Bike-Discountilta tulee isommat lähetykset DHL:n kuriirilähetyksinä kuten esim. kiekot. Silloin ne tulee kotiovelle asti kuriirilla. Posti kuskaa sitten pienemmät.
Printable View
Bike-Discountilta tulee isommat lähetykset DHL:n kuriirilähetyksinä kuten esim. kiekot. Silloin ne tulee kotiovelle asti kuriirilla. Posti kuskaa sitten pienemmät.
^ :-))) Korjattu!
No ei pidä paikkansa kuten tässä ketjussa on itseni lisäksi toinenkin todennut että tulee miten tulee. Vuoden sisään 6 tilausta ja 4 tullut DHL kuskaamana koko ketjun ja nyt 2 viimeisessä Posti säätämässä välissä. Tässä nyt tulevassa on itseasiassa 28" kehät kyydissä että....
Olen sanonut tämän aikaisemminkin, mutta kannattaa käyttää DPD:tä niin tulee kaikki kotiin asti ja ajallaan..ja ruksatkaa se tietojen anto kuljetusyhtiölle...
^Viimein BikeInn tilaus jollakin Espanjalaisella Hollantiin ja siitä DPD Tanskaan/Ruotsiin ja sieltä Nordilla perille. Itse kyllä vältän ko. kuriiria.
Itse en kyllä ole "vakituisesti" käyttänyt BD:tä heikomman tarjonnan vuoksi mutta kyllä ollut kollin koosta riippumatta sekalaista tuo kotimaan kuljetus. Kaikki vaihtoehdot koettu, DHL, Posti sekä ulkoistettu kuriiri mutta kuitenkin riittävän hyvin toiminut.
Aika randomia kommenteista päätellen miten tai millä tulee. Tänne taas pari viime tilausta tulleet DHL Expressillä ovelle asti parissa päivässä vaikka ei tuolta sitä erikseen voi valita
Lähetetty minun SM-S921B laitteesta Tapatalkilla
Yllättävä hienosti on viime aikoina palvellut tämä entinen inhokkiliike.
Viimeisimmät tilaukset olen tehnyt melkein kaikki täältä. Saatavuus ja hinta ovat olleet hyviä. Kuriiri tuo paketit nopeasti ja tuo kotiin asti. Valitsen DHL:n jos mahdollista, jostain syystä se pelaa luotettavasti ainakin meilläpäin.
Juuri tuli muuten BD:stä viesti WhatsAppiin jossa on linkki toimitusvaihtoehdon muuttamiseen. Lähettäjänä DHL Express. Samalla tuli toki mailina sama, eli ihan legit viesti oli. Tarkistin kyllä että molemmissa linkit samoja.
En tiedä kuinka yleistä tämä on, mutta ihan hyvä mielestäni. Ainakin heillä nyt on minun puhelinnumeroni kuriirilla todistettavasti.
Edit. On näköjään DHL sivuilla oletuksena täppä päällä Send my shipment updates via WhatsApp instead of SMS
^Itsellä kaikilla puodeissa mistä tilannut on puhelinnumero ja välittynyt aina kuriireille mutta valitettavasti ei koskaan kuljetusta muutettu expressiksi...
Suomen posti ilmoitti pari vuotta sitten muuttavansa ilmoituskäytäntöjään. Postin mukaan he lähettävät joko tekstiviestin tai sähköpostin saapuneesta lähetyksestä. Minä valitsin tekstiviesti vaihtoedon. No seuraus oli, ettei tullut mitään viestä. Ilmeiseti posti on sittemmin lopettanut kyseisen toiminnon, koska taas on alkanut tulemaan sekä tekstiviesti että sähköposti. Tai sitten ei jostain syystä tule kumpaakaan, vaan tiedon löytää vain postin sivuilta.
^Mikset käytä Postin omaa sovellusta?
Viimeviikolla tilasin tavaraa BD:ltä, tiistaina tuli puhelu postin pakettikuljetuksesta että olisivat kyseistä pakettia tuomassa hetken kuluttua koti-osoitteeseeni, mutta olin/olen reissussa mistä palaan vasta loppuviikosta kotiin, joten sanoi että vie lähellä olevaan pakettipisteeseen josta voin noutaa. Tiistaina loppupäivästä sitten ilmestyi omapostiin ilmoitus saapuneesta/haettavissa olevasta paketista jonka varmaankin huomenna käyn hakemassa
Posti ohjaa aika vahvasti niiden OmaPostin käyttöön. Olen toistaiseksi aktiivisesti kieltäytynyt siitä, en näe mitään hyötyä moisesta turhakkeesta. Saavat laittaa sms:n tai sähköpostin edelleen.
Eniten kettuunnuin siitä kun Posti omin päin ja minulta kysymättä loi minulle jonkun Omaposti-laatikon, jonne alkoi valua vakuutusyhtiöiden yms kirjeitä. Kyllä sitä kai käyttäjältä pitäisi kysyä ensin ennen kuin mennään tuollaisia tekemään.
^ Itse ikämiehenä hyvinkin tyytyväinen Postin toimintaan ja tuohon postilaatikkoonkin koska nuo kirjemuotoiset muutenkin loppuu jossain vaiheessa.
Kuitenkin "turhakkeella" helppo seurata ja muokata kuljetuksia.
Voisiko joku vääntää rautalangasta, miten palauttaa bike-discount.de:lle ostetun tuotteen?
Matkahuollon kautta olisi edullisin, mutta Suomesta kun lähtettää pitää olla vastaanottajan email, ja BD:llä ei ole mitään emailia.
Voiko lähettää lähimpään noutopisteeseen, noutavatko he? puhelinnumero kuitenkin on BD:llä.
""
H&S Bike-Discount GmbH
Konrad-Zuse-Straße 20
53501 Grafschaftphone: +49 (0) 2641 - 89 00 0
Mikähän olisi edullisin ja helpoin tapa lähettää nämä takaisin BD:lle
Heillä on käytössä ainakin sähköposti support@bike-discount.de. Lähettävät sieltä viestit heidän sivustolla olevan lomakkeen kautta tehtyihin reklamaatiohin liittyen. Ovat myös jatkaneet keskusteluja, kun olen heille vastannut ko. osoitteesta lähetettyihin viesteihin. Toki voi olla etteivät noteeraa mitenkään, jos sinne tulee saapumisilmoituksia.
Itse ottaisin heihin yhteyttä https://www.bike-discount.de/en/contact# -> Contact Form -napin kautta ja kysyisin miten palautus pitää tehdä, jos sitä ei ole sivustolla kerrottu.
Tätä kautta https://www.bike-discount.de/en/Return/index sain jonkin lapun ja siinä kerrottiin palautuksen syy.
Nyt olen tuota lähetystä koittanut saada tehtyä ja aika kallista se on 34 e näyttäisi olevan ainakin matkahuollon kautta.
Hiukan haastavaa on tämä.
Yhden numeron saisi suuremmat olla nuo goretex ajokengät https://www.bike-discount.de/en/nort...8-40379799&c=0
Huonosti pelaa fillarifoorumi nyt, hidastelee niin ettei mitään rajaa.
Lähetin kengät matkahuollolla Saksaan, eli rahtifirmoja on kannatettu 50€ edestä (rahti Suomeen ja taas Saksaan).
Pitää olla aika varma ostoksesta jos vielä tuolta Bike-Diskountilta tilaan enään mitään.
Noilla palautushinnoilla taitaa olla kannattavampaa ja helpompaa vaan myydä eteenpäin.
^Tai sitten ottaa varman päälle ja tilata sopivaa/oikeaa...
Joo, ainahan noissa voi käydä väärin. Siksi kannattaa palautusehdot selvittää etukäteen kenkiä ja vaatteita tilatessa. Tosin väärin kävi mullekin 45NRTHin takin kanssa, jonka tilasin Foxcompista. Olikin liian suuri koko ja vaihdoin pienempään. Palautuskulut taisi olla jotain yli kolmekymppiä, kun Foxcomp edellyttää, että palautus tulee heille liikkeeseen, ei lähipostiin.
Itse en ole (muistaakseni) mitään Saksaan palauttanut, muutaman kerran jotain pienempää laittanut kiertoon tai varastoinut. Eräästä kotimaisesta Pastellia ostin mutten muistanut että koot lähinnä lasten kokoja mutta ottivat palautuksen postikululla ja hyvittivät rahat.
Itse en enää ikinä tilaa kenkiä mistään jos ei Japanin kokoa ilmoiteta. Sehän on tarkka oikea mitta senttimetreinä. Tuossakin linkatussa Northwaven kengässä sellainen on taulukossa. Melkoista haulikkoammuntaa nuo valmistajat tekevät kokojen suhteen. Minulla on noin 43 koon kenkä yleensä. Tarkoittaa n. 28,5cm pituutta. Tuossa Northwaven taulukossa se olisi 44,5 EU koko. FiveTen kengissä myös ilmoitetaan tämä mitta ja tuon merkin kengistä minulle sopii EU 46.
Valmistajien välillä heittoa on niin paljon että noilla EU kokotaulukoilla voi heittää vesilintua. Ne eivät kerro yhtään mitään.
Pituus ei ole ainoa mitta, myös lestin leveys vaikuttaa. Itsellä Shimanon kengät vähintään numeron isommat kuin muut olkoot pituus mitä on.
Mikään pakko ei ole ostaa ylipitkää kanoottia, sillä kenkiä tehdään eri leveyksinä.
EUR43-koon pituus on yleensä hieman yli 27 cm, Northwavella se on 27,4 cm.
Leveysmitoituksia jalkaterän suurimman ympärysmitan mukaan on kolme: Pro 22,9-23,9 cm, Standardi 24,0-24,9 ja Leveä 25,0-25,9 cm.
Nortwaven mitoituksen löytää avaamalla seuraavan linkin ja klikkaamalla 'SIZE GUIDE'.
https://www.northwave.com/en/bike/sh...re-plus-2-wide
Lestin leveyden lisäksi voi oleellista olla myös lestin muoto, ainakin ellei jalka ole keski- tai eteläeurooppalaista standardia.
Esimerkiksi Bontin kenkä voi olla sopiva, vaikka mitattuna millilleen yhtä pitkä ja leveimmältä kohdalta leveä toisen merkin kenkä on mahdoton.
"Yleensä" on aika huono lähtökohta kun arvot oikeaa kokoa ostoskoriin. Ja kuten esimerkeistä näemme, saattaa tulla ja tuleekin aika karvaita oppirahoja ellei satu ihan randomilla osumaan oikeaan kokoon.
Oma lukunsa on vielä ne S, M, L ja XL yms vaatteiden koot. Niissä ei ole mitään logiikkaa edes saman valmistajien eri tuotteiden kohdalla. Nykytrendinä on vielä lisäksi valmistajien halu tehdä naisten vaateita niin että saadaan valheellinen hyvä olo siitä että "mahdun vielä kokoon M", joten kusettavat kokoja. Aikaisemmin valmistajan XL saattaa olla nyt M tai S koska naiset.
Olen joskus aikaisemminkin purnannut siitä että valmistajat toimivat todella oudosti kun vaikka housujen pituuden kasvaessa kasvaa myös vyötärö lineaarisesti. Olettavat että pyöräilijä jos on pitkä niin hän on myös pallomahainen läski.