja kun yritin äkkiä etsiä miten noita tcx tai gpx filejä siirretään reitiksi tuohon 800:een niin sitäkään tässä kiireessä osannut tehdä.
PRKLE!!!!!!!!!!!!!!
ps) Mulla 64 bittinen IE, ja Garmin Communicatorin spekseissä luki ettei tue 64 bittistä IE:tä. Mun Windowssin käynnistysvalikossa on "Internet Explorer (64bit)" ja sit lisäksi "Internet Explorer" pelkästään. Mutta kummallakaan tuo siirto ei toimi.
ps2) Asensin Firefoxin. Ei toimi silläkään. "Data written to device" tulee, mutta reittiä ei löydy mistään. ARGHHHHHHHHHH!
Jos en ihan väärin muista, niin mä oon tehnu 705:ssa siten, että olen kopsannu tcx tiedoston suoraan polkuun G:\Garmin\Courses jossa g on tuo Garminin sisäinen muisti. Toinen vaihtoehto on ollu käyttää SportTracks:n courses pluginia. Veikkaan, että toimii samalla lailla tossa 800:ssa. Ehdit varmaan kyl jo lähteä.
64-bittisessä Windows:ssa tosiaan on erikseen myös 32bit IE. Siinä yleensä noi plugint toimii paremmin kuin 64bit versiossa. Mut ilmeisesti sulla sekään ei näköjään auttanu.
Jos kyseessä on Win7 64 bittisenä, niin yksi konsti on ajaa kyseiset ohjelmat VM:n alla. Eli Virtual Machinessa ja siinä XP-moodissa. Tämä ei sisälly vakiona Win7 käyttikseen mutta sen XP-virtuaalikoneen voi ladata Mikkisoftan sivuilta:
http://www.microsoft.com/windows/vir...c/default.aspx
Tämä emulaattori ei tosin toimi noissa perus Win7, eli Home versioissa. Usein 32 bitisen ohjelman toimimattomuus 64 bittisessä Wintoosassa johtuu myös uuden Windowsin mukanaan tuomista laajemmista tietoturvakäytännöistä. Täältä apua siihen:
http://www.pugetsystems.com/blog/201...-applications/
Itellä win7 64bit toimii ja ei toimi. Välillä menee mukisematta läpi, mutta yleensä joutuu kikkailemaan nimen kanssa (jos reittilistalta löytyy jo lähes saman niminen, ei saa olla liian pitkä nimi, ei mitään ylimääräisiä alaviivoja tyhjiä yms.)
Pikainen kommentti (täytyy palata katsomaan Vueltaa nauhalta) niin kopioimalla tcx filen /courses (taisinnepäin) hakemistoon tosiaan värkki löysi reitin. Olin kokeillut kopioida sen sinne samaan hakemistoon minne Garmin tekee itse ne reittinsä. Pitkin laittaa toisen levyaseman reitti-hakemistoon.
Mutta millä tuon laitteen saa opastamaan ajaessa? Nyt reitti oli vain kartalla mutta laite ei kertaakaan piipittänyt risteyksissä että "vasemmalle, oikealle jne" Milläs nuokin saisi päälle? Nyt pitää itse seurata viivaa kartalla ja kääntyä oikeissa paikoissa ilman laitteen apua.
TCX ei käsittääkseni reititä, eli siinä muodossa pisteitä on x-määrä ja navigointi tapahtuu linnuntietä pisteeltä toiselle. GPX muodossa taas reitin varrelta valitaan muutama piste ja laite laskee reitin näiden välille, tämää vaatii tietenkin reitittävän kartta-aineiston. Mulla ei ole edgeä käsillä, joten en pysty tarkastamaan, mutta muistaakseni nuo gpx-reitit piti kopioida johonkin newcources tms. hakemistoon, josta edge sitten siirtää reitit sinne cources-hakemistoon käynnistyksen yhteydessä ja sen jälkeen reitit löytyy myös edgen valikoista.
Kiitos! Eli tallennan seuraavan kerran reitin Bike Route Toasterilla gpx muodossa ja siirrän sen tuonne newcourses-tms hakemistoon ja katsotaan reitittääkö sitten tai tuleeko ylipäänsä näkyviin Edgelle. Muistakseni siinä routetoasterissa se systeemi herjasi että Edgen kanssa pitää käyttää tcx:ää, ja muilla Garminin laitteilla gpx, mutta toki voin kokeilla jos se kerta tuolleen toimii paremmin!
Lähettivät huollosta uuden tilalle.
Löysin mielenkiintoisen keskustelun Edge 800 näytön kestävyydestä etsiessäni vastaavia kosketusnäyttöongelmia. Kannattaa lukaista läpi, itsellä on nyt vaihdon jäljiltä tuo "paranneltu" versio.
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=14493
--sami
Tässä aika hyvin kerrottu formaattien eroista.
--sami
Olikos jollain lääket siihen, että Edge 800 kytkettäessä laitteen mukana tulleella USB-piuhalla läppäriin, ei enää toimi kuten ennen, vaan näyttöön ilmestyy teksti: "The USB cable is connecter to the wrong adapter" WTF?
Ja sitten uusi yritys toisella piuhalla, jossa lukee Garmin, tuotti halutun tuloksen... :o Eli äärimmäisestä huolellisuudestani huolimatta valitsemani väärä USB-piuha ei toiminut halutusti...