http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...GmTPnnG4Q8aig=
Printable View
Kerrankin sytön osapuoli ei joutunut "maksumieheksi"..........http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...59380_uu.shtml
Darwin awardin arvoinen suoritus: vesikelillä, ylinopeutta ja vielä vastaantulevaa liikennettä.
Jonkinlainen päätös eräälle suru-uutiselle: Päälleajaja tuomittiin ehdolliseen vankeuteen. (HS 2.9.2010)
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P.../1135259841689
Ei oikeen uppoa kansalaisen oikeustajuun tuollainen:mad:
Näyttäisi olevan.
Onko tää finlexin selaaminen hei oikeesti niin vaikeeta, ettei sitä voi ite tehdä? Kannattaa kuulkaa hei, sieltä oppii välillä tärkeitäkin juttuja. Varsinkin tuolta tieliikennelain puolelta.
Lainaus:
9 § (21.4.1995/578)
Törkeä kuolemantuottamus
Jos kuolemantuottamuksessa kuolema aiheutetaan törkeällä huolimattomuudella ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kuolemantuottamuksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Rangaistuslajin valinta
9 § (13.6.2003/515)
Valinta ehdollisen ja ehdottoman vankeuden välillä
Määräaikainen, enintään kahden vuoden vankeusrangaistus voidaan määrätä ehdolliseksi (ehdollinen vankeus), jollei rikoksen vakavuus, rikoksesta ilmenevä tekijän syyllisyys tai tekijän aikaisempi rikollisuus edellytä ehdottomaan vankeuteen tuomitsemista.
Sen lisäksi että oli kysymyksessä törkeä kuolemantuottamus oli myös törkeä "rattijuopumus". Oikeustajuuni ei sovi se että huumerhörhöissään ajetaan ihminen kuoliaaksi saamatta siitä vankeutta.
Monista aisoista olen kiinnostunut, mutta noi lakien pläräämiset olen aina jättänyt muille. Ehkä niitä pitäisi katsoa. Minulle on aina riittänyt se että tiedän miten toimitaan. Ei ole ensimmäistäkään kertaa elämässäni ollut lain kanssa ongelmia.
Siinä on ajettu piripäissään ja ylinopeutta. Se ei vielä riitä tekemään teosta ehdottoman arvoista. Mitähän muuta pitäisi samaan pakettiin pistää, jotta teko olisi oikeuslaitoksen silmissä riittävän vakava? Löpöä tankkiin, käyttövero maksamatta, ne saisivat ehkä tuomarin ankaralle tuulelle?
Näille pitäisi ostaa lentolippu Phoenixiin ja ylöspito Sheriffi Joe Arpaiolla!
Sheriffi Joe Arpaio: "If You drink and drive, we have room for You. Don't do it. If You do, expect the max."
Arpaion telttavankilassa on aina tilaa
Maricopa County:ssa asuu melkein 4 milj. ihmistä.
Ahvenisentiellä:
http://www.karjalainen.fi/Karjalaine...a_6475976.html
Ajoin juuri hetki sitten onnettomuuden sattuessa tuohon onnettomuuspaikalle ^, jossa naista yritettiin vielä elvyttää. Surullinen näky. Alkaa riittämään nämä kuolonkolarien paikallesattumiset. Satuttiin tapahtumapaikalle myös siihen 6 henkeä vaatineeseen kolariin...
Huh, itse satuin viikolla paikalle, kun nainen oli ilman erityisempää syytä(?) kaatunut pyörätiellä ja loukannut itsensä. Soitin ambulanssin ja oli ihan tarpeeksi järkyttävää minulle, saati jos osuisin kuolonkolarin kohdalle :(
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=2248607
Peukkua, että poika selviää!
Eilen töistä kotiin ajellessa ohitin kolaripaikan missä chevy silverado oli kelannut takaapäin pyöräilijän päälle. Pyöräilijää elvytettiin jalkakäytävällä ja pick-upin kuski huusi ratin takaa palomiehelle, että "what the f... was that f...in biker doing on the road!" Ainakin auto oli bussi/fillari-kaistalla. Hyvää meininkiä.
Mä kieltäisin noi pick-upit katuliikenteestä. Tommosten keula on 2m x 1,5 m tasainen seinä missä on pari tonnia painoa takana.
Ei ilmeisesti sattunut kovin pahasti, mutta nyt on jo keilaustulos kohdillaan - neljä pyöräilijää yhdellä iskulla: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...30102_uu.shtml
Vika oli tällä kertaa ilmeisesti pyöräilijöissä ja muistanevat tästä lähtien turvavarusteitten tarpeellisuuden.
No jaa. Mun mielestä osasyyllisiä on myös jalankulkijat jotka toimii miten sattuu. Mun käsitys on, että jos jalankulkijat menisivät eivätkä meinaisi ja pitäisivät oikeuksistaan kiinni koko homma ratkeaisi sen siliän tien. Nythän autoila voi hyvällä mielin olettaa, että jalankulkija ei suojatietä pitkin kulje oikeuksiensa puitteissa eli ei tarttes hidastaa, ja sitten tulee se urpo joka siihen paukkaa ja jää alle.
No, suomi on uneloitten maa. Punaisissa valoissa kandee seisoa vaikka risteävää liikenne ei ole.
Ei kukaan varmaan tahallaan ajakkaan , mutta osasyyllinen on kyllä valoton fillaristi. Perkele , kun ottaa pattiin fillarillakin liikkuessa vastaantulevat valottomat vatipäät. Joutaakin jäädä jyrän alle :rolleyes:
Eikä iso osa fillaristeista ja jalankulkijoista välitä esim. punaisista valoista. Huh huh !
Veikkaan että jannut on pökäisseet enempi katsomatta suojatielle ja illalla suht pimeässä käy sitten näin. Tosin enpä ihmettele jos autoilija ei ole juuri välittänyt 40km/h nopeusrajoituksesta, varsinkin jos on tullut taipaleelta juuri...
Kullan arvoinen vinkki: Kannattaa liikkua joskus muillakin välineillä. Näkee maailman paaljon avarammin.
Ei ole mitään vastakkainasettelua Autot-vs-junat-vs-polkupyörät-vs-jalankulkijat. On vain ryhmä onnettomia ihmisiä, jotka eivät kykene näkemään maailmaa oman pikku ympyränsä ulkopuolelta. Sinä päivänä, kun viestisi tyyppiset ihmiset tajuavat, etteivät ole täällä yksin, hiipuu onnettomuustilastot historian havinaan.
Siis nimenomaan jalankulkijoiden pitäis toimia siten, että astua suoraan suojatielle eikä jäädä arpomaan siihen kynnykselle. Homma toimii jo naapurimaassa Ruotsissa. Jalankulkija ja pyöräilijä on aika turvaton Suomessa, eli tieliikennelakia ei noudateta.
Itselle on tullut uutta ulottuvuutta myös auton ratin ja penkin väliin, kun oon fillaroinu aktiivisesti muutaman vuoden ( ja ajan autolla n. 20 t/vuosi). Tulee paremmin katsottua pyöräilijät risteäviltä teiltä yms. kun itse on ollut joskus hankalassakin tilanteessa fillarin kanssa vs. auto.
Totta, se vain ei vaikuta liikennesuunnitteluun kuin välillisesti.
Kyllä on, tai jos sana sopii paremmin, rinnakkainasettelua. Lienet huomannut ajoradan erottelun esim. kiskoista ja kevyen liikenteen väylistä. Kaikki liikennemuodot ovat toki tasa-arvoisia, autoliikenne tosin hieman tasa-arvoisempi kuin muut.Lainaus:
Ei ole mitään vastakkainasettelua Autot-vs-junat-vs-polkupyörät-vs-jalankulkijat.
Eivät hiivu. Onnettomuuksia sattuu ihan vahingossakin.Lainaus:
On vain ryhmä onnettomia ihmisiä, jotka eivät kykene näkemään maailmaa oman pikku ympyränsä ulkopuolelta. Sinä päivänä, kun viestisi tyyppiset ihmiset tajuavat, etteivät ole täällä yksin, hiipuu onnettomuustilastot historian havinaan.
Lainrikkomista saa ihan rauhassa paheksua enkä viitsi edes sisällyttää tähän liioiteltua esimerkkiä lakien epäoikeudenmukaisuudesta. Sen sijaan kehittävästi voisin ehdottaa vaikka että taajamassa kaikkien liikennevalojen tulisi olla oletusarvoisesti vapaat jalankulkijoille ja aktivoitua ajoradalla vain kun tietty määrä ajoneuvoja on ylittänyt aktivointisilmukan.