Mulla ei ole traineri koskaan sutinut. Joko omaan voimattomat narujalat tai sitten traineri on oikein säädetty.
Printable View
Mulla ei ole traineri koskaan sutinut. Joko omaan voimattomat narujalat tai sitten traineri on oikein säädetty.
2 pv:n trainerikokemuksen perusteella opittua:
Täällä kanssa suti jyrkemmissä ylämäissä, mutta homma helpotti, kun renkaisiin laittoi riittävästi painetta ja rullan tarpeeksi tiukalle rengasta vasten (3,5 kierroksen kiristyksen nyrkkisäännöllä). Rengaspaineista esiintyy netissä kaikenlaisia lukuja, mutta kaiketi yleensä ottaen puhutaan trainerirenkailla likimain maantierenkaiden paineista eli jossakin päälle 6 barin yleensä liikutaan.
Onko keskustelupalstalaisilla kokemuksia Wattbikesta? Olisi tarkoitus ostaa työpaikalle (pelastuslaitos) toinen kuntopyörä, koska aiemmin hankittu Tunturi E80 on kovassa käytössä.
Onko Wattbike parempi kuntoilukäytössä kuin mainittu Tunturin malli?
Myös vinkit muista hyvistä ja kestävistä kuntopyöristä kiinnostaa. Pyörä tulee olemaan kovalla käytöllä (väh. 3-4 tuntia päivässä).
Tein lisää matemaattisia harjoituksia. Tein kaavion Kurtin tehoista eri kadensseilla ja välityssyhteilla. Osa kaaviosta on kumminkin vain teoriaa.
Muutoin kaaviosta voi aika näppärästi arvioida (keski)tehon.
Linkki google docseihin http://docs.google.com/fileview?id=0...w&hl=enhttp://
Hiano käppyrästö. Jos Watti-skaalan laittaisi loppumaan vaikka 600W niin analysointi olisi helpompaa, kuitenkin aika harvoi trainerilla tulee ajettua +900W tehoilla....?
200-500W lienee se useimmiten kiinnostava väli?
Ookko ajanut hyvällä Tunturilla?!? Tai Wattbikella ja vertaillut molempia :seko: Kyllä ainakin omalla vanhalla T8 Tunturilla on ilo ajella. Vaikea kuvitella miten ajotuntuma ja muukaan voisi olla parempaa jollain muunmerkkiselläkään ergolla. Toki tähän täytyy heti todeta, että itselläni ei ole ollut mahdollisuutta päästä testaamaan Wattbikeä koskaan, joten voihan se ollakin paljon paree, mutta epäilen (samalla lailla kun teikäläinenkin sitä että Tunturi olis huonompi...).
Totta tuo olikin pelkkää matikkaa. Mutta tossa on tuo väli
http://docs.google.com/fileview?id=0...ODJiMTBl&hl=en
Jari
Onko kukaan todentanut ikinä mikä sellasen Tunturin tarkkuus on? Mulla on melko vaffa fiilis että mettään menee ainakin sen 5%. Ei se reeniä haittaa mutta kuntotesteihin se on minusta jo liian huono. Tai ei kannata ainakan vertailla PT:iin.
Kuntopyörän tehon todentamiseen joutuu odottamaan Vectorin valmistumista...siihen asti esim. Varalassa mennään metsään teholukemissa. Ainakin mun testitulosten AnK tuntuu tehomittarilla ajettuna aikasen...kivalta. Jos vaikka 10% ottaa pois niin tuloksessa on enemmän järkeä.
Ei hernettä nenään VesaP :). Mulla kävi tässä nyt ajatusvirhe. Mielsin Tunturin kuntopyörän sellaiseksi 70-luvun rimpula laitteeksi. Tuo T8 näyttäis olevan pikaisen opiskelun jälkeen aivan toista maata.
Meillä on seurassa yksi Wattbike ja on lukuisten käyttäjien mukaan kyllä uber hyvä laite.
Sellasta oon tossa pannu merkille ja ihmetelly, et millasta leipuria täällä foorumilla oikeen pyörii, ku Kurtin ja sen tehojen yhteydessä puhutaan vallan vaan isosta limpusta:eek: Onko kaikki heittäny sen ketjun siihen 53'lle ja päästäny etuvaihtajan talvilomille:seko: Mää kun oon tehny sillä 20-70min vetoja, ni oon toistaseks pärjänny vallan mainiosti 39 piikkisellä. Tosin mulla on joku ihan vammanen 11-25 kymppipakka siinä kiinni, ni aika paljon hyppää tehot väleillä 19->17->15.
Njaa, en tiedä Kurtista mutta kyllä Satorissa joutuu (kompakti-)isolla tekemään että saa järkevällä kadenssilla yli 200W jos ei vastus ole ihan tapissa ja/tai ketju ristissä. En tosin ole viime aikoina ajanut kovin monimuotoista vaan välitys pysyy samana läpi intervallisektion.
Ole hyvä, ei tuo nyt kyllä taida kumminkaan tappia korvata.
Ohessa vielä pienemmällä eturattaalla sama
Jari
http://docs.google.com/fileview?id=0...NTdiZWY4&hl=en
Olisko kellään kokemuksia ELITE:n ajorullista, E-motion ja V-arion?
Vaikuttavat fiksuilta tällaiselle tasalakille, joka ei ole ennen moisilla ajanut mutta suunnittelee sellaisen hankkimista. Ekassa rullat pääsevät liikkumaan eteen ja taakse, mikä vaikuttaa hyvältä ja rullien reunat on kaarevasti pykälletty. Tuossa jälkimmäisessä on sitten nousukulman säätö kolmessa portaassa.
http://www.elite-it.com/
Jotekin musta tuntuu että rullat on hyvät kun ne on isohalkaisijaiset ja simppelit. Meillä on Taxc Antares. Lisäksi kokonpainuva runkorakenne on minusta kiva ja helppo käyttää. Ne ovat korvanneet T-1200:n ja Anatres kuulemma on hieman erituntuinen ajaa mutta ei paljon. Meillä oli sellaset ennen noita. Ainakin ne on hieman hiljaisemmat. Mää en niillä ole ajanut mutta Akka ajaa palauttavia ja lämmittelee radalla niillä.
Mun kokemuksen mukaan noi on niin lähellä että jos kadenssimittari on, niin pääsee jo hyvin alkuun. Minusta kadenssi on parempi kuin nopeusmittari koska nopeus ei muutenkaan ole mikään varsinainen reenisuure jota mää ainakaan seuraisin ajaessa fillarilla. Teho ja kadenssi kylläkin. Ja tietty syke ja sen korrelaatio tehoon. Nopeudesta vaan näkee tuulen suunan ja koska on kotia...
Jep, lisäsin vielä taulukkolaskennan mihin voi syöttää välityksen ja kadenssin. Vastauksena saa nopeuden ja tehon
http://spreadsheets.google.com/ccc?k...ZMzdON0E&hl=en
Taulukosta voi näppärästi laskea haluamansa tehon ja siten vaan pitää nopeus paikoillaan reenatessa, jos pystyy:)
Jari
Informaatioteknologia on hienoa!
Tuo taulukko on aika näppärä, kiitoksia.
Velosportissa oli muutama Pro Machine tyrkyllä, hinta oli 299e.
Sitäpä ei ole noista Kurtin vehkeistä mainittu että ovat näitä "design in USA, made in China" vehkeitä... sikäli kun sillä on merkitystä.
Tänään tuli oma Taxc Flow. Ei ole kyllä tolla trainerilla ajaminen järjellisten touhua :D
Mut sit isompi ongelma. Naapuri pirautti ja sano et ei kuule telkkarista mitään, mua jyrinä ei kyl haitannu. Käytössä tällä hetkellä Contin trainerirengas, 8 bar painetta ja trainerin alla tavallinen räsymatto.
Alle pitäis varmaan keksiä jotain sopivaa vaimentavaa mattoa, mutta minkälaista ja kuinka paksulti? Tampereelta varmaan löytyy sopivaa Kaukajärven Teollisuus Etolasta? Entä muita vinkkejä ettei ääni kantaudu rakenteisiin?
Kyllä harmittaa jos joutuu laittaan joululahjan kiertoon ennen joulua jo :(
Osta jostain halpahallista tavallinen retkeilykäyttöön tarkoitettu makuualusta ja saksi siitä sopivan kokoinen matto trainerin alle. Vaimentaa melko hyvin.
Trainerin alle kumimattoa ainakin joku 3 senttiä. Ei mitään överikovaa, mutta matto ei saisi myöskään painua pahasti kasaan. Noi solumuovimatot eivät mun testissä paljon jeesanneet.
Ääni ja väpinät vaimenevat paremmin yleensä rajapinnoissa. Laita 2 makuu-alustaa ja väliin se räsymättö.
:D
Tai sit "vaihda vihreään"... :D :D :D
Joku joka asuu kerrostalossa, voisi kysyä naapurilta "tunneks sää Kurtin?"
Ainakin mun Kurt viritettynä neljällä palalla teippiä on pirun hiljainen. Mut meillä on puutalo jossa on myös puulattia että en tiä miltä se kuulostaa alkapuolella kun olisi betonia alla.
Kävi Kurtikin mielessä, mutta ajattelin olla vielä nöösi ja ostaa Tacxin :) Mitä tos ny kaverin kans puhuin eilen, niin tultiin semmoseen tulokseen: Laitan alle jotain huokosempaa tavaraa ja sen päälle jämäkämpää kumimattoa, joka tasaa sit pintapainetta. Eli juurikin niin kuin Samu ja OJ tossa jo kirjoittikin.
Sit jos naapurilla on vielä asiaa, niin ajan välillä tossa notkulla dh-simulaatiota. Ei luulis enää pikku jyrinät haittaavan :D