Eipä ole. Mikäs tämä tämmöinen trimmaus on?
Printable View
Mitenkäs kun keskiömuhvi on 73mm ja nelikanttikeskiö on 68mm niin voiko se aiheuttaa klappia? Vaikuttaako akselileveyteen mitään, laitoin ensin kiinni 113mm mutta varalla on 118mm. Ei näytä kammet lähtevän irti, oliko se ulosvetäjä sama isisille ja nelikantille? Ei taisi se pyörivä tappi olla niissä erilainen. Vasen kampi on nyt useamman millin oikeaa sisemmällä.
Teru jo selvensikin trimmausta. Olisikohan etuvaihtajan alkusäädöt tehty vahingossa niin, että etuvaihtaja on ollut trimmattuna väärään asentoon? Joku guruista voi vahvistaa?
Joskus aikoinaan neuvottiin säätämään vaihtajan häkki hieman vinoon rattaiden suhteen, siis häkin takapää hieman ulos... Kylläkin liian kireä vaijeri ja säätö voi aiheuttaa moisen...
Jos kerran uusi pyörä niin myyjälle vaan tutkittavaksi...
Kanuuna, ei se Tiagra niin huono ole...
Kuvassa näyttäis kammet olevan neliskantti-mallia. Ei oo siis Tiagraa, jos kerran uusi pyörä. Olisko jonkinlaista "yhteensopivuus"-ongelmaa?
Sramin Eagle NX:n takajarru ottaa kiinni omaan makuun vähän ”myöhään” eli kahvaa pitää vetää aika paljon ennen kuin jarrutus alkaa. Saako tuota säädettyä kireämmälle mitenkään vai onko ainoa keino jarrun ilmaus?
^ Jeps, Sramin jarruilla liikeradan säätö on yleensä mukana vasta kalliimmissa kahvoissa, joissa on SwingLink ja Contact Point Adjustment. Jos vaihteet on NX tasoa, niin luultavasti vastaavan hintaluokan DirectLink jarrukahvoissa (Level T, Guide R, Guide T?) on tuskin mahdollista säätää muulla kuin ilmaamalla ja "ylitäyttämällä" säiliöt.
SwingLink-mekanismi taitaa markkinapuheiden perusteella myös itsestään hieman vähentää tarvittavan liikeradan määrää DirectLinkiin verrattuna, vaikka ei tarjoakaan hienosäätöä. En oo tosin itse testannut eroa pelkän perus SwingLink-kahvan ja sellaisen josta löytyy lisäksi CPA välillä. Omat Code RSC:t saa ottamaan pelkällä CPA-säädöllä kiinni todella ärhäkästi tai jopa laiskemmin kuin vaikka Level T -kahvat.
Äh joo, mitä ihmettä mä sekoilen. Sram G2 R oli jarru. Onko tietoa onko siinä noita ATK:n mainitsemia ominaisuuksia?
^ Tuossa mallissa kahva on juurikin DirectLinkillä eikä siis ole muuta kuin vivun ulottuvuuden säätö:
https://www.sram.com/en/sram/models/db-g2-rs-a1
Eli ilmaamiseksi käytännössä menee, jos haluaa lyhyempää vapaaliikettä. Sramilta löytyy nuo paremmat säädöt yleensä RSC-malleista alkaen, esim. Sram G2 RSC: https://www.sram.com/en/sram/models/db-g2-rsc-a1
Ehkä tässä tapauksessa pelkkä liikeradan säätö riittää? Jos pyörä on siinä käsillä niin äkkiähän sen koittaa :) itsellä on yhdessä maasturissa Code R jarrut ja ne on DirectLink, ihan hyvin riittänyt. Muistaakseni jotain säätöä olen jossain kohtaa tehnytkin.
Ota kiekko pois, paina ”tyhjänä” kerran tahi pari kahvasta, jolloin palat tulevat lähemmäs toisiaan. Näin puree nopeammin.
Mikähän on ongelma kun Deore XT takavaihtaja ei meinaa vaihtaa isommalle rattaalle pakan keskivaiheilla? Häkki kyllä liikkuu sisäänpäin, mutta ketju ei jaksa nousta rattaalle.
Kiristä vähän vaijeria vaihdevivun säädöstä?
Olen sitä koittanut, mutta tuntuu että ei auta. Mutta pitää koittaa kiristää vielä vähän lisää.
Onko ketjut puhtaat. Jos paljon kökköä ketjun sivuilla niin lähtee huonosti nousemaan
Vaihtajankorvake vino.
Hiilikuituvanteille on omat jarrupalansa ja alumiinivanteille omansa. Siihen saakka selvää. Mutta onko mitään syytä olla käyttämättä hiilikuituvanteille tarkoitettuja jarrupaloja, jos ajaa alumiinivanteilla?
(Siis vain ja ainoastaan alumiinivanteilla eikä niin sanotusti kontaminaatiovaaraa niin ollen voi olla. Jarrupalat on ostettu oikein, mutta toimitettu väärin ja virhe jäänyt aikoinaan huomaamatta.)
Olen käyttänyt hiilaripaloja alu vanteilla ja koin jarrutustehon paremmaksi. Siis en näe mitään syytä olla käyttämättä.
Mikä olisi hyvä jarrupala uusien Shimano XT RT-MT800 jarrulevyjen kaveriksi maastoajoon?
^metalliset.
Avid Elixir 9. Mistähän löytyisi kahvapäähän korjaussarja kun näyttää vuotavan jostain kahvähärdellin sisältä? Ja millä ihmeellä saisi kahvan sisällä olevan lukkorenkaan pois kun ei mitkään pihdit meinaa ahtaaseen paikkaan yltää ja kärkipihdit vaan lipsuu. Hermot menee...
Joo, tuota jälkimmäistä videota itsekin katselin. Täytyy vaan jollain ihmeen konstilla saada lukkorengas irti. Käsittämättömän hankala paikka kyllä.
Kysymys kummallisista vintagevanteista /-renkaista. Ostin vanhan pyörän (Puch Mistral SE), kun halvalla sain. Meinasin että vaihdan siihen ehjät gummit, kun entiset murenevat kosketuksesta. Mutta eihän tähän voi tavallisia renkaita vaihtaakaan, nämä vanteet on jotkut oudot. Linkin takana kuva: http://imgur.com/a/NJzkY3K
Löytyykö tuommoisiin uusia kumeja vielä herran vuonna 2021, vai pitääkö minun nyt hankkia uudet vanteet jostain? Minun piti päästä vielä tänä iltana ajelemaan, mutta ei kai sitten...
Näyttäisivät tuubirenkailta ja löytyyhän noita vielä. https://www.google.com/amp/s/karttur...en-poisto/amp/