Joo yokon hanskoja minäki oon käyttäny ja ne on ihan hyviä. Ei taida tulla samalta tehtaalta ku puvut
Salomonin equipe takin pistin tilaukseen josko se hengittäs paremmin. Vanhaa mallia niin sai vähä edullisemmin
Printable View
Joo yokon hanskoja minäki oon käyttäny ja ne on ihan hyviä. Ei taida tulla samalta tehtaalta ku puvut
Salomonin equipe takin pistin tilaukseen josko se hengittäs paremmin. Vanhaa mallia niin sai vähä edullisemmin
Mulla on Yokon windstopper 10.1 hiihtoasu ja ainakaan parin käyttövuoden aikana ei ole ollut ongelmia hengittävyyden suhteen, kuten ei saakaan olla jos asussa on käytetty Goren windstopper kalvoa. Ihan samaa tasoa käyttämieni Löfflerin hiihtoasujen kanssa. Onewayn carbon 3 on myös oikein mainio, samaa takkia saanee toisella mallinimellä.
Sen sijaan Yokon hanskat eivät sovellu nakeilleni, jos ostaisin riittävän leveän hanskan, olisi sormet varmaan puolitoista senttiä liian pitkät. Lekin hanskoissa on hieman samaa ongelmaa, mutta ei yhtä pahana. Itse olen käyttänyt viime vuodet pääaisassa Roecklin hanskoja, mutta jokaisella lienee omat mieltymykset käsineiden suhteen.
Jotenki tuntu että kosteus jääpi nalkkiin tos yxc:ssä sen tuulta suojaavan kankaan alle. Tuuli sitte kivasti viilensi. Sehän pitäs siirtyä ulkopuolelle. Tosin oli ihan ohut kerrasto vaan alla jolla on yleensä pärjänny OW:n puvulla. Ja sillä pysy ihan kuivana vaikka kuin lujaa meni.
Ei menny rahat hukkaan onneksi tämän kanssa. Toimii loistavasti. Istuvuus on täydellinen ja kevyt.
salomonin RS softshell housut ostin kaveriksi.
Ei varmaan kovin lämmin ole kovilla pakkasilla mutta lämpöliiviä löytyy ja varalta toinen vähän väljempi puku jonne saa kerroksia alle
Sama ominaisuus on Haltin Softshell Stormvall-takissa. On jo kuivana aika painava ja parin tunnin hikilenkin jälkeen painaa kuin synti, eli kaikki hiki jää palttooseen.
Enemmänkin oloasu tuulisella kelillä.
Salomonin asun mainitsit. Oisko linkkiä tuotteeseen/ostopaikkaan?
Takki ois tää Skatepro.fi
Housut Haijaa.fi (kuva väärä tässä oikea)
Samaa sarjaa ei ole ku equipen housuja en löytäny. RS on tämän vuoden malli
Softshell on lasketteluunkin aika huono vaihtoehto, ellei sitten liu'uttele ihan pikkuhiljaa. Reippaammassa menossa hiki vaan jää sinne sisään. Murtsikkaan ei kävisi pienessä mielessäkään pukea moista päälle.
Softshelliä on erinlaista. cata pro oli softshelliä ja hengitti hemmetin hyvin. Ja niin tekee tuo salomonin takkiki.
Yks paksumpi softshelli hiihtotakki 2117:lta löytyy kans. Hengittää myös mutta liian kuuma leudoilla keleillä.
Eihän noissa ole ku se tuulta suojaava osa softshelliä. Selässä on jotai ohutta kangasta hengittävää materiaalia.
Mulla on laskettelutakki "kuoritakki" ilman mitään toppauksia. North Ice technical wear. Joskus erätukusta ostettu. Ihan mahottoman hyvä. Pitää kyllä kaiken ulkopuolella. Veden, tuulen ja pakkaset. Alle puetaan vaan sen mitä tarvii.
Ei oo mitään ongelmaa ollu hikoilun kanssa. Paitsi ehkä pyöräilessä rinteeseen tulee vähä kuuma. EN ole kyllä huomannu että hiki sisälle jäis niinku kuoritakkien kans monesti tekee. On tossa kyllä tuuletus taskuja jos tarvii.
Onko se muovipussia muistuttava Yoko tälläinen: https://www.skatepro.fi/157-16068.htm. Tämän kanssa olen kyllä hiihdellyt ilman hikoilu ongelmia 3-4 talvena, yhteensä ehkä 3000 km. Mutta se tästä Yokon spammaamisesta.
Miten muuten on, että saisikohan luisteluhiihdossa jalat paremmin mukaan, jos lyhentäisi sauvaa 1-2 senttiä? Tuntuisi siltä, että luistellessa tulee vedettyä liiaksi yläkropalla ja jaloissa olisi käyttämätöntä kapasiteettia aika paljon, vai onko kyseessä vain tekniikka ongelma, joka korjaantuu kun jauhaa sauvoitta luistelua tarpeeksi.... Jossain massahiihdoissa on turhauttavaa vetää vassulla, kun koko muu letka menee mogrenia.
Nykyisin vaan on kaikki ”softshelliä” paitsi jos kisapuvuista puhutaan.
Käytännössä pitäis käydä hiplaamassa että näkee mitä se vaatteessa tarkoittaa. Esim. minun HH:n takki on ”softshell” ja siinä on paljon enempi ”verkkarikangasta” kuin shelliä.
Salomonit olleet sopivia mitoiltaan ja toimivia mutta mallit tai ainakin mallinimet vaihtuu vuosittain niin ei oikein osaa kehua oikeaa mallia.
Eiku tän vuoden mallia https://www.skatepro.fi/157-26553.htm
Oiskohan niillä materiaali vaihtunu. Hihoista ainaki puuttuu tuo hengittävä osa mitä on selässäki. Joten ne on ku muovipussit.
^^ Ei kai se mahdoton satsaus ole hankkia toista settiä sauvoja? Itse olen aivan turha suksija mutta luikkarisauvoja on kahdet eri mitoilla ja yhdet vielä extraisoilla sommilla. Huippusauvoja ei kyllä yksiäkään vaan 1-3 porrasta alas huipulta.
Sauvoissa parikin senttiä on jo aika iso ero. Kannattaa kokeilla jos mahdolista eri mitoilla.
Otin toisesta sauvaparista sentin pois, vaikea sanoa miten vaikutti, kun eilisen illan reilu 40 kilsaa tuntui aika reilusti punteissa. Maanantaina pitää hiihdellä vuorokierroksia vuorotellen erimittaisilla sauvoilla. Sauvoja on kyllä pilkottaviksi, mutta seuraavat lyhennykset teen vähän vanhempiin sauvoihin. 158 senttisiä voisi vielä kokeilla, vaikka ne taitaa olla vain 0,89x oma pituus.
Ei taida toi Yokon Yokotech olla ihan yhtä hyvin hengittävää, kuin goren windstopper. Eli ei Yokon takit ole sinänsä huonoja, vaan halvemmissa malleissa on halvemmat materiaalit.
Yokotech on YXS-takin materiaali. YXC:n suojatumpi puoli on Yokoshelliä. Windstopperiä löytyy YXR:stä. Hinnassa mennään tietenkin koko ajan ylemmäksi ja mallistossa siirrytään hiihtelystä aktiivihiihtoon ja kilpahiihtoharjoitteluun. Ei ole tosiaan merkin tai valmistajan vika jos kuluttaja ei osaa tehdä eroa, tai no, ehkä mallit voisi nimetä muutenkin kuin tuommoisin kirjainyhdistelmin jotka eivät ehkä heti aukea kaikille (eikä aina edes myyjille Intersportissa tai vastaavassa).
Nyrkkisääntönä voikin minusta pitää että jos ei halua "muovipussimaista" oloa, pitää valita se takki jonka ominaisuuksista löytyy "extreme breathability". Oli siinä sitten Goren merkki tai ei. Mutta se on yleensä malliston kallein...
Toinen juttu on sitten se että muunlainenkin takki voi olla ihan toimiva, kunhan muistaa pukeutua siten ettei sittenkään kun kone on kunnolla lämminnyt tule liian kuuma. Eli pitää olla valmis palelemaan tai laittaa päällimmäiseksi jokin riisuttava liivi tms.
Tota markkinoidaan aktiiviseenhiihtoon. Mulle se ainaki on merkki siitä että pitäs hengittää.
https://yoko.fi/collections/xc-ski-2...ucts/40-174004
Niin minäkin olisin sen erehtynyt lukemaan - mutta kokemukset (omatkin mutta etupäässä muiden) ovat opettaneet että pitää lukea tuotekuvaukset kautta malliston ja verrata niitä keskenään. Ja sen että esimerkiksi sana "active" ei välttämättä tarkoita mulle samaa kuin jonkun valmistajan markkinointiosastolle.
Eli ei sun kannata itseäsi tyhmänä pitää, olet vain tehnyt saman mokan kuin minä ja tuhannet muut ennen meitä kumpaakaan. Mutta kokemukset ovat sitä varten että niistä opitaan ja vaatteille monasti löytyy joku hyväkin käyttö kun niiden ominaisuudet oppii tarkemmin tuntemaan.
Mieleeni nousee kysymys, että ette kai te suinkaan pue liian paljon vaatetta hiihtoasujenne alle?
Itsellä Haltin Stormwall softshell -hiihtotakki enkä ole huomannut mainittavaa ongelmaa hengittävyydessä. Hyvin toimii.
Tietenkin on mahdollista, että minä hiihdän liian rauhallisesti ja epäurheilijamaisesti. Mene ja tiedä.
Suattaapi olla vuan suattaapi olla olematahhii, mulle tulee hiki pelkästä hiihtämisen harkitsemisestakin.
Jos (paino sanalle jos) erehdyn suksille, alle ohut merinovilla, löflerin tai craftin housut ja takiksi löflerin softshell tai rukan mokoma ohuempana.
-5 -15c yksi lisäkerros merinoo väliin ja sormikkaat vaihdan lobstereihin.
Tekninenkerrasto ja windstopper boxerit suojaa sukukalleuksia. Kylmemmällä yks kerros lisää. Craft shift free väliasu sitte ihan kunnon pakkasille.
Ohan se ihan eri hommaa jos lipsutellaan järvenjäällä vai kiikutaan jyrkkiä mäkiä. Siinä tulee hien lisäksi myös se kylmä viima ku lasketaan.
Myös vapaa on ainaki mulla huomattavasti vauhdikkaampaa ja mennään kovemmalla sykkeellä. Pertsalla sitte otetaan vähä rennommin ku ei ossaa
Kylläpä näyttää hyvältä Rovaniemen maisemat tv:stä täältä vesiräntäpashan keskeltä katottuna.
Nyt on sujuvasanainen hiihdon ammattimies komentaattorina.
Länsi-Lapissa loistavat hiihtokelit. Kazakstanin miehet kiersivät Oloksella latuja, joillakin Astana-pusakat päällä, intoutuivat kun kuulivat että Lapissakin tunnetaan Vinokourov...5-6 astetta pakkasta ja lunta satelee pienin erin.
Inventoin vanhoja Juoksija-lehtiä. Kaikenlaisia hiihijiä kansikuvissa:)
https://image.ibb.co/mJfvyR/IMG_2017...1_600x1066.jpg
10 vuoden lehdet 2001-11 odottaa ottajaa...
Uskomaton suksija?
Hiihto-lehti on aika hyvin onnistunut siinä että joka vuosi on enemmän tai vähemmän samat jutut mutta ihan pirteästi kirjoitettuna. Juoksijaa ei ole tullut juuri luettua.
Hassua muutenkin että välineistä ei oikein ole suomeksi oikein kirjoittelua ja esim tämmöiset jutut puuttuu kokonaan: http://www.caldwellsport.com/2017/09/binding-mayhem/ ( uudet sidehässäkät käyty tuossa läpi )
Kivikossa lumi vaihdettu. Luistelubaanalla vähemmän sohjoa mutta alta on löytynyt jäärantuja ja kuoppia. Nam.
Rovaniemellä aletaan perjantaina jo lanaileen luonnonlatuja. Lentokentän mittari sanoo 14cm lunta mutta tuntus et sitä on enemmän. Ei oo enne koneet liikahtanu ennen ku ollu yli 20cm
illasta lähtien kyllä luvassa kunnon lumisadetta.
^Toivottavasti Mäntyvaaran ladut olisi käytettävissä kunnolla tänä talvena eikä uusi tie ole enää ”tiellä”.
^Joo entiiä miten ne vetää sen tänä vuonna. Uus parkkipaikka on ainaki rakennettu sinne ylemmäs isoaavantietä
Miksihän ne ei zero suksee käytä tuola rukalla ku niin tökkii. Toimi aivan loistavasti ainaki täällä rovaniemellä aamulenkillä. Pitkästä aikaa oli hauskaa hiihtää pertsaa.
Björgenillä näytti olevan ku heittäyty tos maalilinjalla