Viimeisin tuntematon sotilasta. Yllättäen ei tullut aika pitkäksi ja ihan hyväkin on. Hyvyyttä en epäillytkään mutta elokuvan maksimi pituus saisi mielestäni olla 2 tuntia. Siihen nähden 3 tuntia meni rattoisasti.
Printable View
Viimeisin tuntematon sotilasta. Yllättäen ei tullut aika pitkäksi ja ihan hyväkin on. Hyvyyttä en epäillytkään mutta elokuvan maksimi pituus saisi mielestäni olla 2 tuntia. Siihen nähden 3 tuntia meni rattoisasti.
Syltyn Cobra. Kunnon kasari kamaa ja Jatimatic
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
^ Ja Chopattu 50' Mercury:)
Human, vaikuttavaa sekä sisällöllisesti että visuaalisesti
Sent from my iPad using Tapatalk
Elokuva, jota yritin katsoa: La La Land. Aivan järkyttävän teennäinen ja yliyrittävä ja tylsä.
The Last jedi. onks tää ny niin, että ainoa syy katsoa Star Wars, Han Solo, on tapettu, ja Carrie Fisher kuoli oikeasti? Hömppää.
American Assassin. ei niin huono kuin pelkäsin, joku Hesarin pässi oli antanut yhden tähden. Tavanomaista actionia, ei sen huonompaa.
Oli ihan pakko katsoa Netflixistä Jouluprinssi. Ömm, tuota...
Pari vuotta jälkijunassa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan? The Revenant oli kovasti hehkutettu leffa, mutta elokuvauksellisuutta lukuunottamatta en ymmärrä mikä tässä on niin hienoa.
http://www.imdb.com/title/tt1663202/...2?ref_=tt_ov_ihttps://images-na.ssl-images-amazon....xMzA@._V1_.jpg
Johanneksen evankeliumi, hetki sitten.
Vaikuttava kolmen tunnin eepos ilman mainoskatkoja.
Eka kerta telkkaria ylipäätään viikkoon
Mulholland Drive. Nyt mä hiffasin tämän, kun näin kokonaan. The Gambler (2014) Mark Wahlberg, joo. Suburbicon - ihan kuin tämä olisi muunnelma jostain aikaisemmasta Coen & Coen leffasta, niistä paremmista, en viitsi enempää paljastaa.
Niin George Lucasin alkup ajatus oli tehdä 3+3+3. Nythän on jo 9, mutta 1 ei kuulu joukkoon. Disneyhän osti koko helahoidon neljällä miljardilla, että välttämättä loppua ei näy. Lucasillahan ei enää ollut mitään arpaa uusimmassa.
The Last Jedi. Paljon hyvää ja jotain huonoa. Eniten häiritsi lievä kierrätyksen maku lopputaistelussa (yllättikö tämä oikeasti ketään).
Kai Greene Overkilliä katsoin eilen ennenkuin piti lopettaa ja lähteä itse (lähes :rolleyes:) vastaavia painoja repimään... No, anyway. Eikä tuo oo ees leffa, vaan dokkari. Äh, no offtopikkia siis täysin tämä.
Star Wars saaga tuli tässä välipäivien ratoksi ihmeteltyä, kieltämättä se aika kultaa muistot ja jossain määrin nuo re-masteroidut alkuperäiset episodit "huimine" tehosteineen aiheutti hymyilyä. Mut silti 3/5 fiilistely kokemus.
Kirjavan sataman jatkumona 1960-mallin Ocean's 11:tä
http://www.imdb.com/title/tt0054135/
^ Tota en ole nähnyt mutta Melville-fanina koko sarja perustuu Bob le Flambouriin.
^^ ja ^^^ Tuota eikös nykyiset elokuvaefektit perustu suurelta osin Lucasiin, jonka Industrial Light and Magic oli pioneerien pioneeri. Kaksi ekaa Star Warsia ovat todellisia klassikoita muutenkin vaikka koko saagan fanitus on käsittämätöntä.
Inland Empire, roskaa jossa järjenhäivää vain jos nähnyt Mulholland Driven. Kaks ja puoli tuntia jaksoin viimeistä puolikasta en.
Itse olen ollut pitkän linjan Tähtien sota -fani, mutta nämä uudet Disneyn versiot olen passannut Rogue Onea lukuunottamatta. Olisin mieluummin nähnyt mitä Lucasilla oli mielessään, sillä kaikista heikkouksistaan huolimatta myös Episodit I-III ovat henkilöissään ja planeetoissaan ja aluksissaan ikimuistoisia, ja tyylillisesti Lucasin saaga on yhtenäisempi kuvausta myöten. Tiettyjä klassisia juttuja leikkauksessa ja siirtymissä, jota kukaan ei enää käyttänyt, eikä käytä nykyäänkään. Ja itse en pidä ekoja Tähtien sotiakaan vanhentuneina - arvostan suuresti sitä detaljien ja taidon määrää saada ne kohtaukset toteutettua valkokankaalle. Aika paljon on tullut jokaisen leffan taidekirjoja tutkailtua ja tuumattua miten unelmatyö olisi päästä noita leffoja suunnittelemaan.
Aika harva ehkä muistaa enää myöskään THX:ää, joka oli myös Lucasfilmin kehittelemä leffateattereiden laatuluokitus ja työnsi eteenpäin leffateattereiden tekniikkaa sekä tasoa. Esim. Helsingin Tennispalatsi oli ainoa teatteri stadissa, jonka kaikki salit täyttivät THX-standardit. Bristolia en laske. Oli vaan yksi sali. :D
https://youtu.be/iUhu7sN474o
Mutta tiedän ainakin mitä katson seuraavaksi: Areenalla on paljon Aki Kaurismäkeä. Vähän myös olisi suunnitelmissa ehkä katsoa uuden vuoden leffana Blade Runnerin Final Cut. Tai sitten Tähtien sota IV?
Lastenleffoina! Njääh! Nehän on klassista mytologiaa! Lucas on kirjansa lukenut (Campbell: The Hero With Thousand Faces), mutta Disneyn porukka ei ole. Heillä on laskukoneet käsissään.
^&^^Lucas-Spielberg akseli loi myös Indiana Jonesin, eli seikkailuelokuvan paluun.
Jotenkin minusta kuitenkin tuntuu, että äijät pohtivat vieläkin yhdessä asioita.
Enkä ihmettelisi lainkaan muutakaan. ko ikäpolven/genristön yhteistoimintaa.
Savoyssa (Hki) nähty episode 4 1977 oli järisyttävä kokemus, olin 11v.
Alien on omaa luokkaansa sekä kauhussa että scifissä.
Spielberg ja Lucas myös toivat sinfoniset soundtrackit takaisin muotiin Tappajahain ja Tähtien sodan myötä. Nythän se on jo ihan peruskauraa, että on eeppistä musiikkia John Williamsin tyyliin.
Olen itse nähnyt Ep. IV:n valkokankaalta vuonna 1997 Lahden Ilveksessä ja episodit IV-VI Tennispalatsin ykkössalissa silloin vuoden 2002 taitteessa, kun Art of Star Wars -näyttelyn tiimoilta esitettiin myös vanha trilogia valkokankaalta. Ja silloin kyllä kun siinä salissa ekan kohtauksen kapinallisalus veti esiin kankaalle ja Star Destroyer perässä niin oli täysin nannaa. Siinä unohti täysin ne lapsuuden ja teinivuosien tiirailut videokaseteilta ja telkkarin ruudulta. Isot valkokankaat ja hyvä äänentoisto. Niille on Tähtien sota tehty.
Tätä nykyistä leffassakäyntiosiota tukee myös puolison kanssa yhteinen käsitys asiasta;
kuten myös Star:in Dolby Atmos, mitä Chinakinolla ei ole paikkakunnalla:)
Lisäksi aikaa alkaa satunnaisesti liietä tähänkin.
Kyllä niillä puitteilla on merkitystä. Oli esimerkiksi aivan eri asia katsoa Taru Sormusten Herrasta -trilogiakin sellaiselta 184 neliön vaatimattomalta kangaspalalta kuin mitä telkkarista. Aina välillä on oikeastaan tuota 2000-luvun alun kulta-aikaa ikäväkin siinä, että silloin se yli 600 katsojaa myös jännitti yhtä aikaa siellä salissa, eikä porukka säätänyt vaikka kännykän kanssa.
Finnkino tekee kyllä kaikkensa pilatakseen elokuva kokemuksen. Kun menen elokuviin alussa vain muiden leffojen trailerit on ok. Oli nielemistä katsoa telkkari mainoksia. Mutta mitä vtua. Nyt tuntematonta katsoessa joutui alussa katsoa muiden kännykällä pelaamista kankaalta. Joku avaruus taistelu peli. Pitäköön tunkkinsa. Onneksi paikkakunnallani sijaitsee maalais näyttämö kunnon äänentoistolla ja kankaalla ilman kaupallisia mainoksia pelaamisesta puhumattakaan.
Minulle riittää telkkari.
Eilen - ja tänään vielä "näin tehtiin Järven tarina". Olisi saanut olla enemmän kaloja, kun juuri vedenalaisten kuvausten kanssa tehtiin niin paljon töitä. Hienon näköistä se vedenalainen.
Samoin eilen ja tänään "Taru Sormusten Herrasta". ( ykkösosa unohtui) On vaan hienoja elokuvia nämä Tarut; upeita maisemia ja Aragorn on vaan tosi komea. Itkettyä tulee aina, hienojen maisemien ja upean musiikin yhdistelmissä ja siinä kun Gandalf toteaa "Kuolema on vain polku jolle jokaisen on astuttava".
Tuntematon käytiin katsomassa. Ihan hyvä oli, siitä luontotunnelmoinnista kanssa tykkäsin mistä pari sivua aikaisemmin oli mainintaa, sopii Suomalaiseen elokuvaan.
Ne mielensäpahoittajat pöhisemään saaneet naislisäykset olivat kanssa hyvä, olisi saanut olla jo 1955 versiossa niitä.
Tuntemattoman luontotunnelmointi on kuulemma lainattu Terrence Malickin Veteen piirretystä viivasta, joka on mielestäni yksi parhaimmista elokuvista ikinä.
Aki Kaurismäen Varjoja paratiisissa tuli katsottua. Sisältää myös elokuvahistorian parhaan treffivinkin: vie naisesi bingoon.
https://kavi.fi/sites/default/files/...tiisissa_1.jpg
Solsidan.
Ikinä en ole jaksoakaan ko sarjaa katsonut ja elokuva oli helppo tunnistaa tv-sarja elokuvaksi. Silti varsin hyvän tuulen pläjäys ja oli omiaan vahvistamaan ennakkoluuloja ruotsalaisesta idyllistä. Ihan hyvin viihtyi pari tuntisen sen parissa ja vois varmaan sarjaakin joskus katsoa.
Sherpas Cinema on taasen julkaissut komean lyhärin, mikäli lumiset vuorenhuiput vetoaa:
TSIRKU
Mäkin tykkäsin, tosin olen suurimman osan sarjasta nähnyt. Viimeinen kausi muistaakseni jäi kesken, kun olen yleensäkin vähän huono katsomaan tv-sarjoja ja saattoi olla jossain jaksossa liikaa myötähäpeää, ettei vaan pystynyt... Mutta leffassa meni aika ihan mukavasti ja sitten jo saikin loppua kun loppui. Sali oli sitäpaitsi täysi tai lähellä täyttä, vaikka ihan arki-iltana olin eikä mikään ensi-iltaviikkokaan.
Calamari Unionin; Frankien joutsenlaulun.
Rouvan kanssa muutkin näytetyt/Areenasta.
Der Himmel über Berlin.
https://www.berlinale.de/media/films...IX_700x700.jpg
Eihän se varsinaisesti mikään yhteensattuma ole (koska pontimena oli nimenomaan se että tuo elokuva tuli Teemalta) mutta katsoin viimeksi toisen Wim Wendersin elokuvan eli "Amerikkalaisen ystävän".
Molemmat näin teatterissa joko tuoreeltaan tai kakkoskierrokselta - sellaisiakin ennen oli! - koska Wendersistä oli niihin aikoihin tullut Wenders eli jonkinlainen eurooppalaista taide-elokuvaa sen laidoilta käsin uudistavana pidetty auteur. Tai jotain sinne päin; arvostetut arvostelijat tykkäsivät ja ajan mukana liikkuvat filmihullut kävivät katsomassa ja minä jotenkin parin sellaisen perässä...
En sano että kumpaakaan katsoessa nukahdin silloin, mutta ohi niiden mahdollinen elokuvallinen ja muukin sisältö meni. Mutta nyt oli hauska huomata että joitain yksittäisiä kohtauksia ja jopa kuvia tunnistin ja muistin välittömästi - ja toisaalta oli pitkiä pätkiä joista ei voinut muuta kuin hieman ihmetellä että oliko filmissä ollut tuommoisiakin jaksoja. No, lopputulema oli kuitenkin sama: Wenders ja minä emme kohtaa millään pläänillä.
Synkin hetki (The Darkes Hour). Elokuva Winston Churchillistä ja Iso-Britanniasta toukokuussa 1940.
Hieno elokuva, Gary Oldman tekee Oscarin arvoisen työn Winstonina. Mahtava osoitus siitä, kuinka tositapahtumat ja upea dialogi riittävät todellisen leffaelämyksen tekemiseen.
^ Tuo on hieno raina. Kalkkunaosaston tuntematon suuruus
"Beast of the Bering Sea" merivampyyreineen liihottelee su
klo 21 nähtäville. Jätesäkkihuumoria viimeisen päälle:rolleyes:
Tuon edellisen viestin kumikalkkunan jälkeen viime yönä
myöhävuoron jälkeen Red.
http://www.imdb.com/title/tt1245526/
Must alpinist (2015) 3/5.
Laadukas virolainen draama/trilleri, hyvää viihdettä ja jännittävä tarina loppuun asti.
Uuden Pixar-animaation Coco. Vallan hyvä.
Eipä olekaan leffateatterissa viime vuosina kovin usein tullut vierailtua.