Asiasta kukkaruukkuun, onko näitä ism satuloita kukaan testannut? http://www.ismseat.com/saddle/index
Löytyi joku vanha lanka aiheesta mutta en jaksanut lähteä sitä nostamaan kun sopii tähänkin.
Printable View
Asiasta kukkaruukkuun, onko näitä ism satuloita kukaan testannut? http://www.ismseat.com/saddle/index
Löytyi joku vanha lanka aiheesta mutta en jaksanut lähteä sitä nostamaan kun sopii tähänkin.
Minä olen ISM Adamo Road:ia testannut ja juuri hiljattain ostanut. Oma syy hankintaan oli että tempopyörässä oli mahdoton olla mukavasti, kokoajan piti päättää kummalla puolella satulaa kepekset on kun keskellä satulaa istuminen oli täyttä tuskaa. Tuolla Adamolla ei tätä ongelmaa ole tullut. Matalassa tempoasennossa satula on todella hyvä, mutta ylämäessä pystymmässä asennossa alkaa huomata satulan leveyden. Jotkut pitävät näitä satuloita ihan kaikenlaisissa pyörissä, mutta itse en laittaisi muuhun kuin tempopyörään. Ajokokemuksista en voi paljoa enempää kertoa kun mittarissa on vasta reilu sata kilometriä.
Juu, on ISM testattu ja käytetty muutamia vuosia sitten maantiepyörässä, parikin tommosta oli. Jonkin aikaa menee totutellessa, mutta jos on alakerta kipeytynyt niin tuo on ainoa vaihtoehto mikä toimii 100 %:sen varmasti siihen vaivaan kun kontaktia ei kertakaikkiaan ole. Tempo- ja tri-kuskit noita näyttää käyttävän enemmänkin. Mulla on yksi vähän käytetty hyllyssä pölyttymässä, joten siitä saa asevelihintaan.
ISM Adamo Prologue oli testattavana, muuten oli hyvä, mutta hiukkasen liian leveä, varmaan juuri johonkin tempoajoon sopiva, kuten Lekuu tuossa edellä arvelikin.
Maantiepyörässä Adamo Racing II ja tempopyörässä uudenkarhea Adamo Proloque. Maantiepyörällä tuli tahkottua etelän leirillä 870 kilsaa eikä satulasta pahaa sanottavaa. Ei ainakaan vehkeet pääse puutumaan sillä ajaessa. Istuinluiden tottuminen tosin vie jokusen lenkin. Millään muulla satulalla en kyllä lähtis ainakaan triathlonin pitkiä siivuja ajamaan.
hey, kiitos kaikille palautteesta. BONK.in kanssa jo lätistiin että, jos Turbomatic ei toimi niin täytyy seuraavaksi ottaa koeponnistukseen ISM:i.
https://rengassalama.wordpress.com/2...-joka-lahtoon/ juuri tein vähän juttua noista, ISM:ää, kevennyspenkkiä ja normaalimpaa satulaa.
Neuvoa satulan leveydeksi.
Olen noita persluiden leveyttä mittaillut tolla aaltopahvi menetelmällä ja tulokseksi sain 105mm. (kuoppien keskikohdat)
Niin jotta mihähän ois se oikea satulan leveys? 130 vai 143. (noi siis Spessun leveyksiä)
Ajatuksissa ollut Spessun Phenom Expert. Ja maastopyörään satula tulossa.
Kiitos
Itsellä viime kesänä käytössä Selle SLR Superflow. Tuntunut hyvältä ja paino on tukevasti istuinluiden päällä eikä useampien tuntien ajollakaan tunnu mikään paikka kipeytyvän. Ainakin minulle sopiva satula. Hinta oli silloin 200:n euron paikkeilla.
Tuossa Turbomatic Gel Flow köllöttelee vaaàlla. Eipä taida olla sieltä kevyimmästä päästä mutta todella mukava satula. Kymmenkunta tuntia jauhettu sillä treinerillä ja rullilla eikä pahaa sanottavaa.
http://i1327.photobucket.com/albums/...ps33bbd823.jpg
Joku aikaisemmin valitti, oliko tässä langassa vai jossain muussa, että on huomannut ajonaika mm. varpaiden puutumista. Itselläni oli samaa ongelmaa ajoittain. Luulin että vika oli kengissä tai klossien väärässä asennossa. Nyt kuitenkin luulen että kaikki johtui huonosta satulasta (täysin liian kapea mulle) joka painoi hermoja/verisuonia takamuksen suunnalta ja näin esti verenkiertoa alempana raajoissa. Tää vaan siis mutua mutta ainakaan nyt tällä satulalla ei ole samanlaisia oireita ilmennyt. Lisää testiä kun kohta pääsee oikeasti ajamaan ulos.
Ihan hatusta mutta oisko n. 10mm ylitystä puolellaan sopiva.? Riippuu tietysti satulan muodosta, pehmusteen määrästä jne. Toi Turbomatic GF on peräti 150mm leveä mutta takaosa kaartuu melko voimakkaasti sivuille. Spessun satulat taitaa olla tasaisempia? Veikkaan että 143mm on kuitenkin sulle turhan leveä. Ja jos asut jossain muualla kuin täällä susirajalla niin noitahan pääsee varmasti testailemaan asiantuntevissa pyöräkaupoissa.
Olen antanut itseni ymmärtää että 100-120 persleveys olisi keskikoon satula 145 tms. Mut ei se nyt noin yksinkertaista ole. Muodolla on väliä, ainakin mulle.
Ajoasento vaikuttaa. Pystympi asento -> leveämpi satula.
No näin itekkin tota leveyttä tuumailin.
Siitähän toi satulan tuumailu alkoi, kun uudessa pyörässä meinaa hanuri puutua. (Trek superfly) En muista,että ois aikaisemmin keväisin ollut samanlaista ongelmaa. Puutuminen/ kipu tuntuu tuolla istuin luista aavistus eteen ja keskelle päin.
Sain testattavaksi Fizikin Tundran joka on 130 leveä ja ongelma ainakin väheni huomattavasti. Tundra on vaan aika runsaasti topattu ja runko tuntuu aika löysältä.
Ajoasento varmaan vaikuttaa satulan leveyteen. Sekin tukisi sitä, että mulle vois mennä toi 130 leveä. Uudessa pyörässä on huomattavasti "agressiivisempi" ajoasento, kuin vanhassa (Trek fuel ex)
Täytyy käydä testaamassa Phenom Experttiä ja Phenom Comp geliä.
Mulla on istuinluiden väli n.105 ja valitsin 143mm leveän Specialized Toupe Comp Geelin
Testasin myös 130mm leveää, mutta omaan takamukseen leveämpi sopi paremmin vaikkakin matalalla asennolla mennään :)
Olen ajanut pitkät lenkit mm. Vätternrundan Selle SLR Superflow satulalla, jolla ei merkittävää puutumista tapahtunut 10h yhtäjaksoisella pyöräilyrupeamalla. Nyt tulevalle leirille otan mukaan ISM Adamo Road mallin, jota kokeilen mielenkiinnosta. Hyllystä löytyvät myös Specialized Toupe ja Rivan hieman leveämpi malli (155mm). Riva tuntui koeistumisella yllättävän mukavalta ollakseen "halpissatula", mutta pitkiltä lenkeiltä puuttuu vielä kokemusta.
Täydellisen satulan etsintä vaatii mielikuvitusta ja hieman marginaalia lompakkoon. Jos painoa on reilusti, yli 90kg, niin repertuaarin laajentaminen naisten satuloihin saattaa tuottaa positiivisia yllätyksiä. Ne ovat leveämpiä ja anatomisesti hieman toisella lailla muotoiltuja. Saattavat sopia myös miehiseen hanuriin, jos vain kantti kestää kokeilla. Täydellisen satulan etsintään saattaa palaa samalla helposti edullisemman maantiepyörän verran rahaa.
Jos puutuminen on niin voimakasta, ettei ajamisesta tule kertakaikkisesti mitään, niin siihenkin löytyy apu. http://www.spiderflex.com/
Tällä satulalla ajavat mm. monet jenkki-fillaripoliisit. (Suomalaispoliisit ajavat niillä paskoilla, mitä Trekkien tai Konien MTB-mallien mukana on kulloinkin tullut.)
Palaute rapakon takaa on ammattikäytössä ollut pääosin positiivista. Suomessa ja Forumilla tämä satulamalli saattaa herättää keskustelua, koska se ei kertakaikkiaan sovi UCI:n standardeihin.
Absoluuttinen totuus kuitenkin on se, ettei itselle sopiva satula löydy muiden kokemusten perusteella. Oppi on haettava oman kankun tuntemusten perusteella.
Tuollainen konsepti on varmaankin sitä parempi, mitä pystymmässä ajaa. Tosin enpä tiedä, tarvitseeko sitä nokkaa ainakaan tasaisessa menossa muutenkaan esim. maastopyörän ajoasennossa, kun ajattelee, että esim. Sqlabilla se on kuitenkin selvästi alempana, eikä siihen juuri taida painoa tulla. Siitä puhuen:
http://www.sq-lab.com/en/sqlab-produ...syseat-en.html
Tietääkö joku mikä on normiSLRn ja SLR XPn ero?
Onko toi XP leveämpi vai?
Ok, ois varmaan tuohon spinning-pyörään jonkin näköistä penkkiä hankittava ja tuon XPmallin
omistin joskus 8 vuotta sitten. Mietin josko tuo normaali olisi ollut kaposempi...
Onko kellään käyttökokemuksia tuosta satulasta? http://www.selleitalia.com/se_it3/pr...ina_max-flite/ Noista malleista siis tuo ylin max slr gel flow malli. Pitäisi vaihtaa tuollaiseen "comfort" malliin kokeeksi, jos se auttaisi puutuiluun. Nyt on menty vuosia samalla Fizik Arione wing flexillä.
Hiplasin Lundbergilla tuota Max Flite Gel Flowta. Musta se oli todella vahvasti pehmustettu = en innostunut. Tilasin netistä SLR Superflown, saa nähdä miltä tuntuu ahterin alla.
Oma lempparisatulani on maantiellä tämä yhden Cuben mukana tullut RFR Natural Shape 0.1 R-niminen satula.
Onkohan tuo muoto kopioitu jostain Fizikin mallista, kun tarvetta olisi mustalle samanlaiselle ilman logoja ja hippasen kevyempikin saisi olla?
http://www.bigfootmbc.co.uk/wp-conte...ube-saddle.jpg
Olisko vähän Fizik Tundran mallinen?
Missähän liikkeessä pääkaupunkiseudulla olisi noita Selllen satuloita hiplattavana?
Mulla on molemmat. Molemmat sopivat perseelleni oikein hyvin, mutta Antares on kyllä se satula, minkä noista valitsisin. Arionessa on tosi helppo liikkua ja jos tykää välillä ajella taaempaa tai edempää, niin sen kanssa se onnistuu hyvin. Satulan oikean paikan hakeminen oli arionen kanssa mukavaa, kun satulassa saattoi testata ihan ajaessa, mistä kohtaa olis paras polkea. Sitten kun kohta löytyi, sääti satulan pituussäädön kohdalleen. Arionella en ole kyllä yhtään pitkää lenkkiä ajanut Pisimmät taitaa olla luokkaa 120km.Lainaus:
Arione tai Antares?
Antareksella olen polkenut kaikenpituisia lenkkejä väliltä 50-300km ja siitä huolimatta perse ei ole juuri puutunut. Vaikka siinä on pitkä ja leveä nokka ei asenon vaihto ole siinä yhtä mukavaa kuin arionessa. Toisaalta, kun tuon sain kohdalleen, niin se oli helkkarin hyvä. Itsellä paras asento löytyi, kun sääti satulan nokan karvan verran ylöspäin. Epäilyttävästä toimenpiteestä huolimatta ei tullut painetta välilihan tietämille, kun istun tuossa satulassa aika takana. Jos satula oli vaakasuorassa ei siellä satulan perässä meinannut pysyä luontevasti. Omaan perseeseeni niin hyvän tuntuinen satula, että en kyllä muita ala edes katselemaan. Ai niin, vähästä toppauksesta ja kovasta olemuksesta huolimatta mukava.
Hintapolitiikasta sen verran, että kannattaa katsella Saksan ebaytä. Uusi Antares Kium 89e kotiin kannettuna. Arionea saa jo helposti alle 50e.